Hei :) tai oikeastaan tänään :( Olen ollut huolesta sairaana.
Paitsi että minä en ole se sairas. Sain viime yönä soiton sairaalasta, jonne mun kihlattuni oli joutunut lähtemään yksistä juhlista. Hänellä oli rintakipua ja sydänoireita ja nousi korkea kuume. Miten voi alle 30-vuotiaalla olla sellaisia oireita? En saanut nähdä hoitavaa lääkäriä, joten en tiedä tarkkaan, mistä on kyse, eikä mies jaksanut kauheasti puhua. Hän tulee huomenna kotiin, koska oireet hellittivät nopeasti, mutta kyllähän se pelästytti. Pelästytti tosi paljon. Mulla oli äiti ja pari ystävää täällä tukenani, mutta heidän piti jo lähteä. Tällaisia päiviä ei saisi tulla :(
Kommentit (174)
mutta ei meidän suhde seksiin perustu. Ei mulla ole mitään taikakeinoja käytössäni.
ap
Olisko kihlattusi sun kanssasi jos ei seksiä olisi? Mulle vaan on jäänyt vaikutelma että sulta saa niin hyvät kyydit että miehet haluaa sitä lisää. En tiedä mistä mutta siltä tuntuu. Ootko kokeillut pihdata?
lukumäärästä ja tietyistä henkilöistä on kyse, sen verran kuin nyt tietävät. Siskoni on ystävällisesti niistä kannellut jonkun riidan jälkeen ja asuinhan mä kotona vielä vuosia aloitettuani seksielämän.
ap
Kuulostaa kummalliselta!
äitiyteen kasvaa raskausaikana, jos on yhtään normaali ihminen muuten. Monesti tunnistan nuoremman itseni näitä Murun jutuista. Olen ollut ihan yhtä tyhmä, lapsellinen ja sinisilmäinen, pilallehemmoteltu, itsekeskeinen pikkuprinsessa, kuin miltä Muru juttujensa perusteella kuulostaa. Kummasti sitä vaan raskausaikana ja lapsen synnyttyä kasvoi äidiksi, ja nyt on ihan itsestäänselvää, että lapsen tarpeet menevät aina omien edelle.
Lapsi, tai nykyään jo lapset kyllä muuttivat koko elämän, mutta pelkästään positiivisella tavalla. Arvomaailma meni uusiksi, parisuhde parani jne. Sen sijaan täällä pelotelluista jutuista poiketen synnyttäminen ei ollut kamalaa, kroppa ei mennyt pilalle, eikä ainoatakaan raskausarpea tullut. En ole kahden lapsen jälkeen edes lihonut yhtään. Vatsalihakset vähän roikkuivat, mutta ne saa treenaamalla kuntoon. Molemmat lapset ovat olleet terveitä, helppoja ja kaikin puolin ihania, vaikkeivat täysiä öitä ole nukkuneetkaan juuri ennen 1-vuotissynttäreitään (siihen väsymykseenkin muuten tottuu niin, ettei sitä paljon huomaakaan). Kaikilla ei tietenkään käy yhtä hyvä tuuri, mutta muiden äitien kanssa jutellessa on tullut sellainen olo, että omalla negatiivisella asenteella lasten kanssa oleminen muuttuu kummasti raskaammaksi.
Että tsemppiä vaan Murulle, kyllä meistä prinsessoistakin ihan kelpo äitejä tulee ;)
Vai sellaisen kuvan sä olet saanut :(
ap
tyhmä, lapsellinen ja sinisilmäinen, pilallehemmoteltu, itsekeskeinen pikkuprinsessa
ap
tyhmä, lapsellinen ja sinisilmäinen, pilallehemmoteltu, itsekeskeinen pikkuprinsessa
Paitsi että lisäisin yksinkertainen listaan.
ihan rehellisesti? Kun aina niin kovasti järkytyt ja pahastut ihmisten arvioista? Vaikutatko itse mielestäsi kypsältä, tasapainoiselta ja kohtuulliselta? Älykkäältä? Epäitsekkäältä?
Ihan vilpittömästi kysyn.
lainaamassani viestissä luki. Sen lisäksi toivoisin, että myös ystävällisen, teeskentelemättömän, aidon, ehkä rohkeankin, kiltin ja jopa tavallisen.
Mä elän ihan tavallista työssäkäyvän ihmisen arkea ja olen kahlannut läpi yliopiston, joten enköhän mä ihan keskiverrosta käy.
Puhun paljon ystävieni kanssa, mutta pöhköimpiä ajatuksia usein kirjoittelen vain tänne tai "testaan" ne ensin täällä.
ap
tarkoitettu ennen kaikkea kärjistykseksi ilkeilijöille ja kuittailuna itselleni, ei siis piikittelyksi ap:lle. Pahoitteluni huonosta itseilmaisusta! Vaikutat mielestäni myös fiksulta ja ajattelevalta, mutta kieltämättä tuot välillä kovasti mieleeni itseni ja omat toilailuni nuorempana. Viestin tarkoituksena oli enemmän tsempata, että kyllä tällaisestakin av-raadin tyrmäämästä ihmisestä tulee ihan hyvä äiti, ja ettei se äitiys oikeasi ole niin kärsimystä ja tuskaa, kuin monet mielellään antavat ymmärtää :)
ap
He uskovat olevansa niin virheettömiä ja fiksuja.
Kun varttuu tällaiseksi nelikymppiseksi täti-ihmiseksi, ymmärtää, että ei sitä itsekään ollut niin täydellinen.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta olla lähipiirinsä prinsessa. Kateutta se on, kun oma elämä on ankeaa arkea.
Mitä mieltä poikkis on?0
Joko palasit ystävän luota? Mitä poikkis tykkäsi sun reissusta?
Soittelin kihlatulleni, joka kertoi, että mitään huolestuttavaa ei ole hänestä löytynyt ja hän voi jo ihan hyvin, mutta nukkuu kuitenkin yön vielä sairaalassa. Jotain koetuloksia tulee vielä huomenna.
Tekisi mieli sanoa kaikille ilkimyksille, että siitäs saitte. Mutta en sano, koska olen tosi huojentunut ja onnellinen.
ap
Niin, kihlattusi soitti sinulle ja sanoo että mitään ei löydy.
Mitä se meille kertoo?
Ei ainakaan että miehelläsi olisi sydänlihastulehdusta, jos olisi niin lääkäritkään ei sanoisi että "ei ole mitään huolestuttavaa".
Kyllä nyt vaan on todennäköisempää että kyse oli piristävistä.
Todennäköisesti se oli stressioire pitkän työrupeaman jälkeen, niin luulen. Toivon, ettei ainakaan mitään, mikä voi uusiutua. Mä en saanut puhua lääkärin kanssa, koska aikuisen potilaan tietoja ei anneta omaisille. Eikä me olla edes naimisissa.
Tärkeintä on, että kaikki on hyvin. Mä otan huomisen vapaata ja vietän sen ja viikonlopun rakkaani vieressä. Onhan tällainen aika pysäyttävää.
ap
Ei mulle eikä kenellekään muullekaan. Ei mulla mitään prinsessasyndroomaa ole.
ap
ettei tällaisia päiviä saisi tulla tai ei minulle voi käydä niin tms.? Miksi oletat, että ikävien asioiden tulee osua muihin ihmisiin muttei sinuun? Onko sinulla jonkinasteinen prinsessasyndrooma ;) ?
Todennäköisesti se oli stressioire pitkän työrupeaman jälkeen, niin luulen. Toivon, ettei ainakaan mitään, mikä voi uusiutua. Mä en saanut puhua lääkärin kanssa, koska aikuisen potilaan tietoja ei anneta omaisille. Eikä me olla edes naimisissa.
Tärkeintä on, että kaikki on hyvin. Mä otan huomisen vapaata ja vietän sen ja viikonlopun rakkaani vieressä. Onhan tällainen aika pysäyttävää.
ap
Sori, mut sä oot ihan naurettava =D
Joku kertoikin sinulle jo oikeasti vaikeista päivistä ja pysähdyttävistä päivistä, ja muru nyyhkyttää kun poikkis aiheuttanut itelleen ongelmia =D
Kuten joku sanoi, tulethan kertomaan mikä on kihlattusi ICD-koodi saikkupapereissa?
tärkeitä asioita ei voi siirtää määrättömän pitkälle tulevaisuuteen. Kaikenlaista voi sattua, vaikka ei omalle kohdalle niitä osaisikaan odottaa.
ap
etkö sinä ymmärrä?
ei se vähennä huolta sairaudesta, kun se omalle kohdalle sattuu. Naureskeletko sä samalla tavalla, kun joku sun perheestäsi sairastuu? Me pelättiin hetken aikaa, että mun kihlattuni kuolee sydänkohtaukseen alle 30-vuotiaana. Mä en tiedä, mitä tarkoitat tuolla koodilla. En ole tarvinnut töihin sairauslomatodistusta. Enkä tietenkään kertoisi sitä täällä.
ap
Todennäköisesti se oli stressioire pitkän työrupeaman jälkeen, niin luulen. Toivon, ettei ainakaan mitään, mikä voi uusiutua. Mä en saanut puhua lääkärin kanssa, koska aikuisen potilaan tietoja ei anneta omaisille. Eikä me olla edes naimisissa. Tärkeintä on, että kaikki on hyvin. Mä otan huomisen vapaata ja vietän sen ja viikonlopun rakkaani vieressä. Onhan tällainen aika pysäyttävää. ap
Sori, mut sä oot ihan naurettava =D Joku kertoikin sinulle jo oikeasti vaikeista päivistä ja pysähdyttävistä päivistä, ja muru nyyhkyttää kun poikkis aiheuttanut itelleen ongelmia =D Kuten joku sanoi, tulethan kertomaan mikä on kihlattusi ICD-koodi saikkupapereissa?
tärkeitä asioita ei voi siirtää määrättömän pitkälle tulevaisuuteen. Kaikenlaista voi sattua, vaikka ei omalle kohdalle niitä osaisikaan odottaa. ap
etkö sinä ymmärrä?
meinaat tehdä sen vauvan jos poikkis haluaa??
Kyllä lääkäri tai hoitaja kertoo omaisille tilanteesta jos potilas ei ole kieltänyt.
Olisko kihlattusi sun kanssasi jos ei seksiä olisi?
Mulle vaan on jäänyt vaikutelma että sulta saa niin hyvät kyydit että miehet haluaa sitä lisää.
En tiedä mistä mutta siltä tuntuu.
Ootko kokeillut pihdata?