SYYSKUISET 2013
Kommentit (488)
Jääsydän: no on kyllä törkeetä että on menny levittelee sitä siun raskausjuttuu ympäri työpaikkaa! Luulis tosissaan tajuuvan jos on aika alussa nii ei menis kertomaan eteenpäin. Voiku miullaki ois silleen ettei makeeta pystys syömään, tulee herkuteltuu ihan liikaa nykysin.
Pumpuli81: oiii että, tänään just puhuttiin miehekkeen kanssa tulevista potkuista. miullaki siis eka tulossa nii luultavasti siinä 20 viikolla vasta alkaa tuntuu. Turkin lomalla vauva varmaan bilettää sit jo :D. Ollaan siis lähössä 20.5 :) Toisaaltaa onki parempi silleen, että oot pitemmän pätkän töistä pois ja meet sitte kuha kolmas on tupsahtanu. Ei tuu sitten niin "katkonaista".
Tinde: Miulla on enää vaan muutamat farkut mitkä mahtuu päälle, tai no mahtus varmaan useemmatkin, mutta puristaa inhottavasti :S. Heitin ne kaapin perälle oottaamaan talvee :D.
Minkä verran teille on tullu tähän mennessä painoo? Miulla oli kehonkoostumusmittaus just enne jouluu ja painoin jotain 49,8. Tammikuussa paino oliki sit jo 51, en syöny koko tammikuussa ees herkkuja mut raskaushormonit alko jyllätä ilmeisesti jo heti. Ekassa neuvolassa oli 53,2 ja nyt kotivaa´'alla aamupaino normaalisti n. 54kg. Eli painoo on tullu tammikuusta tollaset about 3kiloo. Eile käytiin shoppailee kuopion matkus kauppakeskuksessa+ikeassa ja tuli syötyy iha järettömästi herkkuja nii paino on varmaan jo pari kiloo enempi :D.
Kädet on vieläki iha kaameen näköset, finnejä ja hormoninäppyjä :S. Edes teini-ikäsenä ei ollu näin huono iho. Ne paranee välillä, mut sit taas tulee takasi. Piti ostaa salille pari t-paitaa ettei tarttee toppi päällä olla. Eilen ja tänään maha ollu aika turpeessa, nyt voin töissäki ruveta pitää jo tiukempaa paitaa jos haluun ku esimiehet tietää :). Lähiesimies otti asian hyvin, kehityskeskustelussa sanoki että katotaan nää tavotteet syksyyn asti ja ens vuonna sit uudestaan. Kysyi että oonko äitiyslomalla siihen kesään asti, niin sanoin että siihen asti että vauva on vuoden. Tuntus jotenki kauheelta laittaa vauva hoitoon enneku se ees osaa kävellä. Esimies oletti että tuun takasi, niinkun haluunki tulla, kun taas työsoppareista vastaava oli vaa tyyliin että ilmottele sit lähempänä.
Liikkunu nyt oon normaalisti ja on tuntunu hyvältä. Maastavedossa (selkäliike salilla) tein just enkat ja muutenki painoja on pystyny lisäämään :).
Hei täältä liittyisi yksi odottaja mukaan, toinen lapsi tulossa, tosin neiti on jo 6vuotta vanha että tuntuu jo kun ensimmäistä odottaisi, asioita muuttunut ja muista itsekään enää mitä kaikkea sitä on koettu ja podettu :) Alku oli vähän liian jännityksellinen kun tyttärelleni tuli parvorokko, en tiennyt ko taudista yhtään mitään kunnes hoidosta soitettiin ja kerrottiin ja mainittiin ohi mennen että jos olisi raskaana olevia olisi vaarallinen.. kyllä siinä oli pari viikkoa kauhun jännäämistä kun odotettiin verikokeita.. :( onneksi olin kerinnyt "sairastaa" sen vajaa puoli vuotta sitten eli vasta-aineet löytyi :)
meillä on tosiaan la 25.9 , ekassa ultrassa käyty päälle viikko sitten jossa kaikki näytti olevan hyvin. Että nyt vaan sitten ollessa ja odotellessa.. olo on kuin pullataikinalla paisunut ja ei kyllä housun napit ilolla kiinni mene eli kohta mekot käyttöön ja pöksy kauppaan.. :D
olo on ollut suht hyvänä koko ajan, toki 24h ällötys oli joitakin viikkoja sekä kahvia en ole pystynyt sitten rv6 jälkeen juomaan. Hirveä väsymys on ollut nykyään saatan nukahtaa sohvalle jo klo 20 maissa, mies on onneksi jo tottunut siihen.. :D jospa se tästä..
Hyvää pääsiäistä kaikille!
Hyvää pääsiästä kaikille ja tervetuloo Edi :). Mites tuleva sisarus otti vauva uutisen? Itellä ei oo onneks tullu tota kahviällötystä, aamukahvi on niin rutiini nii en tiä miten osais olla ilman:).
Heippa!
Tervetuloa Edi matkaan mukaan! Meillä näyttääkin olevan LA samana päivänä :)
Hei auttakaa mua.. Menin tori.fi sivuille ja ajattelin, et haluun katella vähän, minkä hintasia rattaat on siellä ym. No.. nyt tossa 10km päässä olis myynnissä yhdistelmärattaat, neljällä ISOLLA renkaalla (en halua niitä ihan pieniä renkaita ja 4 rengasta pitää olla, ne kolmirenkaiset ei oo vielä mua varten), asutaan maalla, joten isot renkaat on täällä paremmat kulkemiseen. Värimaailma on sellainen, että menee sekä tytölle että pojalle. hintakin oli tosi edullinen. Miten maltan jättää ne tuonne?! Ei vielä voi ostaa rattaita syyskuun vauvalle.. Eihän? Vai voisko? Miks piti mennä olemaan niin utelias. Voi jösses.. :D
Mies teki vähän vastaavanlaisen löydän tossa pariviikkoa sitten. Ettiskeli kalastustarvikkeita ja sit katteli sekalaispalstaa netissä, löysi tuosta meiän läheltä Philipsin uudehkot itkuhälyttimet vitosella. :D No sehän kävi ne reippaana miehenä hakemassa! tarkotus oli, että vasta sit kesällä/heinä-syyskuussa alettais tämmösiä osteskelemaan. Voihan malttamattomuus.
Onhan tää normaalia?
Tin-de anti mennä vaan :D. me ostettiin eka vauvanvaate kirpparilta ja otettiin miehekkeen porukoitten luota jo lastenkirjoja 8). me saadaan vaunut vissiinki siskolta, mut matkarattaat ostetaan ite.
Kiitosta :)
Ei olla vielä "uskallettu" kertoa tulevalle isosiskolle, mutta varmaan nyt jo voisi tässä muutaman viikon sisään kertoa uutisen..jännittää kyllä mikä tulee olemaan reaktio :)
Mulla ei ole töissä muuta kuin aikaa niin aika ajoin surffailen noilla Torin sivuilla ja katselen vauvakamppeita kyllä niin tekis itselläkin mieli hommata sitä sun tätä jo mutta pitäis koittaa malttaa mieltä vielä vaan.. onneks mies saa aika hyvin mua toppuuteltua :D noilta esikoisen vauva ajoilta ei ole juuri mitään jemmattuna. mutta joo Tin-de on varmasti normaalia,eiköhän meistä jokainen ole viimeistään pari kuukauden päästä ihan irti noissa osteluissa :D
Tervetuloa Edi :)
Tin-de: Miks et ostais jos ovat just sellaset mitä oot hakenu :) Mulla esikoinen syntyny tammikuussa ja vaunut ostettiin sillon jo kesällä ku oli just sellaset ku halusin ja löytyivät vähänkäytettyinä. Nyt on jo olemassa vaunut ja sänky, ja olen jopa ostellut jo vaatteitakin poikafiiliksen mukaan.
Perjantaina ois neuvola ja seuraava onkin sit jo rakenneultra toukokuun alussa :O Nopsaan menee aika... Sokereita oon nyt seuraillu kolmisen viikkoa, kertaakaan ollu paasto yli 5.0 tai 1h arvo yli 6.0, yleensä seilaavat kaikki 4.7 ja 4.9 välillä. Maha on jo aika iso, liikkeet tuntunu iltasin nyt jonkun viikon verran, jei :) Pääsiäisenä sairastin ihan kaamean oksennustaudin, 12 tuntia tunnin välein ulosanti - veti hieman voimattomaks olon. Paino pysyny samana, tai jopa pudonnu hiukan mut eipä haitta ku jokunenylimääränen kilo löytyi ennen raskautta
Moi!
Mulla oli kanssa oksennustauti viime viikolla. Se oli oireista päätellen noro. Mulla ei ole koskaan aikuisiällä ollut oksennustautia, ja kyllä oli kamalaa!
sen jälkeen tuli aivan järkyttävä närästys, jota mulla on ollut ennen raskautta enemmänkin. Ja se tietty iski torstai iltana kun pyhät alkoivat.. Unohdin kysyä neuvolalääkäriltä että mitä voin syödä jos se paha vaihe iskee. Mutta pienen salapoliisigooglettelun ja puhelinsoittojen jälkeen selvisi että omeprazolia saa syödä. -helpotus!
Mulla on jo hetken tuntunut pieniä liikkeitä :) sellaisia pieniä hipaisuja. Tosi mageen tuntuisia. <3 masukin on jo mukavan kokoinen. Ostin meidän matkalta helmikuun alussa yhden mekon, kun meillä on huhtikuussa ystävien häät. yritin arvioida koon muutama kk eteenpäin, mutta väärin meni :) ei mahdu enää päälle. (Lihomista). Nyt sitten pitää keksiä muuta..
nyt onkin tullut hirveä tarve alkaa tyhjentään meidän vierashuonetta että saataisiin siitä ajoissa ihana huone. Toisaalta meidän ikuisuusprojekti -haave omakotitalosta on nostanut taas päätään ja katsellaan puolitosissamme taas taloja. Harmi kun hinnat on pilvissä! Jos eläisin tätä nykyistä aikaa muutama vuosi takaperin, saataisiin samalla hinnalla niin paljon enemmän. Mutta maailma muuttuu, ei voi mitään. Mutta joskus vielä toteutetaan meidän haave. Asutaan nyt rivitalossa, mutta tykkäisin omasta pihasta ja rauhasta..
Mut enää kuukausi rakenneultraan, jossa saadaan toivottavasti tietää kumpi tulee. Voi että mä niiiiiiiiiiiiin odotan sitä!
t. Pömppi 15+6
Hei kaikki LAHDEN ALUEEN äidit, jos täältä sattuu sellaisia löytymään. :) Tulin huutelemaan tuolta kaksplussan puolelta, että olen perustamassa Lahden alueen odottajille omaa (salaista) fb-ryhmää. Olisi mukavaa tutustua saman alueen odottaviin äiteihin, jakaa kuulumisia ja vertaistukea, ja treffatakin tietysti. Esikoisen aikana kuuluin samanlaiseen ryhmään, ja siitä oli paljon iloa ja tukea raskaus- ja vauva-aikana. Odotan itsekin syysvauvaa. Jos tahdot mukaan, laita minulle yv:llä linkki facebookprofiiliisi, niin lähetän sinulle kaveripyynnön voidakseni lisätä sinut ryhmään.
TIN-DE antaa palaa jos hyvät yksilöt eteen sattuu :D Mä, vaikka on jo 4 lasta, oon kans ihan täpinöissäni ja haluaisin ostaa kaikkea mahollista mutta yritän nyt sinnitellä ainaki rakenneultraan että näkee enste kumpi sieltä on edes tulossa :) Ja kova syyhy olis siivoamaan vaatekaappia vauvalle, mutta kun ei vain JAKSA. Työ vie kyllä 100% mun energiat niin ettei mitään muuta sitte jaksakaan tehdä.. suonikohjut huutaa hoosiannaa ku päivän töissä seisoo.
Eilen oli puhetta yhen työkaverin kanssa että millon jään pois töistä, sanoin että varmaankaan en tule enää kesäkuun jälkeen (pidän kesäloman sillon). Työkaveri siinä vain tuhahteli että " sullahan on siitä vielä monta kuukautta raskautta jälellä"... joo on, mutta ei sitä vissiin voi lapseton ihminen ymmärtää, miten raskasta on seistä 8h suonikohjuisten jalkojen ja alati kasvavan mahan kanssa, ja mitä pitemmälle menee ja maha kasvaa niin luulen että selkäkivutki lisääntyy ja kun meillä on työtasot muutenkin linjalla niin korkeat, että se ergonomia ei ole ilman mahaakaan hyvä. Saatikka sitte möhömahan kanssa.. ja kun sanoin että nyt jo jalat väsyy tosi paljon, niin suurinpiirtein nauro päin naamaa.
No, pitää koittaa ymmärtää että kun ei oo ollu raskaana, ei voi tietää mitä se sitte on olla raskaana töissä...
Toivos vaan ymmärtämystä, että sais itelle vähän helpotusta ja apua työpaikalla raskaiden taakkojen nostamisessa ym.
Tänään kävin neuvolassa, oli ihana kuunnella "koppotikoppotia" masusta :) Pojalla oli 5v neuvola samaan aikaan, se siinä kuunteli ihmeissään vieressä että äitin mahassa on hevonen :) Kaikki oli hyvin muuten, paineet ja muut. Ens ti joudun menemään sokerirasitukseen, jaiks! TOIVOTTAVASTI arvot on hyvät enkä joudu siihen mittarirumbaan!!
Hyviä vointeja teille kaikille :)
Jääsydän rv15+5
Tiiättekö mitä.. Mä oon niin rakastunut <3 nimittäin tänään meille haettiin nuo yhdistelmävaunut. Näin kauan jaksoin miettiä ja pähkiä ja eilen illalla mies kysy, että miksei haeta niitä pois et hänenki mielestä ne näyttää hyvältä. No tänään käytiin katsomassa vaunuja, vähän testailtiin ja kateltiin ja aijjettä. On niin kivat :) Nuo on ennen ollut tytöllä, se äiti vissiin vähän suuttu mulle kun totesin, että tuo värimaailma on sellanen et ei haittaa vaikka ois tyttö tai poika. Totes aika kärkkäästi siihen vastauksen. Me asutaan rivitalossa ja naapurissa asuu pari ulla taalasmaata, sain niiltä vielä piilotettua vaunut kun toin ne sisälle. Ei vielä koko kaupunki tiiä uudesta tulokkaasta :D
Voiei, nuo suonikohjut ei kuulosta yhtään kivoilta :/ Mä kerroin eilen mun omalle esimiehelleni tulokkaasta ja sovittiin, että kerron seuraavassa palaverissa muille. Mulla on myös kesäkuu kesälomaa niin esimies ehdotti, et heinäkuussa opetan uuden tyypin ja elokuussa saan sit vaan höntsätä töissä jos pystyn siellä olemaan. Et kaikki raskaimmat työt siirtyy sit sille mun sijaiselle sitä mukaan kun oppii. Ei huono :)
Ens tiistaina ois neuvola ja sit kuukausi niin rakenneultra. Jaiks :) Tiiättekö muuten. Mun hyvä ystävä on mua 2kk pidemmällä raskaana. Tavattiin tossa pääsiäisen aikaan niin kertoi, kuinka on aatellut jo omaa synnytystään, mitä hän siellä tahtoo ja miten synnytyksen toivoo ym. Tajusin sillon, että mä en oo vielä kertaakaan ajatellut synnytykseen asti. Jotenkin on kokoaika vaan, et "mä oon ihan alussa raskaana, kohta se maaginen raja rikkoutuu ja km riski pienentyy" ... Hei, nythän mennään jo 15+1 päiviä! Jumantsuike, se eka kolmannes meni jo! Tässähän eletään nyt sitä "kulta-aikaa" vai miten se sanotaan? Kuitenkin tosta "riskirajatakin" on jo kolme vkoa aikaa. :)
Millä mielin te muut ootte raskaudesta? Ja näistä viikoista? Onko ajatukset jo rakenneultrassa? Aiotteko ottaa selville sukupuolen? Ootteko miettineet synnytystä vai elättekö tätä hetkeä? :)
Kaksi aivan erilaista alatiesynnytystä takana, joten synnytystä tulee mietittyä välillä. Toivoisin sujuvan kuin kuopuksenkin, nopsaan ilman kivunlievitystä :) Ekakin oli nopsa ensisynnyttäjäksi mutta käynnistetty, kivulias kivunlievityksestä huolimatta ja imukupilla avustettu. Esikoinen siis maailmassa runsaassa 9 tunnissa kunnon supistuksista, kuopus runsaassa 6 tunnissa.
Mulla niiiiin poika-fiilis et kaikki mitä oon ostanu on poikasävyjä väreiltään. Rakenneultrassa toivon näkeväni sukupuolen mut edellisetkään ei oo suostunu näyttämään joten katsotaan nyt.
Tin-de: Minkä merkkiset kärryt ostit?
Itekään en oo synnytystä pahemmin ajatellu, sen verran vaa ollaan miehekkeen kaa puhuttu että sit kyllä perkeleet lentää ja haluun kaikki maholliset kivunlievitys mömmöt :D.Sukupuoli otetaan selville ja rakenneultraa ootan ku kuuta nousevaa, vaikka miulla on kyllä 90% poikaolo nii ei silleen nii paljoo (vielä) jännitä. Mieheke ja suunnilleen kaikki muut on sitä mieltä että tyttö tulee.. "Tyttö vie äidin kauneuden" pitäs kyllä siinä mielessä paikkasa jos tyttö tulee ku oikeenpuoleinen käsi ja selkä on finnii täynnä, kyljet on heti plussauksesta asti ollu hormohöttö turvonnu ja kaikenlisäks oon kärsiny peräpukamasta :D. Työnimenä vaaville toimi nyt Taavi/Taavetti :). Jos tulee tyttö nii pitää ehkä muokata mut Taavi on siitä hyvä ku kummankin meidän nimi alkaa T:llä. Tulevan mukulan nimi ei kyllä oikeesti ala t:llä.
Tällä viikolla muutama työkaveri lisää on saanu tietää vauvasta ja huvittavaa kyllä, niin kaikki naiset on sanonu ettei huomaa vielå yhtään, mut miespuoliselle kollegalle ku sanoin nii se oli jo huomannu että maha on pyöristyny mut ei kehannu sanoo jos oisinki vaa lihonu :D. Kotidopplerilla oon nyt pari kertaa kuunnellu ja tänään löyty heti ekalla yrittämällä :). Pari päivää sit ihmettelin et mikä tumina kuuluu ku kuuntelin ääniä, niin Taavi vissiin just potki siellä :). hihhi. Ens maanantaina neuvola, ei mitää odotuksia ku sydänääniä ollaan useesti kuunneltu kotona. Rakenne sit toukokuun 6pvä.
Sen verran piti lisätä eiliseen tekstiini varsinkin ensisynnyttäjille et varautukaa rakenneultrassa myös siihen et ette saa tietää sitä sukupuolta koska a) lääkäri ei sitä näe b) ei halua kertoa varsinkin jos ei ole itsekään täysin varma sukupuolesta. 4Dhän sen paremmin kertoo, on vaan harvassa neuvolassa käytössä ja vain verikoe on 100% varma sukupiolenmäärittäjä. Me ei olla saatu tietää sukupuolta kummastakaan mut ei oo niin haitannukaan... :)
Voin kertoa että heti kun luin tuosta dopplerista Minisport sun jutustas niin läksin selailemaan tietoja siitä ja 10min myöhemmin tilasin semmosen.. :D toivotaan että se olis hyvä ja ihan jo silläkin kun noita neuvola käyntejä ei niin tiuhaan ole kuitenkaan sais kuunnella pikkuista.
elän itse lähinnä vaan tässä hetkessä, en ajattele tai stressaile hirveästi tulevia viikkoja tai käyntejä ne tulee kun on tullakseen. :) lähinnä odotan vaan millon alkaa tuntemaan liikkeitä. Ei olla aiottu kysyä sukupuolta,mieluummin pitää se yllätyksenä itselle että muillekin.
Kivaa viikonloppua kaikille!
Jennil: Meille ostettiin ne Oran Jovi Air yhdistelmävaunut.
Olin vkl kaupungilla niin katselin kaikkien vaunuja, minkälaisia ne on, minkäkokoisia, minkämallisia ym. Ja tuntu, et vähintään 8/10 ihmisestä oli emmaljungat. Taitavat olla kyl ne priimat vaunujenmaailmassa :) Oon kyl edelleen niin tyytyväinen noihin omiin vaunuihin, nyt vastaavat kaikkia odotuksia ja hieman enemmänkin, toivottavasti myös käytännössä osoittavat saman :)
Toi doppler ois kyl unelma. Nyt tuntuu, et on se vaihe raskaudesta kun vatsaa ei vielä oikein oo, tuntee vaan alamasussa missä kohtu on, muttei mitään liikettä tai taetta, et pikkusella o siellä kaikki hyvin. Sais jo pötsi alkaa hieman kasvamaan, jotta ei näytä ihan pelkästään lihonneelta :D ..ja muutenki tulis ulkoisestikkin se olo, että tässä ollaan odottamassa jotain niin pientä, mutta niin kaunista asiaa :)
Hyvää alkanutta viikkoa!
Tinde + 15+5 masukki
Hyvää iltaa :)
Mites mammat voi? Joko joku tuntee liikkeitä? Mä kovasti odottelen ja varsinki iltasin ku sänkyyn menee niin yritän kovasti kuulostella, joko jotain kuulus mutta mitään ei ole vielä tuntunu. Viime neuvolassa vauvan sydänäänet kyllä kuulu just tuosta pystyssä olevan sektioarven alta, joten jos se just arven alla on niin ei kyllä ihan heti liikkeet varmaan tunnukkaa. Se arpikudos ku on tunnotonta niin eihän se välitä niitä liikkeitä.. ja kait tuo läskiki vaimentaa tuntemuksia :P
Sokerirasituksessa kävin tiistaina ja kaikki arvot oli hyvät. Eli saa huokasta hetkeksi :) On vissiin sitte rv26 toinen koe, mutta jos nyt kaikki hyvin niin eiköhän ne ole sittenkin! Toivon mukaan, jos vaan maltan pysyä ylimääräsistä hiilareista erossa. Nyt on vaan alkanu taas makeaki maistua, joten saa kyllä olla tiukkana ittensä kanssa..
Mulla vähän säätöä töissä kesälomien kanssa, kun päätin että pidän lomani kesäkuussa. Loma myönnettiin, mutta kun esimies kuuli että en jääkään heinäkuun alussa äitiyslomalle (niinku hää oli jostai saanu sellasen päähänsä..) niin alko tupiseen kovasti vastaan että mun pitäis pitää loma vasta heinäkuussa ennenkuin jään äitiyslomalle. Se ei vaan lastenhoidollisista syistä onnistu, ja mä en jaksais itekään olla enää yhtään pidempään ku toukokuulle töissä, henkisesti tai fyysisestikään.. Mutta katotaas, mitä ne vielä keksii. Oon kyllä varautunu siihen että asia ei välttämättä helpoimman kaavan kautta mene, mutta täytyy sitte pysyä vaan ite tiukkana. Mutta kyllä mä huokasen SYVÄÄN kun pääsen töistä pois, on se vaan ollu aika rankkaa aikaa minkä tässä nykyisessä paikassani töitä olen tehny..
Maha alkaa nyt kyllä kasvaa jo huimasti, kohta on pakko lähtä vaateostoksille jos ei halua jätesäkkiin pukeutua. Alamahassa on välillä ollu tosi ikäviä vihlomisia ja kipuja, kai ne kohdun kiinnikkeet venyy ja paukkuu ja se aiheuttaa kipua.
Mutta nyt koisimaan, aamulla aikanen herätys jälleen.
Jääsydän ja rv:t 16+5 (puoliväli lähenee kovaa kyytiä!! ja ultraa odotan niiiin paljon ja toivon että näen kuka siellä asuu ;) että pääsis jo vähän osteleen kaikkea...
Jääsydän: jos loma on jo myönnetty, nii tosi typerää että esimies rupee siinä vaiheessa napisemaan :S.
Mie oon ehkä muutaman kerran tuntenu sellasen hipauksen masussa :). mut siitä ku ei tässä vaiheessa vielä voi olla iha satavarma, mut luulen kyllä.
Neuvola oli tällä viikolla eikä mitään erikoista. Virtsassa ei mitään erikoista,hemoglobiini hyvä ja verenpaine erinomainen. Sokerirasitus miulla on joskus about 24 viikolla. Sitä ei muuten miulla tartteis olla, mut omalla iskällä on aikuisiän diabetes nii sen takii pitää testata. Raskauden aikana tulee käytyy kolmessa eri kaupungin osan neuvolassa ton muuton takii ja eka neuvola ei ollu ees oman alueen neuvolassa. Seuraavan kerran ku meen nii toivottovasti neuvolatäti pysys samana. Kesällä tosin ku lomat pyörii nii on eri henkilö pakostikin.
Kävin siskon luona viime vkl ja saatiin kasa vauvan vaatteita mukaan+mamma farkkuja muutamat. Matkasänky, vaunut, kantoliina+reppu,vanna,rintapumppu jne käydään sit myöhemmin ku ei mahtunu kaikki autoon samaa kertaa :D.
Huomenna on kaverin valmistujaiset ja pääsen pitkästä aikaa ihmisten ilmoille jeij! Facebookissa julkastaan tän vkl aikana joku tyylikäs vauvamaha kuva. Inhoon sellasia jotka lisää jatkuvasti jotain huono laatusia, huonot vaatteet päällä otettuja kuvia. Mies harrastaa valokuvausta niin haluun jonkun mustavalkeen tyylikkään kuvan. Tiiän jo kuvatekstinki:" i'm not fat, i'm pregnant" :D.
Täällä ollaan vielä mukana, sain oikein uuden salasanan tälle sivulle ku vanha ei sitte kelvannukkaan.. Nyt menossa rv 17+5, huonoo oloo ei enää ole mutta silti se oksennus sieltä ainakin 1-3krt viikossa tulee.. Pakarasärkyä lähinnä aamuisin.. Toukokuun puoliväliä odotellessa kun rakenneultra on...
Voihan, itse ootan kanssa, et pääsen teidän joukkoon jotka on jo tunteneet pienen liikkeet! :) Esikoinen kun on niin ei edes tiedä, millaista tai millaiselta liikkeet mahtaa tuntua.
Mä voisin antaa jonkun "maailman mahtavin keksintö" -palkinnon sille ihmiselle, joka on keksinyt ufo karkit. Siis sellaiset kovat ufonmalliset, on yleensä punaisia tai vihreitä ja päältä menee tumma viiva. Ne pelastaa mut lähes päivittäin pahimmasta pahoinvoinnista pois! Heti ko menee sen oman pahoinvointikynnyksen yli niin sellane suuhun ja imeskelee nii aijettä, taas menee tunti tai kaks helpommin :) Joku sanoi ettei tee yhtään mieli makeeta, mulla sit taas makee on ainut mikä maistuu. Entinen herkku kana/broileri on sellaisia et hajukin jo saa yökkimään.
Aiemmin oli puhetta, et tekee mieli pippaloimaan ja baareilemaan. Olin eilen katsomassa salibandy peliä ja sanoinkin miehelle, et mikä fiilis kun musiikki pauhas täysillä ja oli niin hyvä tunnelma. Siinä jalkaa kyllä kieltämättä vipatti melkolailla. :D
Joskos sitä alkais vähän siivoilemaan ja käymään vaatekaapin vaatteita läpi, josko vähän sais heitettyä turhia vaatteita pois ja pistää sivuun vaatteita, jotka on sit ehkä ens jouluna taas omankokosia. Vaikkei oo vielä masua niin silti nuo tiukimmat vaatteet on jo jääneet kun epämiellyttävä pitää ja just ko ei oo työpaikalla vielä tiedossa niin siellä nuo vähän väljemmät paidat on kivempia :)
Mukavaa viikonloppua kaikille :)