Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloin ravintolamuistosi? Minä tilasin "boef a la tartar"

Vierailija
17.01.2013 |

Luulin että siinä on jotain tartarkastiketta, siis jotain valkoista jossa on kurkkupaloja joukossa.

Mutta se olikin rakaa lihaa ja raaka munankeltuiainen.

Oltiin hienolla työillallisella berliinissä, enkä jedannut olla syömättä.

Mutta jokaisen suupalan kanssa nielaisin desin viiniä, muuten ei olisi mennyt alas kurkusta.

Kun olin syönyt annokseni, olinkin jo aikalailla huppelissa! Noloa sekin.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saavat luut pilkottua, mikä voi aiheuttaa vaaran suolistolle.

Otimme ne salaa pieneen pussiin ja veimme kulkukoiraäidille ja pennuille jotka majailivat hotellin lähellä. Tarjoilija varmaan ihmetteli nälkäisiä lapsia jotka syövät luitakin :D

Vierailija
82/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko epäröintiä? Moni kokki kieltäytyy kypsentämästä jo asiakkaiden tilauksen mukaan paistettua pihviä. Harvemmin pihviä haetaan lautaselta takaisin pannulle sen takia, kun asiakas ei ole tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tiedämme, mitä kyseiset sanat tarkoittavat.

Monia ei ruoka kiinnosta yhtään. Monet eivät lue ruokakirjoituksia. Monet eivät matkusta.

En näe mitään syytä tuomita sellaisia ihmisiä. Olemme erilaisia.

Mutta ehkä sitten näiden mollaustekstien kirjoittajille tulee hyvin harvoin eteen tilanne että joku muu on tietämättömämpi kuin he itse. Eivät meinaa pysyä nahoissaan siitä riemusta kun kerrankin pääsee kokemaan ylemmyydentuntoa. "Tiesinpäs yhen jutun mitä toi ei tiennyt!!"

Vierailija
84/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin "tortilla flatin" kun se olikin bändi joka soitti ko. ravintolassa.

Ovella luki Tänään Tortilla Flat

Vierailija
85/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mikään järjenjättiläinen ole, mutta kyllä pikkusen kummastuttaa ettei täällä joku tiennyt mitä on tartar, toinen ei tunne couscousia ja yksi ei pysty päättelemään että "wurst" on makkaraa... Aaaaa.....

Alla lukee viisi miinus kolme, yritetään...

Ja että tonnikalapihvi mediumina huono, KYPSÄNÄ se on pilalla ja juuri mediumina se kuuluu syödä! Argh!

varsinkin tuo tonnikalapihvi nauratti... :D

Jotkut selvästi elävät Saarioisten eineksillä ja muulla wt-ruualla, jos joku tonnikalapihvi on noin suuri järkytys.

Entäs se Justiina, joka tilasi salomon-pitsaa ja luuli saavansa salamia? :D

Suomalaisten hyvä koulutus on kyllä pahasti liioiteltua, ihan naurettavan yksinkertaisia monet ovat.

Vierailija
86/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mikään järjenjättiläinen ole, mutta kyllä pikkusen kummastuttaa ettei täällä joku tiennyt mitä on tartar, toinen ei tunne couscousia ja yksi ei pysty päättelemään että "wurst" on makkaraa... Aaaaa.....

Alla lukee viisi miinus kolme, yritetään...

Ja että tonnikalapihvi mediumina huono, KYPSÄNÄ se on pilalla ja juuri mediumina se kuuluu syödä! Argh!

varsinkin tuo tonnikalapihvi nauratti... :D

Jotkut selvästi elävät Saarioisten eineksillä ja muulla wt-ruualla, jos joku tonnikalapihvi on noin suuri järkytys.

Entäs se Justiina, joka tilasi salomon-pitsaa ja luuli saavansa salamia? :D

Suomalaisten hyvä koulutus on kyllä pahasti liioiteltua, ihan naurettavan yksinkertaisia monet ovat.

Vierailija
87/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa tietämättömyyttään ja typeryyttään puolustella?

Vierailija
88/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tyhmiä! Kyllä ihan oikeasti yleissivistykseen kuuluu tietää mikä on tartar, couscous tai wurst.

Minä en, kuulin tai maistoin noita ekan kerran 1990-luvulla, kun olin jo aikuinen. Eikä meidän kotona koskaan käyty ravintolassa tai ulkomailla, vaan perunaa ja ruskeaa kastiketta syötiin kotona.

Omat lapset ovat nuo tienneet siinä 10-vuotiaina. En kyllä tuota tietoutta laske yleissivistykseen.

kuten tuolla alussa kirjoitinkin:) Mummo sitä mulle teki monta kertaa viikossa vuodesta 62 lähtien...!! Wurstia (Thüringeriä) käytiin ostamassa isän kanssa Hakaniemen hallista samoihin aikoihin....:D

Ihan työläisperhe mutta ilmeisen "sivistynyt" kun osattiin muutama sana kieliä jo tuolloin. Matkustin itse ekan kerran ulkomaille 11v:nä vuonna -71

Vierailija
89/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin "tortilla flatin" kun se olikin bändi joka soitti ko. ravintolassa.

Ovella luki Tänään Tortilla Flat

Vierailija
90/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saavat luut pilkottua, mikä voi aiheuttaa vaaran suolistolle.

Otimme ne salaa pieneen pussiin ja veimme kulkukoiraäidille ja pennuille jotka majailivat hotellin lähellä. Tarjoilija varmaan ihmetteli nälkäisiä lapsia jotka syövät luitakin :D

kvg

Vierailija
91/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin "tortilla flatin" kun se olikin bändi joka soitti ko. ravintolassa. Ovella luki Tänään Tortilla Flat

vähän me naurettiin sinä iltana tälle asialle ja taisi tarjoilija käydä sanomassa bändin pojillekin asiasta...

Vierailija
92/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä on painoarvo tällä kommentilla tähän ketjuun muu kuin kertoa, että sinä tiesit. Minä en edes 70-luvulla tiennyt, mikä on Hakaniemen halli.

Minä oikeasti lukisin mieluummin ketjua kommelluksista, enkä näitä typeriä jokapäiväisiä aaveekommentteja. Näitä on saanut lukea jo monta vuotta täällä ja ne ei enää tee mitään vaikutusta. Joka ketjuun tungette samoine persu ja wt-kommentteine ja korostamaan, kuinka te itse ja teidän lapsenne.

Olisi kyllä piristävää ihan sellainen ketju, mikä pysyisi niissä kommelluksissa.

saatteko te siellä kotona lasten kanssa ollessanne jotenkin hyvän mielen kun saatte pilattua joka ketjun. ON SITTEN illalla hyvä mieli kun on saanut taas koko päivän ilkeillä aaveella

todella tyhmiä! Kyllä ihan oikeasti yleissivistykseen kuuluu tietää mikä on tartar, couscous tai wurst.

Minä en, kuulin tai maistoin noita ekan kerran 1990-luvulla, kun olin jo aikuinen. Eikä meidän kotona koskaan käyty ravintolassa tai ulkomailla, vaan perunaa ja ruskeaa kastiketta syötiin kotona.

Omat lapset ovat nuo tienneet siinä 10-vuotiaina. En kyllä tuota tietoutta laske yleissivistykseen.

kuten tuolla alussa kirjoitinkin:) Mummo sitä mulle teki monta kertaa viikossa vuodesta 62 lähtien...!! Wurstia (Thüringeriä) käytiin ostamassa isän kanssa Hakaniemen hallista samoihin aikoihin....:D

Ihan työläisperhe mutta ilmeisen "sivistynyt" kun osattiin muutama sana kieliä jo tuolloin. Matkustin itse ekan kerran ulkomaille 11v:nä vuonna -71

Vierailija
93/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Ranskan. Kirjoitusvirhe kun Ranskankin puolella olin samalla reissulla

Vierailija
94/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö muka tiedä, että (kypsennetyt) kanan luut ovat hengenvaarallisia koiralle?

Ei kuulkaas hysteerikot siihen aikaan, siis 80-luvulla tällasesta tiedetty! sillon koirille syötettiin mitä vaan. Ja olin 8 vuotias sillon, siskoni vähän vanhempi. Kahden viikon jälkeen koirat olivat hengissä, eivät kyllä varmaan enää ole! Nythän siellä ei noita kulkukoiria ees juuri ole mutta sillon oli ja paljon.

Syötin lapsena myös pihan punatulkuille kynttilän talia kun luulin että se on samaa talia mitä talipalloissa. Ei sitä tuon ikäsenä kuulkaa kaikkea tiedä...

kyllä se jo 80-luvulla tiedettiin. Vanhempnne ei sit viitsineet valistaa teitä?

Vierailija
95/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tiennyt 2v lähtien mikä on tartar,

Voin sanoa että meillä ei edes 18v välttämättä tiedä mikä se on kun ei ole tarpeen tietää. Pitääkin kysyä tietääkö, kun näen seuraavan kerran.

Vierailija
96/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui aikuisiällä. Alkupalalistalla oli "sweetbread" hanhenmaksalla. Maistui kyllä, hanhenmaksasta en pitänyt. Minulle selvisi vasta aika nolon hiljattain, että se oli kateenkorvaa eikä mitään eksoottista paikallista leipää..

Vierailija
97/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tietäisi mitä jokin tarkoittaa, ei sitä silti aina ajattele tai keskity...Tai mä oon ainakin suomessa tilannut vegepizzan jossa oli oliiveja (vielä sellasena pienenä silppuna) vaikka inhoan oliiveja. Muistin vaan väärin että siinä paikassa olis ollu erilainen kasvispizza, sekoitin toiseen ravintolaan...Sit tietty vielä valitin miksi tässä on oliivia:)

Vierailija
98/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten Etelä-Afrikassa eräässä pikkukaupungissa afrikaans-seudulla lapsi halusi ostaa välipalaksi jotain Kentucky Fries Chickensistä. En ollut koskaa aiemmin asioinut kyseisen ketjun paikassa, vaikka toki periaatteesa tiesin. Henkilökunta puhui ensin afrikaansia, mutta vaihtoi huonolle englannille. En kunnolla kuullut (paikka oli tosi kiireinen) ja en tosiaan ymmärtänyt heidän englantiaan. Lopulta osoitin kuvaa seinällä ja pyysin yhtä annosta mukaan. Myyjä katsoi mua pitkään ja sitten kyllä hiukan ihmettelin hintaa, mutta kiireessä ( mies odotti ulkona autossa) maksoi pyydetyn summan ( n 14 e). Olishan sen pitänyt hälyttää. Sain sit semmoisen viiden litran ämpärin kananpaloja, kenties n 3-4:n kanan edestä. Arvaa olenko saanut asiasta kuulla... Ja suurin osa jätettiin kauniisti pakattuna erään roskiksen kannelle, sillä ei haluttu ajaa 300 km autiomaassa kanat mukana helteessä....

Vierailija
99/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö muka tiedä, että (kypsennetyt) kanan luut ovat hengenvaarallisia koiralle?

Ei kuulkaas hysteerikot siihen aikaan, siis 80-luvulla tällasesta tiedetty! sillon koirille syötettiin mitä vaan. Ja olin 8 vuotias sillon, siskoni vähän vanhempi. Kahden viikon jälkeen koirat olivat hengissä, eivät kyllä varmaan enää ole! Nythän siellä ei noita kulkukoiria ees juuri ole mutta sillon oli ja paljon. Syötin lapsena myös pihan punatulkuille kynttilän talia kun luulin että se on samaa talia mitä talipalloissa. Ei sitä tuon ikäsenä kuulkaa kaikkea tiedä...

kyllä se jo 80-luvulla tiedettiin. Vanhempnne ei sit viitsineet valistaa teitä?

BARF-metodin mukaan lemmikkiä ruokitaan ainoastaan raakaluin. Barffauksessa luita tai luuseoksia ei saa lämmittää tai keittää, koska silloin luumateriaalista tulee lemmikille vahingollista.

Lihaiset luut voivat olla mitä eläintä tahansa, kunhan koira/kissa pystyy ne kaikkinensa hyvin pureskelemaan

Vierailija
100/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen purkkiruokaa ihan elukoita tuolta luonnosta, vaikka niissä on luita sisällä :)

Ja kyllä minä ainakin jo 6 kuukauden iässä tiesin, mikä on tartar, mutta me olemmekin sivistyneestä kodista ja söin syöttötuolissa jo tartareita.

Aavee ei kyllä koskaan petä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme