Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile ärsyttävin facebook-kaverisi

Vierailija
12.07.2014 |

Itselläni on reilu parikymppinen tuttu joka lataa Facebookkiin jatkuvasti suutelu kuvia miehensä kanssa. Näitä siis ilmestyy säännöllisesi pari viikossa eri maisemissa, kotona yms. Ennen tätä nykyistä miestään näitä samoja kuvia tuli hänen eksiensä kanssa. (Tietaisipä vaan mies tästä...) Lisäksi ilmestyy muitakin statuksia jotka liittyvät parisuhteen hehkutukseen esim. erilaisia runoja, sydämiä toisen seinälle yms. Nyt pariskunta menikin kihloihin ja eiköhän sormuksista tule nyt jatkuvasti kuvia. En ymmärrä miksi sama rengas pitää kuvata moneen kertaan???

En ole kateellinen, en vaan koe että parisuhde asiat pitää tuoda julki lähes päivittäin Facebookin kautta.

Kommentit (310)

Vierailija
181/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppinen nainen, joka päivittää jatkuvasti siivoamiset, pyykkäämiset, silitykset ym. kotityöt faceen. "Pyykkikone pyörii", "Jo kolmas koneellinen pyykkiä pyörimässä tänään", "Petivaatteet vaihdettu", "Lattiat mopattu, vaatteet silitetty ja seuraavaksi saunan pesu". Kukaan muu fb-kavereistani ei tee tuollaisia päivityksiä, kuin tämä sankari.

0_o

Vierailija
182/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:29"]

Mä kirjottelen omien kuvien alle kommentteja, mutta en siksi että ne pysyis etusivulla, vaan tulee vaan kaikkea mieleen analysoitavaa. Lähinnä ne kommentit on pohdintaa itselle. Ne kuvat ei oo siis mitään omia kasvokuvia. Pahoittelut jos jotain ärsyttää.

[/quote]

Ei tullut mieleen ketään ärsyttävää, mutta ylläolevasta tekstistä vois olla vähän viittaava...
Kun kyseinen henkilö on laittanut jonkun päivityksen, lisännyt kuvia tms niin vähintään viikon kuluttua joku vanha päivitys on pompannu etusivulle, koska hän "tykkää" siitä itse. Tulee tosiaan sellanen vaikutelma, että se halutaan uudestaan taas etusivulle

[/quote]

Mulla muuten kans pari tuollaista kaveria. Toinen kommentoi aina vaan jotain ikivanhoja matkakuvia tyyliin "ah, niin ihana paikka"... ja "parhaat muistot" jne... Ja toinen sitten taas omia vanhoja kasvo/vartalokuviaan kommentoi ja vaihtelee oletuskuvaa jatkuvasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:13"]

Kolmekymppinen nainen, joka päivittää jatkuvasti siivoamiset, pyykkäämiset, silitykset ym. kotityöt faceen. "Pyykkikone pyörii", "Jo kolmas koneellinen pyykkiä pyörimässä tänään", "Petivaatteet vaihdettu", "Lattiat mopattu, vaatteet silitetty ja seuraavaksi saunan pesu". Kukaan muu fb-kavereistani ei tee tuollaisia päivityksiä, kuin tämä sankari.

0_o

[/quote]

Hassua mulla myös tasan yksi tuollainen kaveri.. On entinen työkaveri. Antaa kyllä sellaisen kuvan että hänen elämänsä on harvinaisen tylsää, eikä edes halua/osaa löytää siitä mitään mielenkiintoista.

Vierailija
184/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ärsyttävämpiä ovat ne muka niin salaperäiset ihmiset. Päivitetään jotain sellaista johon ihmiset vastaavat "mitä nyt on tapahtunut!? Kerro!? Mikä on!?" ja vastaukseksi tulee "no kerron yv:llä" :D yleensä nämä ihmiset ovat muutenkin jotenkin kovin yksinkertaisia ja huomiohakuisia.

Ihmiset jotka lisäävät monta MELKEIN samanlaista kuvaa... Niitä joku 20 kansiossa. Otettu esim. Webcamilla.

Ihmiset jotka ilmaisevat kaikki tunteensa... Saattavat esim. huoritella jotain ihmistä ihan nimellä tai ainakin niin, että moni pystyy kyllä tunnistamaan. Mitä joku saa tällaisesta?

Elämäonihanaamunlapsetonparhaitajasperikäviekaakertaapotalla -äidit. Tätä siis ihan joka päivä kuvien kera.

Politiikkaan hurahtaneet.

Ne jotka päivittävät jotain muka niin hauskoja videoita ja kuvia lähes päivittäin eikä kukaan edes tykkää niistä tai kommentoi.

Vierailija
185/310 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää oma äitini, joka kommentoi kännissä minun ja kaikkien yhteisten tuttavienkin tilapäivityksiä ja kuvia, tekee älyttömästi kirjoitusvirheitä ja monesti viesteissä ei ole minkäänlaista järkeä muutenkaan. Hävettää ja nolottaa. 

Vierailija
186/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:01"]Pari "henkisesti kasvanutta". Päivtykset on aina sitä, miten joogataan auringon noustessa, ollaan taas ymmärrtty oma pienuus tässä universumissa, linkataan kaiken maailman huuhaa-bullshit -saarnaajiin. 

[/quote]

Mulla on psljon tällaisia.

Ja erityisesti ärsyttää " elämän koulun" käynyt kotifilosofi, jauhaa samaa aforismien muodossa vuodesta toiseen. Tyyliin "miksi hakata seinää kun ovi on auki?"

Yksi, jolle arki on pyhää ja hänen aamukahvinsa vaahtoonkin piirtyy sydän.

Vierailija
187/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs, joka ei vastaa viesteihin, mutta on kyllä linjoilla ja päivittää muuta.

Vierailija
188/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:13"]Kolmekymppinen nainen, joka päivittää jatkuvasti siivoamiset, pyykkäämiset, silitykset ym. kotityöt faceen. "Pyykkikone pyörii", "Jo kolmas koneellinen pyykkiä pyörimässä tänään", "Petivaatteet vaihdettu", "Lattiat mopattu, vaatteet silitetty ja seuraavaksi saunan pesu". Kukaan muu fb-kavereistani ei tee tuollaisia päivityksiä, kuin tämä sankari.

0_o

[/quote]

Meillä on joko sama kaveri, tai sitten niitä on useampia suomessa.

Ihmettelen suuresti tätä kaveria, että miten helvetissä voi olla kaupungin rivarikolmiossa joka päivälle siivottavaa.

Toinen kaveri on sellanen että päivitykset on sitä luokkaa koko ajan että " vi*** sossu ei oo maksanu rahoja tai kela on taas möhliny... Menis läski töihin....

Vierailija
189/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaikki noi tyypit paitsi anorektikko ja muslimiksi kääntynyt. Lopetin FB:n käytön, se ei vaan oo mun juttu. tosi harva päivitys oli hyvä ja tosi moni ärsyttävä. Ryhdyin kriittiseksi ja myös itse harvoin keksin mitään julkaisemisen arvoista joten lopetin. Sillä stalkkeriksi en halunnut jäädä. Nykyään soitan ystävilleni paljon useammin ja näen heitä IRL, eivätkä he ärsytä lainkaan. Ilmeisesti mulla FB allergia.

Vierailija
190/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en nyt paljastu, mutta eräs parikymppinen sukulaiseni päivitykset ovat jäätäviä. Hän on livenä ihan ok, mutta facessa hänestä kuoriutuu ihan ihmeellinen narsisti joka tykittää jutuillaan kolmesti päivässä. Hänellä on albumi nimeltä "Upea minä!" jossa on siis hänestä itsestään ottamiaan kuvia 145 kappaletta. Sukulaiseni tekee nykyään melkein kaikki päivityksensä kehnolla englannilla, koska hänellä on kavereissaan muutama englantilainen jotka hän tapasi oltuaan työssäoppimassa Iso-Brtianniassa 8 viikon ajan viime vuonna. Nämä kaverit eivät koskaan tykkää tai kommentoi noita juttuja mutta silti ne pitää tehdä englanniksi.

Tässä muutama tämän päivän jutuista.

"If I had to give up a 1€ coin every time I cursed, I'd become very poor today... I'm playing Donkey Kong and I EFFIN' CAN'T GET THROUGH THIS ONE EFFIN PLACE!! AAARGH"

"well that was a nice birthday nap... had a dream about the actor Eric Balfour but there was some drama just before I woke up... damn"

"yesterday I was eating pizza and watching Mean Girls..."

Hänen juttujaan ei juuri koskaan kommentoi kukaan muu kuin hänen äitinsä ja paras kaverinsa, joskus tykkäilin vähän niin kuin sympatian vuoksi hänen päivityksistään mutta siinä vaiheessa kun huomasin niitä tulevan 3-7 päivässä, blokkasin sukulaiseni. Hän vaihtaa profiilikuvaansa jatkuvasti, vanhin kuva on vuodelta 2012 ja tänään niitä on kertynyt 606 kappaletta. Sukulaiseni on ihan oikeasti tervejärkinen ja tosi normaali livenä, mutta facebookissa...

Vierailija
191/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:35"]

Toivottavasti en nyt paljastu, mutta eräs parikymppinen sukulaiseni päivitykset ovat jäätäviä. Hän on livenä ihan ok, mutta facessa hänestä kuoriutuu ihan ihmeellinen narsisti joka tykittää jutuillaan kolmesti päivässä. Hänellä on albumi nimeltä "Upea minä!" jossa on siis hänestä itsestään ottamiaan kuvia 145 kappaletta. Sukulaiseni tekee nykyään melkein kaikki päivityksensä kehnolla englannilla, koska hänellä on kavereissaan muutama englantilainen jotka hän tapasi oltuaan työssäoppimassa Iso-Brtianniassa 8 viikon ajan viime vuonna. Nämä kaverit eivät koskaan tykkää tai kommentoi noita juttuja mutta silti ne pitää tehdä englanniksi.

"If I had to give up a 1€ coin every time I cursed, I'd become very poor today... I'm playing Donkey Kong and I EFFIN' CAN'T GET THROUGH THIS ONE EFFIN PLACE!! AAARGH"

"well that was a nice birthday nap... had a dream about the actor Eric Balfour but there was some drama just before I woke up... damn"

Hänen juttujaan ei juuri koskaan kommentoi kukaan muu kuin hänen äitinsä ja paras kaverinsa, joskus tykkäilin vähän niin kuin sympatian vuoksi hänen päivityksistään mutta siinä vaiheessa kun huomasin niitä tulevan 3-7 päivässä, blokkasin sukulaiseni. Hän vaihtaa profiilikuvaansa jatkuvasti, vanhin kuva on vuodelta 2012 ja tänään niitä on kertynyt 606 kappaletta. Sukulaiseni on ihan oikeasti tervejärkinen ja tosi normaali livenä, mutta facebookissa...

[/quote]

Ai kamala, tästä sain ihan järkyttävän naurukohtauksen iltaani! Kiitos! :D Mikä ihmisiä oikeesti vaivaa?? :----D

Vierailija
192/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:35"]Toivottavasti en nyt paljastu, mutta eräs parikymppinen sukulaiseni päivitykset ovat jäätäviä. Hän on livenä ihan ok, mutta facessa hänestä kuoriutuu ihan ihmeellinen narsisti joka tykittää jutuillaan kolmesti päivässä. Hänellä on albumi nimeltä "Upea minä!" jossa on siis hänestä itsestään ottamiaan kuvia 145 kappaletta. Sukulaiseni tekee nykyään melkein kaikki päivityksensä kehnolla englannilla, koska hänellä on kavereissaan muutama englantilainen jotka hän tapasi oltuaan työssäoppimassa Iso-Brtianniassa 8 viikon ajan viime vuonna. Nämä kaverit eivät koskaan tykkää tai kommentoi noita juttuja mutta silti ne pitää tehdä englanniksi.

[/quote]

Haha! Mulla on myös tälläinen sukulainen, mutta hän on liki 50 vuotias nainen, kaikki englanniksi, onhan hän asunut ameriikassa asti :D

Kovasti myös harrastaa pilatesta ja jumppaa, jännä kun ei kehonkiostumuksesta huomaa :D jäätävä kulahtanu daami.

Vierailija
193/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tutun poistin lopulta, kun kyllästyin lukemaan hänen jatkuvia läskijuttujaan. Hän on siis itse hoikka ja urheilullinen nuori nainen, jonka elämän tärkein asia tuntuu olevan se, että hän, toisin kuin kaikki muut lapsen hankkineet, ei ole lörähtänyt muodottomaksi barbababaksi, kommentteihin, että hänen miehensä ei ainakaan pystyisi katsoa mitään läskejä ja plaaplaaplaa, läski sitä, läski tätä. En minä tätä niinkään henkilökohtaisesti ota, vaikka pullero olenkin, minkä tahansa asian neuroottinen ja loputon jankkaaminen ärsyttäisi yhtälailla.

Ärsyttää myös yksi serkku, joka laittaa aika usein yltiöpositiivisia posteja Jumalan rakkaudesta. Ja toinen, jonka kielioppi on huonoa, joka käyttää joka lauseen lopussa rivin pisteitä ja jonka jutut ovat ihan tappavan tylsiä, koskevat aina jotain siivoamista ja koiran kanssa kävelemistä. 

Ihan oma tapauksensa on yksi, joka kirjoittaa todella avoimia tilityksiä esimerkiksi miehensä tai muiden tuttujensa asioista julkiseksi, käyttäen henkilöiden oikeita nimiä. Emme ole erityisemmin edes hyviä tuttuja, hänen kaverilistansa on tosi laaja, kattaa paljon puolituttuja. Useat jutuista ovat tosi kiusallisia, ihan ehdottomasti yksityisasioita. Siellä on jaettu pettämiset ja jättämiset ja kaikki mahdollinen draama. Hyvää viihdettä se on ulkopuoliselle, asianosaisille varmaan tosi paskaa. 

Vierailija
194/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Uuden rakkauden hehkutusta, ettei jää kenellekään epäselväksi että nyt hänen elämässään on aivanihanaelämänrakkaus <3 <3 <3 pus pus..

- ..ja sitten kaikki on kuitenkin niin salaista shhhhh-juttua että yv:llä vaan todellakin saa lisäinfoo (jos siis oikeesti kiinnostais :)

- Kuvia/fraaseja ym. tykättyjä juttuja joita pullistelee koko seinä!

- Teinien ryyppyreissuilta kuulostavien illanviettojen puimista kaikkien nähden, ihan tarkoituksella tietty, et kaikki saa tietoonsa miten taas oltiin niin pellit kiinni että tuli herättyä TAAS ihan väärästä sängystä... huh.. Nyt nuo sänkyyn eksymiset vähentyny tietysti tän uuden rakkauden myötä.

ja kaikki tämä yhdeltä ja samalta ihmiseltä, (30v nainen) poistaakaan ei oikein viiti, en vaan voi tässä kertoo miks,  laittakaa yvtä! hahhaa.. :D

Ja loppuun vielä pakko sanoa että kateellinen en ole tosiaankaan, ÄRSYTTÄÄ vaan niin suunnattomasti kun käyttäytyy kun pahainen teini! Niin ja kouluikäinen lapsikin hällä...

Vierailija
195/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tajuan ärsytyksenaiheet, mutta haittaako englanniksi kirjoittaminen jotenkin? Moni kavereistani kirjoittaa englanniksi, koska muuten sulkisi ulkopuolelle ulkomaalaiset kaverinsa. Jostain syystä osa suomalaisista kokee tällaisen pätemisenä.

Vierailija
196/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

119, mua ärsyttää, tai ihmetyttää, vähän. Huomioimalla ulkomaalaiset kaverinsa sulkee ulkopuolelle ne suomenkieliset kaverinsa, joiden englanti ei ole vahva. Nuorissakin ihmisissä heitä on. Ymmärrän englannin käytön tietysti silloin, kun kyse on vahvasti kansainvälisestä ihmisestä, mutta muutaman englanninkielisen huomioiminen tuntuu vähän hassulta satojen suomenkielisten seassa. Tuntuu tosiaan vähän pätemiseltä. Itse en ole kokenut itselleni vierailla kielillä päivittäviä ongelmalliseksi, vaikka vaikkapa kiinankielisen päivityksen vetämisen translatorin läpi ei tee tekstistä välttämättä kovin kaunista, yleensä johtoajatuksesta saa tolkun. Kommentoin heille englanniksi. 

Englanninkieliset päivitykset kuitenkin ovat vielä ok, mutta eniten ihmetyttää, kun suomenkieliset tyypit käyvät niiden alla keskustelua englanniksi. Minkä takia? Jotta jommankumman joku englanninkielinen kaveri ei vahingossakaan jäisi paitsi mistään äärettömän tärkeästä satunnaisuudesta? 

Kaikkein pahinta on silti, kun englanniksi päivitetään niin tavattoman heikolla kielitaidolla, että teksti jää ymmärrettävyydeltään enintään sille bing kääntäjän tasolle. Jos ei lähde, niin laittaisi sitten ihan sillä kielellä, mikä lähtee. Joiltakin ei tietysti lähde juuri mikään.

Vierailija
197/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kävin tuossa virkistävän 20km aamulenkin ja seuraavaksi salille" Sitten niitä pullistelu kuvia joka hemmetin väliin ja ah kun syödään niin terveellisesti. Sitten kun itellä on olkut huono päivä ja ostat lohdutukseksi pienenkin suklaapatukan yms. niin tulee heti kommentti "Tiedätkö kuinka paljon tuossa on kaloreita? Muistahhan vetää päivän treenit ahkerasti, ettei jää mitään mikä kaduttaa myöhemmin" ARGH!

Vierailija
198/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

120, minulla on vain harvoja kavereita FB:ssa ja vaikka ulkomaalaisia on kavereistani vain pieni osa, niin he ovat usein olleet juuri niitä, jotka viitsivät kommentoida. Yksi ratkaisu on tietenkin kirjoittaa monella kielellä tai valita kieli päivityksen mukaan. Pätemisestä ei ainakaan itselläni ole tässä kyse, eikä varmasti kenelläkään kavereistani, siitä olen varma.

Vierailija
199/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:26"]

Ne jotka pyytävät kaveriksi, eivätkä kommentoi ikinä mihikään mitään eivätkä tee omia päivityksiä ainakaan  niin että näkyisi mulle. Siis ovat pyytäneet kaverksi vain stalkatakseen? Joo poistoon pitäisi laittaa, mutta on samassa ryhmässä mitä kautta kutsu tuli, niin tekee asian kiusalliseksi. Toki tunnen tyypin jollain tasolla. 

[/quote]

Ei, valitettavasti et ole niin kiinnostava, että haluaisin juuri sinua stalkata. Olen vain yksi niistä, joilla on elämää pääasiassa FB:n ulkopuolella.

[/quote]

Miksi kukaan haluaa pyytää kaveriksi ketään, jonka elämä ei kiinnosta? Minua ärsyttää eritoten tyypit, jotka pyytävät kaveriksi vain kasvattaakseen kaveriensa lukumäärää. 

Vierailija
200/310 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 05:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:26"]

Ne jotka pyytävät kaveriksi, eivätkä kommentoi ikinä mihikään mitään eivätkä tee omia päivityksiä ainakaan  niin että näkyisi mulle. Siis ovat pyytäneet kaverksi vain stalkatakseen? Joo poistoon pitäisi laittaa, mutta on samassa ryhmässä mitä kautta kutsu tuli, niin tekee asian kiusalliseksi. Toki tunnen tyypin jollain tasolla. 

[/quote]

Ei, valitettavasti et ole niin kiinnostava, että haluaisin juuri sinua stalkata. Olen vain yksi niistä, joilla on elämää pääasiassa FB:n ulkopuolella.

[/quote]

Miksi kukaan haluaa pyytää kaveriksi ketään, jonka elämä ei kiinnosta? Minua ärsyttää eritoten tyypit, jotka pyytävät kaveriksi vain kasvattaakseen kaveriensa lukumäärää. 

[/quote]

Lisään vielä, että vietän kaikki aikani facebookissa, kun päivitän jotain kuulumisia pari kertaa kuukaudessa - sen teen vain siksi, ettei kukaan ärsyynny. Mulla on tili sitä varten, että päivitän elämän tärkeimpiä asioita ihmisille joukkoviestinä ja enemmänkin parin ryhmän takia. Olen aiemmin hyväksynyt kaveriksi aika helpolla, mutta jos jostain vanhasta tutusta ei kuulu halaistua sanaa kaveriksi pyytämisen jälkeen moneen kuukauteen, se on outoa. Mikä on tämän kaveriksi pyytämisen tarkoitus, kertokaapa se minulle? Saada kaverimäärää isommaksi? Se on säälittävää.