Noloin ravintolamuistosi? Minä tilasin "boef a la tartar"
Luulin että siinä on jotain tartarkastiketta, siis jotain valkoista jossa on kurkkupaloja joukossa.
Mutta se olikin rakaa lihaa ja raaka munankeltuiainen.
Oltiin hienolla työillallisella berliinissä, enkä jedannut olla syömättä.
Mutta jokaisen suupalan kanssa nielaisin desin viiniä, muuten ei olisi mennyt alas kurkusta.
Kun olin syönyt annokseni, olinkin jo aikalailla huppelissa! Noloa sekin.
Kommentit (152)
Silloin sai vielä polttaa ja mäkin poltin silloin. Ruokaa odotellessani halusin sytyttää savukkeen ja pyysin tarjoilijalta tuhkakuppia. Tarjoilija viittoi että karista siihen lattialle ( kivilattia). Pyysin silti tuhkista ja sen sainkin. Kun ruoka tuli pöytään, tarjoilija otti tyynesti tuhkakupin tumppeineen ja tuhkineen, ja tyhjensi sen lattialle :-)
Moni tuntuu kärsivän heikosta itsetunnosta: jos joutuu hävetä sitäkin, että "jotkut" eivät tiedä toisille arkipäiväisiä ulkomaalaisperäisiä ruokia. Juuri tuo tietämättömyyden halveksiminen ja naurettava ylemmyydentunto on wt-touhua.
Ne saavat luut pilkottua, mikä voi aiheuttaa vaaran suolistolle.
Otimme ne salaa pieneen pussiin ja veimme kulkukoiraäidille ja pennuille jotka majailivat hotellin lähellä. Tarjoilija varmaan ihmetteli nälkäisiä lapsia jotka syövät luitakin :D
entäs barffaus kvg
luut on kypsentämättömiä, kvg itse. Nimenomaan ne kypsennetyt luut on vaarallisia.
Vai etkö muka tiedä, että (kypsennetyt) kanan luut ovat hengenvaarallisia koiralle?
Ei kuulkaas hysteerikot siihen aikaan, siis 80-luvulla tällasesta tiedetty! sillon koirille syötettiin mitä vaan. Ja olin 8 vuotias sillon, siskoni vähän vanhempi. Kahden viikon jälkeen koirat olivat hengissä, eivät kyllä varmaan enää ole! Nythän siellä ei noita kulkukoiria ees juuri ole mutta sillon oli ja paljon.
Syötin lapsena myös pihan punatulkuille kynttilän talia kun luulin että se on samaa talia mitä talipalloissa. Ei sitä tuon ikäsenä kuulkaa kaikkea tiedä...
kyllä se jo 80-luvulla tiedettiin. Vanhempnne ei sit viitsineet valistaa teitä?
eivät tienneet, teimme tämän siis salaa heiltä. Keskittyivät muutenkin enemmän juomapuoleen etteivät olisi huomanneet vaikka olisimme ne itse popsineet. Elkää naiset vaahdokko kaikesta niin hysteerisesti, ei tää elämä NIIN vakavaa oo. Ja munhan (ja siskon) moka tää on kun ei sitte päästäkään taivaaseen 8vuotiaana tehdyn kauhian virheen takia.
Koirat olivat siis HENGISSÄ vielä 2 vk jälkeen.
Onhan ne luut tottakai vaarallisia jolleki ylijalostetulle rääpäleelle joka ei oo kissaa suurempi.
oltiin tyttöporukalla Rhodoksella. Oltiin tosi auringonpolttamia, väsyneitä kun mentiin ravintolaan syömään. Ruokalista löytyi myös suomeksi, ja ryhdyttiin tavaamaan sitä. Siinä oli niin paljon hauskoja kirjoitusvirheitä, me naurettiin ihan hysteerisinä niitä ruokalajien nimiä. Tarjoilija kävi moneen kertaan kysymässä tilausta, mutta me ei saatu naurultamme sanaa suusta. Lopulta tarjoilija jo vähän hermostui meihin, ja saatiinhan me sitten lopulta tilattua "kanua ja tiisiä" ja "lampaan limaa" :D
Kokki ei epäröinyt paistaa pihvejä kunnolla kypsäksi vaikka ne oli silti raakoja?
Raaoista pihveistä en tainnut puhua yhtään. Oman pihvin mainitsin olevan lähempänä suomalaista raakaa kuin medium minusta. Ranskalaisen käsityksen mukaan mikään pihveistä ei ollut raakaa.
Oikeastiko kirjoitukseni on noin epäselvästi ymmärrettävä? No selvennetään: Tilattiin pihvit kukin tietyllä kypsyydellä. Suurimmalle osalle toteutunut kypsyysaste ei vastannut sitä, mitä olivat odottaneet, vaan kypsyys jäi niin paljon vähäisemmäksi, että halusivat sitä kypsytettävän lisää. Usein kokit eivät paista samaa pihviä uudestaan, mutta meidän seurueelle niitä paistettiin lisää. Käytännössä niitä paistettiin sen verran, että kaikki olivat tyytyväisiä, monen kohdalla ne paistettiin sikäläisen mittapuun mukaan karrelle.
Taannoin kun Carrols hampurilaisketju oli vielä olemassa menin tiskille tilaamaan hampparin. Olin ulkomainoksesta nähnyt tarjouksen joka meni jotenkin näin: Koska Massachusette on niin kovin vaikea lausua siksi Carolina. No kassalla ajatusissani tilasin tietty tuon Massacusette hampparin ja kyllä oli myyjällä pokassa pitelemistä kun selosti ettei heillä ole ko. tuotetta. Ja minäkö olin ollut niin ylpeä kun osasin lausua sen...
mutta ehka auttaa jotain USAn matkailijaa. Taalla ravintolassa aina kysytaan "soup or salad?", kummalla haluaa ateriansa aloittaa.
Suomi sukulainen kuuli "supersalad?" ja vastasi yes! (Soup, please; salad, please).
Mistä se soupin keksi? Jos kerran kuuli supersaladin? Kävisi järkeen jos olisi tilannut yes, supersalad
Mistä se soupin keksi? Jos kerran kuuli supersaladin? Kävisi järkeen jos olisi tilannut yes, supersalad
t: ohis
Mikä on "gravy". Tarjoilija kysyi Kanadassa, haluanko paistini kanssa kyseistä ainetta, ja koska en haunnut paljastaa tietämättymyyttäni, niin kieltäydyin. Ja kadutti hemmetisti, kun tajusin, sillä paisti ilman kastiketta oli hiukan kuivaa. En ollut tarpeenksi itsevarma, nyt sanosin, etä muutinkin mieleni, saisinko sitä:-)Opinpahan tuonkin...
tilasin "tortilla flatin" kun se olikin bändi joka soitti ko. ravintolassa.
Ovella luki Tänään Tortilla Flat
Tilasin Espanjalaisessa ravintolassa tortillan ja luulin saavani täytetyn ja käärityn vehnäletun. Pettymys oli karvas, kun eteen kannettiin espanjalainen perunamunakas, joka ei vieläpä ollut mitenkään erityisen hyvää.Onneksi sangriaa kuitenkin riitti.
Milloin Suomessa opitaan etta tortilla on joko perunamunakas (Espanjassa) tai pelkka vena/maissilettu (Meksikossa).
Jos taytteita haluaa pitaa tilata muulla nimella.
mäkin herään aina keskellä yötä kylmässä hiessä kylpien pohtimaan. Että MILLOIN :(
Taannoin kun Carrols hampurilaisketju oli vielä olemassa menin tiskille tilaamaan hampparin. Olin ulkomainoksesta nähnyt tarjouksen joka meni jotenkin näin: Koska Massachusette on niin kovin vaikea lausua siksi Carolina. No kassalla ajatusissani tilasin tietty tuon Massacusette hampparin ja kyllä oli myyjällä pokassa pitelemistä kun selosti ettei heillä ole ko. tuotetta. Ja minäkö olin ollut niin ylpeä kun osasin lausua sen...
Et sä sitä (Massachusetts) ainakaan kirjoittaa osaa.
Et sä sitä (Massachusetts) ainakaan kirjoittaa osaa.
Joo, tiedetään, te olette parempia ihmisiä, mutta voitteko vaikka perustaa näille vittuiluille ja pätemisentarpeillenne oman ketjun ettette ihan kokonaan pilaa tätä, kiitos.
Olimme Italiassa ja menimme kahvilaan. Koko matkalla hyvin harva asiakaspalvelija oli puhunut englantia, joten olin iloinen, kun tajusin osaavani ainakin yhden sanan italiaa: latte. Niinpä tilasin latten. Myyjä katsoi vähän oudosti ja varmisteli vielä: just latte? hot latte? Sanoin vain että joo joo. Sain eteeni kuuman maidon! :D Suomessa tilaan usein vain latten, joten en tajunnut, että siihen pitää laittaa sana cafe eteen :D Join kuuman maidon kaikessa hiljaisuudessa...
Siellä paremmassa aamupalapaikassa olin 2 ja4 v lasten kanssa. Ehdin ottaa kuohuviinin ja hakea lapsille ruokaa kun nuorempi oksensi lautaselle. Laitoin lautasliinan siihen join kuoharin ja lähdettiin hyttiin.
katsoin, että näillähän on täällä perunamuusia. Olikin jotain kuskusia ja maistui miltä kuulostaakin.
Sehän on vehnää! Couscous on suunnilleen samaa tavaraa kuin mannaryynit!
Olimme etelänlomalla ja tarkoituksenani oli tilata pallojäätelöä. Miespuolisen tarjoilijan ilme, kun kysyin tältä "How many balls you have?" Miehen ilmeestä päätellen mietti joitain ihan muuta kuin jäätelöpalloja.
kun mulla on paska olo ja vituttaa ja ukko pettää, niin taatusti ei pidä muillakaan olla kivaa.
Täällä ei perkele mitään kivoja ketjuja tartte olla
kun mulla on paska olo ja vituttaa ja ukko pettää, niin taatusti ei pidä muillakaan olla kivaa.
tämän ketjun olette piloille floodanneet näillä ohis-viesteillänne.
Salmon= lohi