Kassojen ulkopuolella vaimojaan odottelevat ukot
Miksi Suomessa on jotenkin normaalia, että vaimot lähetetään ruokakauppaan ostamaan kärryistä päätellen viikon ostokset miesten istuessa puhelimilla kassojen ulkopuolisilla penkeillä? Pahimmillaan kärttyisinä hoputtavat sieltä vaimojaan ja ihmettelevät mikä kestää.
Tätä todistanut nyt pääsiäisen alla useaan otteeseen.
Kommentit (139)
Saksassa heille on oma lastenvahti ja baari
Vierailija kirjoitti:
Miehille oma lastenvahti?
Vanhemman ikäpolven juttuja. Iäkäs isäni oli juuri tuollainen. Meni kaupan kahvioon istumaan ja odottamaan, että äitini ostaa ja maksaa ruoat. Ja kiukutteli päälle, että mikä kesti niin kauan ja miksi on niin kallista.
Irlannissa on rautakauppa, joka on puoliksi baari. Mahtaa naulojen osto kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman ikäpolven juttuja. Iäkäs isäni oli juuri tuollainen. Meni kaupan kahvioon istumaan ja odottamaan, että äitini ostaa ja maksaa ruoat. Ja kiukutteli päälle, että mikä kesti niin kauan ja miksi on niin kallista.
Oma isäni tekee myös tätä. Saattaisi juuriki käydä ostamassa vaikka Alkosta viinin pääsiäispöytään, mutta kaikki muu jäisi äitini vastuulle.
Miksi naiset suostuu tällaiseen?
Tää johtuu siitä kun ukot ei jaksa sitä akkansa eestaas ravaamista ja pähkäämistä joka hyllyn kohalla et onko joku nyt hyvää, ottasko nyt tän vai ton vai mitä mä nyt teen ja mikä päiväys jne.
Itsepä olette luuseriukkonne valinneet. Eivätkö rahkeet riitttäneet parempaan?
Vierailija kirjoitti:
Alfat eivät käy maitokaupassa.
Eivätkä laita ruokaa. Mutta syövät kuitenkin. Se on ainoa kotityö johon osallistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä siltä, että mies ne ostokset maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Tää johtuu siitä kun ukot ei jaksa sitä akkansa eestaas ravaamista ja pähkäämistä joka hyllyn kohalla et onko joku nyt hyvää, ottasko nyt tän vai ton vai mitä mä nyt teen ja mikä päiväys jne.
Mikseivät miehet siis itse käy kaupassa ja jätä vaimojaan kotiin lepäämään?
Suuri osa suomalaisista on sosiaalisesti todella omituisia. Te ette ole normaaleja. Näin voin sanoa ihan itsekin suomalaisena ja suomessa ikäni asuneena.
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen tissitopissa tarjoilee olutta Horstille kun Gretchel on ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Itsepä olette luuseriukkonne valinneet. Eivätkö rahkeet riitttäneet parempaan?
Lasteni isä osasi käydä kaupassa, samoin osaa aikuinen poikani, mutta isäni ei osannut. Akkojen hommaa. Isäni seisoi kaupan oven ulkopuolella muina miehinä kädet selän takana. Suostui korkeintaan kantamaan ostokset kotiin.
Minun mies on yrittänyt samaa. En suostu. Teen hänelle oman ostoslistan jossa on niitä ruokia mitä hän itse syö mielellään. Itse ostan ne mistä minä tykkään. Jos hän ei käy kaupassa niin sitten ei saa niitä ruokia mistä tykkää.
Miksei nainen käy yksin? Tai mies mene kauppaan mukaan.
Jos mies istuisi autossa ja lukisi jotain. Meditaatio? Tai mieskin voi mennä toiseen kauppaan, kahvilaan, avuksi. Pääasia etteivät riitele hyllyjen välissä pisarat roiskuen.
only in finland