Kuvaile ärsyttävin facebook-kaverisi
Itselläni on reilu parikymppinen tuttu joka lataa Facebookkiin jatkuvasti suutelu kuvia miehensä kanssa. Näitä siis ilmestyy säännöllisesi pari viikossa eri maisemissa, kotona yms. Ennen tätä nykyistä miestään näitä samoja kuvia tuli hänen eksiensä kanssa. (Tietaisipä vaan mies tästä...) Lisäksi ilmestyy muitakin statuksia jotka liittyvät parisuhteen hehkutukseen esim. erilaisia runoja, sydämiä toisen seinälle yms. Nyt pariskunta menikin kihloihin ja eiköhän sormuksista tule nyt jatkuvasti kuvia. En ymmärrä miksi sama rengas pitää kuvata moneen kertaan???
En ole kateellinen, en vaan koe että parisuhde asiat pitää tuoda julki lähes päivittäin Facebookin kautta.
Kommentit (310)
En tajua miks jokaisen kommenttia on alapeukutettu? Olis kiva kuulla jälleen kerran edes jotain perusteluita?!! Ihan ärsyttäviltä nimittäin suurin osa vaikuttaa!
Vai ovatkohan alapeukuttajat juurikin niitä ketkä näihin syyllistyvät? ;)
Ko. ihminen ei ole koskaan aiemmin ollut mitenkään ärsyttävä, mutta tällä hetkellä ottaa päähän yksi kaveri, jonka kirja on julkaistu. (Ulkomailta, ei ole kukaan suomalainen kirjailija siis kyseessä.) Ei siinä mitään, olen todella iloinen hänen puolestaan koska hän on yrittänyt kirjailijaksi jo 10 vuotta, mutta Facebookissa valehtelematta 99.9% päivityksistä on jo muutaman kuukauden ajan liittynyt pelkästään kirjaan. Iso osa on silkkaa promoamista - siis suoria linkkejä kirjaan Amazonilla, tervetuloa signeeraustilaisuuteen siellä ja siellä, nyt kirja on tarjouksessa siinä ja siinä kirjakaupassa, nyt se on julkaistu Australiassakin - ja loput ovat muuten vain kirjaan liittyviä päivityksiä (tyyliin "hassu juttu joka tapahtui kun näin oman kirjani kirjakaupassa ja joku kysyi minulta onko se hyvä, tietämättä että se oli minun omani" tai "mitä teen, kun kirjani on kopioitu piraattisivustolle enkä saa sitä poistettua?"). Muutama kissakuva mahtuu sekaan. Ensi vilkaisulla en näe hänen seinällään enää mitään sellaista henkilökohtaista, joka ei liittyisi kirjaan.
Ja tämä on siis henkilökohtainen profiili, hänellä on erikseen vielä Facebook-sivukin. En oikein ymmärrä tämän pointtia - siis onhan se hienoa, että on asiasta innoissaan, mutta miksi jatkuvat promolinkit? Eiköhän kaikki hänen 500 kaveriaan ole jo moneen kertaan tullut kirjasta tietoiseksi.
Mulla yhden kaverin kanssa facebook-kaveruus alkoi normaalisti. Sitten huomasin, että hän ei näytä tilapäivityksiään mulle. Ensin ajattelin että hän vain putsasi seinänsä ja annoin asian olla. Sitten jonkin ajan päästä hän teki tilapäivityksen johon kommentoin. Noin 10 minuutin päästä mun kommentista tilapäivitys oli hävinnyt. Eli hänelle oli käynyt vahinko, kun minä näin hänen päivityksen. Sen jälkeen hän ei ole nähnyt seinältäni yhtään mitään. Mutta piruuttanikaan en poista häntä kavereista.
Ai minkä ikäinen olen? 39. ;-P
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:39"]
Minä poistin kerran vanhan koulukaverin, jonka huomasin piilottaneen minulta suunnilleen kaiken muun paitsi nimensä ja profiilikuvansa. Pelkä nimi listassa ei merkitse minulle mitään, joten poistoon meni. Samainen kaveri pyysi sitten uudelleen kaveriksi, mutta en hyväksynyt. Sitten hän lähetti yksityisviestin, että miksi olen poistanut. En viitsinyt vastata siihen, koska emme olleet enää vuosiin muutenkaan olleet tekemisissä toistemme kanssa.
[/quote]
Mun yksi tekee samaa, mutta valokuvin. Tulee synkänsävyisiä kuvia. Esim. viimeksi oli profiilikuvana teksti "Things can change". Nyt on joku lapsi tötteröpäässä yksinään jossain 40-50 luvun luokkahuoneessa. Nämä kuvat tuntuu hyvin psykologisilta viesteiltä...
Parilla kaverilla on välillä vaikeata kotona miehen kanssa. Silloin he kummatkin jakavat aina surullisia mietelauseita ja biisejä seinänsä täyteen. Yleensä kukaan ei edes kommentoi niihin mitään, koska kaikki tietävät, että nyt ollaan taas tukkanuottasilla kotona. Minulle tulee näistä päivityksistä vain kiusaantunut olo.
[/quote]
Henkilökohtaisia päivityksiä jaksaa lukea, mutta eräs kaverini laittaa aina näitä; "huomenta", "hyvää yötä" ym. missä ei ole mitään järkeä. Lisäksi hän päivittää näitä ketjuviestejä ja huumorikuvia. Ei milloinkaan mitään ns. omaa.
Poistin fb-kavereista miehen jonka päivitykset oli aina:
- Huomenta. Pakkasta -23 ja kairaan lähtö edessä.
tai
- Kirpakka pakkanen -30 ja moottorikelkka tulille.
tai
- Pakkasaamua kaikille, suunta kohti metsää.
Ihan joka aamu. Kiitos ei, poistoon.
Parilla kaverilla on välillä vaikeata kotona miehen kanssa. Silloin he kummatkin jakavat aina surullisia mietelauseita ja biisejä seinänsä täyteen. Yleensä kukaan ei edes kommentoi niihin mitään, koska kaikki tietävät, että nyt ollaan taas tukkanuottasilla kotona. Minulle tulee näistä päivityksistä vain kiusaantunut olo.
[/quote]
Tämä on ehkä yksi ärsyttävimmistä.
Plus kun ne mietelauseet ei edes ole mitään oikeasti hyviä, vaan jotakin Liibalaaba- , Elämään eksyneet- tai Elämä on- aforismeja. Tai sitten joku rautalangasta väännetty rakkausbiisi, josta tietää kilometrien päähän että parisuhde rakoilee.
Sanotaanko, että ymmärrys riittää joskus. Mutta kun omalla listallani tätä tekee juuri ne tietyt, joiden parisuhderintamaa saisi seurata popcorn-kipon kanssa näyttöpäätteen äärellä harva se päivä.
Ärsyttävin on ehdottomasti henkilö, joka "heppostelee" kerran viikossa ja pojan palloiluasiat jatkuvasti esillä
Mitä se haittaa jos fb kaverisi on laittanut samoja kuvia eksiensä kanssa? Eikö eksiä saa olla vai miksi niitä pitäisi piilotella uudelta mieheltä?
Ei kokonansa ärsyttävä kaveri, mutta ärsyttää, kun tietynlaisista tapahtumista pitää aina raportoida samalla fraasilla. Esimerkiksi aina kun käy jossain ravintolassa jonkun kanssa, tulee vakiomuotoinen päivitys:
"Ravintolan X pihvit testattu ja hyviksi havaittu."
"Ravintolan Y pizzat testattu ja hyviksi havaittu."
"Ravintolan Z pastat testattu ja hyviksi havaittu."
Tällä hetkellä ärsyttää eräs 40-vuotiaana esikoisensa saanut, jonka vauvan sitten jokaikinen tuikitavallinen joka taaperon elämään kuuluva asia raportoidaan kuin se olisi maailman seitsemäs ihme. Jotenkin kaikki "miksi se ei nuku omassa sängyssä" ja uhmakiukkukohtauspäivitykset onnistutaan tekemään semmoisella "olen maailman ensimmäinen ja ainoa äiti" -itsekorostuksella, että argh. Kysytään "neuvoa" muilta, mutta sitten kuitenkaan ei oteta mitään vastaan ja sanomattakin on selvää, että tämä ainokainen on täysin hysteerisesti ylisuojeltu eikä varmaan saa pistää nenäänsä ulos foliosuojuspussistaan ennen 30-vuotispäiväänsä (ja tämäkin vain siksi, että ylihuolehtiva mamma potkaisee tyhjää).
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:48"]
Piisamirotta kaveri.
XXX: Voi jee taas jäi avaimet sisälle ja vesihana ja hellanlevy päälle. Kynttilät jäi palamaan ja rahapussi kotona. Naapurit eivät ole kotona ja kaikki on nyt sitten paskaa, kissa varmasti kaataa kynttilän kohta siellä. Onneks on tää känny mukana että on FB!
xxx: hei mä oon täs sun kodin lähistöllä voin tuoda rahaa et huoltomies tulee avaa oven?
XXX: Ei tarvitse kyl mä pärjään :`(
xxx: EIku ihan totta tuun kohta??
XXX: KIITOS EI, IHAN TOTTA EI EN TARVITSE APUA.PÄRJÄÄN.
xxx: No ok.. toiv selvii jotenki.
(seuraavana päivänä..)
XXX: Kyllä oon pettynyt ihmisiin ja auttamisenhalun puutteeseen. Nyt sitten jouduin maksamaan oven avaamis maksun korkoineen ja kissa oli tosiaan kaatanut kynttilän ja tuhonnut mun nukkamaton, onneksi oli sammunut alkuunsa se palo ois voinu käyä pahasti!!!
xxx: öö minähän oisin tullu auttamaan eilen niin olisit saanut oven auki heti??
XXX: Joo kiitos vaan vieläkin tarjouksesta mutta olen tottunut pärjäämään omillani.
VOI VITTTTUUUUUUUUUUU.....
[/quote]
:D
Lihava, alati sairas. Päivittää koko ajan olostaan tai siitä mitä on syönyt.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:15"]
Kaksi:
- Samanlainen kuin tuo kolmosen tyyppi. Jatkuvaa brassailua ja hienostelua ylienergisyyden lisäksi. Satunpa tietämään, että oikeasti elää tavallista, kiireistä lapsiperheen elämää. Kaikki on yhtä seikkalua, muskaria, lasten ilon katsomista, expressoa ja Glorian kotia lasten nukkuessa, sushia miehen kanssa kokkaillen ja seuraavan päivän "uusia jännittäviä asioita" -intoillessa. Olen miettinyt, että onko sillä joku kompleksi lapsuudesta. Oli vähävaraisesta perheestä, jossa isä ryyppäsi rahat. Hän on pärjännyt hyvin elämässä, mutta... jotenkin ampuu yli.
- Yksi joka laittaa jokaiseen miehensä postaukseen jonkun "hali, pusi" -kommentin. Aina on ikävä, odottaa kotona jne.
[/quote]
Mitä niin ihmeellistä siinä on jos käy muskarissa tai puistossa muksujen kanssa? Kai sitä nyt on ihana viettää miehen kanssa kahden keskeistä aikaa ja haaveilla sisustuksesta?
Miten tollainen voi ärsyttää? Taitaa kyseinen ihminen lähinnä olla se ärsytys, kaikki mitä se tekee on jo puistatus. Ongelma on sinussa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:02"]"Värjäsin hiukset tuli hienot uudet hiukset :D :)"
Ihanaa vapaat alkaa on niitä vapaita jo odotettu! :) :D"
"Kultin kaa sieneen onneks kulti tietää hyvät sieni paikat mistä sieniä löytyy :) :D"
"Olipa töissä kiva päivä oispa huomennakin yhtä kiva päivä töissä :) :D"
[/quote]
vaikuttaa symppikseltä :D
Vegaani, joka kirjoittaa jatkuvasti syöneensä vegaanista sitä ja tätä. Ei kai homotkaan erityisesti korosta, että harrastin äsken homoseksiä.
Up