Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppilan vaivaannuttavat joulutavat?

Vierailija
20.12.2005 |

Onko teidän anoppiloissa tylsiä/typeriä/inhottavia joulutapoja? Nyt saa olla pikkumainen ja narista tyhjästä, anoppilassa pitää kuitenkin olla ruodussa (meillä ainakin!).

Minua ärsyttää anopin ja apen sekä heidän kohta nelikymppisen aikamiespojan tapa olla joulusaunan jälkeen " rennosti" yöasuilla ja pitkillä kalsareilla joulupöydässä. Hyi hitto niitä pappapitkiksiä. Miksei voi laittaa vaatteita päälle, mä yritän syödä!

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ovat ihan tavallinen työläisperhe, mutta yrittävät olla jotain muuta paljon sivistyneempää ja hienompaa. Siitä seuraa semmoinen kevyt aamujäykkyys, joka kestää koko päivän.

Anopilla on heikko yleissivistys ja on koomista, kun se pikkurilli tanassa möläyttelee " oltiin Madeiralla Atlantan rannalla" .

Tällaiset taipumukset korostuvat jouluna, kun sen joulun tarvis olla extra hieno. Tunnelma on hukassa ja kaikki istuu seipään nielleenä sohvalla.

Vierailija
42/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tapa ällöttää suunnattomasti, muutamia kertoja olen asiasta purnannut. Vastauksena on, että sukuahan ollaan, onko alastomuus mulle jotenkin ongelma, sehän on maailman luonnollisin asia, ei lapsille tule opettaa niin umpioitunutt suhtautumista, ettei mummin ja vaarin kanssa voisi yhdessä joulusaunoa yms.

Yksi jouluillallinen sitten koko suvun voimin pohdittiin minun tympeää suhtautumistani perinteeseen, sulkeutunutta suhdettani ihmisvartaloon yms. Päätin siis niellä iljetykseni istua alastoman appeni, mieheni setien ym. vieressä lauteilla.

Viime vuonna yksi mieheni eno tokaisi, että onpas sun rinnat säilyneet kiinteinä, vaikka olet kaikki lapsesi imettänyt.

Eikös ole ihanaa sukuperinnettä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mua tapa ällöttää suunnattomasti, muutamia kertoja olen asiasta purnannut. Vastauksena on, että sukuahan ollaan, onko alastomuus mulle jotenkin ongelma, sehän on maailman luonnollisin asia, ei lapsille tule opettaa niin umpioitunutt suhtautumista, ettei mummin ja vaarin kanssa voisi yhdessä joulusaunoa yms.

Yksi jouluillallinen sitten koko suvun voimin pohdittiin minun tympeää suhtautumistani perinteeseen, sulkeutunutta suhdettani ihmisvartaloon yms. Päätin siis niellä iljetykseni istua alastoman appeni, mieheni setien ym. vieressä lauteilla.

Viime vuonna yksi mieheni eno tokaisi, että onpas sun rinnat säilyneet kiinteinä, vaikka olet kaikki lapsesi imettänyt.

Vierailija
44/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iljettävää porukkaa..

Varsinkin tuo eno!

*puistatus*

Itse en olisi mennyt, en olisi yksinkertaisesti pystynyt.

Kai olen sitten jotenkin omituinen.. ;p

Vierailija:

Mua tapa ällöttää suunnattomasti, muutamia kertoja olen asiasta purnannut.

Päätin siis niellä iljetykseni istua alastoman appeni, mieheni setien ym. vieressä lauteilla.

Vierailija
45/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät juhlista joulua samoin kuin mihin olen tottunut, ollaan verkkareissa, katsotaan TV:tä, ruokapöydästä noustaan kun on syöty ( HALOO) eikä odoteta muita, kattaus on kuin arkipäivänä ( ts. sitä ei ole ), ei joululauluja, ei joulurauhanjulistusta. Vain herramme TV ja samaa hissuttelua kuin joka ikinen viikonloppu. Appivanhemmat ovat ylpeitä " rentoudestaan" ja luonnonmukaisuudestaan, eivät välitä hienostelusta. Itse taas pidän moista touhua junttimaisena ja siksi en sinne menekään kuin pakon sanelemana.

Vierailija
46/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Päätin siis niellä iljetykseni istua alastoman appeni, mieheni setien ym. vieressä lauteilla.

*Itse olen saunonut paljonkin kavereiden ja vähän vieraampienkin kanssa sekasaunoissa eri ikäisten ihmisten kanssa, eikä se ole musta mitenkään iljettävää, jos kaikki käyttäytyy asiallisesti. Eli ei siis tuijottele tai arvostele muiden vartaloa. Sellaiset jutut ei vaan kuulu saunaan. Monet taas ei halua saunoa sekaporukoissa, ja sekin on minusta okei, eikä ketään tulisi pakottaa. Ihmisten asenne alastomuuteen vaihtelee niin paljon.

Vierailija
47/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma unelmajouluni olisi rentouttava ja kiireetön. Hyvää ruokaa, pitkät päiväunet, hiljaisuutta ja vaikka kirjan lukemista.

Anoppilassa pitää tälläytyä, yhtyä tekopirteisiin seuraleikkeihin ja istua jäykkänä ruokapöydässä.

Vierailija
48/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumankauta, ei mikään ihme ettette anoppilaan porhalla jouluksi. Paras oli tuo nakuna ukkojen kanssa joulusaunaan...ei hel...tti!!!

Joo ja kalsareissa joulupöytään...buahhaahhaa!!!

Meillä on ihana anoppila ja sinne menee todella mielellään. Anopin kanssa on mukava ruokien jälkeen jauhaa sontaa punaviinilasillisten äärellä. Siellä on todella hyvät tavat, tosin joskus ehkä vähän turhan tiukat perinteet mutta parempi se kuin ei perinteitä lainkaan. Toisaalta onhan sekin jonkun perinne että ei kateta joulupöytää ja laitetaan kinkku päiväksi esille tyyliin ottaa ken haluaa...tai se kalsarijuttu...:)

Kiitos kaikille kirjoittaneille päivän piristämisestä !!!

Vierailija
49/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, käykö minun kateeksi vai sääliksi teitä...

En pääse anoppilasta nauttimaan/kärsimään. Appivanhempani ovat olleet haudassa jo pitkän tovin, en ole koskaan heitä tavannut.

:-/

Vierailija
50/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miehen perheellä on ' vanha joulutapa' kirjoittaa lahjapakettien päälle saajien nimet niin, ettei niitä sitten erkkikään meinaa löytää. Siis ihan oikeasti aikuiset ihmiset kilpailevat siitä, kuinka saisivat kätkettyä lahjapaperin kuvioon nimen jotenkin niin, ettei se vaan satu silmään. Ei jaksa toi leikki vaan vuodesta toiseen kiinnostaa...

nimim. tosikko miniä..?

Vierailija
51/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin vaan piipahdettiin kylässä joulupäivänä/ tapanina koska vietettiin joulut vanhempieni mökillä. Anoppi sanoi olevansa äärimmäisen tyytyväinen tähän ratkaisuun. Kuulemma nautti siitä, että sai rauhassa katsella hyviä elokuvia televisiosta ja siemailla likööriä pikku lasillisen. Kas, mökki myytiin ja anoppi on siitä lähtien ollut mukana jouluriennoissa. Eipä hän osaa puhua muusta kuin ainoasta lapsenlapsestaan (taukoamatta, toisten puheen päälle). Pyytää kaikkia seuraamaan kuopuksen tekemisiä ja silti sitten yrittää esittää " vaatimatonta" : älkää nyt minun takiani ja enhän minä nyt mitään. Silti hänet pitää erikseen huolehtia joulupöytään, muuten istuisi sohvalla vaikka muut jo pöydässä odottaisivat. Ihan mukavia lahjoja toki antaa, mutta hössö mikä hössö. En jaksa -ja se näkyy kyllä joskus naamastani, ikävä kyllä.

Vierailija
52/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kertoman mukaan siellä on jouluruuat, kaupasta vailmiina. Ne syödään ihan arkisesti, verkarit päällä. Sitten tv auki, lahjojen jako ja pakolliset valokuvaukset ja nukkumaan klo 9.

Eli hyvin samanlaista, kun monissa muissakin kertomuksissa.

Vierailija
53/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se sujuu yllä kuvatun lailla.

Jouluruuat (tai rippeet, jos joulun jälkeen) räävitään hellalta. Kukin käy hakee yksitellen ja sitten lappaa reippaaseen tahtiin pöydässä, sanaakaan ei vaihdeta. Kun ollaan valmiita, poistutaan röyhtäisten soffalle salattuja elämiä tai ihan mitä vaan tv:stä sattuu tulemaan.

Vierailija
54/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vielä, kun syövät aina pelkällä haarukalla.

Vierailija
55/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- Miehen perheellä on ' vanha joulutapa' kirjoittaa lahjapakettien päälle saajien nimet niin, ettei niitä sitten erkkikään meinaa löytää. Siis ihan oikeasti aikuiset ihmiset kilpailevat siitä, kuinka saisivat kätkettyä lahjapaperin kuvioon nimen jotenkin niin, ettei se vaan satu silmään---

Eihän tuo ole mikään joulufiiliksen pilaajajuttu. Huumoria peliin :)

Vierailija
56/184 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan totta!

Koko iltako ja ruokailu ja muu hoidetaan niissä froteekauhtanoissa! :-D

Aivan huippua. Tosta uusi jouluperinne meillekin.

Alkais appiukonkin silmä vilkkua...

Vierailija
57/184 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa käytiin vielä aattona, kuusi oli vielä koristelematta ja puuro keittämättä.

Lahjoja paketoitiin vartti ennen pukin tuloa...

Ilta meni jokaisella omassa rauhassaan ja isä mökötti yleensä kun ei saanut sitä toivomaansa lahjaa (joka ihan sikakallis mihin ei ois ollut varaa)

Anoppilan joulu taas ihan päinvastainen. Anoppi alkaa hösäämään joula jo elokuussa...lämmittelee muutaman viikon ajan joka päivä leivinuunia ja leipoo ja laittaa ruokaa pienelle armeijalle.

Kaikki tapahtuu perinteitä kunnioittaen, hymistellään ja hössötetään, en jaksa sitäkään..

Ollaan siis kotona oman perheen kesken tästä eteenpäin, teemme just sitä mitä haluamme.

Vierailija
58/184 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kummankin vanhempiin meillä on erittäin hyvät välit, mutta ei silti koskaan tavata joulun aikoihin eikä lahjoja olla koskaan ostettu. Lapsille molemmat mummut lähettävät yleensä rahakuoret jouluksi.

Ollaan erittäin tyytyväisiä omaan joulunviettoomme: ei stressiä eikä hössötystä, ollaan vain rennosti kotona ja nautitaan yhdessäolosta ja jouluruuista, jotka nekin tehdään vasta jouluaattona. Omille lapsille vain ostetaan lahjat eikä kenellekään muulle, eivätkä hekään saa muilta lahjoja kuin meiltä.

t.kolmen koululaisen äiti

Paitsi ettei lapset saa rahakuoria vaan lahjat :) Ja niitä lahjoja on ihan hirveesti!

Parina ekana jouluna anoppi pyysi luokseen, mutta ollaan haluttu viettää joulut ensin kahden ja nyt sitten lasten kanssa.

Ei mekään joulua vietetty kummassakaan mummolassa, kun olin pieni?!?!

Vierailija
59/184 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kamalia: " saunassa appiukon kanssa" *oksentaa*

Vierailija
60/184 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten menee ihan ok, mutta anoppi kulkee anteeksipyytävänä (siis , että " eihän minun takiani nyt mitään" mutta kuitenkin odottaa kaikkea), kyllästyneenä ja väsyneenä ympäriinsä, ja musta tuntuu että mun tulisi keksiä hänelle koko ajan jotain hauskaa ohjelmaa. Ei auta juurikaan missään valmisteluissa, tai ei ehdota mitään että voisiko olla avuksi. Mulla on kuitenkin vastasyntynyt, joka vaatii oman osansa ja olen lisäksi kovassa flunssassa, joten voimat ei ole ihan parhaat.

Tiedän, että heidän joulutapoihinsa kuuluu melkoinen alkoholinkäyttö ja ovat tuoneet tullessaan pari pulloa kirkasta. En tykkää yhtään, että jouluna juodaan - toivottavasti säästävät tuliaisensa toiseen kertaan. Muutenkin ahdistaa, kun koko talo on ihan sekaisin, koko ajan rampataan röökillä ja kaikki haisee röökille. Jouluruokiin pitäisi laittaa älyttömästi voita ja suolaa, muuten hymistellään ja paheksutaan. Äh, ehkä olen vain liian väsynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan