Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET 2013

Kommentit (488)

21/488 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainii ja joku kysy painosta. painoo on tullu n. 2kg. Oon aika pieni kokonen niin veikkaan että kiloja tulee aika paljon. Siskolleki oli tullu kuulemma 14kg :D.

22/488 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3 <3 ihana ultra oli! Oli kyllä niin tunteet pinnassa ja kyyneleet vaan valu kun katseltiin miehen kanssa telkkarista kuvaa. Kaikki oli niin kuin pitääkin, pieni oli just juonut vettä mahalaukkuun ja virtsarakossa oli vähän pissaakin. Sydän löi 140 vauhtia ja normaalit aivot ja muut paikat. Pituutta oli 6,5cm päästä peppuun, ja näytti olevan 3 päivää isompi, kuin pitäisi mutta ei kuitenkaan muuttanut 18.9 la:ta. Ja kovasti liikkui. Istukka oli selän puolella niin kaikki näkyi mahan päältä hyvin. Ja sanoi että tunnen liikkeitä todnäk aikaisin. 

Toi oli eka kunnon ultra, kun se eka varsinainen oli se sellainen ettei siinä näkynyt kuin se pussi. Niin en jotenkaan osannut yhtään varautua noin isoon tunnelatukseen. Kyllä on itkettänyt onnesta koko päivän <3 

sit sielä katsottiin vähän aikaa 4d puolella ja saatiin 2 4d kuvaa ja 1 normaali kuva mukaan. Ihan uskomattoman näköinen, aivan täydellinen pikku pömppi siellä köllii!!

12+0 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/488 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Pömppi kuulla, että ultrassa meni kaikki ihanasti! :) mulla on huomenna heti aamulla ultra, jännittää tosi paljon. Varhaisultrassa oli kaikki kunnossa, mut viikot väheni silloin kalenteriin laskiessa 1+2lla. Mitä enemmän ajattelen niin pelkään, mitä jos kehitys onkin jotenkin jäljessä:/ 

Minisport, löysitte sen unelmien kodin, paljon onnea uuteen kotiin! :) ehditte hyvin asettua kotiin ja tutustua uuteen ympäristöön ennen pikkuista :)

24/488 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tin-de: kiitos :). vauvan huoneen väritki saa päätettyä vasta sitten kuha on ollu rakenneultra. Vaikka ei haluta mitään yltiö tyttömäistä vaaleenpunasta eikä poikamaista vaaleensinistä, mut vaikuttaa se sukupuoli kuitenki sisustukseen :).

Pömppi: ihanaa että pikkusella kaikki hyvin :). Tuun iteki heti kertomaan kuha oon käyny et miten kävi

Vierailija
25/488 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa Pömppi! Onnea hyvistä uutisista :) Minisportillako oli ultra tänään? Heti sit raporttia!

Mua aavistuksen nauratti toi kommentti painosta kun siskolle oli tullut 14 kg, kun se raskaus jo itsessään painaa vauvoineen, vesineen, istukoineen yms yli kymmenen kiloa. Mulle on tullut ekasta n20 ja tokasta 23 kiloa, toki kesällä kun on odottanut niin turvotus on ollut kaameaa, mutta äkkiä suli kaikki kyllä, rasvavarastoa pitääkin olla että on mistä imettää. Nyt on varmaan pari kiloa ainakin tullut kun en pysty kunnolla edes seisomaan ja koko ajan syöminen hiukan helpottaa pahoinvointia, seuraava punnitus on vasta loppukuusta kun on toinen neuvolakäynti. Onko teillä muilla tässä kohtaa jo lääkäriä? Mullla oli siis alkuviikosta ja kaverilla jolla viikkoja on 15 enemmän, oli samaan aikaan ekalla lääkärillä

tää arki alkaa ollla mahdotonta, toi eskarilaisen kouluun vieminen jo vie mun voimat ja surkuttelen kun pikkuveli vaan möhkii mun kanssa päivät kun ei musta ole järkkäämään sille mitään :(

pumpuli 12+6

Vierailija
26/488 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristalli77:  Ikäviä uutisia, voimia

Mulla paino laskenu kilon pari tän pahoinvoinnin takia mut äkkiäkös ne takasin "saan" ku olo edes pikkasen helpottaa tästä. Ja juu 14 kiloa on viel ihan normi painonnousu :) Mulla tuli ekasta 11,5 ja tokasta 9,5. Laitokselle jäivät raskauskilot mut mä oon onnistunu molemmissa kerryttään imetyskiloja jonkun verran.

Mulla oli tänään sokerirasitus ja ensviikon keskiviikkona ois se ultra vihdoin. Lääkärineuvola sit vasta jossain rv20-25, riippuen voinnista.

27/488 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpuli81: ei ollu ultra tänään, viikon päästä sit. äää ku ei jaksas oottaaaa :D :/.

mie meinasin sillon pillahtaa neuvolan vaa'alla itkuun ku huomasin et paino oli "jo" noussu sen pari kiloo. olin yhessä vaiheessa tosi tarkka miun painosta nii tuntu jotenki tosi pahalta ku nyt jo oli noussu. Nyt oon kyl iha ok sen asian kanssa :). Ennen en syöny herkkuja ku vkl, nii nyt se on kyl lipsunu pari viikkoo aika pahasti. No jossain vaiheessa sit takas ruotuun :). Sit ku neuvolassaki terkkari sano että oon muutenki nii siro ja pieni kokonen niin varmasti sit palaudunkin nopeesti synnytyksen jälkeen. Ootan sitä että maha tulis kunnolla näkyviin enkä näyttäs vaa siltä et oon syöny vähä liikaa suklaata :D. Vaatteissa ne maha nimittäin näyttää just siltä. Ilman paitaa huomaa kyl pienen kummun, iltasin varsinki ku on turvonnu. Oon aina ollu a-kuppi, nii se hyvä puoli raskaudessa ku miulla kuppikoolla kasvanu nää. Siskoki sano ku näki (iha normi vaatteet oli sillo vielä päällä) että hitto siullaha on daisarit :D.

Vierailija
28/488 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pläääääh, terkka soitti aamupäivällä eilisen sokerirasituksen tulokset. Paasto 5.4 (raja 5.3), 1h 5.5 (raja 10.0) ja kolmatta ei tainnu sanoakaan. Mut siis tuo eka kun oli inan yli niin RD -merkintähän se tuli papereihin jo näin varhain ja kotimittailu alkaa 20. päivä ku haen mittarin terkalta. Jos jotain positiivista niin pääsenpähän kurkkimaan pientä vähän enemmän :)

Kukas muu sinne rasitukseen oli menossa jo nyt alussa?

29/488 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen ultra oli mieleenpainuva kokemus. :) Siellä se meidän pikkanen köllötteli. Sykkeet olivat 116-160/min. Kuulosti ihan työmaalta kun kuunneltiin kohdun ääniä :D Ensimmäisen kerran kun kätilö näytti kuvaa, niin pikkanen käänti selkänsä meille :D oli melko hengensalpaava tilanne nähdä pieni masussa. Kovin oli liikkuva kaveri :)

Pömppi, meillä pieni oli vasta 4,7cm = viikkoja kätilö sanoi 11+1. Voiko viikossa tulla jopa pari senttiä lisää :o kuullostaa hurjalta.

Mun seulontaverikokeissa kävi pieni ohrantäkkänä.. Kun verikokeet tulee olla otettuna 8+4 aikaisintaan, että voidaan tuo seula tehdä luotettavasti niin olinpa käynyt verikokeissa sitte 8+3.. No ei muuta kuin labraan uudestaan. Nyt toivotaan, ettei ketään soita lääkäristä seuraavan kahden viikon aikana. Niskaturvotus oli 1mm. Kätilö sanoi, että on normaali, jos on yli 3mm niin sit alkaa lisätutkimukset.

Hyvillä mielin oon, nyt sen oikeasti sisäistää vasta, että se pieni on ja kasvaa. On jotain niin pientä, mutta jotain niin kaunista ja arvokasta <3

Vierailija
30/488 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Mä nyt oon edelleen täällä syyskuisissa vaikka 7+5 oli eka lääkäri ja pienen koon mukaan väheni yhellä viikolla niin la siirty lokakuun alkuun.

Nyt siis viikkoja 10+0. Kiinnostais kuinka muilla alkaa näkyyn masut. Ja jo synnyttäneiden aiempia masukokemuksia.

Itellä turvotusta on ollu jo pitkään. Nyt viimesen viikon aikana ihan alamasu vähän pyöristyny. Voi toki johtua omasta mielikuvituksesta. Tissit on kyllä kasvaneet mahankin edestä. Odotan innolla muutaman viikon päästä olevaa rakenneultraa.

Töistä jäin jo pois. Tai no siis tein viikonloppuyötöitä baarissa. Väsymys ja mielialavaihtelut niin hirveitä että kahen viimesen työillan jälkeen vaan itkin ku kotio pääsin. Paha olo on ja pysyy, onneks oon vaan kerran joutunu oksentaan.

Lootusneiti 10+0

31/488 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Tin-de, joo noi kasvaa kyllä nopeesti. Jos mulla olis ultrapäivänä pitänyt ultraajan mukaan periaatteessa olla se 12+3, ja vau.fi sivuilla lukee että 13+0 pienen pituus on n. 7cm, joten se tarkoittaa että muutamassa päivässä tulee lisää 0,5cm :) oliko tarpeesti sekavasti sanottu.. Ja jos raskaus on keskimäärin 40 viikkoa ja pituus voi olla syntyessään vaikka 50cm, niin kyllä sitä pituutta pitää joka viikko yli sentti tullakin. Ja ekoilla viikoilla kasvuahan ei periaatteessa edes ole. :) saitko 4d kuvia tai nähdä?

Mä sain synninpäästön neuvolan tädiltä. Käytin nimittäin avaavaa nenäsuihketta torstaina, koska mä oon jo pitkään herännyt joka yö tunniksi tai pariksi ton flunssan takia. Niin en enää kestänyt! Neuvolan tätsy sanoi että nyt kun 12 täynnä, saa kyllä laittaa jos ei pärjää ilman. Sillä oli joku lista "sallituista", joihin mun otrivin ei kyllä kuulunut. Mutta koska sillä sama vaikuttava aine kun nasolinilla niin se oli ok. Meen hakeen nasolinia nyt, jos sillä pärjää ens keskiviikkoon kun on neuvolalääkäri. 

kävin kirpparilla tänään laittamassa myyntipöydän pystyyn. Ja samalla ostin kasan halpoja vauvan vaatteita, ihanaa. Sain mun siskolta jo kasan kans, ja sitten mun äiti osti jo innostuksissaan ihanan velourtakin ja housut.. Tästä se alkaa :). Onko muilla jo vaatetta? Tietysti uudelleen odottajilla varmaan nurkat täynnä, mutta ainahan se on varmaan kiva saada jotain uutta uudelle :)

Sit kävin huuto.netistä huutamassa muutamia äippävaatteita. Ne on aivan sairaan kalliita kaikissa nettikaupoissa mitä oon katsellut. Heti kun jossain normipaidassa on etuliite äitiys- niin hinta triplaantuu! Niitäkin saan jonkin verran lisää yhdeltä tutulta jossain vaiheessa..

täytyy yrittää olla säästäväinen, ja sitä kun mä en niin hyvin osaa.. Mua pelottaa jo valmiiks kun tulot tippuu.

T. Pömppi12+3

Vierailija
32/488 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pömppi: Kolmas tulossa eikä ainuttakaan vauvanvaatetta nurkissa vaikka kuopus vasta 1v8kk :) Johtunee siitä että mies oli sitä mieltä että lapsiluku oli täynnä jo ja mä taas ajattelin et saahan niitä sitte jos kolmas vielä joskus tulee. Suurimman osan oon antanu veljen perheelle jossa esikoinen meiän kuopusta 1kk nuorempi ja kuopus 1,5kk. Ja loput myyny kirppiksillä...

Mä en pysty, enkä haluakaan, enää peittämään raskausmahaani :) Asiaan tietty vaikuttaa se et tää on jo kolmas raskaus ja sit mulla on jyrkästi eteenpäin kallistunut kohtu joka ilmeni joskus ennen esikoista tehdyssä laparoskopiassa. Mut ei haittaa, mä niin rakastan sitä kasvavaa rantapalloa.

Jenni 11+6

33/488 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo vielä yhtään ite ostettuja vauvanvaatteita, mut siskolla on jemmassa meille jo vaatteita mitkä on sellasia mitkä käy onko tyttö vai poika :) .sitten mm. emmaljungan valkeet ihanat nahkaset rattaat saadaan myös. Hyvät on ajella, ku oon siskon poikaa siinä useesti työnnelly.

Jennil: meillä on näköjään päivän ero viikoisa :D. miulla tänään siis 11+5.

Vierailija
34/488 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tin-dellä se ultra sillon yks päivä olikin, muistin vaan nimet väärin! Kiva kun saitte hyviä uutisia :) 

meilläkään ei ihan kauheesti pieniä vaatteita ole vaikka kolmas tulossa, olen niitä myynyt ja osa siirretty poikien muistolaatikoihin. Jotain toki on ja harsoja yms peruskamaa. Joka tapauksessahaluan ostaa uusia vaatteita niin hyvä ettei niitä liiaksi vielä ole. Meillä ei ainakaan tolle 2 veelle oikein sovi isoveljen vanhat vaatteet kun jotenkin ovat niin erityylisiä ja heille sopivat eri värit. 

Uusista vaunuista haaveilen kun noilla gessleineillä on nää kaks menty, ja haluisin sellaiset ryhdikkäät kovakoppaiset tyyliin emmaljunga. Isännän kanssa olen. Euvotellut että sit jos tulee tyttö saan ainakin uudet, muuten se käyttö ei ole niin kovaa että olis ihan välttämätöntä upottaa semmosia summia, mut katotaan nyt. Toisaalta mietin tupliakin ni pääsis kävellen viemään esikoista kouluun tms, vai riittäiskö seisomalauta... Haaveilin cosatton yhdistelmävaunuista mutta ne eturenkaat ei ehkä toimi lumihangessa varmastikaan... Toisaalta ebayssa oli yhdistelmövaunusettejä mis oli rattaisiin sopivat kaukalot ja kaikki ja hintaa koko setillä joku 300-350€ ja värivalikoimaa piisaa... Ehkä mun hinkuni ois tommosellakin sammutettu...

täällä huono olo vaan jatkuu ja persus leviää :D kun ei mitään pysty tekemään. Ja tää on niin tyhmä vaihe kun maha näkyy jo, mutten vielä näytä raskaana olevalta vaan mielestäni vaan lihoneen näköiseltä. Mulla ei ole äitiysvaatteita ollut ollenkaan oikeastaan vaan tunikaa, nekkoa ja joustavaa trikoota ihan taviskaupoista, nyt ei oikein tiedä mitä pukisi kun ei tiukkaa trikoota vielä voi laittaa kun mua se hematooma ahdistaa enkä halua kaikille tästä kuuluttaa vielä ja löysät kaavut on vähissä...

äkkiä nyt kun pääsis toukokuun alkuun ja rakenneultraan! :D

35/488 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu nähdä 4d kuvia, en edes tajunnut siinä tilanteessa kysyä niistä. Olin jotenkin niin sokaistunut pienokaiseen. Ja oli niin selkeät kuvat, kaikki kädet, jalat, pään pyöreys, selän kaarre.. Uskomatonta :)

Mulla on yhdet mammahousut ja yhdet mammashortsit ostettuna kesälle. Löysin alennusmyynneistä -50% laarista ja sillon oli vielä tarjouksena "osta kaksi, maksa yksi aletuotteista", joten maksoinkohan noista äippähousuista ja äippäshortseista yhteensä 15e :D Ei paha hinta! Muuta ei oo. Oon ruvennut virkkailemaan ja oon tehny pikkutöppöset ihan harjotusmielessä. :)

Ootteko miettineet, koska aiotte kertoa työpaikalla vauvasta?

Ootteko vielä miettineet, haluatteko tietää pienen sukupuolta ennen syntymää?

36/488 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsit että oon kielellisesti lahjakas noissa mun kysymyksissä .. :D älkää välittäkö!

37/488 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieki ootan nii paljo sitä että ois kunnon vauva maha :). paino on jo noussu sen verran että kasvoistaki erottaa ku avokin isäpuoli tänään sano :D. syksyllä olin tosin jo vähä liianki kuivan näkönen. Lonkkaluut ja solisluutkaan ei törötä enää. tissitki oli sillo puolet pienemmät :D. Loppukuusta meinasin sanoo esimiehelle ku sillo ois sopparin kirjotus, jossa työt jatkus 31.12 asti, mut sillo oon jo mammalomalla :).

38/488 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongattiin vauvan syke eilen <3 !! Kotidopplerilla oon aikasemminki ettiny ja aattelin huvikseen eile vielä kokeilla, nii löyty! Piti voluumii laittaa ja kuunnella keskittyneesti, mut siellä se oli :). minuuttii ei maltettu laskee, mut varmistuttiin että vauvan syke se on kun 20s ja 50 sydämenlyöntii. Tänään maaginen 12 viikon raja rikki. nyt on kyllä onnellinen fiilis :)

Vierailija
39/488 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me noista muista on kuunneltu sydänääniä veskipaperirullahylsyllä, tai siis mies on kun en kai mä taivu ite kuuntelemaan, mut ei varmaan viel näillä viikoilla kuulu, mutta toimii siis oikeesti!

me aiotaan kyllä kysyä sukupuolta rakenneultrassa, kysyttiin kakkosestakin. Ekasta ei olis haluttu tietää ja kun ultratäti kysyi että haluatteko tietää, niin vastattiin että ei, niin siihen täti vastasi et no sit äkkiä silmät kiinni kun välillä se vaan näkyy niin hyvin... Ei laitettu silmiä kiinni enkä tosiaan erottanut mitään, mut jos noin sanotaan niin ei siinä paljoa jää epäselvyyksiä...

töihin oiskiva sanoa mahdollisimman pian ja hiukan melkeen hävettää ku oon jo kolme vuotta ollu kohta pois, ja että saisivat pidettyä mieluusti saman sijaisen, mut taidan venyttää sinne rakenneultraan kun mua niin hämää toi hematooma ni haluan olla selvillä vesillä ennen kertomista...

mulla ei onneks kauheesti rinnat o kasvanu vielä, toki ne sit kasvaa ku vauva syntyy ja maito nousee, mut mä inhoan rintoja vallan, siis mulle riittää se oma a-b, että mä inhoon hölskyviä nintoja yäk!  :D

Vierailija
40/488 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo kumpikaan näyttäny sukupuoltaa ulrassa, poitsul oli napanuora jalkovälissä ja neiti piti siveellisesti jalat ristissä :) Tästä tulokkaasta on poikafiilis jo nyt mut katotaan jospa näyttäis sit rakenneultrassa jalkovälinsä. 

Töissä kerroin pomolle jo viikko sitten, parille työkaverille jo hiukka ennen. En oo osannu kauheesti salailla asiaa kahdessaa edellisessäkään. Toi kotidoppler hiukan kiinnostais mut sit aattelin et eihän täs mee enää montaakaan viikkoa ku alkaa liikkeet tuntua joten taidan jättää väliin.

Kertokaapa mihin ootte menossa synnyttään? Ihan mielenkiinnolla et löytyykö samaan paikkaan tulojoita. Ite meen SatKs Poriin, matkaa about 50km mikä oli kyllä viimeks yhtä tuskaa suppareiden kanssa.

Mun kuppikoko jämähti esikoisen jälkeen DD-E kokoon, maidon noustessa kasvaa sinne F-kokoon. Eivätkä hölsky kun on oikeen kokoset liivit, ainut haitta on et liivit täytyy käydä ostaas aina oikeen liiviliikkeestä ja maksaa mansikoita :)

Jenni 12+1