Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisitko työhakemuksen kanssa, suomi EI ole äidinkieleni!

Vierailija
14.01.2013 |

Kirjoittelen tässä työhakemusta, ja tuskailen muutaman tyyli- ja kielioppiasian kanssa. Auttaisitko? Lue ja kerro, mitä muuttaisit. KIITOS!

LUOVA (Luotettava, Uuttera, Oppimishaluinen, Vastuuntuntoinen, Aktiivinen) opettaja X- toimintaan

Olen seurannut suurella mielenkiinnolla X – toimintaa mediassa, ja hankkeessa mukana oleminen vastaa monelta osin käsitystäni unelmatyöpaikasta. Projektissa tehdään työtä minulle hyvin tärkeiden asioiden, X:n ja X-kysymysten parissa ja uskon, että minulla on paljon annettavaa tähän toimintaan.

Humanistisen koulutuksen saaneena minulla on hyvät valmiudet niin tiedottamis- ja raportointitehtäviä sisältävään työhön kuin myös materiaalien laatimiseen. Olen saanut kiitosta varmasta, miellyttävästä ja selkeästä esiintymistyylistäni kollegoiltani, opettajiltani ja esimiehiltäni. Ongelmatilanteet saavat aivoni raksuttamaan ja kyllä se ratkaisu yleensä löytyy, joko yksikseni pohdiskellen tai tiimityöskentelyn tuloksena. Osallistun mielelläni toiminnan kehittämiseen ja monet ehdottamistani ideoista toteutettiin niin työpaikalla kuin myös vapaaehtoistoiminnassa.

X:n lisäksi omaan omakohtaista kokemusta niin X:nä olemisesta kuin arjen haasteista selviytymisestä pienten lasten äitinä. Sosiaalisissa suhteissa pidän tärkeänä toisten ihmisten ja heidän näkemystensä kunnioittamista. Ristiriitatilanteetkaan eivät pelota minua, vaan pyrin aina löytämään osapuolia yhdistäviä tekijöitä ja positiivisia näkökulmia.

Työhistoriaani mahtuu monenlaisia tehtäviä. Olen viihtynyt jokaisessa työpaikassani ja oppinut työtä tehdessäni uutta ja kiinnostavaa, myös itsestäni. Työnantajilta olen saanut poikkeuksetta positiivista palautetta tunnollisuudestani ja ahkeruudestani.

Tulen mielelläni keskustelemaan siitä, miten kokemustani ja ideoitani voidaan hyödyntää X – toiminnassa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako se sitä, että ei löydy virheitä/parannettavaa? Onko pilkut, sijamuodot, sanavalinnat ihan OK?

Vierailija
2/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo vaikutti täydelliseltä. Mietin vain onko imperfekti sopiva yhdessä kohdassa, missä oli entisistä työpaikoista. (en saa kopsattua tekstiäsi kun kirjoitan kännykällä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan sitten

Vierailija
4/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En korostamista äitiyttä ja samalla niputtaisi ja jättäisi kertomatta kokonaan aiemmasta työhistoriasta. Hakemuksen liitteenä tietysti cv?

Työnantajana haluaisin kuulla, miksi olet hakemassa uutta työtä, jos viihdyt kaikissa työpaikoissa niin hyvin.

Vierailija
5/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituskin kummallinen, kun et esittele itseäsi lainkaan eli kerro nimeäsi, ikääsi, mistä olet kotoisin, tarkkaa koulutustasi tai mitä työtä teet tällä hetkellä. kaikki on jotenkin sellaista "ympäripyöreää schaissea" (pardon my french :)). itselleni tulee hyvin teennäinen vaikutelma tuosta hakemuksesta.

Vierailija
6/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä avaisin vähän tarkemmin että mikä koulutus, vai ovatko kaikki humanistit sama asia, ja miksi se koulutus muuten takaa sinulle tiedottamistaidot, kun viestintää luetaan ihan toisaalla?

Tuon lapsivirkkeen jättäisin kokonaan pois ja sosiaalisissa suhteissa korostaisin sitä, mitä olet, eikä sitä, mitä pidät tärkeänä. Nehän eivät automaattisesti ole sama asia. Työkokemusta pitäisi avata enemmän.

Mitkä ne sinua mietittävät tyyli- ja kielioppiasiat olivat?

Vierailija
7/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt tähän hätään ketään suomenkielistä, joka vois oikolukea tekstiä. Olen asunut Suomessa reilut 20v., mutta silti tietyt kielioppiasiat tuottavat päänvaivaa.

Vierailija
8/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituskin kummallinen, kun et esittele itseäsi lainkaan eli kerro nimeäsi, ikääsi, mistä olet kotoisin

Eihän näistä asioista mikään kuulu työhakemustekstiin! Nimi kirjoitetaan ihan omalle rivilleen tekstistä irrallaan ja etenkään se, mistä on kotoisin, ei liity asiaan mitenkään!

Vierailija
9/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen KIINNOSTUNEENA seurannut X – toimintaa mediassa. Hankkeessa mukana oleminen vastaISI monelta osin käsitystäni unelmatyöpaikasta. Projektissa tehdään työtä minulle hyvin tärkeiden asioiden, X:n ja X-kysymysten parissa. USKONKIN, että minulla on paljon annettavaa tähän toimintaan.

Humanistisen koulutuksen saaneena minulla on hyvät valmiudet tiedottamis- ja raportointitehtäviIN JA materiaalien laatimiseen. Olen saanut kiitosta varmasta, miellyttävästä ja selkeästä esiintymistyylistäni kollegoiltani ja esimiehiltäni.

Ongelmatilanteet saavat aivoni raksuttamaan. RATKAISU yleensä löytyy joko yksikseni pohdiskellen tai tiimityöskentelyn tuloksena. Osallistun mielelläni toiminnan kehittämiseen. Monet ehdottamistani ideoista ON TOTEUTETTU SEKÄ työpaikalla ETTÄ vapaaehtoistoiminnassa.

X:n lisäksi MINULLA ON kokemusta niin X:nä olemisesta kuin arjen haasteista selviytymisestä pienten lasten äitinä. Sosiaalisissa suhteissa pidän tärkeänä toisten ihmisten ja heidän näkemystensä kunnioittamista. EN PELKÄÄ RISTIRIITATILANTEITA. Pyrin aina löytämään ERI osapuolia yhdistäviä tekijöitä SEKÄ positiivisia näkökulmia.

Työhistoriaani mahtuu monenlaisia tehtäviä. Olen viihtynyt jokaisessa työpaikassani ja oppinut työtä tehdessäni uutta ja kiinnostavaa, myös itsestäni. Työnantajilta olen saanut poikkeuksetta positiivista palautetta tunnollisuudestani ja ahkeruudestani. Tulen mielelläni keskustelemaan miten kokemustani ja ideoitani voidaan hyödyntää X – toiminnassa.

Tuossa pari korjausta. Osa lauserakenteista kannataisi miettiä kokonaan uudelleen.

Vierailija
10/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituskin kummallinen, kun et esittele itseäsi lainkaan eli kerro nimeäsi, ikääsi, mistä olet kotoisin, tarkkaa koulutustasi tai mitä työtä teet tällä hetkellä.

Nämähän laitetaan CV:hen (paitsi tuo mistä on kotoisin ei kuulu kenellekään).

Vierailija
11/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituskin kummallinen, kun et esittele itseäsi lainkaan eli kerro nimeäsi, ikääsi, mistä olet kotoisin

Eihän näistä asioista mikään kuulu työhakemustekstiin! Nimi kirjoitetaan ihan omalle rivilleen tekstistä irrallaan ja etenkään se, mistä on kotoisin, ei liity asiaan mitenkään!

kyllä normaalisti ihminen esittelee itsensä tekstissäkin, hakijasta pitää heti saada selkeä kuva.

abstraktien, teennäisten ja persoonattomien korulauseiden käyttö ei ole toivottavaa. tuo hakemus ei jää mitenkään mieleen.

trust me, mulla jokainen hakemus on aina tärpännyt.

Vierailija
12/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tulee näitä mollaajia tai tiedon kalastajia.

Kiitos 10:lle, ainoa asiallinen kommentti.

ap

Vierailija
13/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä käytännössä tekee sinusta hyvän tehtävään -> alan koulutus, työkokemus vastaavasta, suosittelijat ym.

Tuo on liian puhekieltä ja höttöä.

Vierailija
14/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät palautetta ja kun saat sitä, suutut. Kaikki viestithän tässä ovat asiallisia ja sait paljon konkreettisia neuvoja, joilla parantaa työhakemustasi! Vai tuliko tässä nyt kielimuuri, että et ymmärrä, mitä sinulle sanotaan?

Miten vaan, ei ole keltään palstalaiselta pois.

Vierailija
15/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUOVA (Luotettava, Uuttera, Oppimishaluinen, Vastuuntuntoinen, Aktiivinen) opettaja X- toimintaan

Olen seurannut suurella mielenkiinnolla X – toimintaa mediassa, ja hankkeessa mukana oleminen vastaa monelta osin käsitystäni unelmatyöpaikasta. Projektissa tehdään työtä minulle hyvin tärkeiden asioiden, X:n ja X-kysymysten parissa. Uskon, että minulla olisi paljon annettavaa tähän toimintaan.

Humanistisen koulutuksen saaneena omaan hyvät valmiudet tiedottamis- ja raportointitehtäviä sisältävään työhön ja materiaalien laatimiseen. Olen saanut aikaisemmissa työtehtävissäni kiitosta varmasta, miellyttävästä ja selkeästä esiintymistyylistäni. Ongelmatilanteissa olen ratkaisuhakuinen ja etsin vaihtoehtoja luovasti, niin yksikseni pohdiskellen kuin tiimityönä. Osallistun mielelläni toiminnan kehittämiseen ja monet ehdottamistani ideoista ovat olleet totettamiskelpoisia.

X:n lisäksi omaan omakohtaista kokemusta niin X:nä olemisesta kuin arjen haasteista selviytymisestä pienten lasten äitinä. Sosiaalisissa suhteissa pidän tärkeänä toisten ihmisten ja heidän näkemystensä kunnioittamista. Ristiriitatilanteetkaan eivät pelota minua, vaan pyrin aina löytämään osapuolia yhdistäviä tekijöitä ja positiivisia näkökulmia.

Työhistoriaani mahtuu monenlaisia tehtäviä. Olen viihtynyt jokaisessa työpaikassani ja oppinut eri työtehtävissä uusia ja kiinnostavia asioita, myös itsestäni. Työnantajilta olen saanut poikkeuksetta positiivista palautetta tunnollisuudestani ja ahkeruudestani.

Tulen mielelläni keskustelemaan kanssanne, miten kokemustani ja ideoitani voidaan hyödyntää X – toiminnassa.

Vierailija
16/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omata ei ole suomen kielen mukainen rakenne vaan lainaa olikohan se saksasta.

Huolitellussa suomen kielessä ei koskaan sanota "minä omaan".

Vierailija
17/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omata ei ole suomen kielen mukainen rakenne vaan lainaa olikohan se saksasta.

Huolitellussa suomen kielessä ei koskaan sanota "minä omaan".

ehkä olen niin vanha että olen tottunut siihen, että mm. opinto-ohjelmien tavoitteissa lukee: opiskelija omaa valmiudet tieteelliseen jatkokoulutukseen...