kulkeeko lapsesi/nuoresi ilmaiseksi muiden kyydillä esim.harrastuksiin?
miksi et koskaan maksa mitään kulukorvausta?
t.kyllästynyt kuskaamaan muiden lapsia ilmaiseksi ilman kiitosta
Kommentit (115)
Ei kai siitä mitään ylimääräisiä kuluja synny, jos joka tapauksessa olet menossa...
Meillä ei ole autoa, ja silloin tällöin tyttäremme menee peliin/turnaukseen jonkun muun kyydissä, jos julkisilla on hankala päästä. On aina kiitetty, ei koskaan odoteta, että kotipihasta haetaan, ei koskaan odoteta, että pääsee automaattisesti kyytiin ja mies on joukkueen (palkaton) johtaja, joka sitä kautta tekee muiden lasten hyväksi työtä.
itse kuljetan ja siinä sivussa kuljetan muutaman muunkin. Joskus olisi kiva kuulla edes se kiitos.
Ei kai siitä mitään ylimääräisiä kuluja synny, jos joka tapauksessa olet menossa...
Meillä ei ole autoa, ja silloin tällöin tyttäremme menee peliin/turnaukseen jonkun muun kyydissä, jos julkisilla on hankala päästä. On aina kiitetty, ei koskaan odoteta, että kotipihasta haetaan, ei koskaan odoteta, että pääsee automaattisesti kyytiin ja mies on joukkueen (palkaton) johtaja, joka sitä kautta tekee muiden lasten hyväksi työtä.
Teidän kaltaiset ovat ärsyttäviä, kun edes tajua...
Itse kuljetan mielelläni ja siinä ne menee samassa kuin omatkin lapset :) Kiitosta kyllä kuuluu, mutten ala kyllä rahaa vaatimaan kuskauksesta. Kyllä se usein menee ihan vuorotellen nämä kuskaukset. Ihmettelen miksi jotkut niin kovin vouhottaa jostain rahasta, kun kuitenkin samaan paikkaan ollaan menossa eikä varmaankaan tule kovin suurta koukkausta? Kiitos kuuluu hyviin käytöstapoihin ja se nyt pitäisi olla vähintä mitä kuskauksesta saa "palkaksi" ja se riittää minulle.
Mulla on vaikea epilepsia ja kortti ollut hyllyllä sen takia vuosia. Periaatteessa olisi mahdollisuus saada se takaisin, mutta en kumminkaan turvallisuus syistä halua kuskata lapsia.
Olen sopinut aina suoraan aikuisten kesken lasten kyydityksistä ja kysynyt miten voin korvata. Tytön kyydistä maksamme 5 euroa jumppakerta. Menee jummakaverin äidin kyydissä vajaa pari kilometriä suuntaansa. Se on kaverin äidin määrittelemä summa. Käytännössä maksan kakskymppiä kuussa, jumppa on kerran viikossa. Matka on sen verran lyhyt ja tuttu että tytöt voisivat ihan hyvin kävelläkin matkan, mutta niinkauan kuin toinen äiti haluaa kuskata niin en ole viheltämässä peliä poikki.
Pojan kuljetuskorvaukset on ollut 'vaikeammin' sovittavissa. Useammasta kysymisestä huolimatta olen saanut vastauksen ettei tarvitse maksaa mitään tai asiasta ei haluat puhua. Pojilla on kumminkin harkkoja pari kertaa viikossa ja pelit päälle. Loppujen lopuksi asia on hoidettu niin että pelikaveri on ollut meidän kanssa reilun viikon mökillämme kesäisin ja pari hassua viikonloppua silloin tällöin. Näin on menty nelisen vuotta ja toimii hyvin koska pojat on todella hyviä kavereita.
Tarvittaessa ollaan kuljettu taksilla.
meillä ei todellakaan ole nämä kyyditettävät normaalin reitin varrella vaan joudumme koukkaamaan kilometrikaupalla.Yksi äiti pitää kuljetusta ihan itsestäänselvänä,nytkin oli laittanut meiliä,että monelta lähdette lauantaina peliin,hitto luulen,ettei lähdetä kohta mihinkään kun ei mitään makseta.
Itse maksan aina bensarahaa jos pääsen duunikaverin kyydissä töihin/töistä pois ja mä sentäs asun reitin varrella
ap
Ja kysyn joskus meidän pojalle kyytiä treeneihi ja peleihin.
Joukkueessa on 15 lasta ja usein peleihin mennään 10 eri autolla samalta suunnalta. Täysin turhaa:(
Minä kiitän ja poika osaa kiittää. Eikä myöskään tarvi tuoda tai hakea kotipihasta.
Mä olen tällä hetkellä kotona ja näiden autollisten ja työssäkävijöiden lapset ovat tervetulleita meille koulun jälkeen, tarjoan myös välipalan :)
ajat kaikki kylän kakarat 30km päähän harrastukseen. 4x60km. Ja kuulemma siksi kun meillä on tila-auto ja siihenhän mahtuu. Totta kai ne kulkee meidän matkassa.
Bensaraha olis joskus ihan mukava ja ilahduttais kummasti jos joku hössöttäisi rahasta. Muut vanhemmat säästää aika kivan summan kun eivät ikinä vie kakaroitaan harrastukseen, vaan työntävät ne naapurin kyytiin.
Itse kuljetan mielelläni ja siinä ne menee samassa kuin omatkin lapset :) Kiitosta kyllä kuuluu, mutten ala kyllä rahaa vaatimaan kuskauksesta. Kyllä se usein menee ihan vuorotellen nämä kuskaukset. Ihmettelen miksi jotkut niin kovin vouhottaa jostain rahasta, kun kuitenkin samaan paikkaan ollaan menossa eikä varmaankaan tule kovin suurta koukkausta? Kiitos kuuluu hyviin käytöstapoihin ja se nyt pitäisi olla vähintä mitä kuskauksesta saa "palkaksi" ja se riittää minulle.
Meidän lapsilla on myös pari kaveria, jotka on meillä vähän väliä yötä, tarviivat kyytiä harrastukseensa, syövät meillä. Oikein nyppii välillä, kun niiden vanhemmat eivät edes kiitä siitä kaikesta, mitä teen. Siis tottakai ruoka maksaa, ylimääräiset koukkaukset jne.
13vuotta lapsia harrastuksiin,että kyllä se penkki alkaa kulumaan ja mies tekee ihan ilmasta duunia valmentajana
ap
Mulla on vaikea epilepsia ja kortti ollut hyllyllä sen takia vuosia. Periaatteessa olisi mahdollisuus saada se takaisin, mutta en kumminkaan turvallisuus syistä halua kuskata lapsia.
Olen sopinut aina suoraan aikuisten kesken lasten kyydityksistä ja kysynyt miten voin korvata. Tytön kyydistä maksamme 5 euroa jumppakerta. Menee jummakaverin äidin kyydissä vajaa pari kilometriä suuntaansa. Se on kaverin äidin määrittelemä summa. Käytännössä maksan kakskymppiä kuussa, jumppa on kerran viikossa. Matka on sen verran lyhyt ja tuttu että tytöt voisivat ihan hyvin kävelläkin matkan, mutta niinkauan kuin toinen äiti haluaa kuskata niin en ole viheltämässä peliä poikki.
Pojan kuljetuskorvaukset on ollut 'vaikeammin' sovittavissa. Useammasta kysymisestä huolimatta olen saanut vastauksen ettei tarvitse maksaa mitään tai asiasta ei haluat puhua. Pojilla on kumminkin harkkoja pari kertaa viikossa ja pelit päälle. Loppujen lopuksi asia on hoidettu niin että pelikaveri on ollut meidän kanssa reilun viikon mökillämme kesäisin ja pari hassua viikonloppua silloin tällöin. Näin on menty nelisen vuotta ja toimii hyvin koska pojat on todella hyviä kavereita.
En ikinä kehtaisi pyytää niin paljoa itse..
Ja niin kulkee kaverinsa meidänkin kyydissä.
1x vkossa kumankin perheen isä kuskaa muksut harrastukseen.
koskaan mennä, koska siellä ollaan niin väsyneitä.
Paras tapaus on se kun yökyläilijältä lähti paikka hampaasta. Soitin äidille. Äiti totesi vain, että käytä kipupäivystyksessä.
Olin vähän, että mitä. Minä siis käyttämään hänen lastaan hammaslääkärissä kun rouvalla oli salkkareiden katsonta kesken ja oli ollut pitkä työpäivä ja kuulemma väsytti. Ja lapsihan oli meillä, eli minun vastuulla.
Meidän lapsilla on myös pari kaveria, jotka on meillä vähän väliä yötä, tarviivat kyytiä harrastukseensa, syövät meillä. Oikein nyppii välillä, kun niiden vanhemmat eivät edes kiitä siitä kaikesta, mitä teen. Siis tottakai ruoka maksaa, ylimääräiset koukkaukset jne.
En maksa kulukorvausta, koska kuskaan itse paljon enemmän kavereitakin kun meidän keskimmäistä kuskataan. Mun mielestä samalla kulkee kaveritkin kyydissä, jos joka tapauksessa kuskaan.
Välillä lapset odottavat, että kuskaan joka paikkaan muuallekin, mutta en ala jokaiseen keksittyyn juttuun kuskaamaan, joten kieltäydyn ja odotan, että muutkin kuskaavat edes joskus. Kuskaan kuitenkin muitain lapsiamme paljon, niin en ala täysiaikaiseksi kuskiksi.
Sama juttu. Kyllä 5€ noin lyhyestä matkasta on paljon ja jos vielä tytöt voisivat kävellä saman matkan...
mutta tämä,että näiden autottomien muksut kulkee jatkuvasti,kannattaisi valita harrastus sen mukaan,että julkisilla pääsee
ap
jos joku hakisi ja veisi lapseni kerran viikossa jumppaan. Huolehtisi, että sillä on kaikki kamat matkassa ja ei tarvitsisi pelätä talvella pimeässä ja palella pakkasessa.
20 euroa siitä huolenpidosta olisi ihan hyvä summa.
erikseen jotain lasta harrastukseen maksettaisiin vähän korvausta, mutta että jos pitää kerran vaan matkalla pysähtyä ja ottaa lapsen kaveri mukaan kun kuitenkin samaan paikkaan menossa,en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa? Vaikeita teette asioista jos tuokin on niin raskasta
Jos kuljettaisin aina, odottaisin kyllä jotakin vastapalvelusta.