kysely nuorille äideille?!
Ikänne ja oliko vauvanne suunniteltu vai vahinko?
Jos vahinko niin mitä mielipiteitä se teissä herätti ?
Jos suunniteltu niin miksi niin nuorena?
itse olin 19 mieheni täyttämässä 20, suunniteltu oli, ihan heti alussa oltiin sitä mieltä et tulee jos tulee.. nyt olen 20 ja mieheni täyttää syyskuussa 21..
poika täytti 1.5 7kk :D
Kommentit (126)
Olen nyt 19 ja vauvan syntyessä 18. Ei sen kummemmin suunniteltu, eikä vahinkokaan, mutta häiden jälkeen kun alkoi menkat ni oli kyllä kova pettymys.. sitten " osu ja uppos" niin kuin isäni tuumas.. ;) koulu mulla oli vuoden kesken ja nyt oon sitä jatkamassa. vauvan isä jäi kotiin kun vauva oli vajaa 4 kuukautta ja mä lähdin jatkamaan opintoja. lokakuussa olis tarkotus valmistua. nyt meidän neiti on 9 kk todella ihana ja tyytyväinen lapsonen. on mummolassa hoidossa päivät, kun isä lähti töihin vanhempainvapaan loppuessa. Siksi niin nuorena kun ei osannu koskaan mitään muuta ajtellakaan, kuin että nuorena naimisiin ja mahdollisimman monta lasta :)
Itse olen -83 syntynyt " nuori" äiti. Esikoinen on nyt 4-vuotias eli olen juuri täyttänyt 20, kun syntyi. Viime marraskuussa saimme kaksoset. Ovat nyt 5kk. Välillä tulee miettineeksi että mitä sitä on tullutkaan tehtyä ennen lapsia ja kuin tyhjää elämä on ollut. Meillä on kaikki lapset olleet suunniteltuja. Rakastan lapsiani joa solullani ja päivääkään en vaihtaisi pois!!!!!!!!!!!!!
18v, lapsi oli toivottu vahinko. :)
Tein vuosi sitten abortin ja olin jo puolen vuoden ajan potenut vauvakuumetta kun kaikki kaveritkin sai omia ja niitä vaan tuntu pursuavan yhtäkkiä joka puolelta. Toinen abortti ei ollut vaihtoehto, kun edellinenkin jätti niin pitkälle jälkensä, ja kyllä tieto uudesta raskaudesta aiheutti enemmänkin hysteriaa ja hehkuttelua kuin mitään negatiivisia tunteita.
Oli suunniteltu, ja lähtikin aluille heti ekasta yrityksestä. Lapsi syntynee kuukautta ennen 21-vuotispäiviäni, mieheni puolestaan on tuolloin piirua vaille 25. Olen jo vuosia tiennyt haluavani lapsia nuorena, ja niin on miehenikin.
Olin 3kk vaille 18, kun poika syntyi. Erosin ja löysin uuden. Nyt muutamaa kuukautta vaille 25, kun toinen tulossa (LA 27.3.09). Uuden kanssa yritettiin melkein 2 vuotta, ennen kuin "tärppäsi". Tämänkin jälkeen haluaisin muutaman lisää, mikäli vaan saadaan... :x
Itse olen 19 ja mieheni 25. Raskaus tuli positiivisena yllätyksenä, vaikka kyllä molemmat sitä osasi epäilläkin. Olimme jo jonkin aikaa puhuneet mahdollisesta lapsesta, enkä näinollen voi sanoa lastamme "vahingoksi".
Nuorena siksi, koska ajoitus tuntui sopivalta. Itse valmistun lukiosta ja mies valmistui vuosi sitten yliopistosta. Molemmat haluamme lapsia nuorena, koska emme kumpikaan ole bilettäjiä tai klubeilla notkujia, ja uskomme että lapsen ja vanhemman pienempi ikäero helpottaa molemminpuolista ymmärrystä.
tai oikeastaan ei, kun pillerit loppu ja ehkäisyä ei käytetty pariin kertaan... =) Heti oli tiedossa että aborttia en tee, toki vähän pelotti, mutta hyvin on menny pitkälti suuren tukiverkoston ansiosta...
Seuraavan sain 20 vuotiaana, tämä ihan suunniteltu ja kolmannen sain 23 vuotiaana ja tämäkin ihan suunniteltu ja kaikki yhtä rakkaita, mitään en tekisi toisin jos saisin palata ajassa takaisinpäin.. =)
Ikää oli raskaaksi tullessani 17 vuotta, vauvan synnyttyä reilu puolitoista kuukautta niin täytin 18 vuotta.
Ei ollut niinkään suunnilteltu, vaan yllätyksenä ihanana sellaisena se tuli.
Olin kyllä heti aika varma että pidän lapsen, kun oli tuttuja lähipiirissä jotka oli saanu alle 20-vuotiaana lapsen niin olin nähnyt minkälaista elämää he elivät ja miten selvisivät jne. Ja toiseksi mulla oli ollut reilun puolen vuoden ajan pieni vauvakuume ennenku ees tiesin olevani raskaana.
Joo ehkäisyssä oli tietenkin käytössä pillerit, mutta huolimaton mä olin niitten kanssa, kun välillä ihan huonomuistisuuteni takia unohtelin niitä ottaa.
Loppujen lopuks oon tosi onnellinen että tulin näin nuorena äidiksi :>
sanaa vahinko!
mein poika ei oo suunniteltu, eikä vahinko. Suuri iloinen yllätys mielestäni
Olin 17 kun sain tyttöni ja lapsi oli ns."vahinko".
Olimme lapsen isän kans tosi onnellisia kun saimme siitä tietää (lapsen isä mua 7 vuotta vanhempi) että olen raskaana mutta into lapsesta hiilui häneltä aika ajoin pois ja vähän väliä ottaa yhteyttä vaikkei sitte tulekkaan sovittuna päivänä ja aikana kattomaan tyttöään:/
mut tunnen kyl olevani paljon onnellisempi kun on yksin lapsen kans ja saa päättää itse asioista:)
Tulin raskaaksi 16v ja se oli vahinko. Nyt olen seittemäntoista ja poikaystäväni/lapsenisä on 19, pieni vaavimme on 4kk. Sen olen huomannut että kaverit kaikkoaa. (ainakin minun tilanteessani) Kun on nuori ja kaverit eivät ole samassa tilanteessa, heidän kans ei yhteistäpuheenaihetta meinaa löytää. No onneksi on nämä vauvasivut jossa voi ajatuksia vaihdella. :) Raskauden alussa mietin olenko hyvä äiti koska olen nuori, ei iällä ole mielestäni merkitystä. Hyvä äiti voi olla olipa sitten nuori tai ei. :)
Olen alkuvuonna täyttänyt 19-vuotta, raskaana huomasin olevani toukokuun puolessa välissä. Raskaus ei ollut toivottu siinä suhteessa, että söin pillereitä, tosin olihan se aika iloinen yllätys, kun testi näytti positiivista. :) Laskettu aika tällä olisi 21.01.2009, joten sitä odotellessa. :)
22 olen, ja vauva oli suunniteltu. Ei kylläkään arvattu että 2kk ehkäisylaastareiden lopettamisen jälkeen jo tulisin raskaaksi. Mutta oli enemmän kuin iloinen yllätys! :)
Nuorena siksi, että haluamme mieheni kanssa olla nuoria vanhempia. On virkeempi.
kun plussasin vihdoinkin. Puoli vuotta olimme yrittäneet. Olin jo kuitenkin täyttänyt 19 kun sitten poikamme syntyi
Nyt oli toinen tulossa mutta meni sitten kesken. Ja taas yrittämään. nyt siis 21v.
Ite olin 20-w, paria viikkoa vaille 21-w ja mies 22-w..
Vauvamme on tekemällä tehty, parin kuukauden jälkeen tärppäsi.. :)
Miksi näin nuorena.. Elämäntilanteemme oli semmoinen, että halusimme jakaa rakkautemme pienelle lapsellemme... :)
P.S suunnittelematon lapsi on yllätysvauva, ei vahinkolapsi!!
olimme molemmat 17v. kun tulin raskaaksi ja 18 kun vauva syntyi. vauva oli " vahinko" mutta toivottu sellaisen :D
vauva sopi hyvin elämäntilanteeseen ja raskauden keskeytystä ei edes harkittu. ja salaa olin jo pidemmän aikaa vauvaa toivonut mutta tiesin ettei niin nuorena kannata alkaa vauvaa tekemään ja todella ihana yllätys sitten oli kun tämä vahinko sattui :)<3
Olin 17 kun esikoinen syntyi (on nyt jo 9v) mies on 5v vanhempi, lapsi oli suunnittelematon suuren suuri ja ihana yllätys :x
19v olin ja mies 23v kun esikoispoika syntyi.
Ei nyt sinänsä ollut suunniteltu, mutta "TJOT" oli käynnissä, koska molemmat halusi lapsen nuorena. :) En nyt sen kummempia perusteluja keksi, aina olen halunnut nuorena lapsen, on itsellä muistissa hyvin omat teinivuodet kun alkaa oma lapsi olla murrosiässä. :)
ja ei kuitenkaan enään niin nuoriakaan minä 22 ja mies 23, poika kohta 7kk ja iloisia olemme pikku kaverista :)
Hestia83:
Nyt 18 vuotias mutta vielä 17 kun tyttö syntyi! Lapsi oli vahinko, mutta päätin heti pitää ja oon onnellinen että niin tein :) En tiedä mitä tekisin ilman häntä!