kulkeeko lapsesi/nuoresi ilmaiseksi muiden kyydillä esim.harrastuksiin?
miksi et koskaan maksa mitään kulukorvausta?
t.kyllästynyt kuskaamaan muiden lapsia ilmaiseksi ilman kiitosta
Kommentit (115)
eivät viihdy pitkään paikallaan ja kuskaavat ihan ketä tahansa huvin vuoksi.
Sitten polttavat salaa tupakan tai kaksi.
Ajavat ja kuuntelevat radiota.
Tälläisten ihmisten pitäisi olla taksikuskeja eikä harrastuksiin kuljettavia äitejä tai isejä.
Voin kuvitella miten he haluavat autoon, pois kotoa hälinästä. Astua hämärään hyttiin radion valoon. huh :/ teitä autoilijoita, miten pimeää sakkia olette!
Lasten kuskaaminen harkkoihin on hyvä syy, käydä muualla panolla...
Meillä naapurin äiti on vielä hullumpi. Minä vien vain joulukukan jouluna ja se kuskaa koko vuoden poikaamme isoine kasseineen jääkiekkotreeneihin :D Seisoo siellä hallissa odottamassa monena iltana viikossa poikia ja minä istun sen aikaa vaahtokylvyssä viinilasin kanssa:D Ja se äiti on vielä niin mielissään siitä 3 euron joulukukasta :D
Mitäköhän poikasi ajattelee sinusta?
jos kerta rakastavat niin autoaan ja autoiluaan. Maailma pelastuu kun ottavat muidenkin lapset kyytiinsä.
Auto saastuttaa ja tuhoaa maapallon.
eivät viihdy pitkään paikallaan ja kuskaavat ihan ketä tahansa huvin vuoksi.
Sitten polttavat salaa tupakan tai kaksi.
Ajavat ja kuuntelevat radiota.
Tälläisten ihmisten pitäisi olla taksikuskeja eikä harrastuksiin kuljettavia äitejä tai isejä.Voin kuvitella miten he haluavat autoon, pois kotoa hälinästä. Astua hämärään hyttiin radion valoon. huh :/ teitä autoilijoita, miten pimeää sakkia olette!
Kuinka pitkiä matkoja lapsenne joutuvat kulkemaan harrastuksiinsa? Onko se kovin yleistä, että harrastus valitaan siitä huolimatta, että kyytiä ei ole omasta takaa ja julkiset ei sopivasti kulje ja matka on liian pitkä pyöräilemiseen tai kävelemiseen? Miksi on niin vaikea sanoa ei edes siinä tapauksessa, että joutuu kyytiläisen takia kiertämään puolen tunnin lenkin, niinkuin joku tuossa alkupuolella kertoi? Ja miksi ylipäänsä ei voi itse määritellä, milloin on hyvä kerta ottaa kaveria kyytiin ja milloin on muita menoja tai joku syy, jolloin mennään omalla porukalla? Jos olisi vapaus määritellä tämä itse, ei tulisi tätä katkeruutta, jota täällä tuntuu olevan.
Niin, no, minä olen se, jolla on vain yksi lapsi ja sekin vielä niin "pieni", ettei sillä ole vielä harrastuksia. Vaikka tosin voisi iän puolesta olla, mutta ei ole ollut tarvetta aikatauluttaa elämää niin tarkkaan ja emme toivo hänestä uutta Kiira Korpea tai Teemu Selännettä, jolloin harrastuksen voi aloittaa myöhemminkin, kuin 3-vuotiaana.
Minulle ei ole mikään ongelma otta ylimääräisiä kyytiläisiä jotka tulevat mediän pihaan ja kiittävät kyydistä. Kuljetan muiden lapsia selvästi enemmän kuin mut meidän lapsia.
Mutta kyllä korpesi kun kuljetin yhteensä 400 km:n matkan, kolme kyytiläistä, odotin koko päivän eikä yksikään kiittänyt eikä tarjonnut bensarahaa. Sen bensarahan puutteen vielä kestän mutta kiitoksen puute ärsytti niin että tätä teinilaumaa en enää ota kyytiini.
Eli opettakaa edes ne lapsenne kiittämään kyydistä. Älkääkä odottako että haetaan omasta pihasta
Jos paluukyyti ei onnistu esim kauppareissun vuoksi, ilmoitan sen etukäteen. Ei mitään ongelmaa eli ehkä kannattaa sanoa jos joskus ei sovi
Mun yks tuttu on juurikin tällainen pummi ja toisten siivellä elävä ja vielä nauttii siitä. Hänen 7v. ja 9v. lapsensa kulkevat molemmat vain ja ainoastaan toisten vanhempien kyydeillä (hänellä on itselläänkin auto), ei anna mitään korvausta (ei sen tarvitse aina olla rahallistakaan) eikä paljon kiittele "kyllä ne kaikki sinne samaan autoon mahtuu, kun sama suunta on joka tapauksessa" ja "kuskatkoon, kun kerta sanovat, että sopii, sanoisi sitten päin näköä, jos ei sovi". Ja sitten tulee juurikin niitä, että "odottakaa, ollaan tulossa" tai "tulkaa hakemaan sittenkin oven edestä" vaikka sovittu joku tietty tapaamispaikka.
Hmm, varmaan jotkut ovat vaan niin hyvätahtoisia etteivät halua pahoittaa toisten mieltä ja varsinkaan sen lapsen, joka sinne harrastukseen haluaa, mutta äiti vaan on idiootti.
Niin ja tää mun kertomani äiti ei tosiaan häpeä käytöstään. Eikä ilmeisesti kukaan ole hänelle mitään sanonut :D Törkeää ja itsekästä käytöstä, mutta minkäs teet, kun kukaan ei uskalla sanoa suoraan eikä kukaan pyydä mitään koskaan.
Mun yks tuttu on juurikin tällainen pummi ja toisten siivellä elävä ja vielä nauttii siitä. Hänen 7v. ja 9v. lapsensa kulkevat molemmat vain ja ainoastaan toisten vanhempien kyydeillä (hänellä on itselläänkin auto), ei anna mitään korvausta (ei sen tarvitse aina olla rahallistakaan) eikä paljon kiittele "kyllä ne kaikki sinne samaan autoon mahtuu, kun sama suunta on joka tapauksessa" ja "kuskatkoon, kun kerta sanovat, että sopii, sanoisi sitten päin näköä, jos ei sovi". Ja sitten tulee juurikin niitä, että "odottakaa, ollaan tulossa" tai "tulkaa hakemaan sittenkin oven edestä" vaikka sovittu joku tietty tapaamispaikka.
Hmm, varmaan jotkut ovat vaan niin hyvätahtoisia etteivät halua pahoittaa toisten mieltä ja varsinkaan sen lapsen, joka sinne harrastukseen haluaa, mutta äiti vaan on idiootti.
Niin ja tää mun kertomani äiti ei tosiaan häpeä käytöstään. Eikä ilmeisesti kukaan ole hänelle mitään sanonut :D Törkeää ja itsekästä käytöstä, mutta minkäs teet, kun kukaan ei uskalla sanoa suoraan eikä kukaan pyydä mitään koskaan.
Ja nyt ei ole harrastuspäivä ja tupakkaa tekee mieli.
Ei pääse röökille salaa. Kannattaisiko alottaa lenkkeily?
Voitte vetää norttia nurkalla.
ottaa kaveri kyytiinmutta helvata kun meidän tapauksessa se on ympäri espoota! treenit kökkelissä,yksi poika kilosta,toinen lepuskista,itse pohjois-espoosta ym
ap
ottaa kaveri kyytiinmutta helvata kun meidän tapauksessa se on ympäri espoota! treenit kökkelissä,yksi poika kilosta,toinen lepuskista,itse pohjois-espoosta ym
ap
Varmaan ärsyttävää, uskon. Mutta miksi suostutte?
ap
Älä sitten kuskaa niitä!!
kuskattua niin milläs nyt sanot,että rahaa tai kyydit loppuu,johan siinä omakin muksu asiaa ihmettelee ja tosiaan eniten ärsyttää tämä oletus,että on itsestäänselvyys!!
ap
jokainen tajuaa kysyä taksan.
T: 11cm mies
Kuten meidän kyydissäkin kulkee harrastuskavereita. Käytännössä aina kiittävät kyydistä. Hyvätapaisia poikia, mielelläni kuskaan. En laske kuskaanko enemmän kuin muut, hyvä kun harrastavat.
no, kiitokset saan kuskaamisista... Viime jouluna sain sitten sukaarasiankin :) Joskus korpeaa tää hyväkskäyttö, mutta harvemmin viitsin ajatella, ettei ala ketuttamaan liikaa.
Olen nähtävästi juuri se, joka käyttää tytön ja kaverit leffassa, shoppailemassa, syömässä. Kenenkään muun vanhemmilla ei ole aikaa. Mutta kyytiin tulijoita on kyllä aina jos ollaan tytön kanssa suunniteltu jotain. Tai on harrastukseen menoa tms.
Lisäksi meille halutaan aina viikonloppuisin yöksi, mutta omat vanhemmat on niin väsyneitä viikonloppuna, ettei heille saa tulla kun niitä niin väsyttää.
No, meille saa tulla ja minä käytän, vaikka itsekin teen pitkää työpäivää.
Kiitosta en ole vanhemmilta odottanut enää pitkään aikaan. Kun haen heidän lapsiaan, lapset odottaa pihalla ja vanhemmat eivät käy edes ulkona heippaamassa tai sanomassa mitään.
Meillä naapurin äiti on vielä hullumpi. Minä vien vain joulukukan jouluna ja se kuskaa koko vuoden poikaamme isoine kasseineen jääkiekkotreeneihin :D
Seisoo siellä hallissa odottamassa monena iltana viikossa poikia ja minä istun sen aikaa vaahtokylvyssä viinilasin kanssa:D
Ja se äiti on vielä niin mielissään siitä 3 euron joulukukasta :D