kulkeeko lapsesi/nuoresi ilmaiseksi muiden kyydillä esim.harrastuksiin?
miksi et koskaan maksa mitään kulukorvausta?
t.kyllästynyt kuskaamaan muiden lapsia ilmaiseksi ilman kiitosta
Kommentit (115)
Minä olen aina ajatellut, että näillä on joku alkoholiongelma
Ei välttämättä ongelmaa, mutta onhan se ongelma, jos autoilu määrittelee sen mitä sinä juot päivällisen ohessa ja sen jälkeen.Autoilijat nimittäin eivät ilmeisesti kykene nauttimaan elämästään alkoholia kohtuudella naukkaillen. Autoilija laskelmoi päivänsä sen mukaan mitä kaikkea kerkeää autollaan tekemään ja kuinka monta asiaa kykenee autollaan kerralla hoitamaan.
Relaisitte vähän. Lapset käy itse harrastuksissa, jos itse viihtyvät harrastuksissaan. Jos eivät niin harrastus on kertakaikkisen väärä.
Kippistä! Kerranhan täälä eletään.
Maapallo kaatuu autoilijoiden takia niskaamme.
Tajuatteko miten te pikakelaatte tätä maailmaa tuhoon. Ei meidän auta muu, kuin pyöritellä päitä ja täyttää lasi puolestanne. Teidän puolesta, jotka ette osaa relata.
Autoilijat usein antavat auton olla isäntä. Autohan alunperin hankittiin rengiksi.
Joten miksi sitten jätetään se viini juomatta lounaalla ja päivällisellä?
Eihän auto suinkaan saa vaikuttaa elämän pieniin iloihin. Muuten syntyy stressi ja vitutus.
T: 11cm mies ja kohtuuden corolla
Autoilijat usein antavat auton olla isäntä. Autohan alunperin hankittiin rengiksi.
Eihän auto suinkaan saa vaikuttaa elämän pieniin iloihin. Muuten syntyy stressi ja vitutus.T: 11cm mies ja kohtuuden corolla
Hyvä sun on olla corollas kanssa.
-treeneihin kuskaava isä
Älytöntähän se on startata autot vierekkäisiltä pihoilta kun on sama matka. Mutta ei se tarkoita että yhden auton olisi yksin se tehtävä ja viedä muiden lapset samalla ilman vastapalvelusta/korvausta.
Mä asun pientaloalueella ja kouluun on kolmisen kilometriä matkaa. Kun on ollut tosi kova pakkasaamu, niin olen vienyt lapsen kouluun kahdeksaksi. Surullista on se että huomaan ulkona myös muissa pihoissa skrapattavan autoa ja reppuselkäinen lapsi seisoo vieressä. Kukaan ei kysy silloinkaan että pääsisikö meidän lapsi teidän kyydissä vaan ajetaan peräkkäin koululle. En edes minä kysy jota asia häiritsee :(. Pitäisi kai lähentää naapurisuhteita niin olisi helpompi kysyäkin...
ja peleihin kun meillä ei ole autoa.
Kyllä se autoilu rajoittaisi elämää. Nyt tulen bussilla töistä klo 16.30. Katson, että pojalla on vehneet matkassa ja työnnän pihalle.
Saan itse istahtaa syömään ja lukea lehden rauhassa ja ottaa oluen tai lasin viiniä ruoan kanssa.
Ei tarvitse hoppuilla iltahommien kans ja mies saa mennä lenkille kun minä olen katsomassa pienempiä lapsia.
Jos minulla olisi auto ja joutuisin kuskaamaan poikaa, pitäisi lähteä heti töistä tultua. Ei voisi ottaa sitä olutta tai kahta. Ei jäisi aikaa siivota ja mies joutuisi lopettamaan lenkkeilyn, koska joutuisi lapsenvahdiksi. Mies treenaa maratonille.
Kyllä autoilu rajoittaa elämää ja tuhoaa maapallon. Siksi emme ole hommanneet autoa.
Älytöntähän se on startata autot vierekkäisiltä pihoilta kun on sama matka. Mutta ei se tarkoita että yhden auton olisi yksin se tehtävä ja viedä muiden lapset samalla ilman vastapalvelusta/korvausta.
Mä asun pientaloalueella ja kouluun on kolmisen kilometriä matkaa. Kun on ollut tosi kova pakkasaamu, niin olen vienyt lapsen kouluun kahdeksaksi. Surullista on se että huomaan ulkona myös muissa pihoissa skrapattavan autoa ja reppuselkäinen lapsi seisoo vieressä. Kukaan ei kysy silloinkaan että pääsisikö meidän lapsi teidän kyydissä vaan ajetaan peräkkäin koululle. En edes minä kysy jota asia häiritsee :(. Pitäisi kai lähentää naapurisuhteita niin olisi helpompi kysyäkin...
Ja kyytiin pääsee, jos tulee ja lähtee meidän pihasta- aina. En kuskaa, enkä odottele muiden lapsia omaan pihaan. Samoin on sovittu meidän lasten osalta.
Harvalla on aikaa omien töiden lisäksi ajella ympäri kaupunkia, riittää noissa menoissa muutenkin.
aluksi oli ihan ok, sillä pojan äiti on yh ja vauvakin on kotona, mutta sitten alkoi menee ihan hulluksi, siis pyydettiin hakemaan kotoa, asumme siis samalla puolen tietä, matkaa n 300 m, käytännössä auto olisi pitänyt ajaa, ajaa reilu km että päästään kääntää ja toinen kilsa takas. Sanoin suoraan ei käy, kotoa lähdemm klo 17.30, pääsee kyytiin jos silloin on pihalla ja sitten alkoi se tekstiviestien mieletön määrä "odottakaa vielä, tullaan kohta " jne jne.
Sitten oli ihan pakko viheltää pillillä peli poikki ja sanoa ei, tänään ei käy, koska teemme sitä ja tätä ja lopulta en enää vastannut tekstiviesteihin.
2 v kuljetin 2 x vuodessa ilmaiseksi, ei kiitosta, ei jouluna kukkasta, vaatimuksen vaan nousi ja nousi.
Sen verran pitää olla älliä päässä että tuo jouluna joulukukan. Eikä minkäänlaisia ehtoja tee sitä ja hae täältä.
Eihän auto suinkaan saa vaikuttaa elämän pieniin iloihin. Muuten syntyy stressi ja vitutus.T: 11cm mies ja kohtuuden corolla
Hyvä sun on olla corollas kanssa.-treeneihin kuskaava isä
Miehet ovat lähinnä kuskeja lapsille, naapurin lapsille ja vaimolleen.
Ei ole herkkua monien miesten elämä tässäkään yhteiskunnassa.
Aina lapset kiittävät kyydistä. Maksuja ei yleensä ole makseltu puolin eikä toisin, poikkeuksena vain pidemmiltä kisamatkoilta. Vähän voidaan koukatakin lasta hakiessa, mutta pidempiä koukkauksia ei yleensä tehdä. Tällöin vaan kerrotaan että lapsi pääsee kyydissä, mutta kysytty tuotteko lapsen meille vai tiettyyn paikkaan matkan varrella.
Jos on kauppamenoja yms. niin siinä ne kaikki lapset tulee mukaan. Myös se meidän lapsi on ollut muiden kauppareissuilla mukana. Jos on suoraan menoa johonkin, niin ollaan kerrottu että ei sovi ja syy siihen.
Homma toimii puolin ja toisin. Mitään kynnysmattoja ei olla (ap kuulostaa siltä), eikä hyväksikäyttäjiä. Ei se homma nyt niin vaikeata ole saada toimimaan, kun vaan avaa suunsa...
Toisaalta en myöskään kehtaisi tunkea omaani toisten kyytiin. Ei se ole pelkästään se auto vaan se, että se vie koko illan ja aika on muutenkin kortilla.
Meidän tytön ja kaverinsa harrastuskuskaus menee vuoroviikkoina. Harrastus on 20km:n päässä ja siellä joutuu odottelemaan jossain kaupassa pyörien 1,5 tuntia, jos ei jaksa kotiin ajella takaisin. Ja ihan ovelta ovelle kuskataan. Me ajetaan lähteissä sellainen kilometrin ylimääräinen lenkki, kun kaveri haetaan ja vastaavasti he ajavat saman lenkin omalla kuskausvuorollaan.
Ei kai siitä mitään ylimääräisiä kuluja synny, jos joka tapauksessa olet menossa...
Meillä ei ole autoa, ja silloin tällöin tyttäremme menee peliin/turnaukseen jonkun muun kyydissä, jos julkisilla on hankala päästä. On aina kiitetty, ei koskaan odoteta, että kotipihasta haetaan, ei koskaan odoteta, että pääsee automaattisesti kyytiin ja mies on joukkueen (palkaton) johtaja, joka sitä kautta tekee muiden lasten hyväksi työtä.
Niinkuin ei synny lisäkuluja siitäkään jos otan taksiin mukaan kolme muuta itseni lisäksi ja maksan matkan yksin.
Bussilla harkkoihin? Oisko mitään?
ollaan tehty vuorot useamman perheen kesken, kuka kuskaa minäkin päivänä ja hyvin toimii. jos tulee esteitä niin sovitaan ne hyvässä hengessä.
myös teiniä ja kavereita kuskataan.
Myös teiniä ja kavereitaan kuskataan pelireissuilla, mutta lähinnä siksi, että miltä halutaan olla katsomassa pelejä itsekin. jos ei ole meiltä päästy viemään niin aina on saanu joltain kaverilta kyydin.
aluksi oli ihan ok, sillä pojan äiti on yh ja vauvakin on kotona, mutta sitten alkoi menee ihan hulluksi, siis pyydettiin hakemaan kotoa, asumme siis samalla puolen tietä, matkaa n 300 m, käytännössä auto olisi pitänyt ajaa, ajaa reilu km että päästään kääntää ja toinen kilsa takas. Sanoin suoraan ei käy, kotoa lähdemm klo 17.30, pääsee kyytiin jos silloin on pihalla ja sitten alkoi se tekstiviestien mieletön määrä "odottakaa vielä, tullaan kohta " jne jne.
Sitten oli ihan pakko viheltää pillillä peli poikki ja sanoa ei, tänään ei käy, koska teemme sitä ja tätä ja lopulta en enää vastannut tekstiviesteihin.
2 v kuljetin 2 x vuodessa ilmaiseksi, ei kiitosta, ei jouluna kukkasta, vaatimuksen vaan nousi ja nousi.
Sen verran pitää olla älliä päässä että tuo jouluna joulukukan. Eikä minkäänlaisia ehtoja tee sitä ja hae täältä.
2 x viikossa, 2 vuoden ajan, myös kesällä, eli yht n 400 krt pääsi mun auton kyydissä eikä yhtään mitään antanut palkaksi, ei kertaakaan.
Toisaalta en myöskään kehtaisi tunkea omaani toisten kyytiin. Ei se ole pelkästään se auto vaan se, että se vie koko illan ja aika on muutenkin kortilla.
Meidän tytön ja kaverinsa harrastuskuskaus menee vuoroviikkoina. Harrastus on 20km:n päässä ja siellä joutuu odottelemaan jossain kaupassa pyörien 1,5 tuntia, jos ei jaksa kotiin ajella takaisin. Ja ihan ovelta ovelle kuskataan. Me ajetaan lähteissä sellainen kilometrin ylimääräinen lenkki, kun kaveri haetaan ja vastaavasti he ajavat saman lenkin omalla kuskausvuorollaan.
ja olin onnellinen että harrastuksen maksettiin
Pilkoin halkojakin vanhemmilleni kiitokseksi siitä että harrastukset maksettiin ajoissa. Ei ole paha nakki pyöräillä 20km edes -8 asteen säässä. Lämmin tulee ja tietää varmasti haluavansa harrastaa haluamaansa asiaa.
T: 11cm mies
Pilkoin halkojakin vanhemmilleni kiitokseksi siitä että harrastukset maksettiin ajoissa. Ei ole paha nakki pyöräillä 20km edes -8 asteen säässä. Lämmin tulee ja tietää varmasti haluavansa harrastaa haluamaansa asiaa.T: 11cm mies
sitten polkea loppuverryttelyn omaisesti takaisin ne 20km kotiin tekemään läksyjä. Unikin tulee helposti.
Nimimerkillä ennenvanhaan kouluun hiihtäen järvenpoikki
riippuu täysin jäkisreeneistä. Kyllä nuori ihminen jaksaa.
Pilkoin halkojakin vanhemmilleni kiitokseksi siitä että harrastukset maksettiin ajoissa. Ei ole paha nakki pyöräillä 20km edes -8 asteen säässä. Lämmin tulee ja tietää varmasti haluavansa harrastaa haluamaansa asiaa.T: 11cm mies
sitten polkea loppuverryttelyn omaisesti takaisin ne 20km kotiin tekemään läksyjä. Unikin tulee helposti.Nimimerkillä ennenvanhaan kouluun hiihtäen järvenpoikki
Ei välttämättä ongelmaa, mutta onhan se ongelma, jos autoilu määrittelee sen mitä sinä juot päivällisen ohessa ja sen jälkeen.
Autoilijat nimittäin eivät ilmeisesti kykene nauttimaan elämästään alkoholia kohtuudella naukkaillen. Autoilija laskelmoi päivänsä sen mukaan mitä kaikkea kerkeää autollaan tekemään ja kuinka monta asiaa kykenee autollaan kerralla hoitamaan.
Relaisitte vähän. Lapset käy itse harrastuksissa, jos itse viihtyvät harrastuksissaan. Jos eivät niin harrastus on kertakaikkisen väärä.