Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?
Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?
Miten itse reagoit?
Kommentit (641)
Itseä ei ole jätetty, mutta muutama ystävä on.
Yhdelle sanoi vain että on löytänyt toisen ja muuttaa hänen luokseen. Ystäväni ei osannut sanoa mitään, tuli ihan puskista tuo tieto.
Toiselle kävi niin että mies kertoi tarvitsevansa omaa tilaa ja muutti ensin pois ja ero tuli jonkin ajan kuluttua. Tässä tapauksessa ystäväni osasi jo odottaa eroa, eikä ollut yllätys.
Tiedän muutaman, joille mies on todennut kylmästi, ettei enää rakasta. Toinen nainen oli molemmilla miehillä jo valmiina.
70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.
Mies alkoi sanomaan, että tarvitsee omaa tilaa (opetetaanko tätä lausetta heille jossain?).
Sain tietää siitä kun hain eropaperin postista. Puolen vuoden kuluttua ex muutti pois.
Mieheni sanoi vuosi sitten että hänellä on toinen nainen, se nainen oli naapuri ja nuori nainen, nainen muutti pois yllättäen ja en tiedä miksi.
Jos ero tulee, niin onko sanomisilla niin väliä. 😯
Vierailija kirjoitti:
70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.
En usko tähän lainkaan, sillä miksi lähipiiriini on osunut enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat halunneet päättää ja päättäneetkin pitkän avioliiton ihan itse? Ei sovi tuohon 70 % narratiiviin, mitä media rummuttaa.
Mies sanoi ystävälleni löytäneensä toisen naisen. Ei silti tehnyt elettäkään muuttaakseen ja erotakseen, joten senkin ystävä joutui itse tekemään. Se miehen uusi suhde loppui lyhyeen eikä ystäväni enää halua itselleen miestä minkäänlaista.
Kelpaako sulle vastaus, miten nainen on jättänyt miehen pitkähkön (lähes 10v) liiton päätteeksi?
Kerron joka tapauksessa.
Mies ehdotteli eräänä aamuna aamuseksiä, johon nainen vastasi ettei enää halua seksiä sellaisen kanssa jota ei rakasta. Mies ei ensin yhtään tajunnut mitä nainen puhuu, kaikki tuli hänelle aivan puskista. Mutta sitten kun nainen ilmoitti lähtevänsä oikeastaan saman tien, kun uusi asuntokin oli jo hommattuna ja valmiiksi laitettuna, mies vihdoin ymmärsi tulleensa jätetyksi. Ja että olisi ehkä voinut huomata jonkin olevan pielessä, mikäli suhde olisi edes jossain vaiheessa ollut kunnossa.
Mies vonkasi naista takaisin noin vuoden, uhkaili välillä itsemurhalla ja välillä naisen tappamisella, kunnes viimein luovutti. Hän lihoi 150 kiloa ja hänestä tuli sairaseläkkeellä oleva juoppo. Nainen puolestaan perusti uuden perheen ja hänestä tuli ensimmäistä kertaa elämässään onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin kai otan kohta jostain asunnon ja lähden. Mies ei kykene tekemään eikä puhumaan asiasta. Lopettanut vain pikkuhiljaa kaiken parisuhteeseen liittyvän välillämme. Kun tarvii jotain palveluksia tai tarvitsee kaverin johonkin minun pitää olla valmiina niitä tekemään. Muuten olen kuin ilmaa. Silloin tietenkin ärähtelee jos olemisestani on jotain häiriötä hänelle. Oikeastaan koen että minut on jo jätetty. Hyöty vaan revitään loppuun asti.
Hankki uuden naisen, kuten nyt miehet useimmiten tekevät, ja sitten ne liiton toimimattomuudetkin alkoivat painaa niin paljon, että halusi erota. Ei sitten jaksanut kiusata minua, kun oli se uusi mielessä, kiitos sille naiselle.
Ei omaa kokemusta, mutta kaverin mies jätti kaverini 18 vuotta nuoremman takia, jonka tapasi työhommissa.
Mies halusikin lapsen ja itselleen perijän. Nyt hän on onnellinen isä.
Eräs nainen kertoi, että hän oli viimeisillään raskaana ja parin kolmas lapsi tulossa pienellä ikäerolla ja mies tuli töistä kotiin ja ilmoitti, että hän muuttaa yhteen uuden tyttöystävän luokse ja hakee avioeroa. Tämä oli tullut naiselle yllätyksenä kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Lähipiirissä on sattunut useita näitä, että mies jättänyt yli 15 vuoden avioliitosta ja noin 20 vuoden yhdessäolon jälkeen.
Yhteistä:
miehillä ikää 40 - 50 vuotta
kaikilla hommattuna toinen nainen ennen jättämistä
jättäminen tapahtui todella rumasti ja äkkiarvaamatta
Kysymys: miksi miehet muuttuvat todella kylmiksi ja tarpeettoman ilkeiksi siinä kohtaa, kun haluavat jättää vaimonsa ja mennä yhteen uuden naisen kanssa?
Meillä oli rajut riidat jo oikeastaan vuoden päivät. Sitten yhden riidan tuoksinnassa mies vain alkoi karjumaan, että tämä oli tässä, tämä oli tässä. Kun kysyin että mikä, niin että avioliitto. Siitä se prosessi sitten lähti. Näin jälkeen voin sanoa että onneksi mies sen sitten sanoi. Itse en varmaan olisi saanut sanotuksi, mutta oikea ratkaisu se oli. Kun vuosi oltiin jo riidelty ja aika rajustikin, niin ei toista samanlaista olisi kestänyt. Mies muutti tuon illan jälkeen olisiko ollut kuukauden päästä vuokralle muualle ja sitten vain hoidettiin asiat kuntoon. Uskon että molemmat on nyt onnellisempia.
Ikäkriisi välillä 40 - 50 vuotta on ihan oikea ilmiö, jolloin miehetkin jättävät vaimojaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissä on sattunut useita näitä, että mies jättänyt yli 15 vuoden avioliitosta ja noin 20 vuoden yhdessäolon jälkeen.
Yhteistä:
miehillä ikää 40 - 50 vuotta
kaikilla hommattuna toinen nainen ennen jättämistä
jättäminen tapahtui todella rumasti ja äkkiarvaamatta
Kysymys: miksi miehet muuttuvat todella kylmiksi ja tarpeettoman ilkeiksi siinä kohtaa, kun haluavat jättää vaimonsa ja mennä yhteen uuden naisen kanssa?
Eivät kestä naisen kyyneleitä ja anomista?
Onko kovin yleistä siis?