Hämmästyn aina aika ajoin, kun huomaan joidenkin naisten olevan niin täysin riippuvaisia miehistään.
Ystäväni piti tulla tänään kylään, mutta soitti aamulla ettei pääsekkään.
Syynä on se, että miehensä ei jaksa vaihtaa talvirenkaita autoon ja hän ei uskalla ajaa, koska yöllä on ollut pakkasta ja tienpinta saattaa olla liukas.
Tässä tämänpäiväinen esimerkki.
Itse olen omatoiminen nainen, jolla pysyy pora ja muut työkalut käsissä. Asun kaksin lapseni kanssa ja vielä ei ole koittanut päivää mihin olisin tarvinnut miehen apua (jos ei lapseni siittämistä lasketa). Kantoavuksi tosin joudun pyytää miespuolisia ystäviäni, koska kaveripiirissäni on niin hentoisia naisia, etteivät jaksa kantaa kahden kanssani esimerkiksi pesukonetta. Tälläisiä tilanteita on tosin harvoin.
Mietin, että tahtovatko nämä naiset olla avuttomia ja luottavan vain miehen apuun ja osaamiseen? Itse tuossa tilanteessa haluaisin oppia, jos joskus tuleekin se päivä, kun mies ei olekkaan 24/7 saatavilla.
Kommentit (135)
Itse miehen vituttaa kun naiset käyttää ns hyväkseen sitä. Suurin osahan ei oikeasti osaa mitään, hyvä kun pyykit saa koneeseen ja koneesta pois, se on monen naisen kohdalla se osaamisen huipentuma. Kaikesta muusta ja siitäkin lässytetään koko ajan, että miehen pitäisi tehdä nekin vaikka siinä samalla mies tekisi käytännössä kaiken muun. Monelle naiselle pelkkä auton katsastukseen vieminen, suntin säätäminen pannuhuoneessa, vakuutusyhtiöön soittaminen, puun pilkkominen tai pelkkä pinoaminen tuottaa liikaa vaikeuksia. Suomalaiset naiset on täydellisen kädettömiä nykyään, ihme velliperseitä.
Aika usein miehissä on nykyään samaa vikaa, mutta se on helppo peittää pärjäävien ja osaavien naisten kanssa.Hyvin moni on hukannut keskustelun olennaisen pointin: Ei ole kyse naisellisuudesta, ei avuttomuudesta, ei haluamisesta vaan RIIPPUMATTOMUUDESTA, vapaudesta ja itsenäisyydestä. Ei myöskään tavanomaisesta vaihtotaloudesta, jossa sinä teet yhdet työt ja minä toiset, sukupuolesta ja suhteesta riippumatta.
Se on kuulkaa siskot iso asia, kun pystyy ja kykenee lähtemään omalla autolla liikkeelle ihan milloin vaan, eikä renkaanvaihtaja tai tankkaaja voi käyttää valtaa ja estää lähtemistä.
Sitä kai aloittaja kaverinsa tapauksessa tarkoitti.
Eri asia sitten, jos auto on rikki ja tarvitaan oikeasti ammattilaista.
en osaa, enkä halua opetella. Mies vaihtaa renkaat mutta edelleenkään minun matkani ei siihen tyssäisi jos haluaisin johonkin mennä koska:
a) minä osaan tehdä sellaista työtä että minulla on varaa soittaa autonkorjaaja tuohon pihaani vaihtamaan ne renkaat
b) minä osaan soittaa kännykällä taksin ja minulla on varaa maksaa se
c) minulla on kaksi tervettä jalkaa ja osaan kävellä
Mieheni osaa tehdä paljon sellaisia asioita mitä minä en osaa ja en halua opetella. Minulle edelleen riittää se että minä osaan tehdä omaa työtäni ja siten minulla on varaa ostaa sellaiset palvelut mitä en itse halua tehdä.
Kunnon aaveemamma rakentaa söpöillä käsillään varaston pihaansa, missä säilyttää renkaat. Sieltä hän vierittää ihan itse ne pihalle ja vaihtaa itse. Katsoo sitten haastavasti naapureita, että hänpä on sitten jotain. Hän vaihtaa ihan itse renkaat autoonsa. Luuserit säilyttää renkaita liikkeessä.
En minäkään silti vaihda autoon renkaita. Veisin auton huoltamolle renkaiden vaihtoon, jos näyttäisi siltä että mies ei vaihda ja alkaa olla liukasta.
Mutta osaan kyllä vaihtaa renkaat, koen vain, että se 25 euroa, minkä renkaanvaihto maksaa, on riittävän edullinen, että mieluummin käytän siihen kuluvan ajan muuhun. Renkaanvaihtoon menee minulla melkein tunti, ja kun käyn vaihdattamassa, se menee 10 minuutissa.
Ensin sinne vaihtopaikkaan täytyy ajaa, ehkä lastata renkaatkin mukaan. Sitten siellä täytyy odottaa ja lopuksi ajaa kotiin. Tuossa ajassa (yli 20 minuuttia) vaihdan renkaat pihassa itse ja tässä tapauksessa kysymys on pelkästä laiskuudesta.
Kaikilla ei ole mitään autotallia tms isoa varastoa, jossa niitä saisi laillisesti säilyttää. Ja kun renkaat on liikkeessä valmiina, niin on kätevää mennä sinne vaikka ajanvarauksella ja seurata vierestä kun näppärä mieshenkilö (yleensä aina mies) vaihtaa ne.
Vaihdoin itse pitkään ja pidin sitä kätevimpänä tapana. Ihmettelin kuinka jotkut varaa ajan mene renkaitten kanssa liikkeeseen vaihdattaan.
Mutta nykyään ne renkaat voi jättää talvisäilöön sinne liikkeeseen jolloin ei tarvii kuin ajaa paikalla sovittuna aikana ja renkaat vaidettu sinä aikana kun itse juo kahvia ja tarkastaa sähköpostit kännykästä.
Ihanan mukavaa ja näppärää.
Eikä tarvii peletä että kylmässä iskee noidannuoli.
Sallikaa mun nauraa!
Kyllä naisen vapaus ja riippumattomuus ovat edelleen kiinni ihan puhtaasti omasta RAHASTA ja sitä kautta ammatista. Sillä rahalla pystyy ostamaan kuljetuspalveluja.
En ole ikänäni tarvinnut autoa eikä minun siten ole koskaan tarvinnut vaihtaa tai vaihdattaa renkaita. Minulla on varaa myös asua keskustassa.
Naisen tärkein valinta ei ole mies, vaan ammatti. Jos ammatti on valittu niin, että sekä saa elannon että viihtyy, ei tarvitse enää koskaan vaihtaa renkaita.
uusavuttomia naisia löytyy mut kyllä moni mieski on uusavuton!
Tätä en kyllä ymmärrä että jos pyydän nais puolista kaveria antamaan ristipäärukarin niin tää jää tyhmänä kattomaan ja kysyy että millanen se on O.o Mun ex poikaystävä oli niinki säälittävä ettei osannu liittää pesukonetta eikä saanu lamppua kattoon ku ei tienny mikä sokerinpala on.
Mitä esim renkaiden vaihtoon tulee niin osaan kyllä tehä tän itekki mut nykyinen mies hoitaa homman, tulee sanomista jos ite menen roklaamaan. Kai se ottaa sen miehuuden päälle?!
jokaisen naisen tulisi osata edes joitain perus juttuja esim patterinilmaus ja lampunvaihto.
Itse osaan vaihtaa auton renkaat ja vaihdanki, en lähe maksamaan itteeni kipeeks siitä touhusta, vaihdan ite öljyt + suodattimet. Laitan kotona pesukoneen, tiskikoneen ja lamput paikoilleen. Kasaan ite ikeasta tai vastaavasta ostetun vaatekaapin. Sori nyt vaan mut ite en ole niin säälittävä tapaus että kaikkeen hälyytän miehen paikalle tai soittele huoltoyhtiöön kerran viikkoon syystä että ovenkahva jäi käteen.
Kyllähän noita säälittäviä miehiäkin löytyy mut kyl naiset on pääsääntösesti peukalo keskellä kämmentä jos lyöt tälle vasaran käteen.
Minusta on kiva oppia kaikki jutut, ettei sitten jää kiinni siitä, etten osaisi. Meillä mies voi laittaa ruokaa, kun minä putsaan rännejä ulkona tai toisin päin. Renkaat vaihdetaan usein yhdessä, menee aika nopsaan. Tyttären kanssa kannettiin kuukausi sitten pesukone paikoilleen ja tehtiin liitännät. Poika ompelee itse takaisin irronneen napin.
Pidän tärkeänä, että annamme lapsille sellaisen esimerkin, että sukupuolella ei ole merkitystä siihen, kuka tekee minkäkin homman.
jokaisen naisen tulisi osata edes joitain perus juttuja esim patterinilmaus ja lampunvaihto. Itse osaan vaihtaa auton renkaat ja vaihdanki, en lähe maksamaan itteeni kipeeks siitä touhusta, vaihdan ite öljyt + suodattimet. Laitan kotona pesukoneen, tiskikoneen ja lamput paikoilleen. Kasaan ite ikeasta tai vastaavasta ostetun vaatekaapin. Sori nyt vaan mut ite en ole niin säälittävä tapaus että kaikkeen hälyytän miehen paikalle tai soittele huoltoyhtiöön kerran viikkoon syystä että ovenkahva jäi käteen. Kyllähän noita säälittäviä miehiäkin löytyy mut kyl naiset on pääsääntösesti peukalo keskellä kämmentä jos lyöt tälle vasaran käteen.
vaihtavatkin ne siellä. Jos jokin hajoaa kotona miehen ollessa poissa niin minä tilaan apua osaavalta ja maksan mielelläni siitä. Ei mua nappaa asennelle pesukoneita, mutta lamput vaihdan itse, lisään auton pissapojan täyteen jos tarve vaatii jne.
Ja minä myös osaan johtaa tulenjohtoryhmää ja osaan tiedustella, maastoutua, antaa tulikomentoja ja vetäytyä, joten en mä ihan kädetön noissa miesten jutuissa ole ;)
ja ymmärretäänkö täällä nyt tahallaan väärin ap:ta, mutta mielenkiintoinen aihe. Pointtina ehkä juurikin tuo, että kaikkea ei tarvitse osata yhtä hyvin kuin toinen tai ehkä ei ollenkaan, mutta tämä toimii vain silloin kun toinen sitten tekee ne hommat niin että siitä ei aiheudu itselle haittaa.
Siis esimerkiksi, minä korjaan mieheni housut koska hän ei osaa ommella, mutta hän ei ole siitä sillä tavalla riippuvainen että ei voisi lähteä töihin aamulla jos en olisi housuja korjannut, vaan hänellä on useammat housut kaapissa. Eli hän ei jättäydy minu "armoilleni" siinä asiassa. Samaten minä en osaa paikata pyörän kumia, mutta jos sellainen tilanne tulee että tiedän, että joudun kohta lähtemään jonnekin pyörällä ja kumi on puhki, tarkistan jo etukäteen mieheltä voiko hän sen korjata ja jos ei, niin sitten vien korjaamolle.
Se ei poissulje sitä etteikö mieheni voisi hoitaa meidän ruokahuollon ja minä puolestani pyykit, koska ne ovat meidän vahvuuksiamme ja on helpompaa että se tekee joka parhaiten osaa. Minun ei siis tarvitse hampaat irvessä kokkailla jos mies on paikalla. Jos ei ole, niin ruokaa saadaan kyllä pöytään.
Minun eräs tuttavani ei uskalla ajaa autoa vaikka hänellä on ajokortti, se rajoittaa heidän menojaan (esimerkiksi kun hän oli raskaana ja olivat lähdössä juhliin joissa mies halusi viipyä pidempään ja tuttavani tuli lasten kanssa aiemmin kotiin, eivät voineet em. syystä mennä autolla vaan piti sitten ottaa taksi x3). Samaten ei tietenkään voi lähteä mihinkään autolla lasten kanssa päivisin, kun mies on töissä, vaan pitää liikkua julkisilla kolmen lapsen kanssa (mikä tottakai sujuu myös, mutta kyllähän auto helpottaisi, sen on itsekin myöntänyt). Se on sellaista riippuvuutta jota en itse ymmärrä. Toki kukin tavallaan, mutta jos elämäänsä voisi helpottaa niinkin pienellä asialla kuin opettelemalla sitä ajamista uudelleen, niin miksi ei kokeilisi.
joten pakon edessä olen oppinut tekemään aikoinani ns. miesten töitä. Olen vaihtanut renkaat itse, pessyt autoni itse, vienyt sen huoltoon itse, tehnyt pieniä kotiremontteja, raahannut muutoissa raskaita huonekaluja vaikka itse olen 50-kiloinen hentoinen rääpäle jne.
Kuitenkin nyt kun olen parisuhteessa, en enää halua tehdä noita. Minusta on ihanaa, kun on mies joka voi hoitaa fyysisesti raskaat hommat tai sellaiset hommat joita hän tykkää hoidella (esim. remonttihommat) ja minä en erityisesti. Minä saan keskittyä siihen mistä tykkään eli ruoanlaittoon, kodin kaunistamiseen, itseni kaunistamiseen ja muuhun sellaiseen perinteisen naiselliseen.
Eikä minusta tuollaista "riippuvuutta" tarvi pelätä, nimittäin kyllä nyt kaikki tuollaiset asiat on jokaisen normaalijärkisen pakon edessä nopeastikin opittavissa, ei ihminen lopuksi ikää avuttomaksi esim. erotilanteessa jää vaikka heti eron jälkeen ei kaikkea itse osaisikaan kun osa asioista on kuulunut puolison hommiin ennen. Ja auton renkaat voi tosiaan vaihdattaa myös rengasliikkessä, kodin hommiin käyttää kotitalonmiehen palveluita, ei ole pakko tehdä kaikkea itse olipa mies tai nainen.
En myöskään tarkistanut öljyjä, enkä osaa kunnolla edes tankata. Tuo viimeinen kyllä vähän hävettää.
Mies on tosi hyvä autojen kanssa, ja hallitsee muutenkin kaikki remontti-asiat sekä koneet - paitsi tietokoneet ja kamerat. Niiden hankinnasta, käyttämisestä ja huollosta taas vastaan minä. Jos tietsikka tökkii, lapsi huutaa apuun äitiä eikä isää. Olen ihan tyytyväinen meidän työnjakoomme.
Olen nähnyt tapauksen, missä itse vaihdettu rengas lähti irti kesken ajon.Tuo kutsutaan evoluutioksi...
Olen nähnyt tapauksen, missä itse vaihdettu rengas lähti irti kesken ajon.Tuo kutsutaan evoluutioksi...
ihan puhtaasta laiskuudesta. Mieheni ja isäni hoitavat AINA kaikki "ärsyttävät" työt, kun en "pysty" tai "osaa". Olen kieltämättä miettinyt joskus, että miten sitten pärjään, kun heitä kumpaakaan jonain päivänä ei ole saatavilla auttamaan. Tällä hetkellä olen just sellainen ärsyttävä mieheen nojautuja. Aamulla meni auto rikki ja soitin isän tekemään akuutin toimenpiteen, jonka olisin osannut itsekin ja sitten soitin miehelleni, joka varasi huoltoajan ja maksaa myös laskun. Se on vaan niin jotenkin helppoa heittäytyä aivottomaksi...vaikka aina ajattelenkin, että ensi kerralla teen itse(paitsi maksaa en haluisikaan).
niitä naisia, jotka ovat täysin riippuvaisia miehestään! Edes lamppua ei osata vaihtaa itse. Ja kaiken huippu ovat ne, joilla ei ole edes omaa sähköpostiosoitetta, vaan heille pitää lähettää viestit miehen osoitteeseen. Käsittämätöntä ja suorastaan säälittävää.
niitä naisia, jotka ovat täysin riippuvaisia miehestään! Edes lamppua ei osata vaihtaa itse. Ja kaiken huippu ovat ne, joilla ei ole edes omaa sähköpostiosoitetta, vaan heille pitää lähettää viestit miehen osoitteeseen. Käsittämätöntä ja suorastaan säälittävää.