Onko painoindeksi 23 mielestäsi paljon vai vähän?
Kommentit (16)
Reiluhkosti. Pituus - 110 on hyvä paino.
Riippuu ruumiinrakenteesta, lihaksen määrästä ja iästä.
Sopiva. Normaalipaino. Ei ainakaan paljon. Vähän se voi olla, jos on ennen ollut isompi. Suurin osa suomalaisista on, eli sikäli se on vähän.
Tämä on noin tuhannes kerta kun joku tollo kyselee että oonks mä läski ku mun bmi on sitä ja tätä ja tota.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on noin tuhannes kerta kun joku tollo kyselee että oonks mä läski ku mun bmi on sitä ja tätä ja tota.
Ehkä joskus tuhannen vuoden päästä naisetkin alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään että BMI on tilastollinen suurre, eikä kerro yksilötasolla oikeastaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin vaan tuhannes kerta
huoh..Joulun jälkeen alkaa taas nää Paino-ei-putoa-valittajat kun on jo 2 päivää syönyt vähemmän 🤣
Sehän on normaalipaino eli hyvä. Rajat normaalipainolle on 19-24,9.
Tuohan riippuu tosi monesta asiasta. Jos esimerkiksi on isot tissit niin jo ne painaa monta kiloa. Ja jos on täysin perseetön ja reidetön tikkujalkatyyppi, jolla rasva kertyy tyyliin mahaan, kaksoiseukaan, niskaan, pohkeisiin ja käsivarsiin, sellaisiakin näkee.
Jos lihasta ei juuri ole, niin aika paljon on.
Läskin ja lihasten suhteen sekä oman ihannepainon saa selville, kun käy kehon koostumusmittauksessa, jollaisia on usein tarjolla ihan ilmaiseksikin esimerkiksi jossain liikuntatilaisuudessa tai vaikka apteekkien tai urheiluvälineliikkeiden joillakin teemapäivillä eikä kuntosalitkaan montaa kymppiä mittauksesta veloita.
Ok.