Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan ruoanlaittoa! Vihaan! Ja joka s***nan päivä se on tehtävä

Vierailija
04.05.2015 |

Ja sitä varten on käytävä kaupassa, jota vihaan melkein yhtä paljon! Ja sitten vielä tiskattava, jota en enää niiiin paljon vihaa, mutta inhoan kuitenkin. 

Kunhan lapsi muuttaa pois kotoa, syön vain muroja ja leipää. Sitä aikaa odotan pitkään ja hartaasti. 

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:56"]

Mitäs läksit. Olisit pitänyt polvet yhdessä, kun elämä lasten kanssa on noin vaikeaa. Vituttaa tällaiset ruikuttaja ämmät. Ruokaa saa länsimaissa niin helposti, että ymmärrä tätä vinkumista. Tai ap on sellainen uusavuton ruikuttaja

[/quote]

Sä olet kyllä itse aikamoisen ketuttava ruikuttaja wt-ämmä ja vielä hirveä suustas, toivottavasti et sikiä yök. 

Vierailija
62/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:18"]

Onneksi meillä rakastetaan hyvää ruokaa ja ruuanlaittoa, olen opettanut myös lapset arvostamaan laadukasta kotiruokaa ja tekemään sitä.

Juuri hämmästelin sitä edellistä kaappaus keittiössä ohjelmaa missä se reppana nuoripari ei tiennyt ruuasta mitään ja söi jopa jotain makaronihöttöä aamiaiseksi. Miten voi vanhemmat pitää lapset ja nuoret noin tietämättöminä ihan perusasioista?? Varmaan ap:n kaltaisia?

[/quote]

Saitko kovastikin mielihyvää tästä kommentistasi? Kaikki eivät vaan ole mitään gourmet-kokkeja, itse asiassa erittäin harvat ovat. Monia ei edes kiinnosta. JOtkut, kuten ap, suorastaan vihaavat koko ruuanlaittoa. Ja sitten sinä tulet tänne elvistelemään ja pilkkaamaan "ap:n kaltaisia". En arvosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:48"]

Ah, onneksi ei ole lapsia! Minäkin nimittäin vihaan (pakko)ruoan laittoa ja kaupassakäyntiä yli kaiken. Mutta kun ei ole lapsia, niin ruokaa tarttee laittaa enintään kerran viikossa. Arkipäivinä syödään työpaikan ruokalassa, ja viikonloppuna ainakin kerran ravintolassa. Aikuinen ei kahta "ruokaruokaa" päivässä tarvitse. 

Harmi kun sinä et hoksannut kuinka paljon ruoanlaittoa vihaat ennen kuin oli liian myöhäistä...

[/quote]

Miten niin liian myöhäistä? Vaikka vihaisi ruuanlaittoa, ei sitä varten tarvitse jättää lapsia tekemättä.

[/quote]

Lapsilla on kuitenkin oikeus saada kunnon ravintoa.

Vierailija
64/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, onneksi ei ole lapsia! Minäkin nimittäin vihaan (pakko)ruoan laittoa ja kaupassakäyntiä yli kaiken. Mutta kun ei ole lapsia, niin ruokaa tarttee laittaa enintään kerran viikossa. Arkipäivinä syödään työpaikan ruokalassa, ja viikonloppuna ainakin kerran ravintolassa. Aikuinen ei kahta "ruokaruokaa" päivässä tarvitse. 

Harmi kun sinä et hoksannut kuinka paljon ruoanlaittoa vihaat ennen kuin oli liian myöhäistä...

[/quote]

Miten niin liian myöhäistä? Vaikka vihaisi ruuanlaittoa, ei sitä varten tarvitse jättää lapsia tekemättä.

[/quote]

No aika huonolla ruoalla ne lapset on jos ei ikinä tee ruokaa. Siinä mielessä myöhäistä, että ap meni ne lapset tekemään ja on siten pakotettu kokkaamaan vähintään 10-15 vuotta. Voihan sitä toki tehdä lapsia vaikka millaisiin oloihin, mutta kyllä se hyvän ravinnon turvaaminen mielestäni on yksi tärkeimpiä asioita mitä lapselle tulee voida tarjota. 

Vierailija
65/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti nyt vihaan aaveetäkin saatanan positiivisten mammojen vuoksi, joita ei vituta koskaan mikään ja aina tehään kaikki hymy persesilmässä asti.

[/quote]

Eikö me ollakin ärsyttäviä;D Ruuanlaiton lisäksi tietty leivotaan leivät ja makeatkin itse, tietty:) Ja kaikki normaalien työpäivien ohessa

Vierailija
66/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:40"]

Mulla ihan sama! Eniten siinä ehkä ärsyttää se, kun pitää aina yrittää keksiä mitä ruoaksi. Myöskin kaupassa käyntiä vihaan helvetisti.

[/quote]

Excel on keksitty - siihen vaan ruokia listaksi ja järjestyksessä tekemään. Ei tarvitse ajatella mitään kun pari kertaa viikossa katsoo sieltä mitä kaupasta pitää hakea ja tehdä. Mulla on 6 -7 vkon lista joka kiertää, koskaan ei ehdi kyllästymään ruokiin:)

[/quote]

Karmeeta. Mä shoppailen autuudella ja välillä päätän vasta kaupassa mitä teen tarjonnan mukaan. Tänään siis pohdiskelin kanttarelli, äyriäis, savulohi pastan ja sen lihakeiton välillä, että kumpaa herkkua tänään tehtäisiin. Kanttarellit oli jossain ihme litkussa kaupassa ja löysin sopivaa paistia niin se ratkesi siihen. Ja kauppias oli nostanut savulohen hintaa 50 centtiä, mikä nyt ei ole merkittävää .. vaan ärsyttävää.

[/quote]

Kun on 4 lasta ja pitkät työpäivät helpottaa kummasti kun on arjen ruokalista valmiina. Toki sitä varioidaan ja otetaan uusia reseptejä mukaan ja viikonloppuna tehdään ajan kanssa mitä huvittaa. Ei orjallista seuraamista mutta vain esimerkkinä niille joille ruokien keksiminen on rakettitiedettä...

[/quote]

Ymmärrän oikein hyvin jos on kiirettä viikolla tapauksessasi. Itse olen myöskin rajaton soveltaja. Joskus sovellan ihan älytöntäkin, että voi kokeilla sopisiko jotkut uudet jutut asiaan.

Vierailija
67/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:48"]

Haha :D Meillä tehdään ruokaa aina 10 litran kattilassa, laitetaan pakkaseen ja syödään sitten pakkasesta, iso ruokasatsi aina kerran viikossa esimerkiksi pastaa ja kahta eri proteiinin lähdettä plus kasviksia höyrytettynä. Jokainen saa noista kasattua esim. Kanapastaa, jauhelihapastaa ja paljon eri rehuja! Sitten voi vaikka keitellä riisiä, jos pastan rakenne alkaa kyllästymään :D käyttäkää järkeä, joka päivä kaupassa käymisessä ja kokkaamisessa ei ole järjen hiventäkään!

[/quote]

Tuore ruoka voittaa pakasteet aina ja kun nauttii tekemisestä, niin se on rentouttavaa terapiaa.
[/quote]

Varmasti voittaa tuore ruoka pakasteet, mutta viestini olikin vastaus ihmiselle, joka ei selvästi koe ruoanlaittoa (ainakaan jokapäiväistä) "rentouttavaksi" :P

Vierailija
68/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:37"]

[/quote]

[/quote]

No aika huonolla ruoalla ne lapset on jos ei ikinä tee ruokaa. Siinä mielessä myöhäistä, että ap meni ne lapset tekemään ja on siten pakotettu kokkaamaan vähintään 10-15 vuotta. Voihan sitä toki tehdä lapsia vaikka millaisiin oloihin, mutta kyllä se hyvän ravinnon turvaaminen mielestäni on yksi tärkeimpiä asioita mitä lapselle tulee voida tarjota. 

[/quote]

Neljäkin lasta parin vuoden välein voi tarkoittaa kokkaamista 20-25 vuotta.. ota huomioon ikäerot. Jos tuota ei tajua tosiaan niitä tehdessä niin ei voi kuin ihmetellä.

Vierailija
69/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti nyt vihaan aaveetäkin saatanan positiivisten mammojen vuoksi, joita ei vituta koskaan mikään ja aina tehään kaikki hymy persesilmässä asti.

[/quote]

Eikö me ollakin ärsyttäviä;D Ruuanlaiton lisäksi tietty leivotaan leivät ja makeatkin itse, tietty:) Ja kaikki normaalien työpäivien ohessa

[/quote]

Olen huomannut näitten massaostajien kärryistä aivan päinvastaista. Valmisruokaa valmisruoan perään ja kaikki keksit ja herkut on kärryssä. Itse olen tarkkailija jo työnikin puolesta, joten se käy vaistomaisesti.

Vierailija
70/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:52"]

Haha :D Meillä tehdään ruokaa aina 10 litran kattilassa, laitetaan pakkaseen ja syödään sitten pakkasesta, iso ruokasatsi aina kerran viikossa esimerkiksi pastaa ja kahta eri proteiinin lähdettä plus kasviksia höyrytettynä. Jokainen saa noista kasattua esim. Kanapastaa, jauhelihapastaa ja paljon eri rehuja! Sitten voi vaikka keitellä riisiä, jos pastan rakenne alkaa kyllästymään :D käyttäkää järkeä, joka päivä kaupassa käymisessä ja kokkaamisessa ei ole järjen hiventäkään!

[/quote]

Tuore ruoka voittaa pakasteet aina ja kun nauttii tekemisestä, niin se on rentouttavaa terapiaa.

[/quote]

En ymmärrä alapeukkuja. Olen täsmälleen samaa mieltä. Eivät kaikki tietty ruoanlaitosta nauti, mutta itse tykkään ja teen mielelläni päivittäin, koska tuore maistuu myös paremmalta ^^

Vierailija
71/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:48"] Haha :D Meillä tehdään ruokaa aina 10 litran kattilassa, laitetaan pakkaseen ja syödään sitten pakkasesta, iso ruokasatsi aina kerran viikossa esimerkiksi pastaa ja kahta eri proteiinin lähdettä plus kasviksia höyrytettynä. Jokainen saa noista kasattua esim. Kanapastaa, jauhelihapastaa ja paljon eri rehuja! Sitten voi vaikka keitellä riisiä, jos pastan rakenne alkaa kyllästymään :D käyttäkää järkeä, joka päivä kaupassa käymisessä ja kokkaamisessa ei ole järjen hiventäkään! [/quote] Tuore ruoka voittaa pakasteet aina ja kun nauttii tekemisestä, niin se on rentouttavaa terapiaa. [/quote] Varmasti voittaa tuore ruoka pakasteet, mutta viestini olikin vastaus ihmiselle, joka ei selvästi koe ruoanlaittoa (ainakaan jokapäiväistä) "rentouttavaksi" :P

[/quote]

Ehkä mulle on jäänyt jotain traumoja kun kaveri oli deekiksellä niin se teki juuri noin. 10 litraa makkarakeittoa, jos makkarat oli tarjouksessa jne.. sitten loppurahat viinaan.

R.I.P

Vierailija
72/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jouda aina kokkailemaan (pitkä työmatka ja venähtävät päivät) ja oikaisen usein. Esim. viikonloppuna broilerinkoivet riisipedillä ei vaadi mitään muuta kuin kellon katsomista (vihannekset sinne riisin sekaan) ja sama karjalanpaistin kanssa. Teen aina kahden päivän satseja. Lisäksi kaupassa on laiskotukseen loistavia murkinoita pakastealtaassa: pyttipannua, kalapuikkoja, röstiperunoita ja ah, keitto-perunajuurespusseja, joista nykäisee äkkiä nakkikeiton. Siihen vaan lohkoo tomaattia ja kurkkua lautaselle lisäksi. Höyrykattila on kiva keksintö ja meillä on usein perunaa, kukkakaalia ja parsakaalia siellä kypsymässä. Ostan työpaikkaruokalasta klo 14 ylijäänyttä kotiin...(Oi on niin paljon hauskempaakin tekemistä työpäivän jälkeen kuin seistä keittiöorjana. Kuten esim. jutella ja leikkiä lastensa kanssa).

Vihaan yli kaiken citymarketteja ja prismoja, niissä menee helekutisti aikaa pelkkään etsimiseen ja kävelyyn. Käyn lähistön Alepassa ja Lidlissä, siis lähikaupassa, minkä järjestyksen ja valikoiman tunnen.

Vierailija
73/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ruuanlaitosta erityisesti tykkää, enkä oo siinä hyvä. Siks en kokkaa joka päivä vaan teen mieluummin kerralla ison satsin josta syö useemman päivän ja saa pakkaseen lapselle annoksia. Itse syön yleensä kerran päivään lämpimän ruuan, lapselle toki se 2. Kauppareissuilla pitäs petrata, tulee liikaa turhia ostoksia. Mutta ei listojen suunnittelukaan oo minun juttu :D Ja ruuanlaitossa käytän mahollisimman paljon astioita jotka voi laittaa koneeseen, ettei tiskattavaks jää kuin joku pannu tai kattila, tiskaaminen on niiiin ärsyttävää..

Vierailija
74/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 11:40"]Mulla ihan sama! Eniten siinä ehkä ärsyttää se, kun pitää aina yrittää keksiä mitä ruoaksi. Myöskin kaupassa käyntiä vihaan helvetisti.
[/quote]

Sori, tuli vahingossa alapeukku :( piti laittaa yläpeukku ;)

Vierailija
75/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:46"]

[/quote]

[/quote]

En ymmärrä alapeukkuja. Olen täsmälleen samaa mieltä. Eivät kaikki tietty ruoanlaitosta nauti, mutta itse tykkään ja teen mielelläni päivittäin, koska tuore maistuu myös paremmalta ^^

[/quote]

Aika paljon vihaa palstalla .. kun kertoo jotain positiivista niin haukuthan siitäkin tulee. Kiitos sinulle ja kaikille jaksamista joille se tuntuu ylivoimaiselta.

Vierailija
76/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Neljäkin lasta parin vuoden välein voi tarkoittaa kokkaamista 20-25 vuotta.. ota huomioon ikäerot. Jos tuota ei tajua tosiaan niitä tehdessä niin ei voi kuin ihmetellä.

[/quote]

Enemmänkin:) Meillä on vietetty lapsiperhe-elämää 34 vuotta ja 5v jäljellä kunnes kuopus on täysi-ikäinen;D

53

Vierailija
77/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:48"]

Minä en jouda aina kokkailemaan (pitkä työmatka ja venähtävät päivät) ja oikaisen usein. Esim. viikonloppuna broilerinkoivet riisipedillä ei vaadi mitään muuta kuin kellon katsomista 

[/quote]

Aivan .. eihän tuoreen ruoan tekeminen aina vaadi järjetöntä ajan käyttöä ja vaikeuttakaan tarkoita. Sinänsä kommenttisi iski, koska itse tein eilen porsaan kyljyksiä riisipedillä kanaliemessä. Ei siinä tarvinnut kuin latoa tarvikkeet kulhoon ja laittaa uuniin. Kasvikset voi lisätä lopussa tai ottaa oheen salaattia. 

Aikaa meni eniten tuon liemen tekemiseen ~5 minuuttia. Kyllä sitä pystyy tekemään tuoretta ja hyvää vähälläkin vaivalla ;)

Vierailija
78/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan niin saatanasti tehdä ruokaa helvetin hyvästä ruoasta nauttivalle kullannupulleni.

Vitun ihanaa mennä rentouttavan lyhyen 8-10-tuntisen työpäivän jälkeen ihanaan helvetin suloiseen ruokakauppaan mitettimään ja hakemaan saatanan laadukkaita ryynejä ja eettisesti oikein kylvettyjä ituja ja lukea ne kauniisti kirjoitetut helvetin pienet präntit pakettien kyljestä, että mitä epäsopivaa niihin on milloinkin laitettu kylkiäisiksi. Sitten ilolla väännän se maailman kaunein hymy siellä persesilmässä asti gourmettia itselle ja lapselle ja joskus jopa sillä ajatuksella, että ruokaa riittää seuraavaankin kertaan. Ja sitten se gourmetti maistuu aivan helvetin pahalta, ettei sitä saata syödä juuri ollenkaan tai sitten sen verran hyvältä, että se vittu syödään sen siliän tien ja taas mietitään, että mitä seuraavaksi. Ja tietenkihän se on aina se jälkimmäinen, koska olenhan niin maan perkeleen hyvä köksä. Mutta on se niin vitun ihanaa. Rakastan! <3

Ja nepalilaisten turha urputtaa omaa negatiivisuuttaan. Heillä on siellä vitusti nyt töitä että repiköön ilonsa vaikka siitä. 

Vierailija
79/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

-> Aloittaja kertoo kokkaavansa joka päivä ja vihaavansa sitä

-> Aloittajaa neuvotaan tekemään ruokaa harvemmin ja isoja satseja kerrallaan

-> Joku tulee ja kommentoi kuinka tuore ruoka on parasta ja kokkaaminen ihanaa

Tosissaanko ihmettelet miksi tuota viimeisintä on alapeukutettu??

Vierailija
80/125 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:36"]

Onneksi meillä rakastetaan hyvää ruokaa ja ruuanlaittoa, olen opettanut myös lapset arvostamaan laadukasta kotiruokaa ja tekemään sitä.

Juuri hämmästelin sitä edellistä kaappaus keittiössä ohjelmaa missä se reppana nuoripari ei tiennyt ruuasta mitään ja söi jopa jotain makaronihöttöä aamiaiseksi. Miten voi vanhemmat pitää lapset ja nuoret noin tietämättöminä ihan perusasioista?? Varmaan ap:n kaltaisia?

[/quote]

Saitko kovastikin mielihyvää tästä kommentistasi? Kaikki eivät vaan ole mitään gourmet-kokkeja, itse asiassa erittäin harvat ovat. Monia ei edes kiinnosta. JOtkut, kuten ap, suorastaan vihaavat koko ruuanlaittoa. Ja sitten sinä tulet tänne elvistelemään ja pilkkaamaan "ap:n kaltaisia". En arvosta.

[/quote]

En mielihyvää. Mutta piikki on kyllä tarkoitettu vanhemmille jotka eivät vaivaudu tutustuttamaan lapsiaan hyvään terveelliseen ruokaan ja ruuanlaittoon. Tekevät hallaa monille sukupolville eteenpäin! Uusavuttomuus, paino-ongelmat, tyypin 2 diabetes jne.

En tiedä kuuluuko ap näihin mutta ruuanlaittoinhon tartuttaminen lapsiin on vähän huono juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan