Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppilan vaivaannuttavat joulutavat?

Vierailija
20.12.2005 |

Onko teidän anoppiloissa tylsiä/typeriä/inhottavia joulutapoja? Nyt saa olla pikkumainen ja narista tyhjästä, anoppilassa pitää kuitenkin olla ruodussa (meillä ainakin!).

Minua ärsyttää anopin ja apen sekä heidän kohta nelikymppisen aikamiespojan tapa olla joulusaunan jälkeen " rennosti" yöasuilla ja pitkillä kalsareilla joulupöydässä. Hyi hitto niitä pappapitkiksiä. Miksei voi laittaa vaatteita päälle, mä yritän syödä!

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä anoppi on maannut jo 10 vuotta mullan alla joten jouluperinteeseen kuuluu kynttilä haudalle ja kotiin viettämään omannäköistä, rentouttavaa ja rauhallista joulua.

Luojan kiitos joulu on meillä ihana juhla, en millään jaksaisi tuollaista verkkari/alumiinilaatikkovuoka/ryhmäsauna/tikku-perseessä- juhlia :-D

Vierailija
82/184 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina se, joka pitää nipoina naisia, jotka haukkuvat anoppejaan joka käänteessä, mutta muutama joulukokemus pisti kyllä aika mietteliääksi.

Minä olen onneksi onnistunut valitsemaan miehen, jossa jouluna on suunnilleen samat tavat kuin omassa lapsuuden kodissa.

Meillä anoppi on mennyt muuttamaan maalle ja olisi varmaan toivonut meitä sinne, mutta en voi mitään sille, että kun olen kaupungissa kasvanut, en voisi ajatella joulua maalla. Tämä voi huvittaa jotain, mutta siihen tottuu, mihin kasvaa. Minulle jouluun kuuluu mm. joulukävely ja ystävien tapaaminen kaupungilla, kaupungin valot jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä kukaan känniin itseään vedä, mutta aina pitäisi olla jokin selitys miksei drinkki maistuisi. Itse en vaan tykkää juoda kovin montaa drinkkiä saman päivän aikana, kun on pieni lapsikin joka mummolassa nukkuu samassa sängyssä isin ja äidin kanssa. Puhumattakaan siitä, että pieni lapsemme pitäisi sitten puolihumalassa kantaa jyrkkiä portaita pitkin yläkertaan nukkumaan. Muuten minulla on ihana anoppi ja appi, mutta todellakin aina sama juttu. Ja ostavat minua varten 20 tölkkiä siideriä joka vuosi, ihan niin kuin olisin jokin alkkis.

Vierailija
84/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Meillä on kiva anoppilajoulu, ärsyttää vain miehen veljen jatkuva tissuttelu, mutta näitä on kiva lukea :)

Vierailija
85/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
86/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat siellä myös ja yleensä heidän ihanat ja taitavat lapset esittävät meille jotain

Vierailija
87/184 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sitten pitäisi olla pienen lapsen kanssa. Tänä jouluna taidan jättää väliin.

Vierailija
88/184 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes hän päissään n.3kk sitten haukkui minut ja sen jälkeen monta kertaa.sitten oli aivan kuin mitään ei olis tapahtunu.eilen tuli tuomaan joululahjoja ja itki kuinka ei ole nähnyt lapsenlastaan kolmeen kk.!no ei tee mieli mennä sinne kun ne kaiken vapaa-ajan juo!ja sit haukkuu ja luulee etten välitä!kehtas vielä tua mulle imurin joululahjaksi kun itse on siivous narkkari!ei onneksi mennä sinne jouluna vaan ollaan kotona:)ihmetteli et miksi ei voida tulla sinne syömään jne.luulee vissiin ettei meillä osata laittaa joulua!niillä ei kans kateta ja jouluateriaa ei syödä yhessä jne. kaikkea paskaa!mut minä yritän kuitenkin pitää itsellä iloisen joulumielen anopin haukuista huolimatta :)

Vierailija
89/184 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mennään sinne, niin molemmat ovat pikkuhiprakassa (ja joskus kyllä isommassakin). Surkea kuusi koristelematta ja sen koristelu on meidän lasten toivoton tehtävä, kun koristeet ovat kaikki ikivanhoja risoja. Ruuat on mikrotetu moneen kertaan ja kinkku on aina liian suolainen. Graavilohi myös tönkkösuolattua ja leikattu sievästi morapuukolla paksuiksi viipaleiksi. Mäti tarjotaan pakasterasiasta. Ruokailun aikana äitini tyrkyttää ja paasaa sapuskoistaan (jäi hieman raa' aksi, paloi, on maailman parasta jne).

Ruuan jälkeen äitini yleensä muistaa, että jokin lahja on edelleen paketoimatta ja usien on käynyt niin, että olen saanut paketoida omat lahjani tai ne on lahjojen jaon jälkeen muistettu tuoda kauppakassissa paikalle.

Joulupukiksi pakotetaan joku aikuisista sekä pitämään 40-vuotta vanhaa pahvinaamiota.

Jaa mitähän vielä? Aloitimme oman joulun pitämisen mieheni kanssa jo ennen lasten syntymää - niin tarpeekseni ehdin noista kotijouiluista saada.

Vierailija
90/184 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan valmislaatikot tarjoillaan folioastioista ja ne ruuat seisoo lämpöisessä 20 tuntia putkeen.Kinkkua tuputetaan vaikka KAIKKI tietää että vihaan sianlihan makua.Kahvia tuputetaan vaikka KAIKKI tietää että vihaan kahvia ja saan siitä päänsärkyä.Ja kun haluan juoda kaakaota (vien omat mukana) ja laitan 3 teelusikallista jauhetta isoon kuppiin ja vettä päälle, anoppi moittii että " sinä se vaan tuommosta puuroa haluat juoda eikä kahvi kelpaa....kävisköhän tuo jauhe leivontaan?Kalle (Appiukko) voisi tykätä tuosta kanssa, täytyypä keittää sille huomenna" . Ja seuraavan kerran vien taas omat kaakaot kun kaikki on loppunut vaikka anoppi ei voi ymmärtää kaakaota.

AINA sovitaan että lahjoja ei osteta, silti ostetaan.

anoppi panttaa lämmintä vettä, varaaja on mutta se on ollut käytössä viimeksi v.1969. kiva pestä vauvan kakkapyllyä kylmällä vedellä.

saunaan PITÄÄ mennä jo klo 16, ihan järjetöntä.Vettä ei saa tuhlata vaikka tulee suoraan järvestä.Puilla saunan lämmittäminen on kans kauheaa tuhlausta,saunomisaikaa annetaan vartti.

TV pitää sulkea ja nukkumaan mentävä jo klo 21. Yöllä ei voi vessassa käydä kun anoppi herää ja huutaa:" NYT NUKKUMAAN SIELTÄ,EI ENÄÄ HIIPPAILLA SIELLÄ" .

Anoppi kun saa lahjan,se laittaa sen kaappiin eikä ota käyttöön.Sen voi seuraavana jouluna antaa jollekkin joululahjaksi.

Sen antamat joululahjat on KAMALIA; rikkoontunut lasienkeli jossa halpa-hallin hintalappu 1e.Kamalia liian isoja alushousuja.Kaikkee turhaa krääsää.

Emmä voi kirjoittaa enempää kun rupes jo ahdistamaan.

Huomenna se helvetti taas alkaa.

Vierailija
91/184 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuat on katettu pöytään tuntikausia ennen ateriointia. anoppi vetää röökiä ku korsteeni ja huitasee pullon virun valgeeta kattausta tehdessään.Ällöttää syödä kinkkua ja torttuja jotka maistuu ja haisee aivan tupakalle. silmät vuotaa vettä ja päänsärky on aina armoton kun ei savussa eteensä nää. ja samat tilitykset aina vuodesta toiseen haukutaan muut miniät ja ex-mies, lastensa isä. huh huh. onneksi ei tänä jouluna mennä, siitäkös herneet nenään veti..

Vierailija
92/184 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkin pieni ja tyhmä asia sai mut pettymään. Meillä karjalanpaisti on joulun tärkeimpiä ruokia.. Heillä oli vaan ruskeaa kastiketta. Mur.

Vierailija
93/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan apua, ollaankohan me sitten juntteja? Ei ole viiniä, maksalaatikko on foliossa, ei puhettakaan mistään evankeliumista ja kirkkoon mennään (ehkä) jossei vietetä maalla joulua.. Ja kuusikin koristellaan yleensä vasta päivällä..

Vierailija
94/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2005 klo 21:25"] Onko teidän anoppiloissa tylsiä/typeriä/inhottavia joulutapoja? Nyt saa olla pikkumainen ja narista tyhjästä, anoppilassa pitää kuitenkin olla ruodussa (meillä ainakin!).

Minua ärsyttää anopin ja apen sekä heidän kohta nelikymppisen aikamiespojan tapa olla joulusaunan jälkeen " rennosti" yöasuilla ja pitkillä kalsareilla joulupöydässä. Hyi hitto niitä pappapitkiksiä. Miksei voi laittaa vaatteita päälle, mä yritän syödä!

[/quote]

Vierailija
95/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 16:53"]

Jaa-a, anoppien haukkujat, onkos käynyt mielessä että kun tekin olette mahdollisesti anoppeja joku päivä niin mitenköhän teidän tapaanne viettää joulua haukutaan silloin miniöiden kesken jollain tällaisella palstalla? Miltäs tuntuu ajatuksena? Onko kivaa sitten?

[/quote]

En jaksa uskoa että olisin niin joustamaton tai uskoisin että minun tapani on paras, toisin kuin anoppini, en kerta kaikkiaan.

[/quote]

Kokemukseni kuitenkin on, että niistä anopin haukkujista tulee usein taas niitä anoppeja, joita haukutaan. Niin se ihminen vaan tuppaa toistamaan tapojaan : (

Vierailija
96/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tämän piti olla hauska ketju, jossa saa luvan kanssa nurista turhasta! Useilla on kyllä ollut oikeasti valitettavia kokemuksia.

Minun anoppini on kova höösäämään ja stressaamaan ja yrittää luoda täydellistä joulua. Anoppi on haastava sekoitus huonoa itsetuntoa ja perinteitä vaalivaa snobia. Ruoka on hyvää ja on perinteitä ja hienot vaatteet ja kattaus, mutta yritän kaivautua sohvannurkkaan tai keskittyä ryokalautaseeni ja blokata hössötyksen ulkopuolelle.

Vierailija
97/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin alko hävettää, kun joululaatikot tarjoillaan meilläkin kyllä ihan niistä foliolaatikoista. :O Ollaan kylläkin ihan oman perheen kesken, että väliäkös tuolla. :D Ne on vaan niin kätevät lämmittää uunissa ja sitten ruuan jälkeen jäähdyttää ja laittaa kannet paikoilleen ja takasin jääkaappiin. 

Vierailija
98/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kiva anoppi.

Vierailija
99/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, yksi kiittämätön miniä ilmoittautuu..

Anopin ja appiukon luona vietin yhden joulun enkä sinne mene enää. Heillä ei joulu ole erityisen juhlava, tavallisissa vaatteissa ollaan. Jouluruoat on kyllä, niitä tyrkytetään hössöttämällä ihan hirveästi, ja mä yritän olla huomaamatta sitä puolta kiloa voita mikä joka laatikkoon on tungettu mukaan. Joulunvietto kestää tunnin tai pari, sen verran kuin miehen sisarukset sattuvat olemaan paikalla (ennen kuin rientävät lasten toiseen mummolaan) avaamassa lahjoja. Anoppi ja appi juovat molemmat, anoppi erityisen häiritsevästi. Huutelee sitten kännipäissään kesken lahjojen avaamisen, että "oliko tämä nyt sitten teiltä tämä mikro?" ja "mitä se Petteri tykkäsi kun me ostettiin sille värityskirja?" - koko muu väki yrittää hyssyttää sen hiljaiseksi, että lapset voisivat säilyttää uskonsa jouluun ja pukin tuomiin paketteihin.

Luoja kiitos siellä ei kuitenkaan tarvinnut mennä appiukon kanssa saunaan ;)

Vierailija
100/184 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä