Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET 2013

Kommentit (488)

61/488 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Tin-de" time="13.03.2013 klo 18:58"]

Onnistuiskos toi lista niin että kaikki lainaa aina tätä ketjua ja lisää omansa listan perään?

eli syyskuiset 2013

Pumpuli1: LA 13.9 satks

Pömppi: LA 18.9 Tays

Jennil: 21.9. SatKs

Minisport: LA 23.9

Tin-de: LA 25.9. K-S

Jääsydän: 21.9

[/quote]

62/488 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kanssa eilen ultrassa. Kaikki oli hyvin, siellä se pieni murunen kieri ja uiskenteli ja oli kans aika vilkas tapaus, kuvistakin tuli vähän sumeita kun ei vähääkään pysynyt paikallaan :) Ihanaa oli! Nyt kun malttais odottaa sinne 10.5 asti että pääsee seuraavaan ultraan :) LA siirtyy 17->21.9.

Ja TIN-DE:n kanssa samaan paikkaan menossa synnyttään eli jyväskylään..

On kyllä niin huojentunu mieli kun näki että siellä mahassa on elävä ja touhukas pieni <3 Tänään kerroin muille lapsille, isommat ei meinannu uskoa millään ja 3vee oli ihan innoissaan... sanoin sille että tämä on sitten meidän salaisuus vielä vähän aikaa, niin se ittekseen hyppeli ja hihku "meille tulee vauva, meille tulee vauva" :D Sulonen... ja varas heti että vauva tulee hänen viereen nukkumaan ;)

Nyt itekin unten maille. aamulla aikanen herätys töihin..

Jääsydän ja pikkanen 12+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/488 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän: ihana vastaanotto toisilta pikkusilta :).

Ultran jälkeen sisko rallatteli vauva uutista pitkin sukua ja onnitteluja on riittänyt :). kavereille joille oon kertonu laitoin feissiin viestin jossa kerroin et kaikki on hyvin. harmittaa vähä ku ei oo sellasta "sivuprofiili" kuvaa ultrasta vauvasta. Yhessä kuvassa on jalka, yhessä se on selkä meihin päin ja yhessä hassusti kallellaan. Toisaaltaan niissä kolmessa tiivisty aika hyvin se ultra : ekan kerran ku näin että se heilutti jalkaa nii tuli itku, selkä meihin päin oli melkein koko ajan ja sit vihdoinki ku suostu vaihtamaan asentoo nii saatiin otettuu se niskaturvotus. Ootan vaan niin paljon että maha pullahtas kunnolla, tänäänki salilla katoin keskivartaloo et hitto näytän vaa et oisin plösö. no ei mee enää varmasti pitkään, iltaa kohden turpoo ja tänään töissä ekaa kertaa piti avata housut ku puristi :D.

64/488 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla avautuu ku suoraan sanottuna vituttaaa. Yks tuttu oli antanut lapselleen nimen, joka ollaan päätetty jo aikoja sit että se tulee nimeks jos tulee tyttö! onneks se on vaan kaverin exän sisko eikä olla ku vaa facebook kavereita mut silti ärsyttäää. Kaveri sano siitä tänään ohi mennen, mut enhän mie sille voinu mitään sanoo että ärsyttää, koska ollaan miehekkeen kaa päätetty että vasta ristiäisissä kerrotaan nimi muille. Tänään oon ollu kyl kunnon kotirouva: pessy pyykkii, ikkunoita,imuroinu, vieny roskat,tehny kääretortun ja pitsa on just kohoomassa. Kaikki jotka miut tuntee nii tietää etten oo mikään siisteyden perikuva :D. Pari päivää ollu täällä näköjään hiljasta, mut hyvvää vkl silti kaikille :).

65/488 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

tervetuloa kaikki uudet :)

ja ihania ultrauutisia!! Hyvä että ne ovat olleet juuri niin kuin pitää. Nyt on hyvä odottaa yhdessä :)

Mulla oli viime keskiviikkona eka neuvolalääkäri. Ja pitäis vielä 2 olla jossain vaiheessa.

Sain kuulla sydänäänet, ja eikös taas itkettänyt.. Ja sitten sain kauan kaipaamiani apuja flunssaan ja myös luvan käyttää finnirasva skinorenia. Jesss. Se rasva oli vielä ns. Vihreä, A luokan sallittu tuote, eli ei ole riskejä. Nyt jos sais pahimmat selästä ja rintojen välistä helpottamaan. 

Mulla oli alussa noita lonkkakipuja, jotka kyllä loppuivat. Mutta nyt ne ovat alkaneet uudestaan. Ja ovat kipeet lähinnä kun nukkuu/ makoilee sohvalla liian pitkään samalla kyljellä. Onko muilla samoja? Ja lisäks mulle on tullut pari kertaa kauhea issias kipu. Mulla ei ole tollastakaan ollut ennen, mutta työkaveri sanoi että hänen kaverilla oli sama homma raskauden aikana. Tiedä häntä. 

Se on vaan kiva et nää vaivat alkaa jo nyt......

Mutta en haluais valittaa, mulla on kavereita jotka on yrittänyt pitkään ilman tulosta tai mennyt kesken. Ja välillä kun valitan ja vituttaa kivut tai tukkoisuus ym. Niin tulee kyllä huono omatunto. Ja tietyllä tavalla pelkään että mitä jos tää otetaankin multa pois. Tiedän että mä ja mun mies ollaan uskomattoman onnekkaita että meillä tärppäs heti. Mut sitten se pieni piru olkapäillä sanoo että muista ettei mikään ole vieläkään varmaa. Ärsyttävää!!

minisport, ymmärrän sua tossa nimi jutussa, koska meillä on molemmille päätetty nimet, ja nyt kun on tuttuja raskaana niin sitä miettii väkisinkin että toivottavasti eivät antais sitä mitä me ollaan mietitty.

Mut sitten kyllä päätettiin että vaikka kuka antaa saman nimen niin me annetaan se mikä päätetty jos nimi vielä miellyttää :) sitä voi aina kertoa ihan totuuden että tämä ollut jo niin kauan sitten meititty juttu, että ei haluttu vaihtaa.

olihan 70 ja 80-luvuilla kaikki jotenkin saman nimisiä. Annat, Mikot, Antit, Laurat jne.... Ja niitä oli ihan tuttavapiireissäkin useita. Ja ei niistä kukaan varmaan sen kummempia ajatellut. Se oli sen ajan trendi.

Niin eipä mulla muuta:) täällä yksin vietän la iltaa, kun mies lähti poikien kanssa rimpsalle.  ja oon varmaan muiden mielestä outo, mutta kyllä tekis itsekin mieli lähteä.. Vaikea selittää, jos ei tiedä mistä puhun. Mut oon aina ollut menevä, ja nyt kun se stoppas kuin seinään niin kyllä tähän on totuttelemista. Ni.

t. Outo pömppi ja 13+3

66/488 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehekkeen kanssa sovittiinki että nimeks tulee kyllä se mikä ollaan sovittu ja jos joku mainihtee että sama nimi, nii voijaan kyllä iha rehellisesti sanoo että oltiin nimi jo päätetty enne ku tärppäs ees.

Pömppi: mie kyllä ymmärrän tuon että huvittas rimpsalle! Ite olin sillo ystävänpäivän jälkeen tyttöjen kaa baarissa mukana ja oli selväpäisyydestä huolimatta tosi kivaa. Pääs tanssii ja ihmisten ilmoille. Ite ku olin vähä reilu vuoden baarissa töissä nii oli kiva ku näki ihmisiä vaikka ei itekään päässy juomaan. Uutenavuotena oli siellä vika vuoro ku äippälomalta tuli työntekijä takas joka teki myös lippuu ja narikkaa nii ei ollu tarvetta jatkaa sopparii. Nyt en kyllä jaksaskaan sitä että 2 eri työtä ja viikonloppusinkaan ei sais kunnolla levättyy. Jotenki luulen, että jotenki syksyllä kroppa oli nii väsyny siitä työnteosta ja liikkumisesta etten sen takia ovuloinu eikä menkat tullu normisti. Laskettiinki, että uutenavuotena ilmeisesti tapahtui kiinnittyminen :).  Huhtikuun alussa on kaverin valmistujaiset ja mietin jo et mitä sitä vois laittaa päälle :). Kyllä sillon tällön tekee iha hyvää käyä baarissa kattelee meininkii.

Vierailija
67/488 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="jääsydän" time="14.03.2013 klo 21:03"]

Onnistuiskos toi lista niin että kaikki lainaa aina tätä ketjua ja lisää omansa listan perään?

eli syyskuiset 2013

Jonski83: LA 1.9 Tyks

68/488 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki!

Vihdoin saan aikaiseksi kirjoiteltua tänne. Lukenut olen päivittäin, mutten ole saanut aikaiseksi vaan kirjottaa. Mulle on tullut vähän takapakkia. Luulin jo päässeeni väsymyksestä ja pahoinvoinnista eroon, mutta viimeinen viikko on ollut täyttä tuskaa. Tänään kävin lääkärillä ja kirjoitti pari päivää sairaslomaa kun pientä kuumeilua, kurkkukipua ja väsymys on niin älytöntä. Tänään tulikin vedettyä reippaat 3h päiväunet. Ja voisin edelleenkin nukkua. Tääkö sitä raskaudesta nauttimista on? Haaveilee vaan ajasta jollon nukkua..

Jonski83: Jes, saatiin ees yks ihan alkukuun syyskuulainen! :) Katsonut tuota listaa, että aikalailla puolestakuusta eteenpäin ollaan kaikki.

Minisport: Toi nimijuttu on ärsyttävä. Aina toivois, että ei vaan olis niin moni läheinen ystävä lähiaikoina raskaana, jottei nimeä viedä nenän edestä. Itsellä on myös vähän kinkkinen tilanne. Yksi ihminen tietää, mitä nimeä ollaan suunniteltu jos tulee tyttö/jos tulee poika. Ja tämä henkilö saa lapsensa 2kk ennen kuin meille pienokainen tulee. Oli tosi innoissaan tytönnimestä. Toivottavasti vain pysyvät omissa nimiehdotuksissaan, etteivät lähde viemään tuota nimeä. (Kuulostaapa omahyväseltä, ehkä sitä se vähän on..) No, jos ottavat tuon nimen niin sitten on kaksi samannimistä, ehkä niitäkin tähän maailmaan mahtuu useampi. Oon kanssa sitä mieltä, että pitäytykää vaan ihmeessä siinä teen nimessä! :) kukaan ei voi sitä teiltä pois ottaa, mihin ootte yhdessä miehenne kanssa ihastuneet.

Vierailija
69/488 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää nimijutut on niin kinkkisiä, tai oikeestaan ei ole mutta monet saa niistä tehtyä sitä... Mä kun odotin toista pojista, kuumeilin yhdessä ystvän kanssa ja paljon keskusteltiin nimistä ja ruksittiin kalenterista niitä mistä tykättiin, sit meille tuli poika ja me ei oltu lyöty etukäteen mitään nimeä lukkoon, mutta kun poika oli maailmassa, hän näytti tasan sen nimiseltä kuin hänelle annettiin. Ystäväni siitä närkästyi, että se oli heille " varattu"  ja välit kylmenivät totaalisesti. Sitten heille tuli poika ja hiukan asiaa puitiin, kun yritin selittää etten mä voi antaa lapselleni väärää nimeä, vaan mun pitää antaa se kun tuntuu oikealta, en kai tajunnut että se oli hänelle niin se ykkösnimi kun muitakin aikoinaan kalenterista ruksi, eikä tietenkään ollut edes varmuutta että heille koskaan tulee poikalasta. No antoivat kuitenkin saan nimen, ja sen ymmärrän koska eihän hänkään voinut antaa väärää nimeä. Välit on ok, tosi harvoin, ehkä kerran vuodessa nähdään ja jotenkin tämä maksoi läheisen ystävän, mutten tiedä mitä olisin voinut toisin tehdä ettei näin olisi käynyt :/

mulla paha olo jatkuu ja alan huolestua kun en tunne liikkeitä, viikkoja kohta kuitenkin jo 15 ja kolmas tulossa, toisistakin olen ajoissa tuntenut, tarkkoja viikkoja en muista kyllä. Ja tänään tais tulla ekat harjoitussupparit, mua hiukan pelottaa ettei se hematooma nyt tee tuhojaan vaan! :O

70/488 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Jonski83" time="18.03.2013 klo 14:24"]

eli syyskuiset 2013

jillukka: LA 21.9

71/488 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kirjoittelisin minäkin :) Ensimmäistä odotellaan saapuvaksi varovaisin mutta onnellisin mielin, nyt siis 13+4 aluillaan.. 6,5 vuotta sitten edellinen raskaus päättyi viikolle 24 ja nyt olis sitten uusi yritys. Viitisen vuotta nykyisen miehen kanssa ollaan yhdessä oltu ja ajateltiin kokeilla josko tärppäisi ja hetihän tärppäs. Ollaan molemmat siinä kolmenkympin korvilla että sikälikin aika tuntuu sopivalta.

On tää vaan niin upea tunne kun asia josta vuosia haaveillut on totta, vaikkakin mieltä varjostaa se ettei ekalla kerralla hyvin käynyt. Mutta positiivisin mielin ja lääkärintarkastuksia mulla on tuplati että sikäli hyvissä käsissä tunnen meidän olevan :)

72/488 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Jillukka :). Kaikki peukut ja varpaat pystyyn että kaikki menee hyvin.

Tin-de: harmi että olo on ottanu takapakkii :/.  Toisen kolmanneksenhan pitäs olla olevinaan sellasta "hehkumista" :D. Itellä ollu iha hyvä olo, mut finnit on ottanu taas vallan, ällöttää ku niitä on käsissäki :S. Salillakaan ei kehtaa pitää toppii päällä. Sitten kaverin valmistujaiset on huhtikuun alussa nii toivottovasti iho paranis sinne mennessä, muuten oon pulassa vaatetuksen suhteen :p.

Pumpuli81: tyhmää että kaveris on suhtautunu tolleen, mut toisaaltaa jos miettii, nii jos se ois ollu "tosi" ystävä nii ei ois käpähtäny asiasta tolleen.
En tiennykkää että liikkeitä on mahollista nii aikaseen tuntee, luulin että joskus 20 viikolla vasta 8). Oli kyllä jännä ultrassa nähä pikkunen ku se liikku enkä ite tuntenu vielä tietenkään mitään

Tänään sanon töissä raskaudesta ku soppareita hoitava henkilö on tänään käymässä siellä. Perjantaina sanon sit lähiesimiehelle ku on kehityskeskustelu...
ompaha seki alta pois :).

Vierailija
73/488 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkisiä nuo nimiasiat. Meillä lapsilla ollu eri nimet aluks ku kastenimi, ovat syntyessään olleet ihan eri näköisiä kuin ekaks valitut nimet :)

Tuohon liikkeiden tuntumiseenhan vaikuttaa mm. istukan paikka. Mulla molemmista ollu istukka takaseinässä eli selän puolella niin on liikkeet kans alkaneet tuntua tosi varhain, rv15+. 

Tervetuloa Jillukka! :)

74/488 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Minisport ja Jennil!

Mä alotin uudessa työssä lokakuussa ja kerroin raskausuutiset pomolle viikko ennen koeajan päättymistä kun omatunto ei olis antanu muuten rauhaa. Päätin että pamautan uutisen reiluuden nimissä ja jos työnantaja päättää veivata pihalle niin aina löytyy hoitotyössä keikkalaiselle töitä. Mutta siinä kävikin niin että pomo onnitteli ja on muutenkin eläny tilanteessa mukana, sain jopa kysymättä siirron vähemmän väkivaltaiselle puolelle mikä tietysti hyvältä tuntuu :) Nyt tietää työkaveritkin ja upeasti on kaikki suhtautunu ja taas yksi huoli vähemmän :)

Mites sulla Minisport sujui?

Alkaa mullakin melkeen kolmen kuukauden koomatila helpottaa, olin niin väsyny että hyvä ku jaksoin töissä käydä.. Ja siinä sivussa oksutella tietysti :/ Mut nyt tuntuu että vointi kohenee ryminällä, jaksaa taas elääkin ja tehdä jopa muutaman yövuoron putkeen :)

75/488 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla soppari on määrä-aikanen, alunperin ois päättyny elokuun loppuun mut kk sitte tuli maili että sopparii jatketaan vuoden loppuun, niin sanoin vaan että en sitä jatkosopparii voi kirjottaa ku on laskettu aika syyskuussa. Kyllähä se onnitteli, mut se mikä pisti vähä korvaan ku se sano vaa että sano sit lähempänä ni voidaan kirjottaa työtodistus ja syynä määräaikasuuden päättyminen. Sanoin että mites sit ens vuonna ku haluisin tulla takas nii pitää olla sit yhteydessä. Noh, ei piä stressata sitä vielä. Ton tyypin kaa ei olla mitenkää paljoo olla tekemisissä, oon vuokratyöfirmassa eli se firma vastaa vaan työsoppareista jne, ei olla ees fyysisesti samassa paikassa töissä, mut itessään työpaikan esimiehet vastaa kaikista käytännön asioista (vuorot jne). Huomenna on se kehityskeskustelu nii sanon sit. Esimies on nainen ja sillä 2 lasta, nii uskon että iha hyvin ottaa :).

Jännä miten aamusin maha on iha erinäkönen ku illalla. Illalla on iha pallero, aamusin huomattavasti pienempi :D. Kumpaa sukupuolta muuten toivotte? en muista onko kukaa aikasemmi kysyny.

Kaikki veikkaa meille tyttöö, sitä kyllä toivottaski. Ultran jälkeen tosin jotenki rupesin miettimään että poika sieltä tullee. Kattelin jo eile poika vauvojen vaatteita netistä ja oon ruvennu kuttumaan masu mukeloo jo välillä nimellä mikä annetaan sit pojalle. Siskon lapsi on poika, ikäeroo tulee n. 2½ vuotta nii silleen sattus aika hyvin :). Mennään pääsiäisen jälkeen siellä käymään kattomaan jo vauvan vaatteita mitä sisko on meille säästäny. Ne on sellasii neutraaleja että käy sukupuolesta huolimatta

Vierailija
76/488 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Ja tervetuloa Jillukka! :)

mäkin jo ihmettelin et oonki mä puolen kuun aikaan eka mut saatinhan sinne alkukuuhunkin joku :)

minisport kyseli sukupuolesta. Meillä on kaks poikaa ja kaikki on silleen että yrititte sit vielä tyttöä, mut ei, me ei yritetty vielä sitä tyttöä! Itseasiassa olen aina toivonut tyttöä, siis ennen kuin oli lapsia, mutta jotenkin se ei ole enää niin. Musta tuntuu että poika olisi helpompi ja selvempi vihtohto, ihan oikeesti hirvittää ajatus, että meille tulis tyttö, kuulostais niiiiiin oudolta. Enhän mä osais sellasta ees hoitaa! Ja jos siitä tulis yhtään niinkun mä, ei mistään tulis mitään! :D mulla oli täs 1 vee tyttö hoidossa ja jotenkin se oli niin erilaista. Mutta siis poikaa mä veikkaan ja vaistomisesti odotan, ja toki se tyttökin toivotettais tervetulleeksi ja miehen suvussa onkin nyt vain pelkkiä poikia niin isovanhemmat odottaa tyttöä... Ei mitään paineita siis! Ultrakuvat oli kyllä kovin erinäköiset kun pojista on ollut, ne kun oli samannäköiset, noh, toukokuun alusssa sen sit ehkä kuulee kumpi tulee.

pumpuli 14+6

Vierailija
77/488 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli syyskuiset 2013

Embula: LA 28.9. Tays

[/quote]

Vierailija
78/488 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="jillukka" time="20.03.2013 klo 05:42"]

eli syyskuiset 2013

jillukka: LA 21.9

Embula: LA 28.9. Tays

Piti ottaa uusiksi, ku jäi jillukka välistä. :)

[/quote]

79/488 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpuli: Nuista liikkeistä... ei niistä vielä kannata huolestua. Mä oon kans tuntenu kolmannelta jo vkolla 15 mutta neljänneltä tunsin vasta lähempänä 20vko vaikka istukkakin oli takana. Joten se vaan vaihtelee. varmasti huolettaa mutta pääsetkö vaikka neuvolaan kuunteleen sydänääniä?

En itekään nyt edes odota liikkeitä ennen puoliväliä, eipähän ainakaan pety :) Kiva jos tuntee aikasemmin mutta ei paniikkia jos ei tunne.

Me ollaan nuorimmaisen kanssa saikulla, mulla polvi kipee ja juniori kuumeessa. Lepposia lepopäiviä vietetty siis..
vaikka 3v riittää virtaa kuumeesta huolimatta välillä vähän liikaaki!

Kerroin tuon ultran jälkeen lähimmälle esimiehelle ja sitte ylemmällekki. Ja palo totaalisesti käpy, kun kuulin nyt että tää mun lähin esimies on juoruillu mun raskaudesta pitkin työpaikkaa... kai esimihilläkin luulis jonkulainen vaitiolovelvollisuus olevan? en erikseen pyytänyt ettei puhuis asiasta, mutta kun sanoin että tää on vasta aika alussa niin oletin sen itte tajuavan, mutta ei... tympii niin paljon! varsinki ku tuo meidän naisvaltanen työpaikka on niin juorualtis muutenki.. argh.
No, kyllähän se kohta näkyy jo ulospäin niin ettei peitelläkään voi mutta silti harmittaa.

Tin-De:lle tsemppiä pahoinvointiin :/ Mulla kans hyvin helposti huono olo yllättää, ja ne ruuat mitkä maistuu on tosi harvassa. Läheskään kaikkea ei tee mieli syödä! eikä varsinkaan makeaa!

Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille,

jääsydän rv 13+6

Vierailija
80/488 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEE! nyt tuntuu liikkeet! =)ja ihan selvästi vielä! hiukan helpottaa tuskaa, ja ens viikolla kun on neuvola ni kuulen äänet ja sit soitan töihin. hiukan hirvittää kun on ollu jo liki 3 vuotta pois, mutta näin se vaan menee, en mä paljoa kauempaa tän kolmannen tekemistä ois voinu odottaakaan ja parempi näin et saavat hyvässä lykyssä pitää saman sijaisen ja mä en mee pallloilemaan sinne hetkeks ja jää taas pois, mun työssä kun toi on tosi tärkeetä en on sama ihminen. Kuinka aikasin voi aloittaa äippäloman? mä en enää muista, mä alotan niin aikasin kun voi ni pääsen täältä kotihoidontuelta parempiin tienesteihin ;)

mun tulee huono olo  jos mahan syö liian täyteen ja siihen ei paljoa tarvita.. mä olen sokerihiiri normisti mut nyt ei uppoo makea niin, välillä kovasti yritän kun on niin totuttu tapa ja sokerikoukussa, mut maha ei tykkää, se on muutenkin niin täynnä ilmaa et mahan koosta päätellen voisin olla kuukauden edempänäkin tässä raskaudessa. nyt oon tän viikon ollu ilman suurempia herkkuja, normisti ku syön joka päivä ja olo on parempi, ei nyt hyvästä olosta parane puhua mut parempi aikoihin. saatan jopa päivän aikana jaksaa sekä astianpesukoneen tyhjennyksen ETTÄ pyykkikoneen :D

Jääsydämen polvelle tsempit ja kaikille hyvää viikonloppua!

Pumpuli 15+0