Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Höh :( Kihlattuni ei haluakaan, että lähden ulkomaille. Mulla on

Vierailija
10.01.2013 |

tilaisuus tehdä jonkin aikaa töitä ja oleilla ulkomailla ennen ensi kesää. Olin vasta tekemässä päätöstä ja asian piti olla ihan ok kihlatulleni. Tänään hän sanoikin, että ei halua olla erossa niin pitkää aikaa eikä halua, että mä lähden. En minäkään halua erossa olla, mutta se olisi mukava tilaisuus ja mä tarvitsisin juuri sellaista nyt. Me ollaan menossa naimisiin tänä vuonna.

Mitä sä ajattelisit minuna? Tekisitkö juuri niin kuin itse haluat vai sopeutuisitko miehen toiveisiin?

Kommentit (425)

Vierailija
221/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä ymmärrät itsekin, että luultavasti olisit katkera miehelle loppuikäsi, jos jättäisit tilaisuuden käyttämättä. Näin varsinkin siinä tapauksessa, että suhde päättyisi muutenkin.

Sitäkin sietää miettiä, onko kyseessä se, että mies ei salli sinun muutenkaan elävän omaa elämääsi, vaan pitäisi elää miehen ehdoilla. Tämä on yllättävän tavallista suomalaistenkin miesten kohdalla, ei vain ulkomaalaisten, joiden kulttuuriin kuuluu se, että naiset ovat miehelleen alamaisia.

Ei nyt sitten kannata vielä hääkutsuja postittaa, jos asia tuntuu vaikealta.

Miksi minusta, 1950-luvulla syntyneestä tämä on todella outo kysymys. Minä kun aikoinani lähdin ja se oli itsestään selvää, kyselemättä. Mies tuli sitten mukaan.

Vierailija
222/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana kotoa on paljon vaikeampi olla uskollinen varsinkin jos on riippuvainen seksistä.

Kumpi on arvokkaampi, parisuhde vai muutama kuukausi ulkomailla?

Onko suhde todella sen arvoinen, että sen vuoksi kannattaa luopua omasta elämästä ja urasta?

Aika harvalle taitaa seksi olla elämää tärkeämpi, että sen vuoksi pitää jäädä sen "elämänsä miehen" kylkeen ja jättää kaikki muu.

Ymmärrät varmaan, että hyvä ja pitemmän päälle kestävä suhde kestää kyllä erossaolon.

Jos ei kestä, niin ei ollut sen arvoinen. Ehkä se sittenkin oli pelkkää seksiriippuvuutta, kuten lainauksen kirjoittajan mielestä. Eikä siinä tapauksessa kannata jättää lähtemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olette menossa naimisiin ja etsitte yhteistä asuntoa. Kokisin itsekin kurjaksi, jos juuri tuolloin - kun on niin paljon yhteistä järjesteltävää ja tulevaisuuden suunnittelua, asuntojen katselmuksia jne. - tulevan mieheni pitäisi lähteä ulkomaan komennukselle.

Asuntojen kiertely yksin on kurjaa - siinä voi syntyä tunne, ettei toinen ole ihan tarpeeksi kiinnostunut.

Omalla kohdallani toivoisin, että tuleva puolisoni lähtisi vasta asunto- ja hääjärjestelyjen jälkeen. Ne ovat isoja yhteisiä asioita.

Vierailija
224/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olette menossa naimisiin ja etsitte yhteistä asuntoa. Kokisin itsekin kurjaksi, jos juuri tuolloin - kun on niin paljon yhteistä järjesteltävää ja tulevaisuuden suunnittelua, asuntojen katselmuksia jne. - tulevan mieheni pitäisi lähteä ulkomaan komennukselle.

Asuntojen kiertely yksin on kurjaa - siinä voi syntyä tunne, ettei toinen ole ihan tarpeeksi kiinnostunut.

Omalla kohdallani toivoisin, että tuleva puolisoni lähtisi vasta asunto- ja hääjärjestelyjen jälkeen. Ne ovat isoja yhteisiä asioita.

vain todella tylsää ja kurjaa että työt pitäisi hoitaa kun niitä on, eikä silloin kun se sopisi yksityiselämän takia.

Vierailija
225/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olette menossa naimisiin ja etsitte yhteistä asuntoa. Kokisin itsekin kurjaksi, jos juuri tuolloin - kun on niin paljon yhteistä järjesteltävää ja tulevaisuuden suunnittelua, asuntojen katselmuksia jne. - tulevan mieheni pitäisi lähteä ulkomaan komennukselle. Asuntojen kiertely yksin on kurjaa - siinä voi syntyä tunne, ettei toinen ole ihan tarpeeksi kiinnostunut. Omalla kohdallani toivoisin, että tuleva puolisoni lähtisi vasta asunto- ja hääjärjestelyjen jälkeen. Ne ovat isoja yhteisiä asioita.

vain todella tylsää ja kurjaa että työt pitäisi hoitaa kun niitä on, eikä silloin kun se sopisi yksityiselämän takia.

Annoin omani.

Ymmärtääkseni ap:n ei ole pakko lähteä ulkomaan komennukselle vaan hän voi valita töiden tekemisen jatkamisen kotimaassa tai tarttua ulkomaan komennukseen. Kyse ei siis siitä, että työt loppuisivat vaikka jäisi kotimaahan.

Valitettavasti suomalainen keskustelukulttuuri ei ole kovinkaan älyllistä, vaan enemmänkin vittuilevaa.

Vierailija
226/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olette menossa naimisiin ja etsitte yhteistä asuntoa. Kokisin itsekin kurjaksi, jos juuri tuolloin - kun on niin paljon yhteistä järjesteltävää ja tulevaisuuden suunnittelua, asuntojen katselmuksia jne. - tulevan mieheni pitäisi lähteä ulkomaan komennukselle. Asuntojen kiertely yksin on kurjaa - siinä voi syntyä tunne, ettei toinen ole ihan tarpeeksi kiinnostunut. Omalla kohdallani toivoisin, että tuleva puolisoni lähtisi vasta asunto- ja hääjärjestelyjen jälkeen. Ne ovat isoja yhteisiä asioita.

Annoin omani.

Ymmärtääkseni ap:n ei ole pakko lähteä ulkomaan komennukselle vaan hän voi valita töiden tekemisen jatkamisen kotimaassa tai tarttua ulkomaan komennukseen. Kyse ei siis siitä, että työt loppuisivat vaikka jäisi kotimaahan.

Valitettavasti suomalainen keskustelukulttuuri ei ole kovinkaan älyllistä, vaan enemmänkin vittuilevaa.

Ei ole kovin älyllistä kehoittaa toista jättämään väliin elämänsä mahdolliuuden työelämässä vain sen takia että kihlattu on mustasukkainen ja esittää uhkavaatimuksia.

Ap:n tapauksessa voisi olla parasta siirtää häitä vuotta eteenpäin, ja oikeasti miettiä onko tämä nyt se ainoa oikea, vai onko tämä se oikea ksoka se on niin sopiva.

Vierailija
227/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan että kyse on opiskelijavaihdosta eikä työkomennuksesta. sen verran lapsellista juttua.

Vierailija
228/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. 67

Vierailija
229/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan että kyse on opiskelijavaihdosta eikä työkomennuksesta. sen verran lapsellista juttua.

Muru on käynyt yliopistonkin, hän on aikuinen 26v nainen, vaikka onkin vähän lapsellinen.

Jyvälle pääset kun laitat hakuun vaikka "kuka on muru", ketjuista löytyy linkkejä alkuperäisiin muru-ketjuihin.

Vierailija
230/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se suhde katketakin, mutta olen sitä mieltä, että sitten se olisi katkennut joka tapauksessa. Oon kyllä huomannut, että miehen takia ei kannata jättää yhtään mitään tekemättä- varsinkin tuollaista, jonka pitäisi olla ihan normaalia missä tahansa parisuhteessa. Jos mies uhkailee lopettavansa suhteen tuon vuoksi, niin kuinka paljon hän sinua sitten rakastaa? Vai onko hän vain omistushaluinen? Jotkut kyselee, että kumpi on tärkeämpi, muutama kuukausi ulkomailla vai parisuhde, mutta pointti on, ettei sitä pitäisi joutua edes miettimään, varsinkin kun ei ole edes lapsia. Miksei mieheltä kysytä, kumpi on tärkeämpi, parisuhde vai se että saa pitää oman päänsä? Luulen, että tuo "en kestä olla erossa" on tekosyy ja oikea syy on mustasukkaisuus ja mies pelkää että löydät jonkun toisen tai petät. Se taas on ihan eri asia.

Vierailija
231/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin todella terve suhde, esim kihlattu tisi että muru ei käytä pillereitä, ja tiesi myös että muru ei halua lapsia vielä, ja silti sähläsi kortsujen kanssa niin että muru teki pari aloitusta siitä miten pelkää olevansa raskaana, ja viimeeksi olikin sitten kunnon draamaa kun muru teki testin ja sitten samana päivänä tulikin keskenmeno.

Vierailija
232/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kihlattu on yhtään järkevä ja haluaa yhteistä, harmonista tulevaisuutta, hän ei asetu poikkiteloin. Tällaisia tilaisuuksia tulee kuitenkin harvoin, ja jos nyt lyhyen erossa olon takia sen jättää väliin, se jää ikiajoiksi hiertämään välejä.

Vierailija
233/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkukeväästä tämä oli niin tavallisen tysä suhde että muru kaipasi jännitystä, tapasi toisen miehen, jätti poikkiksensa (mutta huom! ei pettänyt vaikka suhteet menikin vähän ristiin), huomasi ettei se ruoho ollutkaan vihrempää aidan toisella puolella ja palasi takaisin kihlatun luo, ja sitten kaikki on pelkkää onnea ja autuutta, mitä nyt muru vähän nuoleskeli kotona sohvalla kihlatun kaverin kanssa (kun ei voinut asialle mitään ja se tuli niin yllättäen!), ja kihlattu ollut huumeylianoostuksen takia sairaalassa.

Vierailija
234/425 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki tuli varmaan sanottua " tarkotti varmaan että nyt on viimenen mahdollisuus lopettaa.

Vierailija
235/425 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on päättänyt lähteekö?

Mitä poikkis sanoi viesteistä?

Onko muru taas manipuloinut seksillä poikkista?

Vierailija
236/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaahan se ymmärtämään, miten eri tavoilla asioihin voi suhtautua. Varmasti kuulostan myös lapselliselta; kun kirjoittaa pelkästään tunnepohjalta, ilmaisu on lapsenomaista. Järjen ääni kuuluu sitten muualla, toivottavasti:)

Asuntoa meidän ei ole pakko hankkia ennen häitä. Joka tapauksessa jättäisin etsimisen vaivan välittäjälle ja kävisimme vain katsomassa ehdokkaita.

Mies ei ole uhannut lopettaa suhdetta, jos mä lähden. Hän nyt vain on tässä asiassa vähän vauva ja potee jo etukäteen ikävää. Tosin hän itse oli syksyllä pitkään kiinni omissa projekteissaan eikä paljon kotona näkynyt. Mä en ole enää nuori tyttö, joten myös minun on tehtävä ne omat projektini tässä vaiheessa. Myöhemmin voi olla hankalampaa. Nämä voivat olla niitä viimeisiä itsekeskeisyyden vuosia. Se tuntuu kuitenkin hankalalta, koska mulla on koko ajan tunne, että mä olen jollain tavalla velkaa, että mun pitää hyvittää tekemisiäni tasatakseni meidän suhteen.

ap

Vierailija
237/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Se tuntuu kuitenkin hankalalta, koska mulla on koko ajan tunne, että mä olen jollain tavalla velkaa, että mun pitää hyvittää tekemisiäni tasatakseni meidän suhteen. "

Eli seikkailusi kummittelee vielä teillä vähän iikaakin.

Mitä jos menet ensin ulkomaille, sitten menette parisuhdeterapiaan, ja SITTEN voitte niitä häitä miettiä?

Vierailija
238/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyydentuntoja. Kyllähän mun järkeni sanoo, että suhteemme alkoi alusta, eikä vanhoja tarvtse miettiä. Asetelmakin oli se, että mies halusi takaisin ja oli siinä aloitteen tekijä. Omaa elämääni mä olen käännellyt ja väännellyt terapiassa koko ajan, välillä tiheämmin, välillä harvemmin. Yksi hyöty mun lähdöstäni olisi se, että mä voisin ikään kuin käydä tyhjentämässä pääni siellä, poissa kaikesta, mitä täällä on tapahtunut.

ap

" Se tuntuu kuitenkin hankalalta, koska mulla on koko ajan tunne, että mä olen jollain tavalla velkaa, että mun pitää hyvittää tekemisiäni tasatakseni meidän suhteen. " Eli seikkailusi kummittelee vielä teillä vähän iikaakin. Mitä jos menet ensin ulkomaille, sitten menette parisuhdeterapiaan, ja SITTEN voitte niitä häitä miettiä?

Vierailija
239/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ollut kai pakosti tauolla?

Vierailija
240/425 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyydentuntoja. Kyllähän mun järkeni sanoo, että suhteemme alkoi alusta, eikä vanhoja tarvtse miettiä. Asetelmakin oli se, että mies halusi takaisin ja oli siinä aloitteen tekijä. Omaa elämääni mä olen käännellyt ja väännellyt terapiassa koko ajan, välillä tiheämmin, välillä harvemmin. Yksi hyöty mun lähdöstäni olisi se, että mä voisin ikään kuin käydä tyhjentämässä pääni siellä, poissa kaikesta, mitä täällä on tapahtunut.

ap

" Se tuntuu kuitenkin hankalalta, koska mulla on koko ajan tunne, että mä olen jollain tavalla velkaa, että mun pitää hyvittää tekemisiäni tasatakseni meidän suhteen. " Eli seikkailusi kummittelee vielä teillä vähän iikaakin. Mitä jos menet ensin ulkomaille, sitten menette parisuhdeterapiaan, ja SITTEN voitte niitä häitä miettiä?

Kuulostaa sille, että teillä on ihan hirveästi käsittelemättömiä ja puhumattomia asioita kun ottaa huomioon että olette sitoutumassa toisiinne oletettavasti loppuiäksenne. Suhde on aivan liian kuormitettu, telottu ja hankala toimiakseen tässä vaiheessa avioliittona. Menkää oikeasti parisuhdeterapiaan, ottakaa aikaa, PERUKAA HÄÄT, kasva vielä muutama vuosi ja tiivistä terapiaasi. Oikeasti. Tiedän että tämä on tuhat kertaa täällä sanottu, mutta tulee vaikutelma että sulla on ongelmia persoonasi kanssa ihan urakalla. Ei pahalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme