Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppilan vaivaannuttavat joulutavat?

Vierailija
20.12.2005 |

Onko teidän anoppiloissa tylsiä/typeriä/inhottavia joulutapoja? Nyt saa olla pikkumainen ja narista tyhjästä, anoppilassa pitää kuitenkin olla ruodussa (meillä ainakin!).

Minua ärsyttää anopin ja apen sekä heidän kohta nelikymppisen aikamiespojan tapa olla joulusaunan jälkeen " rennosti" yöasuilla ja pitkillä kalsareilla joulupöydässä. Hyi hitto niitä pappapitkiksiä. Miksei voi laittaa vaatteita päälle, mä yritän syödä!

Kommentit (184)

Vierailija
161/184 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8

Vierailija
162/184 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/184 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
164/184 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
165/184 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 poikaa ja olemme kylmästi suunnitelleet joulumme jo, kun saamma miniöitä. Aiomme karata joulut joko kylpylään tai  vuokraamme pienen mökin. Missään nimessä en aio seisoa keittiössä ennen joulua omin pikku kätösin laittamassa joulua ja raatamassa isolle porukalle ja jännittämässä, kelpaako tapamme. Aiomme nauttia jouluista ja rauhasta kahdestaan. Suosittelen sitä muillekin, joilla on poikia.

Vierailija
166/184 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2005 klo 21:25"]

Onko teidän anoppiloissa tylsiä/typeriä/inhottavia joulutapoja? Nyt saa olla pikkumainen ja narista tyhjästä, anoppilassa pitää kuitenkin olla ruodussa (meillä ainakin!).
Minua ärsyttää anopin ja apen sekä heidän kohta nelikymppisen aikamiespojan tapa olla joulusaunan jälkeen " rennosti" yöasuilla ja pitkillä kalsareilla joulupöydässä. Hyi hitto niitä pappapitkiksiä. Miksei voi laittaa vaatteita päälle, mä yritän syödä!

[/quote] joulupöydässä istutaan kunnes kaikki ovat syöneet. Hyvä tapa. Kiitetään myös ruoasta. 

Vierailija
167/184 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on ihan turha "juhla."

Vierailija
168/184 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppilaan kutsutaan hyvin satunnaisesti jouluksi. Mieheni siskot menevät sinne joka joulu. Menevät kutsumatta syömään, kun eivät itse viitsi tehdä joulua kotiin. Meille anoppi on pari kertaa sanonut ennen joulua, että ette kait tekin tule meille jouluksi....Vaikka en ole mitään edes puhunut koko joulusta. Sanon joka kerta, että älä pelkää emme tule.

Sitten ne harvat kerrat kun mennään, niin on kerrottu että n. 16.00 on ruoka. Kun menemme siellä ei ole vielä muita, sitten odottelemme pari tuntia noita siskoja perheineen. Heille soitellaan, että alkakaa tulla jo...Nykyisin en mene sinne edes kutsusta.

Vierailija
169/184 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
170/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2005 klo 21:25"]

[/quote]

Siinä taitaa olla poika tuonut WT-miniän perheeseen?

Ja "minäparka" on nauravinaan partaansa tajuamatta, että jokainen muu läsnäolija joko nauraa sisäisesti hänelle. Jos siis pystyy. Myötähäpeä lienee tavallisempi tunne ja kaikkia muita yhdistää yhteinen sääli poikaa/veljeä/serkkua/tms. kohtaan, jolle kävi "sinusti".

Tiedän tunteen. Yhdelle veljistänikin sattui samoin.

9 vuotta meni hukkaan bimbon kanan kanssa. ( Toisena vuonna jo heräsi hormoniunestaan ja tajusi virheensä, mutat lasten vuoksi oli pakko yrittää kestää ja pitää pokka.)

Ja mikä pahinta: Suvussa on nyt itsessään ihania lapsia, jotka kantavat myös bimbon geenejä ja joita koulutetaan joka toinen viikko lähiöiden supersankareiksi. Arvaa katuuko broidi katkerasti!

Vierailija
171/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 17:12"]

Joku viitsii esimerkiksi itkeä täällä, ettei saa joulupöydässä VIINIÄ. Eikö näissä mennä ihan talon tapojen mukaan, jos anoppilassa ollaan absolutisteja, eikä alkoholia haluta käyttää yhtään taloudessa, eikä haluta muidenkaan juovan yhtään? Minusta viinipullon voi sitten avata kotona, omassa juhlapöydässä.

t. ex-mieheni itki aina juuri tästä asiasta, vanhempani ovat uskovaisia, eivätkä hyväksy alkoholia.

[/quote]

Itkua esiintyy molemmin päin ja kumpikin on mielestäni yhtä typerää.

Talossa mennään talon tavoilla ja isäntäperhettä kunnioitetaan aina.

Jos ei, niin vika on vieraassa, ei talon tavoissa.

Jos yksi joulu kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, niin sitten joko tarjotaan vastaukseksi toisenlainen joulu tai etsitään hyvä, ketään loukkaamaton, tekosyy olla olematta läsnä itselle sopimattomissa joulunvietoissa.

Riitelyyn tai intentionaaliseen (anopin/apen/miniän/kälyn/langon/vävyn/isän/äidin/isoisän/isoäidin/kumminserkunkaiman/kenenlie) loukkaamiseen, sortuvat ovat moukkia. Vika on AINA riitelijöissä. Ja kaikista "ainoista" etenkin jouluna.

Itse olen sujuvasti aikoinaan pyytänyt kälyltä (ääneen, kaiken kansan kuullen) anteeksi kaikkia ( ääneen lueteltuja) pahoja tekojani, joihin yhteenkään en ollut oikeasti syyllinen.

Tein sen läsnäolevien asiaan mitenkään liittymättämien muiden 18 hengen joulumielen vuoksi.

Oma egoni ei ole niin hauras, että hajoaa siihen, jos ei saa aina olla ykkösenä.

Ja nyt, 17 vuotta myöhemmin eli viime uudenvuodenjuhlissa, käly lisäsi sen muinaisen purkauksensa "syntilistalleen". Oli helppo nauraa sille - yhdessä ja lempeästi. Jos taas olisin WT-tapaan rynnännyt "vastaamaan samalla mitalla", tätä ihanaa joulua tuskin olisi kellään meillä ollut.

Vierailija
172/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2005 klo 09:22"]

Ei Anoppila vaan OMAT vanhemmat eli

Kun mennään sinne, niin molemmat ovat pikkuhiprakassa (ja joskus kyllä isommassakin). Surkea kuusi koristelematta ja sen koristelu on meidän lasten toivoton tehtävä, kun koristeet ovat kaikki ikivanhoja risoja. Ruuat on mikrotetu moneen kertaan ja kinkku on aina liian suolainen. Graavilohi myös tönkkösuolattua ja leikattu sievästi morapuukolla paksuiksi viipaleiksi. Mäti tarjotaan pakasterasiasta. Ruokailun aikana äitini tyrkyttää ja paasaa sapuskoistaan (jäi hieman raa' aksi, paloi, on maailman parasta jne).

Ruuan jälkeen äitini yleensä muistaa, että jokin lahja on edelleen paketoimatta ja usien on käynyt niin, että olen saanut paketoida omat lahjani tai ne on lahjojen jaon jälkeen muistettu tuoda kauppakassissa paikalle.
Joulupukiksi pakotetaan joku aikuisista sekä pitämään 40-vuotta vanhaa pahvinaamiota.

Jaa mitähän vielä? Aloitimme oman joulun pitämisen mieheni kanssa jo ennen lasten syntymää - niin tarpeekseni ehdin noista kotijouiluista saada

[/quote]

Miksi ihmeessä noin?!

Jos äitisi ei ilman apua pärjää niin, mikset auta ruoanlaitossa?

Miksi et tuo joka vuosi jotain kivaa koristetta tullessasi? Eikö se voisi olla lapsillekin hieno traditio - saada auttaa mummia joulun yli joka vuosi?

Ja pukin naamio taas- jos se on 40 v vanah niin kaatuisiko oma taloutesi siihen, jos hakisit naamiointivälikaupasta 7 eurolla uuden parran - tai jopa 13 eurolla nutun ja lakin? Jos taas se vanha epäuskottava naamio on nimenomaan traditio, niin tee siitäkin, lempeästi vaikka sadun luomalla, hauska perinne lapsille. "Oikea pukki" tietenkin on toisaalla, mutta "mummin ja paapan lapsuudessa oli näin ja he tahtovat meidän saada saman kokemuksen" tms?

Vierailija
173/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:39"]Kinkunpaisto-ohjeeni: kinkku uuniin, kunkku pois (kun on kypsä), ei ongelmia :)

[/quote]*reps* :D

Vierailija
174/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, anoppien haukkujat, onkos käynyt mielessä että kun tekin olette mahdollisesti anoppeja joku päivä niin mitenköhän teidän tapaanne viettää joulua haukutaan silloin miniöiden kesken jollain tällaisella palstalla? Miltäs tuntuu ajatuksena? Onko kivaa sitten?

Vierailija
175/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiittämätöntä porukkaa täällä. 

Vierailija
176/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viitsii esimerkiksi itkeä täällä, ettei saa joulupöydässä VIINIÄ. Eikö näissä mennä ihan talon tapojen mukaan, jos anoppilassa ollaan absolutisteja, eikä alkoholia haluta käyttää yhtään taloudessa, eikä haluta muidenkaan juovan yhtään? Minusta viinipullon voi sitten avata kotona, omassa juhlapöydässä.

t. ex-mieheni itki aina juuri tästä asiasta, vanhempani ovat uskovaisia, eivätkä hyväksy alkoholia.

Vierailija
177/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 16:53"]

Jaa-a, anoppien haukkujat, onkos käynyt mielessä että kun tekin olette mahdollisesti anoppeja joku päivä niin mitenköhän teidän tapaanne viettää joulua haukutaan silloin miniöiden kesken jollain tällaisella palstalla? Miltäs tuntuu ajatuksena? Onko kivaa sitten?

[/quote]

En jaksa uskoa että olisin niin joustamaton tai uskoisin että minun tapani on paras, toisin kuin anoppini, en kerta kaikkiaan.

Vierailija
178/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas tää vanha ketju? Sitä hauskempi kylläkin

Vierailija
179/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oujee, mieheni on kotoisin maasta jossa joulua ei juuri juhlita joten vietämme joulun aina meidän tavallamme ja se on miehellenikin se ainut oikea tapa. Uuden vuoden juhlinta onkin sitten heidän tavallaan, uuden vuoden lahjat, uuden vuoden kuusi, uuden vuoden kalkkuna ja uuden vuoden olivier-salaatti.

Vierailija
180/184 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät naurut!

Minä kuulun valitettavasti siihen yöpukuporukkaan. Meillä oli lapsuudessa tapana syödä ensin jouluruoka, sitten sauna ja sen jälkeen jaettiin lahjat. Minusta oli hyvä juttu, että saunan jälkeen sai laittaa yökkärin päälle ja avata lahjoja. Oli mukavan rento olo! Tämä perinne päättyi ikävästi, kun vanhempi siskoni löysi miehen. Hän sanoi minulle eräänä jouluna, että etkös voisi fiinimmin pukea. Ja pakko oli! Nyt vietän joulun yksin, ja aion viettää aattoillan saunan jälkeen pelkässä yöpaidassa hyvää kirjaa lukien. Meidän suvun jouluun en tahdo mahtua, kun tilan vievät sisarukseni perheineen. Minun pitäisi nukkua olohuoneen lattialla. Tässä ei sinällää ole mitään kamalaa, mutta kun osa menee nukkumaan puolen yön maissa, vanha isäni jää vielä torkkumaan nojatuoliin. Isä kömpii nukkumaan kahden maissa ja kolmen - viiden aikoihin vanha äiti jo lähtee köpöttelemään vessaan. Aamulla kuudelta pappa jo heräileekin... Päädyin siis vuokraamaan mökin ja keskityn jouluun hiihtämällä ja lukemalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi