SYYSKUISET 2013
Kommentit (488)
minisport, mulla ja miehellä on seksiä tiuhaan ja kunnon syvälle runttaamista, monesta lähteestä ja vielä lääkäriltä oon saanut varmistuksen että on turvallista. Vain, jos raskaudessa on erityinen keskenmenon riski, seksi voi olla vaaraksi.
Huh, huh! :) En tiedä mistä aloittaisin. Olipas aikamoista! Kaksi viikkoa sitten tuli kamalat vatsakivut, kylkikivut ja vaikka mitä. Ekalla kerralla ultrassa ei näkynyt mitään, ei kohdussa, ei missään :( Sitten alettiin seuraamaan raskaushormonien nousua joka toinen päivä jotka eivät kaksinkertaistuneet mutta nousivat kuitenkin. Epäiltiin kohdunulkoista raskautta :( Nyt sitten tämän viikon maanantaina kohdusta löytyi pienen pieni Hippunen! :)
Höpönassu: Hui, sulla on ollu jänskiä ja kamalia aikoja :s onneks kaikki päätyi hyvin ja sieltä se pikkanen löytyi! :)
Itse kun menin sanomaan, että onkohan kaikki hyvin kun oon päässyt niin helpolla ja et pelkään, onkohan kohdussa mitään kun ei oo ollut sen suurempia tuntemuksia... Tais tuolta jokin vastine tulla, koska oon ollut _todella_ huonovointinen nyt viis päivää ja viime yönä heräsin kun vatsaa poltti niin maan pirusti. Vessassa käydessä sain vain ilmaa pois ja se auttoikin isompaan poltteluun. Taitaa tuolla masussa jotakin eloa ainakin olla.
Te jotka ootte käyttäneet tuota ranneketta pahoinvointiin, minkälaisia kokemuksia siitä on? Onko hyödyttänyt? Toisinsanoen, tilaanko itselleni sellaisen vai en :D
Vkl kerrottiin molempien vanhemmille, mutta painotettiin, ettei muille vielä puhuta. Oma isäni jo alkoi suunnittelemaan leikkimökille paikkaa ja appiukko ihan onnesta soikeana "kun hänestä tulee nyt nuori pappa" (52v). :)
Olipa iloista kuulla, että stressaava tarina päättyi onnellisesti!! Voin kuvitella, miten ahdistavaa tuo oli, onnellista raskautta!:)
Terveisiä naistentautienpolilta jonne lähdin aamulla hakemaan ne cytotecit tyhjennystä varten. Aluksi perinteinen haastattelu (kierto, koska plussatesti, edelliset kmt ja raskaudet) ja sitten se tarkistusultra jossa löytyi sittenkin ELÄVÄ IHMISTAIMI SYKKEELLÄ o_O Käsittämätöntä!! Mutta niiiiiiin ihanaa!! Pituutta huimat 4,5mm eli vähän pienempi kuin menkoista laskettuna, ilmeisesti siis saanut alkunsa inan myöhemmin kuin oletettiin.
Tulen siis takaisin joukkoonne =)
Ihania uutisia sekä Höpönassulla että jennil:lä.
Täällä ei kuvotusta kummempaa edelleenkään. Jorviin pitäis np-aika soittaa, mutta enpä muistanut tänäänkään, kun ajatukset on tän sairastuvan pyörittämisessä... ehkä huomenna...
Rontsu 6+4
jennil: oi ihania uutisia, huippuu että kääntyki hyväks :).
itte: viikonloppuna oli välillä iha kaamee olo. Salilla meinasin oksentaa :D :S. Eilen ja tänään muuten ollu normaali olo, mut hirvee nälkä koko aja! Ärsyttää ku liikuntaa on nyt vähentänyt ku on asuntokauppa hommat ja kaikki. Noh ei se kunto huonone jos vähä aikaa pitää lepoo :).
Jennil onnellisestipa se sitten kävikin :) Olipa iloinen uutinen! Nyt vaan sitten uudestaan ajatukset kohti odotusta :)
Täällä voidaan olosuhteisiin nähden ihan hyvin! Väsymystä tosin on paljon ja jos pääsee liian pitkä väli tulemaan syömisten kanssa, tulee huono olo. Muuten yllättävänki helppoa- toivottavasti ei enää pahenemaan päin tästä käänny.
Eilen käyty eka neuvolassa hakemassa nippu lippuja ja lappuja ja lähete perjantaille labraan veri- ja pissakokeisiin. Tästä se lähtee :)
Pää pilvissä suunnittelen jo kaikkea ihanaa vauvalle, mutta pitäis malttaa kun on vasta näin vähän näitä viikkoja että voi käydä mitä vain vielä. ja vähän pelkäänki että käy, mutta toivotaan et kaikki menee hyvin! meillä kaikilla :)
Mukavaa loppuviikkoa!
Moikka vaan kaikille :)
En oo jaksanut kirjottaa kun kaikki vapaa-aika jota en oo lasten kanssa menee nukkuessa :D Uus työ ja tää alkuraskaus niin voisin nukkua koko ajan.
Neuvola oli maanantaina ja kätilö katsoi ultralla pienen, siellä oli tiukasti ja sydän nelisti villisti, ihanaa! Sain riskiraskaus lähetteen äitipolille kun oon yli 40 ja keskenmenojakin on runsaasti noiden lasten lisäksi. Mitään seuloja ei haluta niin onneks ne vähän vähentää labrakäyntejä ;) epäilen että saan jossain vaiheessa ravata muutenkin tutkimuksissa tarpeeks...
Ihanaa Jennil että tuo kääntyi noin onnellisesti, oikein sydäntä lämmitti!
Tsemppiä kaikille yökkimiseen ja väsymykseen ja...
La 15.9. joka saattaa vielä muuttua kyllä :) 17.1. testi näytti 2-3 vko
http://raskausaitiyselama.blogspot.fi/
Miten tämä menee nyt näin vaikeaksi??:( Nyt on lopussa usko ja toivo :( Kolmas päivä pyyhkiessä verensekaista limaa:( ja lisääntynyt ekasta päivästä :( Voisiko kuitenkin olla normaalia?? Itse en jaksa enää toivoa kun tuo alkukin niin vaikeaa ja ne hormonit nousi niin hitaasti. Kiitokset kaikille ihanista kannustuksista ja mukana olosta :) Nyt töihin, mukavaa viikonloppua kaikille :)
Joutsenelle:
Vastailen nyt täällä kun toi blogien vastaaminen vaatii aina jotain tunnistuksia :)
Jos verikokeessa otetaan se seulontaverikoe, niin siellä ei hirveesti liian aikaisin saa käydä. Mulla on verikoepäivä maanantaina ja sit torstaina ultra, joten ei siinä tuloksessa hirmu kauaa mene.
Höpönassulle voimia. Mulla on nyt kolmesta tullu tuhrua, joka ajoittain ihan vertakin, joten ei sitä toivoa ihan kannata vielä heittää. (takana on myös yksi km, josta vuoto vaati oikeestaan alusta alkaen suojan, kun ei rajoittunut vain vessassa käynteihin) Onko sulla vielä joku varmistusultra, kun eiks pieni ollut löydettäessä niin pieni ettei sykettä vielä ollut??
ON: eipä tänne kuvotusta kummempaa. Iltaa kohden aina pahenee ja mikään ei auta. Ultraa kohti siis suunnataan, joka on kuun vika päivä ja sitä ennen pitäis käydä saman viikon maanantaina verikokeissa (jossa seula mukana).
Rontsu 8+0 (viimeks tais mennä viikolla pieleen)
Tämä ei nyt lähetä viestejäni, mur!!! Keskeneräisiä! :( Olen jo 2 kertaa kirjoittanut ja aina jää teksti pois :(
täällä on opittava elämään ilman sydämiä (se ennen kolmosta tuleva väkänen katkaisee tekstin lopun pois). Samoin jotkut muut hymiöissä käytetyt erikoismerkit pätkii tekstiä.
Rontsu
Hmm mä koetin laittaa asetuksiin, että kaikki pääsee kommentoimaan eikä joudu kirjoittamaansitä lisävahvistusta. Pitääpä käydä vielä katsomassa, kun muakin ärsyttää, että joutuu kirjautumaan kaikkialle ensin :D
Ok kiitos selvennyksestä :)
Toivottavasti pääset Höpönassu pian jonnekin tarkistamaan asian, ettei tarvitse enää stressata! Toivon että kaikki kääntyy parhain päin sulle.:) Itse stressaan myös, turvonnut mahani on kadonnut, turvonneet ja kipeät rinnat pehmentyneet eivätkä enää arista, pahoinvointi ja painon tunne vatsassa on poissa.:( verta ei ole tullut, mutta pelkään keskeytynyttä keskenmenoa. anemiaa saattaa olla, koska huimaa ja heikottaa. Pelko mahassa on kurja olla, miten se onkin niin, ettei mitään nopeaa keinoa mielenrauhan saamiseksi ole? Pitää odottaa ja odottaa että saa tietää jotain... Ja nyt on jo todella kiintynyt ihmisalkuun jota kantaa sisällään ja haluaisi yli kaiken että hänellä olisi kaikki hyvin...
Moi.
Syyskuun lopulle (29.9) odottelen kolmatta lasta.
Tanaan oli eka paiva, jolloin ilmeni kuvotusta. Tata ennen ollut vaan sellaista outoa tuntumaa mahassa.
Varhaisultrassa kavin tiistaina, ja viikkoja 6+2.
Molemmat vanhemmat lapset viela alle esikouluikaisia, mutta kuitenki niin, etta edellinen raskaus alko lahes 5v sitten. Tunteet on valilla tosi ristiriitaiset, ku on iloinen uudesta raskaudesta ja tulevasta vauvasta, mutta sitten kuitenkin muistaa valahdyksenomaisesti niita pikkuvauva-ajan rankimpia asioita, jotka tulee paketin mukana, ja jotka niiiin haluaisi skipata kokonaan. Oikeastaan vahan pelottaakin, miten sita taas jaksaa ne huonot yot...
Mukavaa odotusta kaikille samaan tahtiin masua kasvattaville. Edelliset raskaudet on osoittaneet, etten oo kovin aktiivinen palstakirjoittaja, mutta tykkaan lukea kylla ketjuja :)
//Pipu
Tin-de, mä sain just raskauden myötä ekan kerran hiivatulehduksen, gynegologi sanoi, että kuuluu melkein raskausoireisiin kun se tulee lähes aina. Neuvoi hoitamaan canesten kombi yhdistemähoidolla (kirjoitettiinkohan se noin...) Auttoi hyvin äkkiä!