Kotimaisia kohteita syyslomalle?
Onko mitään käymisen arvoista lokakuussa? Muutaman päivän reissu, max 5 päivää.
Kommentit (26)
Kotitorppa ollut tähän mennessä paras. Toiseksiparas Pispalan Pulteri.
Hollolan sieniretriitti. Matka syvälle mielen sopukoihin.
Joku kylpylä. Riippuu, pitääkö olla aikuisten vai lasten makuun. Joku ihana kasvohoito tai hieronta, patikointia ulkona, hyvää ruokaa ja samppanjaa. Me tosin lomailemme syyslomalla ulkomailla. Euroopan helppoja kohteita on pilvin pimein.
Suomen upea ruskaluonto, löytyy kaikkialta.
Eksyt metsään. Eväät mukaan niin ei iske paniikki, 5 päivää on sen verran pitkä aika.
Kannattaisi kertoa millaisella porukalla sitä on tarkoitus viettää.
Perheellisillä se on aina sellainen kompromissi, missä vähän kaikkea kaikille, mutta kukaan ei ole täysin tyytyväinen.
Etenkin meillä syysloma on turhassa "välikaudessa" kesän ja talven välissä. Isä viihtyy poikien rinteessä; kesät bike parkissa ja talvet laudalla. Juuri syysloman aikaan kumpikaan ei ole Suomessa mahdollista.
Pitääkö aina olla matkustamassa, eikä osata vaan nauttia kiireettömästä koti arjesta perheen kanssa? Lapset kun oli pienempiä,meillä joskus lomailtiin kotona ja tehtiin takkahuoneeseen meille yömajoitus. Lapset nukku vuodesohvalla ja mulla oli lattialla patja.
Vierailija kirjoitti:
Konala 👴🏻🥩👍🏻🧺
Konalan Varuste.Netistä ja Varustelekasta saa kyllä haettua hyvät kamat syksyn metsästysreissuille.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö aina olla matkustamassa, eikä osata vaan nauttia kiireettömästä koti arjesta perheen kanssa? Lapset kun oli pienempiä,meillä joskus lomailtiin kotona ja tehtiin takkahuoneeseen meille yömajoitus. Lapset nukku vuodesohvalla ja mulla oli lattialla patja.
Tätähän nykypäivänä lasten onkin sitten loman jälkeen kiva kertoa koulussa. Ainakin täällä on sellainen "mitä kukin teki lomalla" jutustelurinki luokassa opettajan vetämänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän nykypäivänä lasten onkin sitten loman jälkeen kiva kertoa koulussa. Ainakin täällä on sellainen "mitä kukin teki lomalla" jutustelurinki luokassa opettajan vetämänä.
No ei meillä ainakaan aina lomilla matkusteta. Syyslomalla olen töissä ja lapset vapaalla. Jouluna lapset vapaalla ja minä töissä,kun ei saa silloinkaan ottaa lomia.
Vierailija kirjoitti:
Perheellisillä se on aina sellainen kompromissi, missä vähän kaikkea kaikille, mutta kukaan ei ole täysin tyytyväinen.
Etenkin meillä syysloma on turhassa "välikaudessa" kesän ja talven välissä. Isä viihtyy poikien rinteessä; kesät bike parkissa ja talvet laudalla. Juuri syysloman aikaan kumpikaan ei ole Suomessa mahdollista.
Aina ihmetyttää kun kysytään noin suurpiirteisesti. "Mitä voi tehdä siellä/täällä", no mitä te haluatte tehdä? Usein törmää jossain FB matkailuryhmissä tähän, kysytään hotellisuositusta mutta ei kerrota yhtään budjettia, kokoonpanoa jne. Sit itketään kun ehdotetaan 5* adults onlya, "mutku me ollaan köyhä lapsiperhe"!
Ja kuinka moni oikeesti haluaa mennä johonkin kylpylöihin kusivesiin lillumaan?
Ristijärvi, Rautavaara, Säyneinen nyt ainakin kannattaa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nämä kielletty? Muut eivät saa kertoa lomamatkoistaan koska joukossa on aina vähintään yksi joka ei tehnyt koko lomalla mitään ja tulee paha mieli kun muut kertovat reissuistaan ja hän vietti lomansa takkahuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
On sillä myös väliä myös haluaako esim kylpylään, metsästämään, shoppailemaan...
Ruissalo spa.