kulkeeko lapsesi/nuoresi ilmaiseksi muiden kyydillä esim.harrastuksiin?
miksi et koskaan maksa mitään kulukorvausta?
t.kyllästynyt kuskaamaan muiden lapsia ilmaiseksi ilman kiitosta
Kommentit (115)
mutta tämä,että näiden autottomien muksut kulkee jatkuvasti,kannattaisi valita harrastus sen mukaan,että julkisilla pääsee
ap
mutta keidän lapset ei ole kertaakaan kenenkään kaverin kyydissä menneet harrastuksiin. Kulkevat bussilla, pyörällä tai kävellen. Me osataan myös käyttää taksia toisin kuin moni autollinen, joka ei lentokentällekään pääse ilamn kyytiä.
mutta tämä,että näiden autottomien muksut kulkee jatkuvasti,kannattaisi valita harrastus sen mukaan,että julkisilla pääsee
ap
mutta keidän lapset ei ole kertaakaan kenenkään kaverin kyydissä menneet harrastuksiin. Kulkevat bussilla, pyörällä tai kävellen. Me osataan myös käyttää taksia toisin kuin moni autollinen, joka ei lentokentällekään pääse ilamn kyytiä.
Miksi te suostutte kuskaamaan ilmaiseksi, jos ette halua? Ei kenenkään ole pakko!
koskaan mennä, koska siellä ollaan niin väsyneitä.
Paras tapaus on se kun yökyläilijältä lähti paikka hampaasta. Soitin äidille. Äiti totesi vain, että käytä kipupäivystyksessä.Olin vähän, että mitä. Minä siis käyttämään hänen lastaan hammaslääkärissä kun rouvalla oli salkkareiden katsonta kesken ja oli ollut pitkä työpäivä ja kuulemma väsytti. Ja lapsihan oli meillä, eli minun vastuulla.
Meidän lapsilla on myös pari kaveria, jotka on meillä vähän väliä yötä, tarviivat kyytiä harrastukseensa, syövät meillä. Oikein nyppii välillä, kun niiden vanhemmat eivät edes kiitä siitä kaikesta, mitä teen. Siis tottakai ruoka maksaa, ylimääräiset koukkaukset jne.
veitkö sen sinne?
ette tajua? Mielestänne ei tarvitse maksaa mitään, jos ei tarvitse koukata hakemaan? Te itse säästätte aika lailla rahaa vuoden mittaan, kun ette kuljeta lastanne . Se kuljettava perhe maksaa siis kaiken kuljetuksen, te ette mitään. Eikö olisi kohtuullista laittaa kuluja vaikka puoliksi, vaikka sekin on liian vähän, koska toiset käyttävät myös aikaansa kuljettamiseen.
Onneksi omien lasteni kohdalla aikoinaan toimi hyvin vuorotteluperiaate; ei tarvinnut miettiä korvauksia.
n.puolen tunnin matka,tänäänkin mies ja poika olisivat harkoista vartissa kotona,mutta nyt ovat vajaassa tunnissa,ymmärrätkö?
ap
sori, mikä teitä vaivaa, ap? Miksi olette orjia joillekin kakaroille?
erikseen jotain lasta harrastukseen maksettaisiin vähän korvausta, mutta että jos pitää kerran vaan matkalla pysähtyä ja ottaa lapsen kaveri mukaan kun kuitenkin samaan paikkaan menossa,en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa? Vaikeita teette asioista jos tuokin on niin raskasta
Mutta jos kaikki on niin helppoa ja kivaa ja ilmaista, niin tästä lähin sinä voit kuskata lapsesi harrastuskaverit samalla kuin omasi?
Mukavaa ja helppoa. Autolla ajaminen on talvella rentouttavaa ja mukavaa, varsinkin kaupungeissa ja pimeässä.
auton pitäminen ei maksa mitään eikä polttoaine eikä autonkuluminen eikä vuosihuollot.
on mukava istua autossa ja odotella harrastuspaikan liepeillä, kun kotona olisi pyykkiä, tai muita sisaruksia läksyissä autettavana.
sinä saat tästä lähin nauttia ilmaisesta autolla ajamisesta ja elämä hymyilee. kaikki on niin ilmaista. ei penkit kulu eik autot. helppoa ja ilmaista tuo autoilu.
aikakaan ei maksa mitään.
yhtä loista kuljetin monta vuotta. lopetti harrastamisen kun kyydit loppui jostain syystä kuskaajilta
koskaan mennä, koska siellä ollaan niin väsyneitä.
Paras tapaus on se kun yökyläilijältä lähti paikka hampaasta. Soitin äidille. Äiti totesi vain, että käytä kipupäivystyksessä.Olin vähän, että mitä. Minä siis käyttämään hänen lastaan hammaslääkärissä kun rouvalla oli salkkareiden katsonta kesken ja oli ollut pitkä työpäivä ja kuulemma väsytti. Ja lapsihan oli meillä, eli minun vastuulla.
Meidän lapsilla on myös pari kaveria, jotka on meillä vähän väliä yötä, tarviivat kyytiä harrastukseensa, syövät meillä. Oikein nyppii välillä, kun niiden vanhemmat eivät edes kiitä siitä kaikesta, mitä teen. Siis tottakai ruoka maksaa, ylimääräiset koukkaukset jne.
veitkö sen sinne?
yhtä loista kuljetin monta vuotta. lopetti harrastamisen kun kyydit loppui jostain syystä kuskaajilta
Puhutko sinä lapsesta loisena? Ei se nyt lapsen vika ole, jos vanhemmat ovat ajattelemattomia ja itsekkäitä. Kyllä ne on vanhempien välisiä asioita nämä kyyditsemiset!
erikseen jotain lasta harrastukseen maksettaisiin vähän korvausta, mutta että jos pitää kerran vaan matkalla pysähtyä ja ottaa lapsen kaveri mukaan kun kuitenkin samaan paikkaan menossa,en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa? Vaikeita teette asioista jos tuokin on niin raskasta
se, että kun meillä on melkein joka ilta harrastusmenoja, tekisin kauppamatkat, kirjastoreissut yms siinä samalla kun "kylille" kerran mennään. Mutta kun en voi, nämä kyytiläisten vanhemmat nurisevat että ei lapsia voi odotuttaa sitä aikaa...
No voi elämän kevät!
Vien sitten lapset kotiin ja lähden samalle reissulle uudestaan omien muksujen kanssa???
Kuka tässä oikein on tyhmä?
Ilmeisesti minä kun olen ensimmäistäkään kertaa toisia ottanut kyytiin...
paitsi jos kyseessä vastavuoroinen kuljettaminen
eli vuoroin vieraissa.
Mutta ei ole vaikea erottaa ihmistyyppiä, joka yrittää saada lapsensa kyytiin ilmaiseksi ja johon kannattaa pitää välimatkaa.
-jos on varaa etelän ja kaukolomiin, on kesämökki ja varakkaat isovanhemmat, tällaisella perheellä harvoin on varaa maksaa oman lapsen kyytejä. Mitä enemmän pitää osoittaa että meillä on rahaa, autojen ym muodossa, niin sitä todennäköisempää on että lasta ei pystytä itse viedä harrastuksiin ja tietysti se kaikki on ilmaista ja pikkujuttu, kun sen hoitaa joku toinen.
On kulkenut loppukesästä asti, matkaa edes-takas 60km (asutaan maalla). Tämä äiti käy samalla aina kauppareissulla ja asioilla. Mä voisin lähteä yhtä hyvin mutta sanoo aina että lähtisi joka tapauksessa. Mä oon miettinytkin mitä keksisin jouluksi. Tuntuu hölmöltä laittaa seteli kirjeluoreen. Taidan hankkia vaikka lahjakortin. Mut mikä olis av-raadin mukaan hyvä korvaus. Matkaa siis 60km/vko ja noin 20 reissua on tehnyt.
Ehkä kaksi kertaa kulkenut toisten kyydillä ja silloin olemme korvanneet kyydin, vaikka kyydin antanut esteli.
Miksi siitä tarvitsisi kulukorvausta? Joka tapauksessa ajaisin sinne vaikka kyydissäni olisi vain oma tenavani.