Ostin "mummokärryn" kauppatavaroiden kuljettamiseksi.
Kauppaan matkaa 2 km ja ostan viikon ruoat kerralla. Liityin sitten kai mummokerhoon 58-vuotiaana. Helppo vetää kärryjä mielummin kuin raahata painavaa kassia.
Kommentit (164)
Minäkin olen haaveillut sellaisesta. N45
Mulla ollut jo pari vuotta. Tv. Nelikymppinen.
Samoin, löysin torista laatulaukun hyvin edullisesti. Asun Turussa Vartiovuorenmäellä ja käyn ostoksilla torilla ja Wikkellä. Sinnepäin on jyrkkä alamäki, ja takaisinpäin onkin aika puuskutusta joka kerta. N. 60v.
Meillä on kaksin kappalein, isompi ja pienempi.
On olemassa nuorekkaita vanhuksia ja sitten teitä vanhekkaita nuoria
Mulla on ollut tuollainen musta mummokärry jo parikymppisenä, nimenomaan ostoksia varten ja jos menee kaupungille, rannalle yms. Ei mielestäni mitenkään noloa, mieluummin vedän perässäni sellaista kuin kanniskelen selkä vääränä jotain kasseja tai kulkisin reppu selässä.
Musta mummokärry kulkee perässä asusta ja kengistä riippumatta, kassialmailu tai reppu ei sovi kaikkeen. Reppu varsinkin hyvin rajattu. Ja mummokärry vetää paljon tavaraa rantapyyhkeistä kirjoihin, taidetarvikkeisiin ja eväisiin. Voi ottaa vaikka kaverillekin eväät ja vaihtovaatteet ja mitä kaikkea keksiikään. Sit vaan ryhdikkäästi vetää kaiken mukana, ei tarvi rumasti kasseja raahailla.
Sillä saa kuljetettua kissanhiekkasäkin. Kesäisin mä laitan sinne kärryyn kylmälaukun. Nyt kun oli ne kauheet helteet, niin oli kyllä tarpeen.
Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.
Kaikkea extraa voi sit piipahtaa hakemassa kun käy lenkillä, jos tarvii.
Mulla on ihan auto tuota varten.
M58
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.
Niinpä! Samat sanat....tässä mitään mummokärryjä! Rouva+75
Minä ostin sellaisen jo 27-vuotiaana. Oli kaunis, gobeliinikankainen ja tosi kätevä kun kauppaan oli muutama kilometri ja paluumatkalla kovasti ylämäkiä. Ja mikäs sen kanssa oli lähteä isompaan markettiinkin 5-12 kilometrin päähän.
Maitokärryllä ne ostoksen kuljetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut voi haluta itse valita hedelmät ja vihannekset, tai vaikkapa alkoholia joskus.
Vierailija kirjoitti:
M58
Minä käyn kaupassa samalla autolla kun töissäkin.
Vierailija kirjoitti:
M58
Minä olen mummokärrylläni säästänyt parin Mersun hinnan ja ostanut kaksi sijoitusasuntoa auton sijaan.
N53
Vierailija kirjoitti:
Ja cittarin ainakin 7v
Vierailija kirjoitti:
On olemassa nuorekkaita vanhuksia ja sitten teitä vanhekkaita nuoria
Siinä vaiheessa, kun ostoskassin rivat antavat myöden maitopurkkien painosta olen mieluusti vanhekas nuori 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut voi haluta itse valita hedelmät ja vihannekset, tai vaikkapa alkoholia joskus.
Paremmat hevit ne cittarin kerääjät valitsee kuin minä. Ja viini on kuitenkin haettava alkosta ihan itse. Se nyt menee vaikka selkäreppuun.
Vierailija kirjoitti:
M58
Niin on minullakin mutta kaupat kävelymatkan päässä joten ok
N 61
Sehän on ihan viisasta. Iteki kuskaan sellasella ruokia. On kätevä.