Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä laskenut Hb reippaammin kaksosraskaudessa?

02.01.2006 |

Mulla ei oo neuvolaa ollut kuin joulukuun alkupuolella enkä tiedä tänhetkistä hemoglobiiniarvoa. Esikoisestakin se laski yht äkkiä kuin lehmän häntä, vaikka oli sitä ennen todella hyvä.

Nyt olen ollut tosi nuutunut ja väsynyt, mitään ei jaksaisi tehdä. Muutaman kerran olen meinannut pyörtyä töissä, epämääräistä päänsärkyä ja huonoa oloa. Epäilen, että hb on tuolla jossain sadan pinnassa ja nuutuneisuus johtuu siitä. Olenkin oma-aloitteisesti jo ostanut rautatablettipurkin. Rv on nyt 14+6. Voikohan jo näin aikaisessa vaiheessa hb laskea?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut normaalisti Hb siinä 134:n tienoilla. Ekasta raskaudesta se laski alimmillaan johonkin 117:ään, mut en juuri ottanut rautaa (koska se ei sopinut vatsalle), vaan se nousi siitä sitten itsekseen jonkun verran takaisin päin. Kaksosraskaudesta se laski pahimmillaan johonkin 95:een, ja nousi vain vähän yli sadan, vaikka söin rautaa. Tämä aiheutta sen, että synnytyksen jälkeen Hb oli laskenut 68:aan, ja sainkin seuraavana päivänä pari pussia verta. Ilmeisesti kyllä verenhukka synnytyksessäkin oli arvioitua suurempi, näin sanoi kätilö seuraavana päivänä.

En muista missä vaiheessa Hb laski, mutta sen voin sanoa varmaksi, että ei noin aikaisin missään tapauksessa. Jotenkin hämärä muistikuva olis, että jossain rv 20 jälkeen aikaisintaan. Kantsii kuitenkin neuvolassa tarkistuttaa Hb ja napata sitä rautaa, jos se vaikka auttais edes vähän.

T: Piia sekä Sanni ja Oskari 6kk

Vierailija
2/2 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuplaraskaudessa 140 oli välillä 80. Lääkärini ei huolestunut,koska se ei jäänyt pysyvästi alle yhdeksäänkymmeneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä