Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile ärsyttävin facebook-kaverisi

Vierailija
12.07.2014 |

Itselläni on reilu parikymppinen tuttu joka lataa Facebookkiin jatkuvasti suutelu kuvia miehensä kanssa. Näitä siis ilmestyy säännöllisesi pari viikossa eri maisemissa, kotona yms. Ennen tätä nykyistä miestään näitä samoja kuvia tuli hänen eksiensä kanssa. (Tietaisipä vaan mies tästä...) Lisäksi ilmestyy muitakin statuksia jotka liittyvät parisuhteen hehkutukseen esim. erilaisia runoja, sydämiä toisen seinälle yms. Nyt pariskunta menikin kihloihin ja eiköhän sormuksista tule nyt jatkuvasti kuvia. En ymmärrä miksi sama rengas pitää kuvata moneen kertaan???

En ole kateellinen, en vaan koe että parisuhde asiat pitää tuoda julki lähes päivittäin Facebookin kautta.

Kommentit (310)

Vierailija
101/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä joka päivittää koko ajan, kaikesta. Myös synnytystä saimme seurata livenä fb:ssä. Hyvä ettei ponnistusten välissä päivittänyt. Joka päivä kuva ittestä ja miehestä. Nyt myös lapsi kuvissa. Itte aina poseeraa, muiden ilmeille sama. Olen jo estänyt julkaisut, mutta ne nousee näkyviin kun muut ystävät niitä kommentoi.

Vierailija
102/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs puolialkoholisoitunut melkein 40v nainen....ihailee eminemiä, jakaa illal aikana vähintään 20 youtube videota, samoja useampaan kertaan, saatesanoina esim. "ah, ihana emppa, tuu mun mieheksein <3"

muutkin päivitykset ihan hepreaa, keksii ihmisille mitä kummallisimpia lempinimiä, joista nämä ihmiset eivät itseään tunnista, suuttuu kun eivät kommentoi. on myös tehnyt tappouhkauksia jostain tyyliin yhden kaljan velasta ihmisille.

Estin aika nopeasti hänet uutisvirrastani ja on näköjään nyt poistanut minut kavereista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri päivittää  kirjaimellisesti kaiken facebookiin. Kaikki sairaudet, erot, panot, parisuhdekriisit, työkuviot, unet, nukkumisaikataulut ja -määrät, kuva joka viikko siitä minkä näkösenä ollut bilettämässä ja kuvia vielä sieltä baarista, kaikki omasta mielestään hyvät läppänsä ja ideansa, jos on vihainen jollekin, jos joku teki hänelle jotain kivaa, millaista ruokaa oli, minkä kirjan/leffan katsoi jne. Sairauskertomuksensakin jakaa facebookiin unohtamatta kuvia sairaalasängyssä makaamisesta. 

Miehensä kanssa asuvat yksiössä, mutta silti kirjoittelevat toistensa SEINILLE kuin chattiin. Voin kuvitella heidät istumassa vierekkäin tekemässä tätä. Kommentoivat _aina_ toistensa päivityksiä, joita on monta kymmentä päivässä, saatesanoin "kulta, muru, rakas, :)<3<3<3". Feikkiä

Vierailija
104/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aaarghhh. yks mimmi postaa itestään jatkuvasti kuvia ja sit kun mm. sen mieskaveri laittoi sen omaan kuvaansa, niin kommentti oli, että "Ihana kuva, mutta mut olisit voinut rajata pois". 

Vierailija
105/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen muija, joka luulee näyttävänsä eräältä julkkikselta. Ei näytä.

Säälittävimpiä on viestit " kuka nukkuis mun vieressä" jne

Vierailija
106/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:26"]Ne jotka pyytävät kaveriksi, eivätkä kommentoi ikinä mihikään mitään eivätkä tee omia päivityksiä ainakaan  niin että näkyisi mulle. Siis ovat pyytäneet kaverksi vain stalkatakseen? Joo poistoon pitäisi laittaa, mutta on samassa ryhmässä mitä kautta kutsu tuli, niin tekee asian kiusalliseksi. Toki tunnen tyypin jollain tasolla. 

[/quote]

Stalkatakseen? :D voi luoja kuinka itseriittoinen voit olla? Tiesit kai että fb:ssä on yksityisviestimahdollisuus... Itse en päivitä mitään mutta lähetän viestejä.

Vierailija
107/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:22"]

Aniharvoin reagoi toisten päivityksiin/kuviin mitenkään, hehkuttaa vain omia juttujaan.

[/quote]

Mistä voit tietää reagoiko se toisten päivityksiin? Voihan se muiden kavereidensa juttuja "tykkäillä" ja kommentoida.

[/quote]

Meidän kavereista yli puolet on samoja ja tunnen sen niin hyvin, että tiedän, ettei kuulu sen tapoihin hirveästi huomioida toisia. Hän ei koskaan edes kiittele synttärionnitteluista fb:ssa. Ilmeisesti on liian iso vaiva kirjoittaa siihen tilapäivitys kohtaan, että "kiitos kaikille", mutta niitä omia kuvia kuitenkin helpompi laittaa.

Vierailija
108/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näissä ne tykkääjät ovat ainoastaan nämä ihqu pariskunta[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:00"]

Ihan parasta on aikuisten pariskuntien facessa käymät rakkaus/ikävöintikeskustelut, jotka parhaimmillaan päivitetään vielä vierekkäin omalla kotisohvalla. Olisitte nyt sitten vihdoin toistenne kimpussa (ainakin 8h erossa olon jälkeen), eikä  naputellen omilla koneillanne... :) "Kulta vihdoin kotona omalla sohvalla <3 <3 <3"  -> "Ihanaa oli saapua kotiin jossa raksulainen jo odottikin <3 <3 <3 <3 <3"    Aaaaahhhhhhhhhhhh...........

[/quote]

Vierailija
109/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkini on tämä, joka päivittää sunnuntaiaamuna seitsemältä "teen kaalikääryleitä. Mahtava aamy ollut. Kävin juoksemassa 10 km, pesin ikkunat ja paistoin lapsille aamupalalla pannukakkuja. Kohta ompelen verhot, pesen matot ja virkkaan päiväpeiton. Iltapäivällä mennään koko perheellä metsäretkelle. Illalla leivon karjalanpiirakat"

Vierailija
110/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkini on tämä, joka päivittää sunnuntaiaamuna seitsemältä "teen kaalikääryleitä. Mahtava aamy ollut. Kävin juoksemassa 10 km, pesin ikkunat ja paistoin lapsille aamupalalla pannukakkuja. Kohta ompelen verhot, pesen matot ja virkkaan päiväpeiton. Iltapäivällä mennään koko perheellä metsäretkelle. Illalla leivon karjalanpiirakat"

Vierailija
111/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä"joo luin facesta" hemmot. Jotka laittaa kaveripyynnön( etenkin työkavereita on kiusallista "skipata tai poistaa" . Mulla on ehkä 10 kaveria, mutta ne on kaikki niitä joille voin päivittää vaikka tekstin jossa kerron aikovani uida auton kanssa mereen Ja ne tietää asian todellisen laidan. Lisätään kaveriksi kun ollaan jossain tavattu( esim juhlissa) ja juteltu. Sitten ajattelet , että ks ihminen haluaa varmaankin tutustua lisää. Koskaan ei kuulu mitään...

Sitten vielä nämä "kaverit, jotka päivittää (parhaassa tapauksessa) yhteisten kavereiden kanssa " Grillaillaan ja chillaillaan Sannan kanssa ❤️" ja "laittako Leena kahvia tulemaan jos tuun pyörähtämään kauppareissulla, oon menossa illalla vielä Ilonan luo niin en kauaa ehdi oleman:)??!"

Ja kun itse kutsut kahville, on aina ihan tajuton kiire...

Vierailija
112/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:03"]

AAARGH mulla menee tän tyypin kanssa hermot. Olen estänyt tyypin juttujen esiintymisen uutisvirrassani, koska mulla totta tosiaan menee mielenterveys sen kanssa :D. Tämän keskustelun innoittamana menin sitten taas katsomaan sen profiilia ja verenpaine nousi ärsytyksestä taas vähän lisää. Päivitykset ovat edelleen, vuodesta toiseen ollut samanlaisia. Päivityksiä tulee useampi päivässä. Tällä tyypillä on tosi paha lukihäiriö ja päivitykset ovat välillä vaikeasti tajuttavia. Tässäpä muutama esimerkki (vähän muuneltuna, ettei kukaan tunnista ;)). Joka helvetin päivitykseen on tägätty sen mies.

"Aamu alkoi letujen teolla kera rakkaan mieheni" 

"Oho, ukkostaako pian? Lähteäkkö vai eikö lähteä kävelylle" 

"Oottelen tässä murmelia kotiin"

"Edelleen odottelen mun ihaninta miestä kotiin :)"

"Mulla on maailman paras kihlattu <3"

"Tein tänään maksalaatikkoa. Se paloi vähän pohjaan, mutta ei onneksi kamalasti. Onnistui ihan hyvin. En onneksi tee tällaista ruokaa kauhean usein kun nytkin paloi vähän pohjaan."

"Hyvää yötä kaikille tasa puolisesti :)"

Näiden päälle vielä ihan todella huonosti otettuja kuvia, ihan myötähäpeä iskee. Siis sellaisia kuvia, joiden kuvakulma on TODELLA epäimarteleva ja saa tämän ihan nätin naisen näyttämään...no vähemmän edustavalta. Kuvaa myös kaikkia "taideotoksia", jotka ovat otettu kännykkäkameralla jostain huonekasvista. Vähän käy oikeasti sääliksi, koska tämä vissiin luulee oikeasti olevansa lahjakas valokuvaaja tai jotain. Erityisesti ärsyttä tuo "hyvää yötä kaikille tasa puolisesti"-fraasin viljely joka s**tanan ilta.

Tämän naisen suku on ilmeisesti samasta puusta veistettyä, koska tilapäivityksen kommentitkin aiheuttavat myötähäpeää ja naama meinaa sulaa.

[/quote]

"Kävin ammatti koulun, kera rakkaan mieheni jonka tapasin siellä ammatti koulussa jota kävin" :D

[/quote]

Ei tämä päässyt edes amikseen asti. Ei saisi nauraa, mutta tosiaan nuo tilapäivitykset ovat jotain ihan hirveää luettavaa. Sen seinältä voi päätellä kaikki sen tekemiset, jos nyt käyn kattomassa niin tiedän montako kertaa se on tänään käynyt koiran kanssa ulkona, mitä ruokaa se on tehnyt, miten ihana mies on ja mitähän vielä. Joka päivä sama litania. Huoh.

Vierailija
113/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 jatkaa...

Siinä todellakin oli vain muutama asia ko. henkilöstä. Lukihäiriö ei ole tietenkään henkilön oma syy. Mutta kieltämättä alkaa vuosien saatossa ärsyttää lukea postauksia, joissa on käytetty aivan vääränlaisia sanoja väärissä asiayhteyksissä. Näitä viestejä saa lukea aina monta kertaa, ennen kuin ymmärtää, että mitähän henkilö koittaa nyt sanoa. Käyttää "sujuvasti" kielikuvia ja kuvainnollisia sanoja, kuten "ilolintu"... tällä tavalla kuvaa erästä sukulaislasta ja siis omasta mielestään nimenomaan positiivisessa mielessä, kun ei ymmärrä mitä tuo sana oikeasti tarkoittaa. Jättäisi käyttämättä noita tuollaisia sanoja, jos on vähänkään epävarma merkityksestä, koska usein jälki on vain todella karmeaa. Tai katsoisi googlesta ensin.

Minua ei ärsytä se, että tämä henkilö on (varmaan joskus oikeastikin) masentunut. Minua ärsyttää se suhteettomuus, millä tavalla hän "hyvinä aikoina" haalii itselleen vastuuta ja tekemistä ja sitten puolen vuoden sisällä kaikki jää kuin paska persiistä kun ei jaksetakaan taas. Ja kun alkaa parempi kausi niin homma alkaa alusta. Tarkoitan mm. lapsia, koirien ottamista yms. Antaa facessa kuvan että huolehtii näistä asioista itse, vaikka todellisuudessa lapset hoitaa oma äiti tai anoppi ja koirakin jätettiin hoitamatta kun kiinnostus lopahti. Nyt on taas uusi koira talossa, edellinen jatkaa eloaan sukulaisensa hoivassa. Joten kyllä, minua ärsyttää. Aikuinen ihminen, luulisi jo tajuavan omat voimavaransa ja tuntevansa itsensä sen verran hyvin ettei lähde mukaan kaikkeen kotkotukseen. Mutta kun ei. Aivan kun pitäisi muille näyttääkseen ottaa niitä lemmikkejä ja haalia kaikki maailman harrastukset (jotka jää alkuhekuman jälkeen aina). Kun innostuu niin innostuu sitten 200 lasissa, ja kaikki päivitykset facessa koskee tätä uutta innostuksen aihetta, mutta lopahdus käy sitten myös yhtä nopeasti. Se on jo todella naurettavaa.

Vierailija
114/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postailee kokoajan jotain muslimi juttuja ja lukihäiriöisellä tarmolla suoltaa paskoja agitointipäivityksiään oon blokannut postaukset mut silti niitä aina välillä valuu seinälleni kun jotku niitä kommentoi

Vierailija
115/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ikiteini päivitti jopa siitä kuinka miehensä oli hakannut häntä, ja siihen tietenkin mies kommentoimaan ja haukkumaan.. Naurettavaa, mutta vähän säälittävää ja jopa pelottavaakin, ettei tajua millaista hallaa aiheuttaa itselleen.. Kaikkea ei kuulu jakaa julkisesti.

Toinen oikeastaan ryhmä fb-kavereita on ne, joiden pitää aina päivittää olevansa sairaalassa. "huolestunut paikassa sairaala" "tutkimuksiin menossa, toivottavasti ei mitään vakavaa". Ja tietenkään kyselyihin ei vastata mitään. Tosin tuskin mitään kovin vakavaa on oletettavissa, jos ensimmäisenä mielessä on facebookkiin päivittäminen..

Vierailija
116/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 09:42"]

Vaihtaa profiilikuvan vähintään kerran päivässä. Jatkuvasti päivityksiä, ettei ole rahaa ja miten sossutuet on vitusti liian pienet (ei ole töissä tai käynyt kouluja), mutta silti on rahaa juoda useampana päivänä viikossa, ottaa kroppa täyteen tatuointeja ja reissailla.

[/quote]

Asuu Tampereella??

Vierailija
117/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 

sun käytös ärsyttää.

sun ystävällä on selvästi epävakaa persoonallisuushäiriö.

sulla on netti käytössä. Hae tietoja ja koita ymmärtää. Hän itse ei asialle voi mitään jos ei ole oikeaa lääkitystä. 

huh! Onneksi en tunne sinua! 

Vierailija
118/310 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen työkaveri jolle kaikki on aina niin ihanaa upeata ja mahtavaa. Postaus jokaisesta ruoka-annoksesta jonka on tehnyt (en tajua miten sillä on varaa syödä noin kalliisti) lisäksi vähintään joka toinen päivä selfie itsestä salilla, rannalla, lenkillä, kaupungille lähdössä, töihin menossa etc...

Nainen jonka joka päivä menee näin : Huomenta. Aamukahvia. Asioille. Kaupassa käyty. Ruoka-aika. Päikkärit. Telkun äärellä. Hyvää yötä.  Ja seuraavana aamuna... Huomenta.etc...

Vierailija
119/310 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs entinen työkaveri, mies. Koska oltiin samassa paikassa "samalla tasolla" töissä niin tiedän ettei miljoonia tienaa.

"Nyt on *talon nimi* uusi terassi! Ei ollu halpa ei, mutta kannatti."

"Tänään *talon nimi* pojat tulee saunomaan! Aamulla käväsin Alkon kautta ja rahaa meni, mut eihän isännän sovi vieraita kuivin suin istuttaa!"

"Isäntä päivitti autotallia. *auton nimi* rahalla saa ja meikähän ei vähään tyydy!"

Talon nimi on suunilleen Huvila Helena ja auto Volvo-Vilma tms. Elää niin leveetä elämää että ja usein kommenteissaan vähättelee muita. Saattaa kysellä, miksi joku osti noin pienen talon tai miksi jonkun lapsi ajaa samalla pyörällä kuin viime kesänä. Leuhkan kuvan antaa itsestään.

Vierailija
120/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesänvihaajia argressivisiivisten päivitysten kanssa. Esim jos on sateinen päivä niin; haha hajotkaa sinne vesisateessa, mä täältä toimistosta katselen teitä ikkunasta ja nauran. Oikeesti, kuka on noin vajaa ja mitä ihmeen tyydytystä tollasesta saa?? Ilkkua vahingoniloisesti siitä ettei oo hieno kesä? Onneks poistui kavereista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi