Anoppilan vaivaannuttavat joulutavat?
Onko teidän anoppiloissa tylsiä/typeriä/inhottavia joulutapoja? Nyt saa olla pikkumainen ja narista tyhjästä, anoppilassa pitää kuitenkin olla ruodussa (meillä ainakin!).
Minua ärsyttää anopin ja apen sekä heidän kohta nelikymppisen aikamiespojan tapa olla joulusaunan jälkeen " rennosti" yöasuilla ja pitkillä kalsareilla joulupöydässä. Hyi hitto niitä pappapitkiksiä. Miksei voi laittaa vaatteita päälle, mä yritän syödä!
Kommentit (184)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2005 klo 21:25"]
Onko teidän anoppiloissa tylsiä/typeriä/inhottavia joulutapoja? Nyt saa olla pikkumainen ja narista tyhjästä, anoppilassa pitää kuitenkin olla ruodussa (meillä ainakin!).
Minua ärsyttää anopin ja apen sekä heidän kohta nelikymppisen aikamiespojan tapa olla joulusaunan jälkeen " rennosti" yöasuilla ja pitkillä kalsareilla joulupöydässä. Hyi hitto niitä pappapitkiksiä. Miksei voi laittaa vaatteita päälle, mä yritän syödä!
[/quote]
Toivottavasti joulupukki lahjoittaa sinulle pari miljoonaa ä-kirjainta!
Mun anoppilassa ihan kauheaa suorittamista ja kireä tunnelma. Anoppi hössöttää ruuista ja hikoilee ja komentelee appiukkoa ja nalkuttaa koko ajan. Puitteet on tosi hienot ja ruuat viimeisen päälle jne, mutta tunnelma pilaa koko homman. Appiukkoa käy sääliksi. Itse yritän olla avuksi parhaani mukaan, mutta aina jännittää että osaanko tehdä oikein. Kerran leikkasin tomaatit väärin. Leikkasin ne "poikittain" halki, kun anopin mielestä se olisi pitänyt leikata "pitkittäin", hänellä kun on ollut aina tapana tehdä niin...
Muuten ihan ok, mutta jos jostain pitää narista... tykkään itse, että aattona ja muinakin joulun päivinä pukeudutaan vähän paremmin kuin niihin arkiverkkareihin. Anoppi pippaloi virttyneessä t-paidassa ja kulahtaneissa collegehousuissa, kuten appikin. Ja sitten hän päivittelee, että olettepa te nyt laittauneet hienoiksi, ihan turhaan. Jos pojalla esim joku parempi paita päällä niin se riisutaan, ettei sotkeennu tai tule kuuma. Sitten poika on aluspaidassa. Anopin ruuat ovat myös mauttomia, mausteita ja suolaa liian vähän. Ne on sitten pakko vaan nieleskellä alas ja kehua kauniisti. Viiniä anoppi myös tuputtaa koko ajan lisää, vaikken ottais niin silti kaataa lasiin. Onneksi meillä on tuon ruokailun jälkeen muuta ohjelmaa tänä vuonna niin pääsee hyvissä ajoin lähtemään anoppilasta.
Me emme ole koskaan menneet kummankaan vanhemmille jouluksi, koska olemme allergisia jouluhössötykselle. Itse asiassa emme vietä joulua lainkaan, se on meille vain tavallinen vapaapäivä. Jouluruoistakaan emme kumpikaan edes pidä.
Joulukirkko. Sitä tosin kuunneltiin radiosta keittiön pöydän ääressä.
Jouluevankeliumi, seisten ja hartaana. Anoppi onnistui vielä tiristämään joka joulu sen YHDEN kyyneleen silmäkulmastaan kun on niin herkkä ihminen.
Loput 364 päivää olikin yksi perkele itse.
Minä haluaisin viettää joulua appivanhempien luona :)
Mutta joulut meneekin sitten niin että käydään siellä vain päivällä pyörähtämässä.
Käly ei komenna pentujaan ja muutenkin ahdistaa se alas istuminen "nyt jaetaan lahjat!!1"
Minulla ovat appivanhemmat kuolleet jo 15 vuotta sitten. Mutta aikoinaan inhotti mennä appilaan (anoppi oli siinä vaiheessa jo kuollut), kun siellä oli puolen vuoden paskat seinillä ja lattiassa ja juhlapyhät piti aloittaa massiivisella siivousurakalla. Mm. kissanpaskaa löytyi pitkin sohvanalusia, kun appea se ei kuulemma vaivannut, että kissa paskoi sisällä lattialle. Yöks.
No, aikansa kutakin. Nyt vuosien kuluttua saatan yllättää itseni välillä kaipaamalla appivanhempia, appikin oli värikäs tyyppi, jolla oli ajoittain aika hauskat jutut.
"minun anoppilassani joulusta on joulumieli kaukana :(
muutaman joulun olen anoppilassa viettänyt ja siellä mitään ei tehdä kuin viime tingassa ja kauhealla riidalla.
jouluruuat haetaan kaupasta aatonaattoiltana ja anoppi alkaa siinä sitten sulattelemaan kinkkua ja hosumaan muutenkin ruuan kanssa. joulusiivous tehdään aattoaamuna, eräänäkin vuonna anoppi konttasi vessan lattialla hinkkaamassa HAMMASHARJALLA kaakelinsaumoja ja itki marttyyrinkyyneliä kun " kukaan tässä huushollissa ei ikinä tee mitään" . Joulukuusi koristellaan ja joululahjat pakataan aattona iltapäivällä jne. välillä anoppi ja appiukko riitelevät siitä kumman syy on että lahjat on edelleen pakkaamatta ja kinkku ei kypsy uunissa kun on edelleen sisältä umpijäässä.
sitten kun kaikki on lopulta hirveällä hosumisella ja tappelulla saatu valmiiksi niin ihmiset on aivan totaalisen kypsiä toisiinsa ja jouluateria syödäänkin hiljaisuuden vallassa. lahjojen avaamisen jälkeen kaikki katsovat telkkaria ja appiukko ryystää viinaa ja edelleen vallitsee hiljaisuus, ellei anoppi innostu haukkumaan appiukkoa jostain tämän unohtamasta asiasta.
mieheni mukaan heillä on joulut olleet aina tällaisia ja siksipä hän inhoaakin kaikkia juhlia ja erityisesti joulua :("
Tämä oli kuin meiltä kotoa, siis vanhempieni luota! Yritin vuosia auttaa, leivoin ja laitoin paljon kaikenlaista valmiiksi ja vein mukanani. Lisäksi tein kaikenlaista, siivosin, koristelin, laitoin ruokaa äidin avuksi. Ostin jonkin välineenkin helpottamaan joulukiireitä heille.
Mutta ei auttanut. Välineitä ei haluttu käyttää, mikään apu ei riittänyt, mikään ei ollut hyvin. Aikuisten imisten riitely oli se syy, joka sai minut lopettamaan jouluvierailut. Ihmettelen, etteivät he ikinä oppineet: vuosikausia samat inhottavat kuviot ja aina vaikeaa kaikki. Miten esim. kinkun paistosta saa joka vuosi niin suuren numeron ja riidan?!
Nykyään ollaan oman perheeni kanssa kotona ja meille tulee vieraita. On mukavaa, rauhallista eikä ole tullut riitaa! Kinkunpaisto-ohjeeni: kinkku uuniin, kunkku pois (kun on kypsä), ei ongelmia :)
Joulu oli minulle lapsesta lähtien riitaa ja tuskaa. Se loppui siihen, kun en enää mennyt muualle jouluna. Kyllä siitä syyllistetään, mutta en enää halua pilata omaa ja perheeni joulua vanhempieni takia, kun on lapsiakin. Meillä joulu on hyvä. Ennen joulu oli äidin marttyyrijuhla, nyt koko perheen. Ehkä vanhempanikin pääsevät vähemm'llä, kun saavat olla kaksin.
Hahaa, kinkusta tuli vahingossa kunkku!
12
Muakin ahdistaa se, että jouluaattona pestään pyykkiä ja puunataan. Sit syödään pahaa riisipuuroa. Omassa kodissa aattona kaikki oli valmista ja silloin ei enää kenenkään tarvinut tehdä muuta kuin nauttia tunnelmasta ja rakkaista ihmisistä.
Joulu ei ole mitenkään parempi pyhä heille. Viettävät joulua mutta ei se eroa vapaaillasta kuin kuusen,kinkun ja lahjojen osalta. Telkkari huutaa "amerikan hauskoja kotivideoita" tai kummelia, korttia pelataan, mennään nukkumaan klo 21:30.
Se, että siellä säästetään urakalla energiaa, kun appiukko on joku energiainssi. Matalakattoisessa pikkutalossa on 10 ihmistä sisällä, sauna lämpiää ja ilmastointi on minimissä, että energiaa ei kulu.
Sisältä loppuu happi ja jos lähdet happihypylle, anoppi ja 5 muuta kummastelee, kuin maailman kahdeksatta ihmettä.
jouluna miehen kodissa ja kyllä jäi tylsä maku suuhun.... Ensin kauhea poru monta viikkoa että meidän pitää sitten ehdottomasti JOULUNA tulla sinne käymään ja soittelua moneen kertaan, että mihin aikaan on jouluruoka. Erona tavalliseen ruokailuun ei ollut kun lautaset ja se että valmislaatikoita (jotka ovat sinänsä ok) oli hellalla tavallista enemmän. Ruokalajit olivat siis kinkku ja peruna- ja porkkanalaatikot. Salaatti oli tavallista vihersalaattia.
Ruuan jälkeen tuijotettiin äänettömänä tv:tä kuten tavallisestikin. Koristeina oli muovikuusi ja joulutähti.
Jäin kovasti kaipaamaan kaunista joulukattausta, kynttilöitä ruokapöydässä, myöskin tavallista juhlavampaa pukeutumista, jotakin joulun tunnelmaa. Tuli vaan sellainen olo, että meidän on " pakko" mennä sinne, ja sitten kun siellä ollaan, niin ei voi olla kysymättä että miksi... Telkkaria katsomaan?