Vihaan ruoanlaittoa! Vihaan! Ja joka s***nan päivä se on tehtävä
Ja sitä varten on käytävä kaupassa, jota vihaan melkein yhtä paljon! Ja sitten vielä tiskattava, jota en enää niiiin paljon vihaa, mutta inhoan kuitenkin.
Kunhan lapsi muuttaa pois kotoa, syön vain muroja ja leipää. Sitä aikaa odotan pitkään ja hartaasti.
Kommentit (125)
Sama homma ja ei todellakaan onnistu meillä joka toinen päivä kokkaus, kun meidän pojat on teinejä ja ei mitään nassikoita ja ukkokin on suursyömäri koska on pitkä.
Meillä esim. menee makaronilaatikko yhdellä aterialla. Teen paljon eineksistä koska mittaan myöten täynnä ruuanlaittoa. Osaan tehdä hyvää ruokaa mutta se kun katoaa samantien muiden suuhun. Mies tekee joskus ruokaa mutta tosi harvoin.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:57"]Rakastan niin saatanasti tehdä ruokaa helvetin hyvästä ruoasta nauttivalle kullannupulleni.
Vitun ihanaa mennä rentouttavan lyhyen 8-10-tuntisen työpäivän jälkeen ihanaan helvetin suloiseen ruokakauppaan mitettimään ja hakemaan saatanan laadukkaita ryynejä ja eettisesti oikein kylvettyjä ituja ja lukea ne kauniisti kirjoitetut helvetin pienet präntit pakettien kyljestä, että mitä epäsopivaa niihin on milloinkin laitettu kylkiäisiksi. Sitten ilolla väännän se maailman kaunein hymy siellä persesilmässä asti gourmettia itselle ja lapselle ja joskus jopa sillä ajatuksella, että ruokaa riittää seuraavaankin kertaan. Ja sitten se gourmetti maistuu aivan helvetin pahalta, ettei sitä saata syödä juuri ollenkaan tai sitten sen verran hyvältä, että se vittu syödään sen siliän tien ja taas mietitään, että mitä seuraavaksi. Ja tietenkihän se on aina se jälkimmäinen, koska olenhan niin maan perkeleen hyvä köksä. Mutta on se niin vitun ihanaa. Rakastan! <3
Ja nepalilaisten turha urputtaa omaa negatiivisuuttaan. Heillä on siellä vitusti nyt töitä että repiköön ilonsa vaikka siitä.
[/quote]
Kielenkäyttö
Sarkasmi ei toimi, kun on niin ala-arvoista
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:23"]
Mulle taas tuo "polttoainetäydennys" on täysin käsittämätön termi, jokainen suupala on suuri nautinto
[/quote]
Eikö haittaisi, vaikka ruuassa olisi sokerin sijasta suolaa? Et ole koskaan maistanut mitään epämiellyttävää?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:48"]
Haha :D Meillä tehdään ruokaa aina 10 litran kattilassa, laitetaan pakkaseen ja syödään sitten pakkasesta, iso ruokasatsi aina kerran viikossa esimerkiksi pastaa ja kahta eri proteiinin lähdettä plus kasviksia höyrytettynä. Jokainen saa noista kasattua esim. Kanapastaa, jauhelihapastaa ja paljon eri rehuja! Sitten voi vaikka keitellä riisiä, jos pastan rakenne alkaa kyllästymään :D käyttäkää järkeä, joka päivä kaupassa käymisessä ja kokkaamisessa ei ole järjen hiventäkään!
[/quote]
Tuore ruoka voittaa pakasteet aina ja kun nauttii tekemisestä, niin se on rentouttavaa terapiaa.
[/quote]
En ymmärrä alapeukkuja. Olen täsmälleen samaa mieltä. Eivät kaikki tietty ruoanlaitosta nauti, mutta itse tykkään ja teen mielelläni päivittäin, koska tuore maistuu myös paremmalta ^^
[/quote]
-> Aloittaja kertoo kokkaavansa joka päivä ja vihaavansa sitä
-> Aloittajaa neuvotaan tekemään ruokaa harvemmin ja isoja satseja kerrallaan
-> Joku tulee ja kommentoi kuinka tuore ruoka on parasta ja kokkaaminen ihanaa
Tosissaanko ihmettelet miksi tuota viimeisintä on alapeukutettu??
[/quote]
Ehkäpä ei ole tarkoitettu pahalla ja aloittajakin voisi löytää jonkun ahaa elämyksen.
Positiivista mieltä sinne
Mun pitää ruokkia 8 lasta plus 2 aikuista joka päivä kun kotona olen. Revi siitä!
Hiukka eri määrä mitä nassikat syö verrattuna teineihin. Kyllä minäkin tykkäsin vielä aikanaan kokata mutta tykkäisin vieläkin jos mies tekisi myös ruokaa.
Muistan kun oma äitini väsyi aikoinaan ruuanlaittoon ja oli oiva kokki. Ei ole kiva olla aina yksin se joka kokkaa.
Yksi hyvä piirre mamu miehissä on se että ne kokkaa. 75
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:06"]
Mulle taas tuo "polttoainetäydennys" on täysin käsittämätön termi, jokainen suupala on suuri nautinto
[/quote]
Eikö haittaisi, vaikka ruuassa olisi sokerin sijasta suolaa? Et ole koskaan maistanut mitään epämiellyttävää?
[/quote]
Siitä on jo vuosia kun voi oli loppu, wok öljy loppu ja joiduin paistamaan karitsan viipaleet väärässä rasvassa. No, senhän nyt tiesi ettei tästä hyvää tule tulemaan, eikä tullutkaan. Ihan syötävää kuitenkin, tosin söin sen verran millä seuraavaan päivään pärjää ja viskasin loput mäkeen seuraavana päivänä kun olin ensin käynyt kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:10"]
Hiukka eri määrä mitä nassikat syö verrattuna teineihin. Kyllä minäkin tykkäsin vielä aikanaan kokata mutta tykkäisin vieläkin jos mies tekisi myös ruokaa.
Muistan kun oma äitini väsyi aikoinaan ruuanlaittoon ja oli oiva kokki. Ei ole kiva olla aina yksin se joka kokkaa.
[/quote]
Kyllä meikä kokkaa ja naisia en päästä edes keittiöön sotkemaan kun kokkaan ;)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:06"]
[/quote]
[/quote]
Miksi tekisin pahoja ruokia tai laittaisin sokerin sijasta suolaa?? Itse en ole tainnut tuollaista virhettä tehdä sen jälkeen kun olin n 11v
Olen maistanut outoja ruokia, tekstuuriltaan epämiellyttäviä ruokia enkä todellakaan pidä kaikista maailman ruuista mutta kokeilen mielelläni kaikkea mahdollista. Eihän sitä muuten voi tietää tykkääkö.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:10"]
[/quote]
Miten määrä korreloi ruuan laittamiseen kuluvaan aikaan tai vaivaan - sama aika menee tekeekö aikuisille, teineille vai taaperoille??
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:09"]Mun pitää ruokkia 8 lasta plus 2 aikuista joka päivä kun kotona olen. Revi siitä!
[/quote]
Kuka käski hommata 8 lasta?
Ruuanlaitto on välillä ihan jees, mutta inhoan sitä miettimistä että mitä syödään. Ennen tykkäsin kokeilla kaikkea uutta, mutta nyt kun on vauva joka ei pitkään viihdy missään (syöttötuoli, manduca, kantoliina jne... kokeiltu), ei nyt voi oikein kuluttaa aikaa jonkun hankalan reseptin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:05"]Höpö höpö! Emme me viikon ruokien ostajat ole pakkauspaikan tukkijoita. Meillä on kiire kotiin ruuanlaittoon eikä meillä ole aikaa pakkailla puolta tuntia. Sitä paitsi me emme osta niitä 4 sorttia keksejä emmekä kääretorttua, vaan teemme tietenkin itse sellaiset herkut. Suklaan oston kyllä tunnustan.
Kauppiaat palvelevat meitä ilomielin, sillä meidän ansiosta ei mene niin paljon tavaraa hukkaan. Meidän ostokset on helppo ennakoida ja hyödynnämme yleensä kauppojen tarjouksia.
[/quote]
Varmasti kauppias kiittää, mutta muut asiakkaat eivät kiitä. Ensin odottaa viikon sitä ylimitoitetun tavaramäärän läpimenoa ja sitten laskukin pitää vielä tutkia tietenkin siinä kassalla. Ja jos siinä rekkakuormassa vielä sattuu joku virhe niin taas kestää sen lastin kanssa niin saatanasti.
Sen lisäksi muut ostajat kärsivät siitä kun heidän ostoksensa ovat sekaisin toisella puolella kun sinne tungetaan samaan aikaan kahden ihmisen ostoksia kun maailmanomistaja on varannut ja tukkinut toisen puolen. Kun avaa silmänsä niin saattaa huomata, että joskus sitä omilla tekemisillään aiheuttaa muille harmia.
Eikä se sen kieltäminen mitään auta. Jos se toinen puoli on tukossa niin kassaneiti yleensä tunkee toisten tavaroita minun puolelleni. Saisi tunkea ne vain normaalisti sinne minne ne kuuluvatkin maailmanomistajan puolelle. Enhän minä ole siihen syyllinen, että jonkun laiskurin täytyy ostaa kerralla viikon ruoat kun ei vaivaudu kauppaan. Itse vihaan sitä että minun puolelleni tungetaan toisten tavaroita ja itse joudun pakkaamaan pikavauhtia maailmanomistajan ja typerän kassan takia!
[/quote]
Mitä sinä et ymmärtänyt?
Ei meille kerran viikossa käyville tarvitse ylimitoittaa mitään tavaratilausta, kun ostamme enimmäkseen sitä, mitä kauppias katsoo parhaaksi tarjota. Joskus harvoin esitämme hyvin perusteltuja toiveita, mutta ne 374 erilaista einestä eivät todellakaan ole meitä varten!
Me emme jää pakkaamaan puoleksi tunniksi ja tukkimaan linjaa, vaan lapamme tavaraa kassiin samaa vauhtia kuin kassalta tulee.
Jaa että laiska kun käy kaupassa vain kerran viikossa? Et ole tainnut koskaan kuulla sanontaa "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty". Ruuanlaitossa pätee, ja suunnittelu on parhaimmillaan enemmänkin kuin puolet.
Ei todellakaan ole koskaan ollut mitään intoa käydä kaupassa joka päivä töiden jälkeen. Vain silloin yksin asuessa, kun kauppa oli juuri työmatkan varrella. Silloin ei tosiaan tarvinnut ostaa muuta kuin joku päiväystuote, samana päivänä syötäväksi.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:09"]Mun pitää ruokkia 8 lasta plus 2 aikuista joka päivä kun kotona olen. Revi siitä! [/quote] Kuka käski hommata 8 lasta?
[/quote] Kuka sanoi että ovat omia?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:05"]Höpö höpö! Emme me viikon ruokien ostajat ole pakkauspaikan tukkijoita. Meillä on kiire kotiin ruuanlaittoon eikä meillä ole aikaa pakkailla puolta tuntia. Sitä paitsi me emme osta niitä 4 sorttia keksejä emmekä kääretorttua, vaan teemme tietenkin itse sellaiset herkut. Suklaan oston kyllä tunnustan.
Kauppiaat palvelevat meitä ilomielin, sillä meidän ansiosta ei mene niin paljon tavaraa hukkaan. Meidän ostokset on helppo ennakoida ja hyödynnämme yleensä kauppojen tarjouksia.
[/quote]
Varmasti kauppias kiittää, mutta muut asiakkaat eivät kiitä. Ensin odottaa viikon sitä ylimitoitetun tavaramäärän läpimenoa ja sitten laskukin pitää vielä tutkia tietenkin siinä kassalla. Ja jos siinä rekkakuormassa vielä sattuu joku virhe niin taas kestää sen lastin kanssa niin saatanasti.
Sen lisäksi muut ostajat kärsivät siitä kun heidän ostoksensa ovat sekaisin toisella puolella kun sinne tungetaan samaan aikaan kahden ihmisen ostoksia kun maailmanomistaja on varannut ja tukkinut toisen puolen. Kun avaa silmänsä niin saattaa huomata, että joskus sitä omilla tekemisillään aiheuttaa muille harmia.
Eikä se sen kieltäminen mitään auta. Jos se toinen puoli on tukossa niin kassaneiti yleensä tunkee toisten tavaroita minun puolelleni. Saisi tunkea ne vain normaalisti sinne minne ne kuuluvatkin maailmanomistajan puolelle. Enhän minä ole siihen syyllinen, että jonkun laiskurin täytyy ostaa kerralla viikon ruoat kun ei vaivaudu kauppaan. Itse vihaan sitä että minun puolelleni tungetaan toisten tavaroita ja itse joudun pakkaamaan pikavauhtia maailmanomistajan ja typerän kassan takia!
[/quote]
Mitä sinä et ymmärtänyt?
Ei meille kerran viikossa käyville tarvitse ylimitoittaa mitään tavaratilausta, kun ostamme enimmäkseen sitä, mitä kauppias katsoo parhaaksi tarjota. Joskus harvoin esitämme hyvin perusteltuja toiveita, mutta ne 374 erilaista einestä eivät todellakaan ole meitä varten!
Me emme jää pakkaamaan puoleksi tunniksi ja tukkimaan linjaa, vaan lapamme tavaraa kassiin samaa vauhtia kuin kassalta tulee.
Jaa että laiska kun käy kaupassa vain kerran viikossa? Et ole tainnut koskaan kuulla sanontaa "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty". Ruuanlaitossa pätee, ja suunnittelu on parhaimmillaan enemmänkin kuin puolet.
Ei todellakaan ole koskaan ollut mitään intoa käydä kaupassa joka päivä töiden jälkeen. Vain silloin yksin asuessa, kun kauppa oli juuri työmatkan varrella. Silloin ei tosiaan tarvinnut ostaa muuta kuin joku päiväystuote, samana päivänä syötäväksi.
[/quote]
Turha sinulle on kertoa, koska et usko tosiasioita. Jos minun puolelleni on 10 kertaa tungettu seuraavan ostajan tuotteita, niin näin on käynyt ja vika on ollut tässä massaostajassa joka on tukkinut toisen puolen sieltä pakkauspuolelta. Tämä on de facto 100%.
Itse olen suunnittelu puolella töissä, että juuri sen takia tällainen älyttömyys ärsyttääkin.
Massaostajille voisi suunnitella ihan omat kassat missä olisi tilaa pakata rauhassa ja kaikki olisivat tyytyväisiä. Samaan tyyliin kuin pikakassat muutaman tuotteen ostajalle.
Se ilmaisista suunnittelu vinkeistä tällä erää.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:43"]
Miksi ette käy ulkona syömässä, jos ruoanlaitto ahdistaa?
[/quote]
Loistava idea hei, kotona vastasyntynyt, 2v, 5v, 6v ja 7v. En jaksa edes ajatella mikä sirkus meidän perheemme ulkona syöminen olisi:)
Tämän maailman ongelmia. Tuntuu hassulta ajatella jos omatkin ongelmat ois tällasia! :) Hymyilyttää
Sitäpä se on, aikuisena ja perheellisenä joutuu tekemään monta veemäistä asiaa, mutta ne on vaan pakko tehdä. Itse inhoan imurointia ja pyykkihuoltoa yli kaiken.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:48"]
Minä en jouda aina kokkailemaan (pitkä työmatka ja venähtävät päivät) ja oikaisen usein. Esim. viikonloppuna broilerinkoivet riisipedillä ei vaadi mitään muuta kuin kellon katsomista (vihannekset sinne riisin sekaan) ja sama karjalanpaistin kanssa. Teen aina kahden päivän satseja. Lisäksi kaupassa on laiskotukseen loistavia murkinoita pakastealtaassa: pyttipannua, kalapuikkoja, röstiperunoita ja ah, keitto-perunajuurespusseja, joista nykäisee äkkiä nakkikeiton. Siihen vaan lohkoo tomaattia ja kurkkua lautaselle lisäksi. Höyrykattila on kiva keksintö ja meillä on usein perunaa, kukkakaalia ja parsakaalia siellä kypsymässä. Ostan työpaikkaruokalasta klo 14 ylijäänyttä kotiin...(Oi on niin paljon hauskempaakin tekemistä työpäivän jälkeen kuin seistä keittiöorjana. Kuten esim. jutella ja leikkiä lastensa kanssa).
Vihaan yli kaiken citymarketteja ja prismoja, niissä menee helekutisti aikaa pelkkään etsimiseen ja kävelyyn. Käyn lähistön Alepassa ja Lidlissä, siis lähikaupassa, minkä järjestyksen ja valikoiman tunnen.
[/quote]
Sähän voit yhdistää ruuanlaiton ja lasten kanssa olemisen. Lapsetkin siinä samalla oppii. Monesti lapsille jää mieluisimmat muistot, kun vanhempien kanssa tekee "oikeita töitä"