Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tyttö ei halua puhua asiasta, häpeää. Tyttäreeni ei olla koskettu.
Ap

• ylös 5
  • alas 23

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Niin muakin puristeltiin rinnoista yläasteella, enkä uskaltanut kertoa kellekkään. Semmoinen hiljainen, kiltti tyttö olin. Ja pelkäsin niitä poikia. Edes tunneilla en saanut olla rauhassa. Tämä tapahtui yli 30 vuotta sitten. Kumpa joku olisi auttanut silloin. Soita koululle ja kerro opettajille. Kiltti!

• ylös 122
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yhteys kouluun ja poliisiin mahdollisimman pian. Sukupuolinen häirintä ja ahdistelu ja koulukiusaaminen on saatava loppumaan heti. Häpeä ei saa olla esteenä

• ylös 135
  • alas 7
Vierailija

Itselläni oli koulussa sama. Salaa rukoilin, että joku oisi tehnyt jotain... Nykyäänhän tuo on rikos, joten toivottavasti otat yhteyden poliisiin!!

• ylös 101
  • alas 5
Vierailija

Tuota tehtiin mulle ja monelle muulle yläasteella. Tosi inhottavaa! Toivottavasti siihen puututaan nykyään, silloin ei ketään kiinnostanut...

• ylös 78
  • alas 5
Vierailija

Opettajat ovat kuulma nähneet tätä tapahtuvan, sanoi tyttäreni. Eivät kuulma ole olleet huomaavinaan. Tämä tytön ystävä on ihan nätti ja hiljainen tyttö.
Ap

• ylös 45
  • alas 18

Tästä oli palstalla jo yksi keskustelu, joka ilmeisesti poistettiin. Selvensit keskustelussa että tuohon syyllistyneet oppilaat olivat ihan kantasuomalaisia ja että opettaja oli tuon nähnyt mutta kääntynyt poispäin.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2664087/tyttareni-kertoi-etta-hanen-ystav...

Sait useammalta vastaajalta ohjeeksi tehdä rikosilmoituksen tapahtuneesta. Mitä lisäohjetta nyt haet avaamalla saman keskustelun uudelleen? Tee se rikosilmoitus, sama ohje samaan tarinaan. 

• ylös 69
  • alas 2
Vierailija

Käyttäjä69 kirjoitti:
Tästä oli palstalla jo yksi keskustelu, joka ilmeisesti poistettiin. Selvensit keskustelussa että tuohon syyllistyneet oppilaat olivat ihan kantasuomalaisia ja että opettaja oli tuon nähnyt mutta kääntynyt poispäin.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2664087/tyttareni-kertoi-etta-hanen-ystav...

Sait useammalta vastaajalta ohjeeksi tehdä rikosilmoituksen tapahtuneesta. Mitä lisäohjetta nyt haet avaamalla saman keskustelun uudelleen? Tee se rikosilmoitus, sama ohje samaan tarinaan. 

Tämä on keskustelupalsta.
On ihan toivottavaa että ihmiset jakavat omia kokemukdiaan ja puhuvat ilmiöstä noin yleiselläkin tasolla. Moni nuori voi olla vastaavassa tilanteessa ja lukea palstaa. Ei tämän aiheen ole tarkoituskaan olla halki-poikki-pinoon- ja valmis. Koeta kestää.

• ylös 17
  • alas 6
Vierailija

Todella vakava juttu nykyään. Ilmoita heti kouluun sekä tee rikosilmoitus. T yläkoulun ope.

• ylös 24
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Todella vakava juttu nykyään. Ilmoita heti kouluun sekä tee rikosilmoitus. T yläkoulun ope.
Ehdottomasti näin. Kyseessä on alaikäiseen kohdistuva seksuaalinen ahdistelu, eli se ei ole mikään asianomistajarikos vaan yleisen syyttäjän ajama. Kun koulussa ei ole asiaan puututtu niin nyt kun tuosta tiedät on vastuullisena aikuisena sinun tehtäväsi tehdä rikosilmoitus.
Vaikka rikosilmoitus ei johtaisikaan mihinkään tuomioon ei koulu jatkossa voi enää olla tuota huomioimatta. Teet palveluksen kaikille koulun tytöille.

• ylös 33
  • alas 0
Vierailija

Itsellä oli kauhea vauhti päällä nuorena ja kaveri yllytti 12-vuotiaana etten uskalla puristaa luokkalaisemme tytön tissejä (ainoa jolla luokassa oli pienet ketunnenät kasvaneet). Puristin ja seuraavalla välitunnilla tyttö heitti minua kostoksi nyrkin kokoisella kivellä päähän :D sen jälkeen en ole puristellut ketään ilman lupia.
m25

• ylös 67
  • alas 4
Vierailija

Mua ahdisteltiin koulussa myös n. 13-vuotiaana. Ei välttämättä olisi ollenkaan huono ajatus perustaa Suomeenkin tyttökouluja. Saisivat tytöt varttua ja suorittaa oppivelvollisuutensa rauhassa ilman tissien puristelijoita.

• ylös 25
  • alas 6
Vierailija

Voi herran lettas sentään. Tämä palstahan onkin oiva ratkaisu sille, kun joku puristelee perseestä ja tisseistä. Ettekö te opeta kakaroitanne sanomaan EI ja puolustautumaan? Vai onko kuitenkin teinipissiksestä salaa kivaa kun joku puristelee? Sairasta menoa, ei voi muuta sanoa. En olisi voinut kuvitellakaan, että 1980-luvulla kukaan olisi puristellut minua tai ketään muutakaan yhtään mistään.

• ylös 5
  • alas 49
Vierailija

Itseäni ahdisteltiin koulussa 90-luvulla. Toisin kuin edellisessä ketjussa jotkut sairaat yksilöt väittävät, en suinkaan nauttinut tilanteesta. Ahdistelijat olivat 17-18-vuotiaita ja itse olin vasta aloittanut yläasteen. Häpesin tilannetta niin paljon, etten uskaltanut kertoa kenellekään. Eräänä päivänä pojat jäivät kuitenkin onneksi rysän päältä kiinni. Koulun rehtori halusi kuitenkin lakaista asian maton alle. Minulle on jäänyt tästä ahdistelusta pahoja traumoja ja pelkotiloja. Kehotankin sinua puuttumaan asiaan ap. Vaikka nimettömänä jos ei muuten.

• ylös 25
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi herran lettas sentään. Tämä palstahan onkin oiva ratkaisu sille, kun joku puristelee perseestä ja tisseistä. Ettekö te opeta kakaroitanne sanomaan EI ja puolustautumaan? Vai onko kuitenkin teinipissiksestä salaa kivaa kun joku puristelee? Sairasta menoa, ei voi muuta sanoa. En olisi voinut kuvitellakaan, että 1980-luvulla kukaan olisi puristellut minua tai ketään muutakaan yhtään mistään.

Kyseessä on ap:n lapsen kaveri. Rikosilmoitus on vähän kökkö ohjeistus.

Vierailija

Onko tyttäresi kateellinen, kun pojat eivät olekaan kiinnostuneet hänestä vaan kaverista?

• ylös 5
  • alas 32
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko tyttäresi kateellinen, kun pojat eivät olekaan kiinnostuneet hänestä vaan kaverista?

Joo on tosi kateellinen. Ne pojat onkin tosi ihania varmaan.
Not.

• ylös 21
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten tässä nyt sekoittuu kaksi eri asiaa keskenään: olla kiinnostunut jostakin ja seksuaalinen häirintä. Ei toista ilman toista, vai?

• ylös 24
  • alas 2

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat