Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kulkeeko lapsesi/nuoresi ilmaiseksi muiden kyydillä esim.harrastuksiin?

Vierailija
10.12.2012 |

miksi et koskaan maksa mitään kulukorvausta?

t.kyllästynyt kuskaamaan muiden lapsia ilmaiseksi ilman kiitosta

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä,että näiden autottomien muksut kulkee jatkuvasti,kannattaisi valita harrastus sen mukaan,että julkisilla pääsee

ap

No, miksi ihmeessä kuskaat, jos noin paljon ketuttaa!? Etkö pysty sanomaan, että penkit kuluu ja ei ole sinun tehtäväsi ilmaiseksi kuskata aina?

Vierailija
82/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuisi laittamaan sen omansa kävelemään 2km, niin sitten sitä vasta varmaan tänne valitettaisiinkin.

"Miksi ei voi ottaa meidän lasta kyytiin, vaan vie vain omansa jumppaan. Kun kumminkin samaan suuntaan menee, niin miksi ei voi hakea meidän lasta, voi voi"

Jos summa on liian iso, pane pentusi kävelemään ja säästä se 20 euroa kuussa johonkin tärkeämpään. Tupakkaan ja kaljaan vaikka.

jos joku hakisi ja veisi lapseni kerran viikossa jumppaan. Huolehtisi, että sillä on kaikki kamat matkassa ja ei tarvitsisi pelätä talvella pimeässä ja palella pakkasessa.

20 euroa siitä huolenpidosta olisi ihan hyvä summa.

Mulla on vaikea epilepsia ja kortti ollut hyllyllä sen takia vuosia. Periaatteessa olisi mahdollisuus saada se takaisin, mutta en kumminkaan turvallisuus syistä halua kuskata lapsia.

Olen sopinut aina suoraan aikuisten kesken lasten kyydityksistä ja kysynyt miten voin korvata. Tytön kyydistä maksamme 5 euroa jumppakerta. Menee jummakaverin äidin kyydissä vajaa pari kilometriä suuntaansa. Se on kaverin äidin määrittelemä summa. Käytännössä maksan kakskymppiä kuussa, jumppa on kerran viikossa. Matka on sen verran lyhyt ja tuttu että tytöt voisivat ihan hyvin kävelläkin matkan, mutta niinkauan kuin toinen äiti haluaa kuskata niin en ole viheltämässä peliä poikki.

Pojan kuljetuskorvaukset on ollut 'vaikeammin' sovittavissa. Useammasta kysymisestä huolimatta olen saanut vastauksen ettei tarvitse maksaa mitään tai asiasta ei haluat puhua. Pojilla on kumminkin harkkoja pari kertaa viikossa ja pelit päälle. Loppujen lopuksi asia on hoidettu niin että pelikaveri on ollut meidän kanssa reilun viikon mökillämme kesäisin ja pari hassua viikonloppua silloin tällöin. Näin on menty nelisen vuotta ja toimii hyvin koska pojat on todella hyviä kavereita.

Tarvittaessa ollaan kuljettu taksilla.

En ikinä kehtaisi pyytää niin paljoa itse..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikseen jotain lasta harrastukseen maksettaisiin vähän korvausta, mutta että jos pitää kerran vaan matkalla pysähtyä ja ottaa lapsen kaveri mukaan kun kuitenkin samaan paikkaan menossa,en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa? Vaikeita teette asioista jos tuokin on niin raskasta

Näin juuri. Itselläni onneksi sattunut aina niin, että kaveri matkan varrella eikä tarvi koukata, joten en tosiaan odota mitään rahaa sieltä suunnalta, kiitos riittää :)

Vierailija
84/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikseen jotain lasta harrastukseen maksettaisiin vähän korvausta, mutta että jos pitää kerran vaan matkalla pysähtyä ja ottaa lapsen kaveri mukaan kun kuitenkin samaan paikkaan menossa,en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa? Vaikeita teette asioista jos tuokin on niin raskasta

meistä valittajasti juurikin joudu koukkaamaan ihan kunnolla, se neljä kertaa viikossa edestakas, niin ei se ihan herkkua ole, kun muut samalla löhii sohvalla...

Vierailija
85/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bensaa ja saat lahota leveine perseinesi kotona kun toinen äiti tuo ja vie ja huolehtii.

Kaikki ilmaiskakarat saisi jättää kävelemään.

Vierailija
86/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikea epilepsia ja kortti ollut hyllyllä sen takia vuosia. Periaatteessa olisi mahdollisuus saada se takaisin, mutta en kumminkaan turvallisuus syistä halua kuskata lapsia.

Olen sopinut aina suoraan aikuisten kesken lasten kyydityksistä ja kysynyt miten voin korvata. Tytön kyydistä maksamme 5 euroa jumppakerta. Menee jummakaverin äidin kyydissä vajaa pari kilometriä suuntaansa. Se on kaverin äidin määrittelemä summa. Käytännössä maksan kakskymppiä kuussa, jumppa on kerran viikossa. Matka on sen verran lyhyt ja tuttu että tytöt voisivat ihan hyvin kävelläkin matkan, mutta niinkauan kuin toinen äiti haluaa kuskata niin en ole viheltämässä peliä poikki.

Pojan kuljetuskorvaukset on ollut 'vaikeammin' sovittavissa. Useammasta kysymisestä huolimatta olen saanut vastauksen ettei tarvitse maksaa mitään tai asiasta ei haluat puhua. Pojilla on kumminkin harkkoja pari kertaa viikossa ja pelit päälle. Loppujen lopuksi asia on hoidettu niin että pelikaveri on ollut meidän kanssa reilun viikon mökillämme kesäisin ja pari hassua viikonloppua silloin tällöin. Näin on menty nelisen vuotta ja toimii hyvin koska pojat on todella hyviä kavereita.

Vitonen on kyllä aika kova taksa minusta..

meidän lapsen joukkueessa sovittiin kulukorvaukseksi 5 km / 100 km (siis esim. turnausreissuihin jos menee toisen kyydissä)

Vierailija
87/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.puolen tunnin matka,tänäänkin mies ja poika olisivat harkoista vartissa kotona,mutta nyt ovat vajaassa tunnissa,ymmärrätkö?

ap

Vierailija
88/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.puolen tunnin matka,tänäänkin mies ja poika olisivat harkoista vartissa kotona,mutta nyt ovat vajaassa tunnissa,ymmärrätkö?

ap

mennä niin, että nämä pummiperheet löhöää kotona kun se naapurin äiti tai isä ajaa ne matkat ja odottaa trenien ajan.

Yleensä nämä pummiäidit huutaa suuna päänä, että lapsen harrastus ei tunnu heistä raskaalta. Kunhan työntää naapurin autoon ja menee katsoon telkkarita. Sieltä tiputetaan ilmaiseksi pihalle treenautettu vekara ja homma oli siinä.

Ja sille yhdelle tosiaan. Jos 5euroa viikko on liikaa, sano kuskaajalle, että et maksa ja pane lapsesi kävelemään.

Vierailija
89/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen matkassa kouluun,ihan ok sinänsä,mutta se koukkailee kanssa ja jätkät ei tajua,että bensa maksaa--mukavahan se on lämpimässä autossa istua ei tarvi bussipysäkillä palella.

ap

Vierailija
90/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan hinnasta valittanut :-)

Vierailija
91/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen matkassa kouluun,ihan ok sinänsä,mutta se koukkailee kanssa ja jätkät ei tajua,että bensa maksaa--mukavahan se on lämpimässä autossa istua ei tarvi bussipysäkillä palella.

ap

Tajuaako sinun poikasi, että se bensa maksaa ja että voisi kaveritkin maksaa välillä, kun tuskin mikään kroisos on?? Maksaako hän itse omat bensansa vai maksatko sinä? Ehkei tuollaiset juuri kortin saaneet tajua sitä, että se autolla ajelu on todellakin kallista eikä mitään ilmaista lystiä.

Vierailija
92/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi:

- Jos ajelen yksin oman lapseni kanssa voidaan jutella kaksistaan asioista joita ei jutella silloin kun kaverikin on kyydissä. Meillä ei ainakaan ole liikaa sitä aikaa kun lapsi on kaksistaan vanhemman kanssa ja rauhallinen hetki jutella.

- Joskus tekee mieli mennä esim harkkojen jälkeen lapsen kanssa käymään kaupassa, hampurilaisella jne mutta ei ole sama juttu jos mukana ylimääräinen lapsi.

- Se pysähtyminen ei aina jää siihen vaan toisinaan joudut odottamaan sitä kyytiläistä. Tai jos itse on myöhässä niin kurja odotutta toista.

- Lisäksi vastuu siitä että jos jotain sattuu matkalla esim kolari ja vieraalle lapselle sattuu jotain minun takiani.

- Naapurin lapset eivät halua / suostu käyttämään enää korokeistuimia vaikka meidän lapset käyttää mutta nyt omatkin lapset rupeavat kapinoimaan sääntöjä vastaan kun naapurit lapset näyttävät mallia (miksi pitää lyhyellä matkalla laittaa turvavyöt jne).

- Joskus voisi lähteä kokoperheellä kaupungille mutta ei mahdu kun on "ylimääräisiä" kuskattavia kyydissä.

Ja kyllähän se käy kateeksi jos toiset vaan makaa kotona ja laittavat muut kuljettamaan lapset harrastuksiin. Ei tunnu reilulta.

Meillä kyllä toimii vastavuoroisuus pääosin tosi hyvin. Matkoja ei lasketa vaan koetetaan järjestää aina tavalla tai toisella ja vuoroja vaihdellen. Mutta tuollaisia ajatuksia tulisi jos vastavuoroisuutta tai mitään muuta "korvausta" ei olisi lainkaan.

Vierailija
93/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa itse osan bensoista ja vakuutuksesta riippuen työtilanteestaan (onko liksaa vai ei ),on yhdelle pojalle sanonut,että tarttis välillä maksaa,oli kerran maksanut parkkihallin... :(

ap

Vierailija
94/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa itse osan bensoista ja vakuutuksesta riippuen työtilanteestaan (onko liksaa vai ei ),on yhdelle pojalle sanonut,että tarttis välillä maksaa,oli kerran maksanut parkkihallin... :(

ap

Eikä siltikään maksa? No, ajat muuttuvat, kun kaikki kaveritkin saavat ne ajokortit ja sitten tuhlaillaan sitä bensaa kaikki yhdessä jokainen omalla autolla samaan paikkaan... Sitä mä en ole noissa nuorissa käsittänyt - miksei vaan voi vuorotella, että jokaisen autolla mennään joskus kimppakyydillä, mutta EI kun jokainen menee yksin omalla autolla (kröhöm, vanhempien autolla)... Terv. juuri kortin saaneen äiti myöskin

Vierailija
95/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän bensaahan siinä kuluu mitä enemmän tavaraa ja ihmistä autossa on painoa tuomassa, joten kyllä se jotain maksaa vaikkei koukkauskuluja tulisikaan tai penkkikään nahistuisi. Mutta ei todellakaan mitään älytöntä 5€/2km. Sentistä tai parista puhutaan kilometriä kohden, jos ei 500 kg läskimooses ole takapenkillä. Vitosellahan pääsee jo julkisillakin edes takas aikuisen lipulla tuntien reissut.

Jos ei koukkauksia ilmene, niin en ymmärrä miksi pitäisi maksaa yhtään mitään. Jos ei kyytiin tahdota ottaa, niin ei sitten oteta. Älytöntähän se olisi alkaa laskemaan, että montako senttiä tänä vuonna kului, 10 vai jopa 20.

Vierailija
96/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ihan oikeasti onnellinen jos kaverin äiti hakisi tyttöni pihasta ja veisi harrastukseen ja toisi takaisin. 5 euroa siitä ei olisi liian iso summa. Joillekin tosiaan se on melkein tupakka-aski, joten mieluummin kävelyttäisivät lapsen pimeässä yksin.

Minä maksaisin mielelläni jos minun ei itse tarvitsisi lähteä saattamaan pimeää pelkäävää tyttöä. Jos joku viidellä eurolla ottaisi vastuun niin ilolla maksaisin.

Kuka kehtaisi työntää euron kouraan kun lapsen kaverin äiti saattelisi lapsenne kotiovelle.

Enemmän bensaahan siinä kuluu mitä enemmän tavaraa ja ihmistä autossa on painoa tuomassa, joten kyllä se jotain maksaa vaikkei koukkauskuluja tulisikaan tai penkkikään nahistuisi. Mutta ei todellakaan mitään älytöntä 5€/2km. Sentistä tai parista puhutaan kilometriä kohden, jos ei 500 kg läskimooses ole takapenkillä. Vitosellahan pääsee jo julkisillakin edes takas aikuisen lipulla tuntien reissut.

Jos ei koukkauksia ilmene, niin en ymmärrä miksi pitäisi maksaa yhtään mitään. Jos ei kyytiin tahdota ottaa, niin ei sitten oteta. Älytöntähän se olisi alkaa laskemaan, että montako senttiä tänä vuonna kului, 10 vai jopa 20.

Vierailija
97/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiamme harrastuksiin. Maksaa ei haluttaisi tai sitten lasketaan kilometrejä laskurilla, että tekisikö tämä nyt 75 senttiä tämä matka ja takaisin saman.

Eräskin mamma ilmoitti, että meidän pitäisi lähteä aikaisemmin, että hänen tyttö ehtii ostaa joululahjat samalla reissulla.

Ei, en ottanut koko tyttöä matkaan. Menkööt bussilla.

Parempi ja selkeämpi on, että jokainen kuskaa itse omat lapsensa. Ei tule sitten näitä ongelmia, että kun kysyvät paljon antavat bensarahaa ja sanoo jonkun summan, heti ollaan laskuri kourassa laskemassa, paljonko lapsi painaa ja onko se nyt 20 senttiä vai jopa kokonaista 1 euro.

Kivempaa meillä onkin omalla porukalla.

Vierailija
98/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet huipputyyppi, tosin tuo tyttösi kaverin äiti hyväksikäyttää sinua, 5 euroa parin kilsan matkasta on paljon.

sinun kaltaisia on one in a million. jos jollekin jotain antaa, niin käytäntö on alkaa pitää antajaa alamaisena ja olettaa että sen kuuluu antaa ja vaatia koko ajan lisää, eikä koskaan mitään takaisinpäin.

sinä todistat että hyvyyttä ja rehellisyyttä on vielä.

Vierailija
99/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi:

- Jos ajelen yksin oman lapseni kanssa voidaan jutella kaksistaan asioista joita ei jutella silloin kun kaverikin on kyydissä. Meillä ei ainakaan ole liikaa sitä aikaa kun lapsi on kaksistaan vanhemman kanssa ja rauhallinen hetki jutella.

- Joskus tekee mieli mennä esim harkkojen jälkeen lapsen kanssa käymään kaupassa, hampurilaisella jne mutta ei ole sama juttu jos mukana ylimääräinen lapsi.

- Joskus voisi lähteä kokoperheellä kaupungille mutta ei mahdu kun on "ylimääräisiä" kuskattavia kyydissä.

Mikset ilmoita, että nyt ei meidän kyydissä pääse takaisin, koska menemme harkkojen jälkeen asioille...

Vierailija
100/115 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuisi laittamaan sen omansa kävelemään 2km, niin sitten sitä vasta varmaan tänne valitettaisiinkin.

"Miksi ei voi ottaa meidän lasta kyytiin, vaan vie vain omansa jumppaan. Kun kumminkin samaan suuntaan menee, niin miksi ei voi hakea meidän lasta, voi voi"

Jos summa on liian iso, pane pentusi kävelemään ja säästä se 20 euroa kuussa johonkin tärkeämpään. Tupakkaan ja kaljaan vaikka.

jos joku hakisi ja veisi lapseni kerran viikossa jumppaan. Huolehtisi, että sillä on kaikki kamat matkassa ja ei tarvitsisi pelätä talvella pimeässä ja palella pakkasessa.

20 euroa siitä huolenpidosta olisi ihan hyvä summa.

t. se joka piti summaa ensiksi isona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan