Vihaan ruoanlaittoa! Vihaan! Ja joka s***nan päivä se on tehtävä
Ja sitä varten on käytävä kaupassa, jota vihaan melkein yhtä paljon! Ja sitten vielä tiskattava, jota en enää niiiin paljon vihaa, mutta inhoan kuitenkin.
Kunhan lapsi muuttaa pois kotoa, syön vain muroja ja leipää. Sitä aikaa odotan pitkään ja hartaasti.
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:31"]
Miksi teet ruokaa joka päivä? Minä teen vain joka toinen päivä. Syödään sitten kaksi päivää samaa ruokaa. Ajattele - sinä teet ruokaa 365 päivänä vuodessa, minä vain 180 päivänä vuodessa.
[/quote]
Samoin:) Ja vaikka eläisin yksin tekisin ihan varmasti itselleni hyvää ruokaa - sen verran herkkusuu olen! En voisi koskaan korvata ihania aterioita jollain muroilla tai voileivillä, huh...
Otan osaa. Onneksi olen sinkku ja ei tarvi laittaa ruokaa. Töissä syön työpaikkaruokalassa päivän lämpimän ruoan, muuten sitten lähinnä jogurttia, leipää ja hedelmää kotona. VIikonloppuna syön päivän pääruoan ravintolassa.
Itseäni ahdistaisi kyllä kovasti ajatus jos täytyisi joka päivälle jaksaa miettiä mitä ruokaa laittaa, ostaa ne aineet ja laittaa ruoka. Ja tiskata, hyh. Tämä vastenmielisyys ruoanlaittoon ja moniin muihin kotitöihin on yksi syy miksi olen valinnut jäädä vanhaksipiiaksi.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:49"]Sun pitää ettiä joku sellainen ku minä joka tekee ne hommat mielellään. Just kävin kaupassa hakemassa paistia. Täytyy tehdä keittoa. Yleensä sellainen 8 tunnin projekti jota tehdään hiljalleen ;)[/quote]
Hait kaupasta paistia, mutta keittoa täytyy tehdä? Mitä sinä nyt oikein oletkaan valmistamassa?
[/quote]
Niin kovin Suomalaista. Esimerkiksi tuossa juuri ostamassani keittokirjassa thaimaalaisessa keitossa käytetään jopa ulkofileetä keitossa. Kulmapaistit yms. käyvät hyvin keittoihinkin ja eipä siellä ollut etuselkää. Muutenkin eri ruhonosia on vaikea metsästää kaupoista. Löytyykö niskaa yms. vain äärimmäisen harvoin.
Poron keittoluita aion vielä lisätä keittoon makua antamaan. Syötäväähän niissäkin tietenkin on, vaikka nimi onkin keittoluut ;)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:45"]
Tiedän tunteen, mulla tosin tuota aiheuttaa tiskit!!! Vihaan niitä!! Joka päivä pitää pyörittää kone kaksi kertaa eikä koskaan voi jättää pesemättä, koska sitten ei ole millä syödä! T. Pph
[/quote]
Hih ;) tiskikone aiheuttaa ongelmia .. Mulla oli aikaisemmin tiskikone, mutta nyt tiskaan käsin eikä ahdista ollenkaan. Sellaista se on.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:40"]
Mulla ihan sama! Eniten siinä ehkä ärsyttää se, kun pitää aina yrittää keksiä mitä ruoaksi. Myöskin kaupassa käyntiä vihaan helvetisti.
[/quote]
Excel on keksitty - siihen vaan ruokia listaksi ja järjestyksessä tekemään. Ei tarvitse ajatella mitään kun pari kertaa viikossa katsoo sieltä mitä kaupasta pitää hakea ja tehdä. Mulla on 6 -7 vkon lista joka kiertää, koskaan ei ehdi kyllästymään ruokiin:)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:56"]
Mitäs läksit. Olisit pitänyt polvet yhdessä, kun elämä lasten kanssa on noin vaikeaa. Vituttaa tällaiset ruikuttaja ämmät. Ruokaa saa länsimaissa niin helposti, että ymmärrä tätä vinkumista. Tai ap on sellainen uusavuton ruikuttaja
[/quote]
Elämä on helppoa kuin heinänteko, kun ei tarvitse hirven perässä juosta tai sitten ihan oikeasti olla niissä heinätöissä. Jotkut ne vain keksii ongelmia helpoimmistakin hommista.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:08"]
Miksi teet ruokaa joka päivä? Minä teen vain joka toinen päivä. Syödään sitten kaksi päivää samaa ruokaa. Ajattele - sinä teet ruokaa 365 päivänä vuodessa, minä vain 180 päivänä vuodessa.
[/quote]
Samoin:) Ja vaikka eläisin yksin tekisin ihan varmasti itselleni hyvää ruokaa - sen verran herkkusuu olen! En voisi koskaan korvata ihania aterioita jollain muroilla tai voileivillä, huh...
[/quote]
Minulla on varmaan jotenkin huono makuaisti, sillä hyvin harva ruoka on minusta "ihana ateria". Ylivoimaisesti suurin osa ruoista on mulle "ihan sama", joten miksi näkisin vaivaa tehdä lämmintä ruokaa kun esim. näkkäri päällysteineen on mielestäni ihan yhtä hyvää. Täytyy myöntää että olen hieman kateellinen teille, jotka nautitte ruoasta. Mulle se on lähinnä polttoainetta, ja (maun puolesta) on ihan sama mitä syön, kunhan se ei ole varsinaisesti pahaa.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:12"]
Mulla ihan sama! Eniten siinä ehkä ärsyttää se, kun pitää aina yrittää keksiä mitä ruoaksi. Myöskin kaupassa käyntiä vihaan helvetisti.
[/quote]
Excel on keksitty - siihen vaan ruokia listaksi ja järjestyksessä tekemään. Ei tarvitse ajatella mitään kun pari kertaa viikossa katsoo sieltä mitä kaupasta pitää hakea ja tehdä. Mulla on 6 -7 vkon lista joka kiertää, koskaan ei ehdi kyllästymään ruokiin:)
[/quote]
Karmeeta. Mä shoppailen autuudella ja välillä päätän vasta kaupassa mitä teen tarjonnan mukaan. Tänään siis pohdiskelin kanttarelli, äyriäis, savulohi pastan ja sen lihakeiton välillä, että kumpaa herkkua tänään tehtäisiin. Kanttarellit oli jossain ihme litkussa kaupassa ja löysin sopivaa paistia niin se ratkesi siihen. Ja kauppias oli nostanut savulohen hintaa 50 centtiä, mikä nyt ei ole merkittävää .. vaan ärsyttävää.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:50"]
Älä hyvä ihminen kokkaa joka päivä! Meillä kokataan 2x viikossa isot padalliset ruokaa ja joskus pidetään valmisruokapäiviä kun skidit haluaa pinaattilettuja tai hampurilaisia tai pizzaa. Itse vihaan kaupassa käyntiä ja mies on hirvee kiviriippa siellä joten olen opetellut kauppamme pohjapiirrustuksen ulkoa, käyn kaupassa yksin, listassa on tavarat siinä järjestyksessä missä ne tulee kaupassa vastaan ja mulla menee kaupassa 5-10min. Heleppoo!
[/quote]
Hyvä systeemi, kunnes taas muutetaan tavaroitten paikkaa :)
Helvetti nyt vihaan aaveetäkin saatanan positiivisten mammojen vuoksi, joita ei vituta koskaan mikään ja aina tehään kaikki hymy persesilmässä asti.
Onneksi meillä rakastetaan hyvää ruokaa ja ruuanlaittoa, olen opettanut myös lapset arvostamaan laadukasta kotiruokaa ja tekemään sitä.
Juuri hämmästelin sitä edellistä kaappaus keittiössä ohjelmaa missä se reppana nuoripari ei tiennyt ruuasta mitään ja söi jopa jotain makaronihöttöä aamiaiseksi. Miten voi vanhemmat pitää lapset ja nuoret noin tietämättöminä ihan perusasioista?? Varmaan ap:n kaltaisia?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:58"]Vihaan niitä jotka ostaa viikon ruoat kerralla. Ne tukkii hihnastot. Ne tukkii pakkauspaikat ja maailman omistajina pakkaavat kuudetta kauppakassiaan niin että muut joutuvat käyttämään vain toista puolta pakkaamispaikasta kun maailmanomistaja on tukkinut sen toisen puolen puoleksi tunniksi. Sen jälkeen ne onnettomat hosuvat vielä kassiensa kanssa tiellä. Lisäksi kun sitä litaniaa katsoo niin puolet on ihan täyttä humpuukki tavaraa. Kauppias varmasti kiittää kun pitää olla 4 lajia eri keksiä ja kaikki maailman suklaapatukat ja kääretortut.
Hävetkää jos osaatte!
[/quote]
Höpö höpö! Emme me viikon ruokien ostajat ole pakkauspaikan tukkijoita. Meillä on kiire kotiin ruuanlaittoon eikä meillä ole aikaa pakkailla puolta tuntia. Sitä paitsi me emme osta niitä 4 sorttia keksejä emmekä kääretorttua, vaan teemme tietenkin itse sellaiset herkut. Suklaan oston kyllä tunnustan.
Kauppiaat palvelevat meitä ilomielin, sillä meidän ansiosta ei mene niin paljon tavaraa hukkaan. Meidän ostokset on helppo ennakoida ja hyödynnämme yleensä kauppojen tarjouksia.
[/quote]
Varmasti kauppias kiittää, mutta muut asiakkaat eivät kiitä. Ensin odottaa viikon sitä ylimitoitetun tavaramäärän läpimenoa ja sitten laskukin pitää vielä tutkia tietenkin siinä kassalla. Ja jos siinä rekkakuormassa vielä sattuu joku virhe niin taas kestää sen lastin kanssa niin saatanasti.
Sen lisäksi muut ostajat kärsivät siitä kun heidän ostoksensa ovat sekaisin toisella puolella kun sinne tungetaan samaan aikaan kahden ihmisen ostoksia kun maailmanomistaja on varannut ja tukkinut toisen puolen. Kun avaa silmänsä niin saattaa huomata, että joskus sitä omilla tekemisillään aiheuttaa muille harmia.
Eikä se sen kieltäminen mitään auta. Jos se toinen puoli on tukossa niin kassaneiti yleensä tunkee toisten tavaroita minun puolelleni. Saisi tunkea ne vain normaalisti sinne minne ne kuuluvatkin maailmanomistajan puolelle. Enhän minä ole siihen syyllinen, että jonkun laiskurin täytyy ostaa kerralla viikon ruoat kun ei vaivaudu kauppaan. Itse vihaan sitä että minun puolelleni tungetaan toisten tavaroita ja itse joudun pakkaamaan pikavauhtia maailmanomistajan ja typerän kassan takia!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:08"]
[/quote]
[/quote]
Minulla on varmaan jotenkin huono makuaisti, sillä hyvin harva ruoka on minusta "ihana ateria". Ylivoimaisesti suurin osa ruoista on mulle "ihan sama", joten miksi näkisin vaivaa tehdä lämmintä ruokaa kun esim. näkkäri päällysteineen on mielestäni ihan yhtä hyvää. Täytyy myöntää että olen hieman kateellinen teille, jotka nautitte ruoasta. Mulle se on lähinnä polttoainetta, ja (maun puolesta) on ihan sama mitä syön, kunhan se ei ole varsinaisesti pahaa.
[/quote]
Mulle taas tuo "polttoainetäydennys" on täysin käsittämätön termi, jokainen suupala on suuri nautinto - sen koostumus, maku, mureus, tuoksu, ulkonäkö jne. Eilen tein haudutettua sipulipihviä ja istuimme miehen kanssa keittiössä vain nuuskimassa valmistuvaa ruokaa kuola valuen:D Viikko sitten olimme reissussa ja söimme marokkolaista ruokaa - se oli niin kaunista että melkein unohtui syöminen täysin, toki makukin oli täysi 10! Tilasimme monta pientä annosta vain että saisimme mahdollisimman paljon irti tuosta käynnistä.
Ehkä tosiaan kyse on makuaistin laimeudesta tai visuaalisen "nälän" puuttumisesta, en tiedä??
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:45"]Millä vitulla te elätte, jos ette aio enää ikinä laittaa ruokaa?
[/quote]
Valmisruuilla ja ravintoloiden antimilla. Jotenkin VITTU luulis että tyhmempikin tajuaa.
[/quote]
Aika paljon kiroilua ja vihaa tässäkin ketjussa
Ihan oikeesti sulla on asiat liian hyvin, häpeä. Jos Nepalin maanjäristyksestä kärsivät, ulkona nukkuvat näkis tän ketjun niin hävettäiskö?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:50"]
Älä hyvä ihminen kokkaa joka päivä! Meillä kokataan 2x viikossa isot padalliset ruokaa ja joskus pidetään valmisruokapäiviä kun skidit haluaa pinaattilettuja tai hampurilaisia tai pizzaa. Itse vihaan kaupassa käyntiä ja mies on hirvee kiviriippa siellä joten olen opetellut kauppamme pohjapiirrustuksen ulkoa, käyn kaupassa yksin, listassa on tavarat siinä järjestyksessä missä ne tulee kaupassa vastaan ja mulla menee kaupassa 5-10min. Heleppoo!
[/quote]
Hyvä systeemi, kunnes taas muutetaan tavaroitten paikkaa :)
[/quote]
Mun kahdessa lähimmässä kaupassa kävi juuri näin.
Mäkin vihaan ja siivoomista, mutta eniten kyllä vihaan sitä tiskaamista.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:48"]
Ah, onneksi ei ole lapsia! Minäkin nimittäin vihaan (pakko)ruoan laittoa ja kaupassakäyntiä yli kaiken. Mutta kun ei ole lapsia, niin ruokaa tarttee laittaa enintään kerran viikossa. Arkipäivinä syödään työpaikan ruokalassa, ja viikonloppuna ainakin kerran ravintolassa. Aikuinen ei kahta "ruokaruokaa" päivässä tarvitse.
Harmi kun sinä et hoksannut kuinka paljon ruoanlaittoa vihaat ennen kuin oli liian myöhäistä...
[/quote]
Miten niin liian myöhäistä? Vaikka vihaisi ruuanlaittoa, ei sitä varten tarvitse jättää lapsia tekemättä.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:12"]
[/quote]
[/quote]
Karmeeta. Mä shoppailen autuudella ja välillä päätän vasta kaupassa mitä teen tarjonnan mukaan. Tänään siis pohdiskelin kanttarelli, äyriäis, savulohi pastan ja sen lihakeiton välillä, että kumpaa herkkua tänään tehtäisiin. Kanttarellit oli jossain ihme litkussa kaupassa ja löysin sopivaa paistia niin se ratkesi siihen. Ja kauppias oli nostanut savulohen hintaa 50 centtiä, mikä nyt ei ole merkittävää .. vaan ärsyttävää.
[/quote]
Kun on 4 lasta ja pitkät työpäivät helpottaa kummasti kun on arjen ruokalista valmiina. Toki sitä varioidaan ja otetaan uusia reseptejä mukaan ja viikonloppuna tehdään ajan kanssa mitä huvittaa. Ei orjallista seuraamista mutta vain esimerkkinä niille joille ruokien keksiminen on rakettitiedettä...
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:58"]Vihaan niitä jotka ostaa viikon ruoat kerralla. Ne tukkii hihnastot. Ne tukkii pakkauspaikat ja maailman omistajina pakkaavat kuudetta kauppakassiaan niin että muut joutuvat käyttämään vain toista puolta pakkaamispaikasta kun maailmanomistaja on tukkinut sen toisen puolen puoleksi tunniksi. Sen jälkeen ne onnettomat hosuvat vielä kassiensa kanssa tiellä. Lisäksi kun sitä litaniaa katsoo niin puolet on ihan täyttä humpuukki tavaraa. Kauppias varmasti kiittää kun pitää olla 4 lajia eri keksiä ja kaikki maailman suklaapatukat ja kääretortut.
Hävetkää jos osaatte!
[/quote]
Höpö höpö! Emme me viikon ruokien ostajat ole pakkauspaikan tukkijoita. Meillä on kiire kotiin ruuanlaittoon eikä meillä ole aikaa pakkailla puolta tuntia. Sitä paitsi me emme osta niitä 4 sorttia keksejä emmekä kääretorttua, vaan teemme tietenkin itse sellaiset herkut. Suklaan oston kyllä tunnustan.
Kauppiaat palvelevat meitä ilomielin, sillä meidän ansiosta ei mene niin paljon tavaraa hukkaan. Meidän ostokset on helppo ennakoida ja hyödynnämme yleensä kauppojen tarjouksia.