Kuvaile ärsyttävin facebook-kaverisi
Itselläni on reilu parikymppinen tuttu joka lataa Facebookkiin jatkuvasti suutelu kuvia miehensä kanssa. Näitä siis ilmestyy säännöllisesi pari viikossa eri maisemissa, kotona yms. Ennen tätä nykyistä miestään näitä samoja kuvia tuli hänen eksiensä kanssa. (Tietaisipä vaan mies tästä...) Lisäksi ilmestyy muitakin statuksia jotka liittyvät parisuhteen hehkutukseen esim. erilaisia runoja, sydämiä toisen seinälle yms. Nyt pariskunta menikin kihloihin ja eiköhän sormuksista tule nyt jatkuvasti kuvia. En ymmärrä miksi sama rengas pitää kuvata moneen kertaan???
En ole kateellinen, en vaan koe että parisuhde asiat pitää tuoda julki lähes päivittäin Facebookin kautta.
Kommentit (310)
Sellainen typy, joka luulee, että kaikkia kiinnostaa irtoripset, matkat jne ja muu hömppä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:26"]
Ne jotka pyytävät kaveriksi, eivätkä kommentoi ikinä mihikään mitään eivätkä tee omia päivityksiä ainakaan niin että näkyisi mulle. Siis ovat pyytäneet kaverksi vain stalkatakseen? Joo poistoon pitäisi laittaa, mutta on samassa ryhmässä mitä kautta kutsu tuli, niin tekee asian kiusalliseksi. Toki tunnen tyypin jollain tasolla.
[/quote]
Minä pyydän tuttuja kaveriksi, vaikka en itse ole aktiivinen facebookissa. Melko itseriittoinen saa olla, jos kuvittelee, että stalkatakseni pyydän.
[/quote]
Sama täällä. Käyn harvoin siellä ja luen lähinnä omat juttuni :)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:11"]Eräs entinen työkaveri, mies. Koska oltiin samassa paikassa "samalla tasolla" töissä niin tiedän ettei miljoonia tienaa.
"Nyt on *talon nimi* uusi terassi! Ei ollu halpa ei, mutta kannatti."
"Tänään *talon nimi* pojat tulee saunomaan! Aamulla käväsin Alkon kautta ja rahaa meni, mut eihän isännän sovi vieraita kuivin suin istuttaa!"
"Isäntä päivitti autotallia. *auton nimi* rahalla saa ja meikähän ei vähään tyydy!"
Talon nimi on suunilleen Huvila Helena ja auto Volvo-Vilma tms. Elää niin leveetä elämää että ja usein kommenteissaan vähättelee muita. Saattaa kysellä, miksi joku osti noin pienen talon tai miksi jonkun lapsi ajaa samalla pyörällä kuin viime kesänä. Leuhkan kuvan antaa itsestään.
[/quote]
Veti pohjat
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:30"]
Yhdellä tutulla noin viisi päivitystä joka päivä. Sisältö: "kultu töissä, ikävä kultua" "kultu tuli kotiin, ihanaa kun saa viettää aikaa rakkaan kultun kanssa" "mun kultu on maailman ihanin" "voih, kohta kultu lähtee taas töihin ja joutuu ikävöimään kultua. Noh, onneksi illalla taas saan olla kultun kanssa". Ja nämä esimerkit eivät ole edes mitenkään liioiteltuja, osa on ollut ihan sanasta sanaan noin.
[/quote]
se taipuu kullun.
☺
Yksi henkilö joka kertoo kokoajan suolisto ongelmistaan ja kuinka tänään tuli ripuli että joutu lähtee sairaalaan. Ja toinen joka kertoo samantapaisia juttuja vauvastaan. Kiva sen lapsen sit Joskus lukea kuin hänen äitinsä on kertonut kaikkea hänestä facessa. Lisäksi yksi tyyppi joka laittaa välillä et sairas kivoja uutisia ja ku joku kommentoi että mitä niin laittaa että no en nyt viitti kertoa. Miksi pitää laittaa tollasta ja huomiohuorata sillä...
Kaveri, joka lataa koko ajan selfietä sekä kuvia tekemistään gourmet-annoksista. Juhlapyhinä luettelee, mitä kaikkia kymmeniä erikoisruokalajeja on perheelleen/ystävilleen laittanut. Joskus kun juttelin hänen kanssaan ruoanlaitosta, kävi kuitenkin ilmi, että harvoin tekee arkiruokaa lapsilleen: käyttää valmisruokia ja hakee isoja annoksia opetusruokaloista. Lisäksi sama ihminen alleviivaa usein postauksissaan omaa professiotaan: kertoo missä konferensseissa nyt ja nyt on, kuinka sitä ja tätä työrintamalla, ei tässä mitään, mutta kun nuokin jutut pitää kertoa ammattislangia käyttäen, josta me muut allalla olemattomat ei ymmärretä juuri mitään... Toki tämä henkilö luettelee myös jatkuvasti, mitä kaikkea on ko päivänä tehnyt eli käytännössä 10h työpäivän, sitten leiponut 100 pullaa, tehnyt lakkapiirakan, siivonnut 200 m2 talon lattiasta kattoon komerot mukaan lukien ja nyt sitten lähden vielä 15 km juoksulenkille.
Lyhyesti sanottuna siis ko henkilö postaukset ovat jatkuvaa itsensä korostamista.... Mut kukapa muu kuin kissa itse....
Yksi 30 vee nainen joka haukkuu kaikkea ja kaikkia ja sitten postailee jotain "I'm a woman but I have more balls than mist men" , kehuu itseään ja miestään. Kaikki muu on siis perseestä paitsi hän itse ja ukkonsa. FB-kaveritkin ovat perseestä kun eivät tykkäile. Neiti on bloggari ja spämmää blogilinkkejään muiden seinälle ja kuvien kommenttikenttiin. Argh!
Mitä mieltä muuten tällaisesta bloggaaja-facekaverista? Jonka jokainen päivitys on suoraan linkki omaan blogiin, ärsyttääkö sellainen ketään?
Kysyn uteliaisuudesta, koska itseäni alkoi ärsyttää oma seinäni, kun tuntui olevan enemmän blogimainosseinä kuin... no, normi faceseinä. Loin sitten blogille oman sivun, minne päivitän blogipäivitykseni linkit ja blogiin liittyvät asiat.
Kaveri, joka on joka toisessa päivityksessä sairaslomalla milloin mistäkin syystä ja ilmeisesti mitään ajattelematta pistää heti perään kuvia jostain kaljaterassilta tai ruotsinristeilyltä ja joka päivä tulee aamupalakuva jostain kahvilasta tai lounaan kuva jostain ravintolasta. Kuvatekstinä "lapset viety päiväkotiin ja sitten kahville" tms. Ja siis sairaskertomukset tulee myös samaan aikaan tarkkaan päivitettyinä...
Yks parikymppinen nainen, joka lisää joka päivä vähintäänkin kaksi kuvaa itsestään. Tää tyyppi on luonut kansion omalla nimellään, tyyliin "Marjatta :Dd" ja siinä kansiossa on hänestä itsestään lähes 300 kuvaa, mm selfieitä ja itselaukaisimella otettuja posekuvia. Yhteensä niitä kuvia taitaa tämän profiilista löytyä lähemmäs 700.
Ärsyttää "maailmanparhaatäidit" ja sata pikku askaretta lueteltuna. Ja nämä, joissa on vaan postaus paikkaan esim sairaala, johon kaikki sitten kyseleen, että voi kauhee plaa plaa plaa.
Pahin kyllä oli arkikuvahaasteen aikoihin mies, joka keksi aamukakka haasteen. Siinä oli tarkoituksena kuvata oma p***a viiden päivän ajan ja laittaa faceen. Kun kuva tuli, ensin en muistanut/tajunnut mikä kuvassa on. Kun tajusin niin tämä mies poistui kavereistani.
ja oon samaa mieltä, että kohtuus kaikessa; ei kymmentä statuspäivitystä pvä. Ei kolmeasataa kuvaa lomasta/itestä/kullasta/lapsesta/koirasta/kissasta. Ei kymmentä YouTube videoo peräkkäin.
Kaikki Israel/Palestiina -postauksia ja linkityksiä monta kertaa päivässä laittavat.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:26"]
Ne jotka pyytävät kaveriksi, eivätkä kommentoi ikinä mihikään mitään eivätkä tee omia päivityksiä ainakaan niin että näkyisi mulle. Siis ovat pyytäneet kaverksi vain stalkatakseen? Joo poistoon pitäisi laittaa, mutta on samassa ryhmässä mitä kautta kutsu tuli, niin tekee asian kiusalliseksi. Toki tunnen tyypin jollain tasolla.
[/quote]
Minä pyydän tuttuja kaveriksi, vaikka en itse ole aktiivinen facebookissa. Melko itseriittoinen saa olla, jos kuvittelee, että stalkatakseni pyydän.
[/quote]
Miksi ihmeessä sä pyydät tuttuja kaveriksi, jos et itse ole aktiivinen???? Mulle face on viestintäväline ystävien kesken. Todellakin ajattelen, että tollaset sun kaltaiset stalkkaa vain.
Pariskunta, joka keskustelee face päivitysten välityksellä.
Jakaa päivän aikana noin 40 elämään eksyneet kuvaa ja joukon "voimaannuttavia" biisejä tyyliä Celine Dionin A New Day Has Come.
Toipuu rintasyövästä ja on sairaslomalla joten kun ei nuku roikkuu netissä päivät ja jakaa kaiken facebookiin.
Niin. Oon ehkä vanhanaikainen, mutta mun mielestä kaikkea ei vaan tarvi jakaa facessa.
Yks tuttu nainen tekee päivässä varmaan lähemmäs kymmenen päivitystä siitä miten päivä on kulunut. Ja aina se on sitä samaa liibalaabaa.. Aamulla aamukahvia ja ai ku on taas ihanaa, lapsi on äidin mussu ja sanoi taas vaikka mitä hassua, miten työpäivä sujui, mitä tällä kertaa syötiin päivälliseksi. Seuraavaks jakelee jotain iltalehden hömppätutkimuksia, aika usein jotain lapsenhankintaan liittyen ja kun hän teki tässäkin just sillä oikealla tavalla ja sama ammattiin liittyen. Muita ja muiden elämänvalintoja arvostelee jatkuvasti ja voi kauhea sitä paskan määrää minkä saa niskaan jos ei elä just niinkuin hän! En jaksa.
En tiedä mitä hakee tuolla muiden jatkuvalla arvostelulla ja itsensä ylistämisellä. Huono itsetunto?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:30"]
Yhdellä tutulla noin viisi päivitystä joka päivä. Sisältö: "kultu töissä, ikävä kultua" "kultu tuli kotiin, ihanaa kun saa viettää aikaa rakkaan kultun kanssa" "mun kultu on maailman ihanin" "voih, kohta kultu lähtee taas töihin ja joutuu ikävöimään kultua. Noh, onneksi illalla taas saan olla kultun kanssa". Ja nämä esimerkit eivät ole edes mitenkään liioiteltuja, osa on ollut ihan sanasta sanaan noin.
[/quote]
hyi :D
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:07"]
Fitness-hurahtanut jolta tulee koko ajan erilaisia pullistuskuvia ja salikuvia ja joka päivä sama kuva maitorahkasta ja leseistä.
[/quote]
nämä fitness-tapaukset usein myös ilmoittavat joka päivä mitä ovat salilla tehneet ja millä painoilla, sekä listaavat ruokiensa proteiinimäärät. Joka.päivä.
Entäs ne jotka kutsuu pelaamaan jotain peliä vaikken ikinä pelaa mitään niin että faceen päivittyisi! Monta kertaa laittavat sen kutsun