Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSKUISET 2013

Kommentit (488)

Vierailija
441/488 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa rv6+4 hävisi ultrassa savuna ilmaan... Tuulimuna on kai virallinen diagnoosi eli raskaushormoonit koholla (=pahoinvointi, rintojen arkuus jne), kohtu suurentunut ja ultraassa näkyi raskauspussi MUTTA ei mitään sen sisällä. Gyne laitto lähetteen naistentautienpolille mut ajan saamiseen saattaa mennä PARIKIN(!!) viikkoa. Vuotaa itsellään pois jos vuotaa, polilta sit viimeistään cytotecit vuodon aikaansaamiseks. Raskausoireista joudun kärsimään kunnes hormoonit häviävät kropasta eli mahdollisesti vielä jokusen viikkoakin.

Hyvää jatkoa teille kaikille ja toivottavasti pääsette syyskuulle asti =)

442/488 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ultrassa ja siellähän se köllötti, pieni sydän pamppaili ja syke löyty :). Viikot heitti muutamalla päivällä, omien laskujen mukaan olis ollu 6+4, mut ultraaja sano että 6+1.

Alkio on oikeassa paikassa, kohtu on pikkase taaksepäin kallistunut, vuotoja ei näy, munasarjat ok ja kohtu vähän jo koholla :).. Lähetin siskolle kuvan ultrakuvasta, eli ensimmäistä kertaa kerrottiin tänään asiasta :). Oli kyllä niin ilonen, kilju ja huuti ja nauro :D. Huomenna kerrotaan miehekkeen äitille, torstaina iskälle :).

jennil: voi ei :(. yritä kestää, oo paljon läheisten ihmisten kaa ja yritä olla miettimättä liikaa asiaa,vaikka uskon että on vaikeeta :/.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/488 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikasemmin, mutta en oo sitten päässyt nyt koneelle paremmin..

Eli, siis plussa pätkähti meillekkin tossa puoltoista viikkoa sitten. Viikkoja kasassa nyt 5+6 ja laskettu aika pitäs olla siinä 24.9 paikkeilla. Luulen kyllä että aikasemmin.

Varasin yksityiselle ultra aikaa ja se onkin jo ens viikon torstaina. Jännää.

Ollaan nuori pariskunta, mulla yksi lapsi aikaisemmasta suhteesta ja nyt siis mun toinen ja miehen ensimmäinen tulossa..

Vierailija
444/488 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sit neuvola ja hyvin sujui kun terkkari tiesi, ettei mukana olleelle 5 vuotiaalle vielä kerrota raskaudesta.

Pissa puhdas, paino laskusuunnassa (mikä on ihme, kun hoidan kuvotusta kovilla karkeilla, ihme ettei pojat ole huomannu), Hb mulle tyypillisesti 116, paineet 109/64. Kaikki siis kunnossa ja eikun huomenna soittamaan Jorvista ultra-aikaa :) Seuraava neukkis onkin sit toukokuussa kun voi ne kelan paperit täyttää.

Rontsu 6+5

Vierailija
445/488 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jennil!! Iso lohtuhali! Ei ole ruusuinen teidän tienne :( mutta mä olen sitä mieltä, että hyvän ja huonon määrä on vakio, että kun teitä nyt koitellaan, niin jossain kohtaa se hyvitetään takaisin. Paljon voimia! Meillä kanssa yksi tuulimuna takana, mutta se selvisi kun vuoto alkoi, toi parin viikon odotus tuntuu hurjalta! Mä niin pelkään että meille käy samoin...

Mä olen niin loppu, ja tällä hetkellä tuntuu, etten millään pärjää näitten kahden nassikan kanssa, millä ilveellä tähän voisi tulla kolmas?! Noh, ehkä tää väsymys tästä väistyy jos se vauva joskus sieltä tupsahtaa. Nyt vaan on arki niin taistelua, itkua ja tappelua, etten millään jaksa... Huoh. Vissiin on äiti hiukan herkillä ja kun ei kehitä nassikoille aktiviteettia niin on sota valmis...

Vierailija
446/488 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan aikaisin osalla teistä neuvola. Mulla on huomenna eka ja silloin on rv9+4. 1.9 ois LA. Täällä ei myöskään ole ultraa neuvolassa, ainoastaan dobbler. Sekin toisaalta riittää, että tässä vaiheessa kuulee sydänäänet. Varhaisultrassa tuli käytyä yksityisellä, toivottavasti pieni on yhä matkassa. Hitaasti on nämä viikot kuluneet, jo ennen joulua plussasin ja olen vain odotellut että 12 viikkoa tulisi täyteen...

Vierailija
447/488 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

Saattaapi olla että työnnän nenäni väärän kuun porukkaan, kun en muistanut enää raskauden ja puolentoista vuoden imetyksen jälkeen kiertoni pituutta. Laskettu aika meidän toisella on siis jotain välillä 30.9-1.10. Ensimmäinen tosin syntyi 3viikkoa etuajassa, joten ehkä voin silti asettua tähän ryhmään ja uskoa että syyskuussa saaamme lisää perhettä jos kaikki menee hyvin.

Täällä on jo ehditty jakaa iloja ja suruja ja elämäntarinoita.Kaikkea en ehtinyt vielä lukea, mutta tutustun pikkuhiljaa.

Täytyy varmaan lähteä nyt selkäkipuineni tuonne sohvalle palelemaan, jos pikku herra herättelee taas jossain vaiheessa alakerrasta. Koskaan ei ole palellut näin paljon!!! Pahasta olosta ei tietoakaan - onneksi.

448/488 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet! :)

itte:

Miulla on neuvola 15.2 ja sillon menossa rv 8+4.

Hyi, aamupuuroo syödessä on nykysin vaikeempaa, puuron rakenne jos on liian paksuu nii ei maistu. Nytki piti sylkee osa ja heittää pois yäk. Eilen kerrottiin miehekkeen äitille ja miehen serkulle. Anopilta tuli itku ja serkku otti tosi neutraalisti.Tänään kerron iskälle että siitä tulee ukki :). Alunperin ei pitäny kertoo iha näi aikaseen,mutta mieli muuttu varhais ultran jälkeen (:

Ootteko jo kertonu lähimmäisille raskaudesta? Tai missä vaiheessa meinasitte kertoo :)?

Vierailija
449/488 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille. Meitä on minä 19 mies 28. Asutaan miehen omistamassa kakskerroksisessa rivitaloasunnossa. Kolme makkaria olohuone keittiö sauna ja kaks vessaa.

Toisella yrityskuukaudella tärppäs. Menkkojen mukaan rv 5+5. Ens viikon tiistaina 5.2. Ensimmäinen neuvolakäynti.

Onko muilla ollu mies heti ekalla kerralla mukana nlassa.

Meillä ei ole kerrottu kuin mun parhaalleystävälle joka myös tuleva kummitäti. Toinen kaveri myös raskaana ja arvasi asian kun puhuin siitä kuinka helposti tulee itku. Mies on kertonut siskolleen.

Omalle äidilleni en vielä viitsi kertoa kun äitin sisko sai viimeviikon keskiviikkona keskenmenon /:

Oireita on tosiaan tuo itkeskely, väsymys, jatkuva syöminen ja vessassa ravaaminen

Vierailija
450/488 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosiaan jo neuvola, ja nyt odottlen keskussairaalanlähetettä veriseulaan ja aikaa Nähdään pian!-ultraan. Siksi siis eka neuvola olijo rv 7 , kun tuo veriseula pitää ottaa rv 9-10, niin ehtii sit lähete kiertää tuolta keskussairaalan kautta. Kuulostaa niiin epäreilulta että toisten neuvolassa ultrataan, meillä ei siellä ole edes laitteita.

Mä olen kertonut kahdelle kaverille, muille ja mummusille kerrotaan mieluusti vasta ton ekan ultran jälkeen.

Vielä noista syömisistä... Meidän neuvolasta saadun ohjeistuksen mukaan pastöroimattomasta maidosta tehdyt juustot on kieltolistalla, mutta sen lisäksi on erikseen mainittu kaikki pehmeät tuorejuustot. Tämä perustui siihen että siinä se listeria helpoimmin lisääntyy tms jos ei säilytys ole mennyt ihan ohjeen mukaan. Mä en oikein tiedä sitten ukallanko niitä ollenkaan käyttää, kun taas esim valion sivuilla sanotaan että ovat turvallisia. Se nyt ainakin on varma, etten tosiaan syö mitään tuorejuustoja jostain seisovasta pöydästä tms kun en tiedä mistä on tullut ja kauanko se siinä on seissyt.

Vierailija
451/488 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me myönnettiin asia läheisille tuossa viikko sitten. Oli kuulemma ihan arvattavissa. Hyvin onnellisia ovat meidän puolesta. Mummot ku tahtoisivat jo kertoa kaikille, mutta pakko oli vielä vähän toppuutella. Kerroimme jopa minun 5 vuotiaalle. Raasu ku on niin hoitamassa äitiä, ku äiti vaan oksentelee ja voi huonosti. :/ Toivottavasti tämä pahoinvointi menisi jo ohi.

Tässä kuitenki ootellaan, että päästäisiin neuvolaan. Ensimmäisen raskauden aikana ensikäynti oli rv 8+? mutta nyt n. rv 12+0. Riippunee paljon kunta/kaupunki kohtaisesti näköjään. Mieheni on niin innoissaan tulossa neuvolaan mukaan, että minkäs teet.

Vierailija
452/488 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mun viestissä Np-ultra on vaihtunut nähdään pian-ultraksi! :D

453/488 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja vasta 7+2 ja oon jo ihan kypsä tähän pahaanoloon! Joku muukin toivoi hyppyä viikolla 15, mä voisin kans hypätä! Mua kyllästyttää miettiä kokoajan, mitä seuraavaksi söisin, koska sitten ku se huono-olo meinaa tulla niin pitää olla samantien jotain suuhun laitettavaa...örk. Oksentaa ei oo tarvinu vielä ja toivottavasti ei tarvikaan, mutta tää olo on muutenki niin kamala että.

Jennil, olipas surullista kun kävi nuin :( Mulla kans oli tossa vko sitte lauantaina, kun kävin uimassa, sen jälkeen vähän veristä vuotoa mutta se jäi siihen yhteen kertaan enkä mä sen jälkeen oo hirveesti asiaa edes miettiny. Ultraan mennään sitten kun neuvolasta lähettävät, mitään ylimääräsiä en raaski ottaa.

Kävin äsken tilaamassa ne pahoinvointirannekkeet! En töissä pysty niitä käyttämään, mutta jos kotona sais niistä helpotusta niin olis kiva. Kokeillaan, eipä se nyt maksanu ku 18e pk kanssa niin ei niin iso summa ole että sitte hirveesti harmittas jos ne ei toimikaan mulle.

Mä oon ollu saikulla nyt 3pvä kun on ollu polvi kipeenä. Kohta menen lääkäriin juttelemaan mitäs sitte seuraavaksi. Polvi on kyllä jo ok mutta toisaalta tää saikku tuli ihan hyvään saumaan tän pahoinvoinnin kannalta.. eilinen ja tää aamu on varsinki ollu sellasia ittensäkasaamis- aamuja.

Tervetuloa kaikki uudet mukaan tänne :)

Ainiin, mulle alotettiin kilpirauhaslääkitys! Ke alotin, saas nähdä miten ja mihin se vaikuttaa.

454/488 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pääsin vihdoin ajoissa töistä. On tullut tehtyä tässä neljän pvän aikana 39h töitä. Tänään sain moitteet siitä, etten jousta työkavereiden tähden?!? Mistä sitte nää alkuviikon työtunnit johtuu jos ei joustavuudesta?? On tässä raskaudenaikana oppinut kyllä tulistumaan, joten moista en kuunnellut vaan sanoin aika pahasti takasin :x täytynee huomenna pahotella käyttäytymistä :D

Mulla on sekä neuvola että varhaisulta 12.2.. Mies ilmotti jo kun varasin aikaa, että katso hänen työvuoronsa myös siten, että päästään molemmat. Olin otettu kun on niin kovin kiinnostunut ja näkee, kuinka onnellinen tuleva isä on :) Kaupasta ostaa vaan terveellisiä ruokia, huolehtii mun ruokavaliosta ja jaksamisesta. On kyllä kultainen mies. :)

Mun tekis mieli perua kyllä se yksityisen aika, oli jotenkin niin tympeä kun soitin sinne :/

Hei, saako kysyä vähän epämiellyttävän kysymyksen? Onko jollakin ollut hiivatulehdusta koskaan? Miten sen tunnistatte? Itse epäilen sitä tällä hetkellä oireista päätellen ja kun on raskaus+antibioottikuuri oli tuossa vastikään. Eikös ne altista siihen myöskin? Erittäin epämielyttävää ja nyt mietinkin, tulisko ottaa yhteys lääkäriin. Nettitohtori sivulla oli, et jos epäilee niin tulis ottaa yhteys lekuriin.. Jotenkin vaan en tahtois häiriä lääkäreitä moisella..

Vierailija
455/488 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin se jumalaton kutina on ihan selvä merkki, MUTTA jos on eka kerta niin menisin lekurin kautta jotta varmistuu. Seuraavalla kerralla sit tietää :)

ja jos uusii hyvin pian hoidon jälkeen, niin kannataa antaa miehelle se voidetuubi, kun tuo pirulainen saattaa majailla myös siellä miehen vehkeessä josta sen sitten saa aina uudestaan :(

Vierailija
456/488 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan! Varasin varhaisultraan just ajan ja se on 13.2. Jännää. Olisin jotenkin toivonut että joa aiemmin, mutta tuolloin on sitten varmasti yli 7viikkoa kasassa. Hiukan ehkä tuntuu tuhlaukselta, kun ei ole mitään varsinaista syytä mennä ultraan, mutta olen tosin kerran varhaisultrassa saanut keskenmeno uutisen ja jotenkin haluaisin tiitä niin hyvät kuin huonotkin uutiset ajoissa. Enkä nyt vielä ikäloppu odottaja ole ;-) vaikka kesällä täytänkin 38.

Ensimmäisessä raskaudessani pahoinvoinnista ei ollut tietoakaan, mutta nyt on kyllä outo olo ja ruoka ei oikein maita, tai heti tulee täys olo... Painokin on vähän noussut, mikä lienee turvotusta, sillä ei kai tässä vaiheessa vielä lihota.

Tällaisia kuulumisia tänne Keravalle. Hyvää ja hyvinvointista viikonloppua kaikille!

Vierailija
457/488 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! vieläkö ehtii mukaan..? :)

Esikoista täällä odotellaan, laskettu aika 16.9 ja ensimmäinen neuvola 8.2 eli viikon kuluttua. Ei malttaisi odottaa! En ole edes varma pääseekö silloin jo ultraan, testit ainakin otetaan. Ja mies on ehdottomasti tulossa mukaan.

Väsymystä, uskomatonta väsymystä, on ollut jo pari viikkoa, nyt alkaa tulla pahoinvointiakin ja rasvaruokien ällötys. Ja vasta tätä viestiketjua lukiessa tajusin että se jääkaappia viikon ajan vaivannut paha haju taitaakin olla omaa herkistynyttä hajuaistia! :)

Hyvää viikonloppua kaikile!

458/488 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on muutaman kerran ollu hiiva, apteekista ostin sen puikon ja meni sillä iha suosiolla ohi. Yks ällötys mikä itellä on nyt tullu,en tiiä johtuuko raskaudesta vai mistä, mut miulle on tullu peräpukama :D. ällöttäää, sais mennä itestään ohi ku ei kehtais mennä apteekkiin ostamaan mitään mössöjä. Yks kysymys teille,vaikka joku tais sitä aikasemmin kysyyki, mut ootteko ollu miten aktiivisia sänkypuuhissa? Itellä on joteki alkuraskauden pelkoo, tänään rupesin itkemään hommailun jälkeen ku tuntuu et ku suoraan sanottuna panee syvälle nii se tökkäsis sen alkion irti tai jotain. Vaikka iha turvallistaha sen pitäs olla,mut jotenki epävarma olo. Mies sano että ei haluu että miulle tulee paha mieli :S. Noh ehkä ku 12viikkoo tulee täyteen niin helpottaa :).

Tällä viikolla sanottiin miun siskolle,porukoille, miehen äitille,serkulle ja siskolle. Kaikki on ottanu hyvin uutisen vastaan :). Iskä jo sanoki että voi viiä sit serkukset yhessä ongelle :D .Siskon ja tälle tulevalla tulee about 2 vuoden ikäero :).

Vierailija
459/488 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran plussauksen jälkeen on harrastettu seksiä, ei se niinkään pelota.. Mutta muutenkin huono olo niin ei tee mieli mitään hötkyilyjä.. Kerroin ystävilleni raskaudesta ensin koska tiesin äitini reaktion asiaan, vasta viime vknloppuna kerroin ja sillä meni sulatella asiaa 4päivää, "kai siihen ajatukseen sitten tottuu" .. Mies kertoi omalle äitilleen ja hän otti asian ihan hyvin..

Vierailija
460/488 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tietää jo lähimmät sukulaiset sekä muutama hyvä ystävä. Täti joka sai keskenmenon viime viikon keskiviikkona oli ihan innoissaan ja harmitteli kun heillä kävi niin kun ois ollu melkein samanikäsiä. Äitikin otti odotettua paremmin. Miehen äidille ei ollut niin iso juttu kun on ennestään ja viis lastenlasta.

Oireita ei sen kummallisempia vieläkään, jatkuva syöminen, jos ei syö tulee huono-olo, vessassa ravaaminen, pyörryttää välillä, ja nukkua voisin vaikka 24/7. Tiistaina eka neuvola.

lootusneiti 6+1