Anoppilan vaivaannuttavat joulutavat?
Onko teidän anoppiloissa tylsiä/typeriä/inhottavia joulutapoja? Nyt saa olla pikkumainen ja narista tyhjästä, anoppilassa pitää kuitenkin olla ruodussa (meillä ainakin!).
Minua ärsyttää anopin ja apen sekä heidän kohta nelikymppisen aikamiespojan tapa olla joulusaunan jälkeen " rennosti" yöasuilla ja pitkillä kalsareilla joulupöydässä. Hyi hitto niitä pappapitkiksiä. Miksei voi laittaa vaatteita päälle, mä yritän syödä!
Kommentit (184)
Muakin häiritsee anoppilassa juhlan tunnun puute. Appiukko koikkelehtii ympäriinsä pieruverkkareissa. Pöytää ei ole edes yritetty kattaa. Kaikki lautaset eri paria. Kinkku yleensä huonosti paistettu. Mitään laatikoita ei ole, koska ne anopin ja miehen sisarusten mielestä pahoja.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:27"]
Ärsyttää anoppilassa, kun joulu aamuna pelataan korttia, sitten jaetaan pikaisesti lahjat, avataan pullo ja illalla miehen sisarukset tappelevat siitä, kuka hoitaa lapsia ja ketkä pääsevät baariin. Yleensä vahdiksi jään minä ;) täydellisen erilainen joulu kuin omilla vanhemmillani, missä saunotaan, katsotaan lumiukko, kuunnellaan joululauluja ja otetaan rennosti, käydään haudoilla.. Muutama vuosi meni tottua joka toinen joulu kamalaan älämölöön, mutta jokainen tavallaan. Saavat lapset kuitenkin olla serkkujensa kanssa, omalla puolella niitä ei ole :)
[/quote]
Kamalaa!
oksut lentää kun maistoin perunalaatikkoa, joka maistui pilaantuneelle maidolle/kermalle. Jouluaaton tärkein hetki heillä oli juominen, kukaan ei rähjännyt, siitä ei ole kyse, olivat hyvintoimeentulevia ihmisiä hienossa kodissa, mutta joivat kunnon perseet aattona. Se oli raskasta.
Nyt kun anoppi on leskenä niin meno on toinen. Uusi miehensä voisi olla ammattikokki, niin herkullisia sapuskoja tekee, joten enää ei tarvitse pelätä saavansa homeista hilloa tai hiuksilla kyllästettyä joulusinappia...
Muutoin meno on lähestulkoon samanlaista. Paikalla on aina myös anopin oma äiti, joka tekee nyt jo kymmenettä vuotta kuolemaa. Jo 10 vuoden ajan jokainen joulu on ollut " se viimeinen" . Anopin äiti istuu ja valittaa, haukkuu meidät miniät yhdessä anopin kanssa. Minä olen liian laiha ja toinen miniä liian lihava.
kaikenlaisia ikäviä juttuja.
Ei jaksa kiinnostaa heidän haukkumiset.
Jukrat että on sitten komia appi minulla.
Anoppilan joulussa ei ole muuta vikaa kuin se, ettei se ole se oman lapsuudenkodin joulu. Tänäkin vuonna taas entten tentten, kumpaan mennään jouluksi. :(
Ihan vilpittömästi ihmettelen miksi mennä juhlimaan joulua sellaseen paikkaan jossa ei halua olla? Itse en menis.
Lopettakaa kakkosviestit, johan näitä sivuja on 7!
Näitä viestejä luettaessa tajuaakin että eihän se oma kotijoulu niin paha olekaan. Vanhempien luona vielä vietetään ja aina on satsattu sopivan juhlallisiin koristeluihin/kattauksiin ja valmistelut on tehty ajoissa joten jouluna ei ole stressiä, ruokaa on tarpeeksi ja sitten mennään valmiin kaavan mukaan (joulupuuro klo. 12, iltapäivällä kirkko/hautuumaa jos viitsii, sen jälkeen sauna, joulupöytä ja lahjojen avaus). Olen kuitenkin kuullut perheestä jossa jokavuotiseen jouluperinteeseen kuuluu päivällä joulupitsa, ja illalla puuro ja jouluruoat samaan aikaan.
Ainoa joka tässä vaiheessa kyrsii on koko joulun idea. Se ajatus että on olemassa etukäteen päätetty juhlapäivä johon pitää valmistautua. Että sitten on valmis kaava jonka avulla juhlia ja sitten pitkän päälle siihen kyllästytään, mutta siitä pitää kuitenkin pitää kiinni koska se on "perinne". Olen liian rationaalinen tajutakseni tällaisen epäloogisen argumentoinnin päälle. Minulle joulu on kuitenkin vain yksi päivä muiden joukossa joka jostain syystä on valittu juhlapäiväksi, ja sitten jotkut toitottavat täysin itsekritiikittömästi miten ihanaa se on niin kuin olisivat jotain aivopestyjä robotteja jotka on ohjelmoitu toistamaan "joulun ilosanomaa".
Ärsyttää anoppilassa, kun joulu aamuna pelataan korttia, sitten jaetaan pikaisesti lahjat, avataan pullo ja illalla miehen sisarukset tappelevat siitä, kuka hoitaa lapsia ja ketkä pääsevät baariin. Yleensä vahdiksi jään minä ;) täydellisen erilainen joulu kuin omilla vanhemmillani, missä saunotaan, katsotaan lumiukko, kuunnellaan joululauluja ja otetaan rennosti, käydään haudoilla.. Muutama vuosi meni tottua joka toinen joulu kamalaan älämölöön, mutta jokainen tavallaan. Saavat lapset kuitenkin olla serkkujensa kanssa, omalla puolella niitä ei ole :)