SYYSKUISET 2013
Kommentit (488)
Heippa!
Mukavia ultrakuulumisia monella :) Krisallilla oli surullisempia :( Voimia sinne <3
Mulla se ihanan jännittävän kutkuttava hetki ylihuomenna, hui! Vähän pelottaaki, mutta eikai se auta etukäteen pelätä. Tuli mitä tuli, kestettävä se on.
Painonnoususta, mulla on laskenu nyt -4kg paino alkuraskauden aikana.. jostain luin että 8-15kg on se normaali nousu, mulla se on ollu maksimissaan 10kg, yleensä alle sen. Mutta lähtöpaino on sen verran korkea että ei sais tullakaan muuta kuin se vauvan paino ja lapsivedet ym. mitä kuuluu tulla.
Oon taas saikulla polvivammani takia, toisaalta tällaset "huilipäivät" työstä tekee ihan hyvää!
Tällä kertaa aattelin kyllä kysyä sukupuolen, aiemmin en oo sitä kysyny mutta jotenki nyt tuntuu että haluan tietää. Sydämen sykkeet on meillä aina kyllä kertonu aika hyvin, kumpi tulossa, mutta eihän ne tietty satavarmoja ole :) Eikö se menny niin että mitä korkeampi syke, sitä varmemmin tyttö? matala syke niin poika. mutta missä se raja menee niin sitä en tiedä :)
Vaan ruuan laittoon lähtävä...
Jääsydän rv 12+6
Moikka,
Mä kerroin töissä muutamalle läheiselle työkaverille heti, koska arvasivat alussa jo.. Esimies on tiennyt jo muutaman viikon kans. Mun paikan sijaisuus laitetaan tällä viikolla sisäiseen hakuun.
Ja halutaan ehdottomasti tietää kumpi tulee. :) mun maha on tosi iso pömppi jo, ainakin omasta mielestä. ihmiset jotka tietää, sanovat että ei kyllä jää epäselväksi. Lopetin 12+0 päivänä niiden hupparitakkien käytön.
Maha on toki isompi illalla kun turvottaa enempi. Mutta kyllä siinä on selälläänkin kun makaa jo kumpu. Ja olen kovin ylpeä myös masusta <3
pömppi 12+5
Tissit on normaalisti ja aina ollu a-kuppii ja nyt b:t et ei nää vielä massiiviset oo eikä hylsky ja pompi, mut ero edelliseen on selkee :D.
Me otetaan kyllä ehottomasti sukupuoli selville! Tosi moni on sanonu että tyttö tulee ja mekin toivotaan tyttöö :). Toisaaltaan oon perus pessimistinen ja tiiän että ku kaikki tahtoo että siitä tulis tyttö nii poika tullee. Yhtä rakas se silti tietysti on :). Toukokuuhun pitäs oottaa ku rakenneultrahan on joskus about 20 viikolla...
Tännään soitti lehtimyyjä vauva lehdestä, kysy puhelun alussa että onko ajankohtaista nii ihana oli sanoo että joo, laskettu aika on syyskuussa :). Oli tarjous, niin tilasin sen sitte. Tilaajalahjaks tulee nalle puh vauvan pussilakanasetti. Varmaanki soittavat näille sivuille rekisteröityneille.
Mie meen synnyttämään Joensuun keskussairaalaan, murteestakin varmaan huomaa että itä-suomen suunnalta ollaan :D.
Täällä myös yksi uusi ja ensikertalainen odottava syyskuisten ryhmään. Pitkään keskustelua sivusta seuranneena nyt sain itseni vihdoin mukaan juttuun. :) La siis olisi näillä näkymin 29.9.2013 ja viikkoja tällä hetkellä 11+1.
Paljon on löytänyt samanlaisia piirteitä ja olotiloja teidän muiden kanssa. Pahoinvoinnista en juurikaan ole kärsinyt, ennemmin väsynyt ollut pahempaa. Nyt jo toki olokin virkkumaan päin. :)
Varhaisultrassa käytiin yksityisellä viikoilla 8+3 ja voin kyllä suositella kaikille ensikertalaisille! Hinta on toki arvokas, mutta silloin vasta itse "uskoin" olevani raskaana. :) Niinhän sitä sanotaan, ettei usko ennen kuin omin silmin näkee ja tässä se pitää todellakin paikkaansa. 19.3.2013 pääsee sitten kunnalliseen np-ultraan.
Paljon askarruttavia asioita tähän kyllä liittyy, mutta onneksi täältä saa niihin myös paljon vastauksia. :) Semmoista haluaisin kysyä teiltä muilta, että miten ootte jaksanu/ pystyny liikuntaa harrastaan? Itellä ollu se tilanne, ettei oo yksinkertaisesti jaksanu käydä salilla, josta tietty potenu vähän huonoa omaatuntoa. Mut oon kyllä yrittänyt ajatella, että tää alku on tämmöstä. Minkälaisia kokemuksia muilla?
Tervetuloa Embula :). varmaan nimimerkistäki voi päätellä että mie liikun. Nyt talokauppojen ja muuton keskellä on vähän vähentyny ja kaikenmaailman makeeta on tehny koko aja mieli ja oon syönyki iha liikaa kaikkee. Miulla on se paha, että "kaikki tai ei mitään" syömisen suhteen. Jos otan yhen karkin, syön koko pussin jne. Tammikuun olin kokonaan syömättä mitään herkkuja, mut raskaushormonit alko rullata sillon niin painoon ei vaikuttanu mitenkään. Syksyllä ku olin samanlaisella natsi linjalla nii lähti pari kiloo. Toisaaltaan oon tyytyväinen ku oon antanu itelleni löysää enkä stressaa painosta tai pyörystymisestä niin paljoo ku iha ekoilla viikoilla. Kehonkoostumuksessa kävin viimeks 2pvää ennen jouluu ja siinäki paino oli alakäyrällä nii nyt on jo normi lukemissa.
Mut ei näin paljoo herkuttelu oo hyväks vauvallekaan,ni aattelin alottaa kohta parin viikon sokerittoman niin saisin ees vähä rotii tähän touhuun :P. Ootan toisaaltaa sitä ku pääsee kunnolla kiristelee kroppaan, nyt ei keskivartalo tiukkene enää mihinkää :D.
tervetuloa Embula! :) kiva kun vielä tulee uusia!
mä olen kova liikkumaan normisti, lähinnä juoksen, kesällä meni puolimarathon, mutta yhdessäkään raskausådessa en ole pystynyt liikkumaan yhtään. Ekassa ei ollut pahoinvointia mutta silti jos vaikka vain kävelin töihin niin olo tuli niin kummalliseksi ja alkoi huimata ettei voinut, nyt tietty tää pahoinvointi on pitänyt mut pedissä eli en ole tehnyt mitään, mitä nyt kerran viikossa hiukan punnertanut ja sit olo ollu viel kaameempi, ettei tarvi taas edes kokeilla. Siks mulle varmaan on parikyt kiloa aina tullutkin kun tottunut syömään mitä haluaa ja aika hoikka olen ja sit kun ei tee muuta kun makaa ja jatkaa sitä syömistä...
mä en oo ikinä ollut sokerirasituksessa ja nytkin lääkäri oikein tarkisti että onko tosiaan niin etten joudu kun valtaosa joutuu. Sanoi että mä olen niin hoikka ja nuori että ei tarvi mennä :D olo on kyl kaikkea muuta kun hoikka ja nuori!
iloista päivää! :)
Heips!
Täälläkin uusi ensikertalainen odottaja syyskuisten ryhmään. LA 11.9. Eli viikolla 13+6 nyt mennään.
Pari viikkoa tässä ollaan myös sulateltu uutista siitä, että tulossa ovat kaksoset =) Koska ovat samassa istukassa, mutta onneksi eri vesipusseissaan, on seuranta tiivistä. Parin viikon päästä taas ultrataan ja siitä lähtien aina kahden viikon välein. Kätilö jo naurahtikin, että tulette saamaan näitä kuvia läjäpäin!
Tsemppiä kaikille odotukseen ja ihanaa kevään odotusta!
Oi, tervetuloa uudet! :)
CAHLIE, onnea kaksosten johdosta! :)
Itse olen menossa Jyväskylään synnärille, matkaa tulee n. 30km. Onneksi isoa tietä lähes koko matka. Tänään aamulla heräsin ihan hirveään vatsa/selkä kipuun. On ollut jo hetken ummetusta, mutta tänään se oli jotain aivan järkyttävää. Istuin vessassa ja mitään ei tullut ulos. Ei ollut voimia pusertaa(anteeksi suora sanankäyttö:D) kun sattui niin paljon. Tuskahiki siinä nousi ja näkö sumeni. Taju ei kuitenkaan mennyt, mutta voimat on aivan menneet vielä 2h tapauksen jälkeenkin. Onnistuneen vessakäynnin jälkeen kipu helpotti, mutta kyllä hiukan pelästytti aamuinen.. :/ Onko muilla pahaa ummetusta?
Liikuntaa olen normaalisti harrastanut 3-4x vko akselilla. Olen itse kuntokeskuksessa töissä niin nyt raskausaikana on motivaatio kuntosalia/ohjattuja tunteja kohtaan ihan täys nolla. Päivät kuuntelen rautojen kilinää ja tuota metelöintiä niin ei todella kiinnosta aamulla ennen töitä tai töiden jälkeen jäädä kilskeeseen. Kotona olen tehnyt kotijumppaa välineillä nyt sellaista 2 x vko akselilla. koiran kanssa tulee päivittäin lenkkeiltyä, eli joka päivä hiukan tulee liikuntaa. Stressiä en kuitenkaan liikkumisesta ota, jos ei jossain vaiheessa huvita niin voi olla,että seuraavalla viikolla huvittaa edellisenkin edestä. :)
Hei tehtäiskö jossain kohdassa sellainen pieni lista, missä olis kaikkien LA:t? :) Vaikka syyskuun sisällä ollaan niin silti hajonta on melko suurta. Olis kiva nähdä, miten viikoissa on eroja/miten raskaudet etenevät niillä viikoilla :)
Onnistuiskos toi lista niin että kaikki lainaa aina tätä ketjua ja lisää omansa listan perään?
eli syyskuiset 2013
Pumpuli81: LA 13.9 satks
Cahlielle onnee kaksosista ja tervetuloa :).
Täällä ei oo ollu ummetusta ollenkaan, mut peräpukama tuli jossain vaiheessa, nyt se on onneks jo pienentyny :D.
Uudelta kämpältä menee töihin 15min, eli päivässä tulee 30min pyöräilyy. Edelliseltä kämpältä meni 3minsaa nii iha iha kiva ku tuli arkiliikuntaa lissää ku muutenki istumatyö. Tänään kävin vetää reilu tunnin sali treenin ja meni kyl hyvin :). Pystypunnerruksessaki tein enkat jej!
[quote author="Pumpuli81" time="12.03.2013 klo 11:09"]
Onnistuiskos toi lista niin että kaikki lainaa aina tätä ketjua ja lisää omansa listan perään?
eli syyskuiset 2013
Minisport: LA 23.9
[/quote]
Heips!
Arvaisikohan sitä itsekin kurkistella tänne jo... Tänään nt-ultra KYS:ssä ja näin kolmannen ultrankin jälkeen todettiin, että kaikki näyttäisi siltä miltä pitääkin. Viikkoja kasassa virallisen laskurin mukaan 12+6, mutta vastas mitoiltaan 13+1 tänään. Ei kuitenkaan muuta mitään, l.a. 18.9 edelleen.
Olen -76 syntynyt seitsemän lapsosen äiti, joista tosin kaksi nuorinta katselevat meitä tuolta jostain. Esikoinen on syntynyt -99, ja siitä sitten -02, -04, -09, -10 ja nämä enkelitytöt -12. Olivat monoamniaaliset kaksoset eli toisin kuin olikohan Cahliella? jakoivat istukan lisäksi myös saman vesipussin ja tukehtuivat toistensa napanuoriin. Synnytys käynnistettiin rv 19+6. Aika skeptinen olo siis tässä raskaudessa ollut koko ajan. En todellakaan vahdi syömisiäni tai tekemisiäni, asiat menee niinkuin on mennäkseen, näin uskon. Siihen ei paljoa tuorejuustot tai muutkaan vaikuta. Mutta aika yltiörealisti noin muuten, ilmeisesti, koska kukaan ei tiedä vielä odotuksesta. Nämä ihanat +40 ylikiloa pitävät huolen siitä, ettei varmasti vielä hetkeen tiedäkään ;)
Lueskelin eilen tämän ketjun läpi, ja aika monesti näissä roikkuneina ehdotan, että otettaisiin vaikka kuukausipinot, etteivät ihan kohtuuttomasti venyisi. Ja noiden laskettujen kanssa on ainakin joskus tehty niin, että joku vaan ottaa ne ylös ja paukuttaa aikajärjestyksessä, ja ne aina kopsataan ketjun ensimmäiseksi viestiksi ja siihen sitten päivitellään sitä mukaa kun tulee muutoksia, uusia jne. Ja kun mukeloita alkaa syntyä, niin samalla tavalla listalla pyöritetään syntymäjärjestyksessä niitä. On aika selkeä minusta ja helppo seurata, vai?
Mutta jos minä mukaan mahdun, niin mielelläni liityn joukkoonne :)
Terkuin: Maalaisomppunen ja vielä nimetön 12+6
[quote author="minisport" time="12.03.2013 klo 19:01]
eli syyskuiset 2013
Pumpuli1: LA 13.9 satks
Jennil: 21.9. SatKs
[/quote]
[/quote]
Tervetuloa uudet ja Cahlielle onnea tuplista :)
Mulla oli tänään se kauan odotettu ultra ja kaikki oli hyvin. Seulojahan meillä ei otettukaan, ei ole edellisistäkään. Vauhdikas pieni ihmisalku siellä näkyi asustelevan. Yllätyin ku ultra tehtiinkin mahan päältä, edellisissä tehty alakautta, mut on kuulemma saatu kesällä parempi ultralaite ja siksi päältä. Paino oli pysyny samana edellisestä käynnistä, tai no -100g. Ihan kiva juttu, edellisistä kun se nousu on alkanu jo tässä kohtaa... Paineet oli hiukka kohollaan mut oli sen verta hektinen aamu et selitys löytynee siitä.
[quote author="jennil" time="13.03.2013 klo 14:53"]
[quote author="minisport" time="12.03.2013 klo 19:01]
eli syyskuiset 2013
Pömppi: LA 18.9 Tays
[quote author="minisport" time="12.03.2013 klo 19:01"]
[quote author="Pumpuli81" time="12.03.2013 klo 11:09"]
eli syyskuiset 2013
Tin-de: LA 25.9. K-S
[/quote]
[/quote]
eli syyskuiset 2013
Pömppi: LA 18.9 Tays
Tin-de: LA 25.9. K-S
ÄSTH, meen tietokone on juur sanomassa itseään irti. Ensin näytti viimeiseksi tekstiksi tuon Maalaisomenan kertoman jutun. Kun sitte lainasin noita aikaisempia LA:ta, niin lähettämisen jälkeen bongahtikin muutama uuskin teksti! Pahoittelut siis ensimmäisestä virheellisestä. Jälkimmäisessä on nyt tuorein ja toivottavasti kaikkien vastanneiden. :)
Ultra takana ja kaikki oli hyvin <3. Niskaturvotusta meni hetki mitatessa kun meijjän pikkunen näytti vaan selkä puolta.. Eka kokeili alakautta,sit päältä, sit alakautta,sit piti kävellä välissä ja sit viimeseks päältä anturilla. Itepäinen, eli äitiinsä tullu :).Kaikki mitat oli hyvät. Tippa tuli kyllä linssiin ku se ojenteli jalkojaan ja käsiään :). oi että, nyt on kyllä ihana olo. Tasan 8 viikkoo rakenneultraan, 6.5. Vastasi viikkoja, eli 12+3 :) .
Hyvällä tuurilla Jenni ollaan huonekavereina porissa :D mulla on hiukka vähempi matkaa mut esikoisesta oli asvalttityömaa tiellä ja supistusten väli 4 min, hiukan hirvitti, siinä kohtaa kun en voinu tietää että menee viel yli 12h vielä ennen kun tyyppi on pihalla :D Mulla on kyllä viikkoja hiukka enempi eli 13+3...