Minkävärisen Fjällräven Kånken-repun ottaisit?
Oon jo pitkään ajatellut ostaa itselleni Kånken-repun. Menin kauppaan ja lähdin tyhjin käsin pois: en osannut päättää väriä! Mustaa ne halua, sen tiesin jo etukäteen.
Minkä värin sinä valitsisit? Linkissä valikoima.
http://www.fjallraven.fi/tuotteet/reput-rinkat-ja-laukut/kanken
Kommentit (114)
Ihan kiva reppu ja kaikkea, mutta miksi KAIKILLA on nyt tuo reppu?
En tajua näitä muoteja yhtään, siis miten ne syntyvät. Mikä tekee jostain tuotteesta yhtäkkiä sen MUST-jutun?
Mä en tollaista hankkis sitten millään. Ehkä rantarepuksi voisi olla ihan ok, joskin siihen hommaan varmaan liian pieni. Ei tuollaista voisi mitenkään laukun korvikkeena käyttää, tuohan on juuri tuollainen lapsille sopiva koulureppu. Tyylitön toisin sanoen.
Meillä on musta mini, ostin mustan että poikakin voi käyttää. Itselle harkitsen sitä aikuisten mallia esim. pinkkinä tai viininpunaisena.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 21:05"]
Mä en tollaista hankkis sitten millään. Ehkä rantarepuksi voisi olla ihan ok, joskin siihen hommaan varmaan liian pieni. Ei tuollaista voisi mitenkään laukun korvikkeena käyttää, tuohan on juuri tuollainen lapsille sopiva koulureppu. Tyylitön toisin sanoen.
[/quote]Ja muuten pienuudesta - tuohon miniinkin mahtuu esim. 1½ litran kokispullo pystyyn ja viereen muutakin niin en usko että se aikuistenkaan nyt niin pieni on..? #30
mä olen kahden vaiheilla: joko keltainen tai tummanvioletti. jos ostaisi ensin keltaisen kesärepuksi ja syksyllä violetin talvirepuksi :)
Tytöllä pinkki, maksoi yli 80 euroo. Mielestäni kallis. Ilmeisesti on lujatekoinen. Osti omilla rahoillaan joten en valita.
Mä ostin keväällä keltaisen, maksoi 55e. Ei ollut mielestäni kallis ja on ollut ihan paras kesäreppu!
Reppu on ergonometrisesti mahdollisimman huono, samoin tukirakenteiden puute ei edesauta koulukirjojen ja vihkojen hyvää säilymistä.
Mutta tämä on nyt must juttu. Kaikissa väreissä. Meillä on vihreä, oranssi ja musta. Kaikki kirpparilta ostettuja ja maksoivat yhteensä 3 euroa.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2013 klo 21:22"]
Pojalla on lisäksi vaaleansininen.
Se on totta, että ovat moniin muihin reppuihin verrattuna aika epäergonomisia (paksuolkaiminen läppärimallikin).
[/quote]
Siis nuohan ovat nimenomaan yhdet ergonomisimmat reput. Juuri olkainten sijainti mietitty. Olkaimet on toki kapeat, mutta ei ole minua häirinnyt. Aikanaan on ollut vihreä ja sininen. Vihreän kulutin aivan puhki, sininen jäi vuoden päästä vähemmälle käytölle. Nyt miettisin ehkä viininpunaista tai sitä jossa on punaista ja beesiä.
Itse ostan mustan, tuntuu kaikista monikäyttöisemmältä ja sopii oikeastaan kaiken kanssa, mutta muuten ottaisin joko armeijanvihreän, tummanliilan tai roosan.....
Ehdottomasti korallinpunaisen jos olisi pakko joku ottaa. Mutta en kyllä kånkeniä muuten ostaisi. Mun mielestä repun tulee olla hyvä selässä ja valitettavasti Kånken ei sitä ole. Hihnat ovat niin ohuet, että jos repussa on yhtään enempää kamaa niin ne painavat ikävästi.
Joka toisella on nykyään Kånken ja mä olen aivan varma, että parin vuoden kuluttua ihmettellään miksi kaikilla oli sellainen jossain vaiheessa. Toki reppu on laadukas ja pitkäikäinen klassikko, mutta onha sen nyt vaan hittituote..
Siis eikö nuo ole olleet muodissa "aina"? Näkyihän noita jo viisitoista vuotta sitten yo:llakin ja itse reppua on valmistettu jo vuosikymmeniä.
En ole ikinä halunnut tuollaista. Ymmärtäähän sen, että oli aikoinaan parempi vaihtoehto lapsille kuin siihen asti käytössä olleet olkahihnalaukut, mutta huonompi tuo on kuin tukeva tavallinen reppu. Fjällräven näkyy nykyään myyvän suolaiseen hintaan *erillisiä* olkahihnatoppauksia, eli kyllä se kapea olkahihna vaan haittaa.
Fjällräven Känken on tajuttoman ruma. :( Omassa koulussa sellaisia näin pari kappaletta 2000-luvun alussa ja olin surullinen käyttäjien puolesta, että joutuvat käyttämään vanhaa isosedän autotallista kaivettua hirvestysreppua.
Kånken on hyvä kaupunkireppu.
Mutta kertokaas muotitietoiset millainen reppu nyt on muodissa? Siis ihan aikuisilla. Kånkeneita on nyt niin paljo, ettei se enää voi olla hip.
Entä laukuissa, mikä on nyt nouseva trendi?
Tässä paljon tyylikkäämpi reppu.
http://www.lyst.com/bags/marc-by-marc-jacobs-preppy-nylon-backpack-gold-1/
Mulla on toi sand kanken ja en kyllä vaihtais pois, aivan ihana repu, suosittelen kaikille! On se myös kestävä eikä ohuet olkahihnat haittaa. Ota se väri josta tykkäät, tässä on varaa valita! ;-)