Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET 2013

04.01.2013 |

Kommentit (488)

Vierailija
401/488 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jännittää huominen kovasti! Ahdistaa ihan lähteä aamulla verikokeeseen :( Tätä on odotettu niin paljon! Minulla on ennestään yksi tyttö ja hän täyttää tänä vuonna 18 :) Isä ei ole halunnut olla meidän kanssa missään tekemisissä :( Mutta onneksi ympärillämme on ollut ja on paljon rakkaita ympärillä :) Nyt löysin kaksi vuotta sitten elämäni miehen, monen vuoden yksinolon jälkeen :) Ja haaveeni kasvattaa yhteinen lapsi rakkaan miehen kanssa on mahdollista mutta nyt pelottaa kun on ikääkin että toteutuuko haaveeni? :( Mutta niinkuin rakas tyttäreni sanoi tänään että aina pitää äiti toivoa loppuun asti :)

Vierailija
402/488 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas tyttö sulla! Ollaan täällä hengessä mukana, kaikki on mahdollista bdbdbdbdbdbdbdb

Sisältö jatkuu mainoksen alla
403/488 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään työpäivän aikana aamupäivästä iski kaamee olo. Tuntu jo et kohta pitää lähtee vessaan laattaamaan. Ruokkiksen jälkeen se onneks lähti ohi, ois nolo jos jäis kiinni oksentamisesta töissä, oispa kiva selitellä "et joo söin varmaan jotain pilaantunutta" :D.

tj 3viikkoo ja 3pvää varhaisultraan. Ei malttas oottaa :). Neuvolaan soitan vasta sen jälkeen,kun haluun sata varmuuden että tuolla on ihan oikeesti joku ja sydän sykkii..

:)

Vierailija
404/488 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla sain plussan, raskaana 3+..Laskettuaika laskurin mukaan oli 19.9.. Ja nyt olisi rv 5+5.

Ihan ensikertalaisia ollaan, minä 26v ja mies 25v.

Huomenna soittelis neuvolaan.

Oli niin erikoiset olot, lämmöt korkealla ovulaatiosta lähtien, nännit kosketusherkät jo viikon ja viikonlopusta asti kokopäiväinen etova olo.

Vierailija
405/488 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempitys Höpönassulle! Mä jotenkin tulkitsisin niin, että jostain syystä se plussa on tullut ja jossei kohdunulkoista löytynyt niin mulla ois aika hyvä fiilis että kaikki kääntyis parhain päin. Jännä, miten mulla on positiivisia fiiliksiä muille mut ei ittelleni :D mutta voimia, aika hermojaraastavaa, uskon!

Mua alkoi huipata ja silmät ei tarkenna kunnolla, toisaalta voi olla niskatkin jumissa kun torkkuu koko ajan ties missä. Mutta kakkosen kohdalla teki kyllä saman, kylläkin jo aiemmilla viikoilla, ja johtui tosta kilpparista ja arvojen heittelystä...

Ylihuomenna eka neuvola :)

406/488 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks syyskuun lasta odottava äiti ilmoittautuu mukaan. Terkkari laskeskeli la:n olevan 13.9. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tuossa äsken mietiskelin yksityiselle lääkäriasemalle ultraan menoa. Onko kokemuksia Meri-oulun neuvolasta, onko palvelu minkälaista, viittiikö mennä? Olis kyllä aika edullinen mutta viittiikö sit kuitenkaan mennä jos palvelu ei oo hyvää.

Oireita ovat pahoinvointi, aivan hillitön väsymys, päänsärky, vessassa ravaaminen. Mahan turvotusta ei nyt vielä ainakaan hirveesti ole.

Vierailija
407/488 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhei, nää herätyskelloaamut ei oo meiän juttu muksujen kans. Tänään pikkupimulla 1,5v-neuvola 9.30 - me kun ollaan totuttu heräämään vast yhdeksän kieppeillä. Varsinkin isoveljellä tekee tiukkaa kiireaamut *huoh*

Mä jo elättelin toiveita et tää kokoaikanen pahoinvointi säästäis mut tässä raskaudessa, tai edes tulis myöhemmin mut pah! kokoaikaällötys päällä eilisaamusta asti... Hermot kireenä ku viulunkieli joten vähän räjähdysaltis ilmapiiri tässä huushollissa.

Nyt viemään isoveli naapuriin josta pappa hakee ja vie kerhoon yhden jälkeen ja mä suuntaan pikkuneidin kans korvalääkärille tuubikontrolliin =)

Tervetuloa uudet!!

Vierailija
408/488 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä ollaan :) Ei löytynyt kohdunulkoista raskautta :) Mutta hormonit vähän liian hitaasti nousseet :( Perjantaina katsotaan uudestaan ja lääkäri oli ihana, sanoi että vielä on toivoa!! :)

Vierailija
409/488 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stemppiä höpönassu :)

Täällä olotilat jatkunut ja ihan kuin olis vuosisadan krapula kokoajan :D

Te keillä on lemmikkieläimiä koira/kissa,niin oletteko miettineet eläimen suhtautumista vauvaan? Itse olen pähkäillyt että kuinka tuo koirani suhtautuu vauvaan ja toisaalta pelkään omalla tavalla asiaa,vaikka tiedän että koirani on hyväluontoinen ihmisiä kohtaan, varsinkin lapsista tykkää.

Kiinalainen kalenteri lupaili tyttöä ja kaikki sukulaiset ovat olleet sitä mieltä että tyttö tulee,vaikkakin sellaista voi vielä tässä vaiheessa sanoa ja mielestäni pääasia on että olisi terve.

Entä kuinka olette kertoneet töissä raskaudesta?

Itse kerroin pomolleni jo,koska en halunnut valehdella neuvolakäynneistä. Pomoni on 32vuotias nuori mies. Yllätyin hänen suhtautumisesta koska oli aivan innoissaan ja rupesi heti kauppaan vaunuja ja muuta lasten tavaraa :D Mielessä kävi että niin kumpi tässä raskaana oli :D

410/488 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähinnä odotellaan/pelätään raskausoireita.. Väsymystä ja palelua kyllä löytyy vaikka muille jakaa, työvuorot on yhtä tuskaa varsinki iltavuorot kun kasilta alkaa jo väsyttää niin että meinaa seisalteen nukahtaa :P Mutta kai se pahoinvointi ja ällötys tulee tässä parin vkon aikana jos tulee. Toki toivon ettei tulis, mutta taitaa olla pelkkää toiveunta :D Oon koittanu B-vitamiinia syödä, vahvaa sellasta, että josko se yhtään vähentäis sitä, jos on tullakseen.. Kyllä nyt jo huomaa, että jos tulee vähääkään pisempi tauko syömiseen, niin helposti alkaa oksettaa ja heikottaa. Meillä töissä on vielä tosi hankala, kun ei päästä syömään kuin sen 2 kertaa 8h aikana. Ens vkolla vielä aamuvuorossa ja herätykset 4:45 :P Että hui!

En oo vielä kertonu töissä raskaudesta enkä aio ihan heti kertoakaan. Saan varmaan potkut samantien..

Kävin tällä vkolla kilpparitesteissä, kun on viime keväänä niitä arvoja mittailtu ja sillonki oli vähän niin ja näin. No, en tiedä, miten paljon tämä raskaus vaikuttaa tuloksiin, mutta tsh arvo oli koholla (jos joku nyt niistä ymmärtää ;) ). Yritin saada aikaa lääkärille mutta hoitaja meinas että koska mulla kuitenki kohta on neuvolalääkäri niin voin asian keskustella siellä. Toivon, että saisin edes kokeiltavaksi lääkkeitä, jos tämä ikiväsymys edes piirun verran helpottas- pelkässä raskausajan väsymyksessä olis jo ihan tarpeeksi.

Mutta sellasta tänne. Toivotaan teille kaikille parempia vointeja kellä huonoa olo on. Muistakaa syödä säännöllisesti ja ulkoilla ja koittaa tehdä kaikkea vaikkei jaksaskaa :) Monesti se että jää kotiin makaamaan ja kieriskelemään siinä huonossa olossa, on paljon pahempi kuin se että lähtee sieltä omista hajuista :D pois ja koittaa saada ajatuksia jonnekki muualle kuin pahoinvointiin. Ja helpommin sanottu kuin tehty- onhan se 4 kertaa jo koettu ja 5 kerta edessä :D

Vierailija
411/488 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönassu, ihana lääkäri ja todella toivoa ei ole viety! Täällä oot ajatuksissa, käy heti huomenna kertomassa taas miten menee, odottavan aika on pitkä...

Uusia oli taas tullut ihanaa, tervetuloa!

mami_90 onko sun pomos siis pienten lasten isä, ne on joskus ihan superinnokkaita tästä lapsiasiasta kun ovat itse pääseet sisään juttuun :D

Mä oon joutunu kertomaan töissä heti raskaudesta kun töissä on kaikennäköstä ja esim. yövuoroja en mielellään nyt tekis montaa peräkkäin, voi olla että myöhemmin en ollenkaan, mut kattoo nyt. Muuten taas eilen tuntui että hormonitasot runsastu, olo oli sen mukanen... Jo aamulla hampaita pestessä yökin ja mietin että mitäköhän tästä tulee, olin ihan poikki. Oon nyt vielä just vaihtanut aivan toisentyyppiselle osastolle sairaalassa ja ollut pari päivää perehdytyksessä, päässä vaan surisee :D kun tämän iltavuoron jaksasin niin sitten ois loppuviikko vapaata (teen 30h/vk). Tosin mies on töissä vielä lauantainakin niin onhan siinä neljän lapsen kanssa puuhaa, mutta se on kuitenkin erilaista kuin töissä, rentoa :)

Neuvola ja samalla terkkari ultraa 4.2 reilu viikko oottelua, jännäää!

Vierailija
412/488 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönassulle peukut, ja varpaat, perjantaille =) Ihanan empaattinen lääkäri.

Töissä oon ajatellu kertoa ekan neuvolaultran jälkeen. Mähän oon hoitovapaalla tän vuoden loppuun pimusta mut se siis muuttuis näillä näkymin äippälomaks elokuussa. Sijaisen kannaltakin kiva saada tietää miten pitkään pesti jatkuu, vaikka nythän kaupunki kivasti ei jatkanutkaan mun "vaki"sijaisen pestiä täks vuodeks vaan otti siihen toisen. Sikamaista touhua varsinkin kun tää joka mua aluks sijaisti kieltäyty vakipaikasta toisessa työpisteessä ja halus jatkaa meillä mieluummin sijaisena ku tykkäs asiakkaista ja työporukasta.

Voihan mielialavaihtelut! Ens pidättelen porua Hulluna häämekkoihin -ohjelmaa kattoes ja äsken pimahdi esikoiselle ihan täysin ku kikkaili vessassa ja anto pikkusiskon läträtä pesualtaassa, ja nyt itkettää taas.

Raskaudesta oon kertonu miehen lisäks omalle äidille, veljenvaimolle ja parille hyvälle ystävälle. Ainiin ja eilen pikkupimun korvalääkärille ku kerto seuraavan tuubikontrollin olevan syyskuussa. Tuo sama setähän hoitaa myös mun refluksia.

Millasissa asunnoissa te muuten asustelette ja millasilla kokoonpanoilla?

Me, 2 aikuista, lapset 1,5v ja 5v plus kissa, asutaan maalla, pienessä 3h+k+s talossa =) Koira asustaa pihamaalla omassa isossa yksiössään 24/7 ympärivuoden. Suunnitteilla olisi tehdä tuosta saunatilasta huone plus vessa ja pieni hirsinen sauna plus huone rakennus pihamaalle.

Vierailija
413/488 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä laittaa et mulla viimeraskaudessa pshoinvointiin autto Seaband-rannekkeet, veivät sen hulluimman pahoinvointihuipun pois. Tarvis varmaan kaivaakin ne jo esiin jostain...

Vierailija
414/488 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän perheeseen kuuluu kahden aikuisen lisäksi lapset 9-v, 8-v, 5-v, ja 3-v. Asutaan 2km kaupungin keskustasta, rauhallisella luonnonläheisellä alueella jossa paljon lapsiperheitä, opiskelijoita ja vanhuksia. Kotina 95m2 remontoitu kerrostalohuoneisto 4h+K+pikkuhuone joka ei virallinen huone, mutta siinä kuitenkin ikkuna. Meillä ei ole omaa saunaa koska tässä talossa on upea saunaosasto uima-altaineen. Meillä on kaksi saunavuoroo viikossa just tän takia ;). Asuisin mielelläni tässä vaikka aina, remonttia vaan välillä lisää ja huonejärjestelyjä täytyy tehdä esim. isompien tullessa murrosikään että saavat omaa rauhaa :) Taloyhtiössä on oma talonmies ja on tosi ihanaa kun tietää että hän hoitaa saunanpesut, lumityöt, korjaushommat ym. Kaippa tähän viisi mahtuu ja vaikka tulis kaksoset niin kuusikin :D

Vierailija
415/488 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomollani on ainakin yksi kouluikäinen ja kaiketi sitten muutaman vuoden ikäinen,koska tosiaan niitä vaunuja kauppaa minulle :) Ihana kumminkin nähdä että hänkin innoistui asiasta ja oli heti tukena. Eilenkin kyseli kauheasti vointeja ja kertoi jo vaimonsa raskauksista. Harmitti sinänsä raskaudesta kertoa jo nyt koska viime vuoden loppu puolella olin pitkällä sairaslomalla käden vuoksi.

Täällä perheeseen kuuluu minä ja 3 vuotias koira. Asumme 59 neliöisessä kerrostalo kaksiossa luonnon lähellä. Muuttoa isompaan olen kyllä miettinyt mutta ehkä se tulee vasta sitten ajankohtaiseksi kun pikkuinen kasvaa. Tämän hetkinen asunto on huone ratkaisultaan todella kätevä ja olohuoneesta periaatteessa saisi 2 huonetta tehtyä vaikka tilanjakajalla. Lapsen isä asuu alle 1km päässä joten ei olisi hänelläkään pitkä matka sitten vauvaa katsomaan.

Tuosta töissä olemisesta pakko itsekkin sanoa,että rankkaa tekee kun pahoinvoitia nyt ruvennut enemmän olemaan ja meillä käy asiakkaita jotka ovat paatuneita alkoholisteja,joten tästä voitte kuvitella sen tuoksun mitä heistä tulee, ei kaukana ole ollut etten ole oksentanut kun ovat palveltavaksi kassalle tulleet. Moni kun heistä ei hygieniasta huolehdi.

Vierailija
416/488 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni, kissaneiti, pojat 7, 5 ja 1 vuotiaat.

Neliöitä on 75 ja huoneita 3. Kyllä tähän vielä mahdutaan, etenkin sen aikaa kun pikkuinen on pinniksessä meijän makkarissa, mutta lasten makkariin onkin jo haasteellista saada mahtumaan vielä yksi sänky. Nuorimmaisen sängyn paikalle ei ikkunan vuoksi voi kerrossänkyäkään laittaa ja yhden seinän leveydeltä on vaatekaappeja. Onneksi on raskausaika ja se pinnisaika meijän makkarissa, joten aikaa on vielä miettiä.

Rontsu (ens viikolla on eka neuvola, aika liitää)

417/488 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3-vuotias koira, tuntuu tykkäävän lapsista. Sillon tosin kun avokin kummityttö oli sen ikänen, et oli just oppinu ryömimään nii koira melkeimpä pelkäs sitä :D.

Töissä en oo vielä kertonu, aattelin ekan ultran jälkeen kertoo jos/kun pitää kikkailla vuorojen vaihtojen kanssa.

Asutaan kihlatun kanssa saunallisessa kaksiossa 62neliöö aika keskustassa kerrostalossa. Tykkään tosi paljon tästä alueesta, mut kämppä ois pikkurempan tarpeeessa.Vuokrakämppä nii ei oikein itekää voi rempata, eikä kannatakaan. Edelliset asujat oli tosin tapetoinu olkkarin ja makarin yhen seinän tehosteseinäks, ne onki tosi kivat:) Olkkari on tosi hyvän kokonen ja makariki iha ok. Ollaan itseasiassa just ettimässä ensimmäistä omaa omistusasuntoa, mut ainakaa vielä ei oo tullu sopivaa vastaan :/. Keväällä kuulemma asuntoja on enemmän tarjolla, sitä odotellessa

Tasan kolme viikkoo ultraan hihhei :). En oo vielä ees neuvolaan soittanu ku päätin että soitan vasta sen jälkeen.

418/488 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen kokoonpano on minä, avomies ja 1v koira. :) Asutaan rivitalossa luonnon äärellä, ostettiin oma asunto talvella 2010. Neliöitä ei oo kuin 60, mutta jotenkin on todella hyvät huonejaot (2h+k+s).

Mä jotenkin odottelen pahoinvointia tai vastaavaa. Tai joka aamu on jotenkin niin uskomaton olo, että raskaana, mulla on ainoastaan rinnat todella arat ja ravaan vessassa. Tähän mennessä ei oo muita oireita tullut. Jotenkin olin niin varautunut, että oon oksentamassa 24/7 ja saan itkupotkuraivareita joka väliin. :D

Eka neuvola mulla on 12.2. Kun soitin neuvolaan, sanoi, että voisi mennä joko yksityiselle käymään ultrassa jos tahtoo mielenrauhan tai sit jos haluaa päästä halvemmalla, voi kunnalta varata röngtenhoitajan ajan. Niillä on myös ultravälineet. En ookkaan ennen tuosta kuullut? Onko joku käynyt joskus röngtenhoitajalla ns. varhaisultrassa?

Vierailija
419/488 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minisport: Mitä sul on viikkoja tuon ultran jälkeen? Neuvolaan kannattaa soittaa kuitenkin ajoissa kun jos meinaa niihin veriseuloihin ni niiden ottamisajankohta on tosi tarkka, olisko ollu et rv9-10 eikä päivääkään yli. Tuo on muuttunu nyt täs lähivuosina aikasemmaks ajankohdaks.

Meillä noita verikokeita ri oteta tai niskaturvotusta mitata, ei ole edellisissäkään raskauksissa.

420/488 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseen kuuluu minun ja miehen lisäksi 7,6 ja 3 vuotiaat tytöt sekä kohta 5v poika. asutaan 1,5v vanhassa okt keski-suomessa. Ens kesälle ois tiedossa paljon pihahommia, viime kesänä niitä jo aloteltiin. Saas nähdä, onko minusta ens kesänä mullassa möyrimään, voi olla ettei ole :D

Mulla on takana 3 sektioo, ainoastaan vanhimmainen on syntyny alakautta imukupilla avustettuna kylläkin. Että sektio taas tiedossa.

Ja tänään alko se etominen ihan kunnolla...yök! Kaupassa aamulla kävin ja tuntu että pitääkö kesken kaiken juosta sieltä pois.. brh.

Mikä se RANNEKE oikein on? voiskohan siitä oikeesti olla apua? joku akupunktio?