Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hämmästyn aina aika ajoin, kun huomaan joidenkin naisten olevan niin täysin riippuvaisia miehistään.

Vierailija
21.10.2012 |

Ystäväni piti tulla tänään kylään, mutta soitti aamulla ettei pääsekkään.

Syynä on se, että miehensä ei jaksa vaihtaa talvirenkaita autoon ja hän ei uskalla ajaa, koska yöllä on ollut pakkasta ja tienpinta saattaa olla liukas.

Tässä tämänpäiväinen esimerkki.

Itse olen omatoiminen nainen, jolla pysyy pora ja muut työkalut käsissä. Asun kaksin lapseni kanssa ja vielä ei ole koittanut päivää mihin olisin tarvinnut miehen apua (jos ei lapseni siittämistä lasketa). Kantoavuksi tosin joudun pyytää miespuolisia ystäviäni, koska kaveripiirissäni on niin hentoisia naisia, etteivät jaksa kantaa kahden kanssani esimerkiksi pesukonetta. Tälläisiä tilanteita on tosin harvoin.

Mietin, että tahtovatko nämä naiset olla avuttomia ja luottavan vain miehen apuun ja osaamiseen? Itse tuossa tilanteessa haluaisin oppia, jos joskus tuleekin se päivä, kun mies ei olekkaan 24/7 saatavilla.

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten varmasti lähtisi juuri sen takia vaihtamaan talvirenkaita auton alle, että pääsisin juoruamaan kaverin kanssa :D

Vaihdan monestikin renkaat autoon, helppo homma. Mutta jos laiskotuttaa, en varmasti tuollaisen syyn takia lähde kiireellä vaihtamaan :)

Vierailija
102/135 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan meillä mies vaihtaa renkaat myös minun autooni. Jos mies ei vaihtaisi renkaita, niin ne vaihdettaisiin liikeessä. Osaisin ihan hyvin ajaa autoni sinne. Olen vienyt autoni myös huoltoon ja katsastukseen, joten ei se olisi sen kummempaa.

En osaa neuloa, enkä virkata, ainakaan hyvin, joten en tee käsitöitä. Paidan napin osaan juuri ja juuri ommella, mutta niin osaa mieskin, joten hän ompelee omat paidan nappinsa itse.

En silitä juuri koskaan, vaan mies silittää omat paitansa, ja myös lasten ja minunkin vaatteet tarvittaessa. Silittäminen on minusta tylsää, mutta mies ei valita.

En imuroi juuri koskaan, enkä pese lattioita, vaikka osaankin imuroida ja mopata hyvin. Se on kuitenkin aika rasittavaa, joten mies saa tehdä sen.

En tyhjennä kompostia juuri koskaan, vaan mies tekee senkin. Osaamisesta ei ole tässäkään kyse, vaan olen tyhjentänyt kompostin pari kertaa, mutta se on niin sotkuista touhua, joten mies joutuu siihen.

Voisin jatkaa listaa vielä pitkään, mutta en viitsi pitkästyttää teitä enempää. Yhteenvetona voin todeta, että meillä kyse ei ole naisten / miesten töistä, vaan minulla ei ole kovin kummoisia kädentaitoja, mutta mies on osaava ja tekevä. Ap:sta se on tietysti kamalan väärin, mutta itse olen onnellinen. :)

Minä tykkään mieluummin laittaa ruokaa, hoitaa lapsia, tehdä puutarhatöitä ja sisustaa kotia eli kaikkea minusta kivaa ja hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvoin suuren veljessarjan keskellä, eikä ollut helppo paikka tytölle. Kaikessa piti kilpailla, olla vahva, antaa ja saaha turpaan, voimailla, todistaa pärjäävänsä jne jne.

Sinkkunaisena sain ihan tarpeekseni vaihdella renkaita ja öljyjä.

Nyt kun minulla on ihana mies, niin en suin surminkaan koske yhteenkään Tekniikan Maailmaan, haisevaan strasseliriepuun, keskustele ja kuuntele muka kiinnostuneena loputtoman tylsiä mopokeskusteluja.

E-hei, meikätyttö se ostelee nättejä vaatteita, lakkaa kyntensä, ostaa akkain lehtiä, käy jumpalla ja hoitaa lasten vaatehankinnat. Ja rakastan osaani!

Vierailija
104/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä enää koskaan siedä enää ilkkumista naiseudestani -en miehiltä ENKÄ varsinkaan ulisevilta ämmiltä.

Vierailija
105/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on se, että miehensä ei jaksa vaihtaa talvirenkaita autoon ja hän ei uskalla ajaa, koska yöllä on ollut pakkasta ja tienpinta saattaa olla liukas.

Itse olen omatoiminen nainen, jolla pysyy pora ja muut työkalut käsissä. Asun kaksin lapseni kanssa ja vielä ei ole koittanut päivää mihin olisin tarvinnut miehen apua (jos ei lapseni siittämistä lasketa). Kantoavuksi tosin joudun pyytää miespuolisia ystäviäni, koska kaveripiirissäni on niin hentoisia naisia, etteivät jaksa kantaa kahden kanssani esimerkiksi pesukonetta. Tälläisiä tilanteita on tosin harvoin.

Mietin, että tahtovatko nämä naiset olla avuttomia ja luottavan vain miehen apuun ja osaamiseen? Itse tuossa tilanteessa haluaisin oppia, jos joskus tuleekin se päivä, kun mies ei olekkaan 24/7 saatavilla.

Vierailija
106/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilalla meillä oli sellainen "sääntö" ettei kukaan saanut olla korvaamaton. Eli pyrittiin siihen että ainakin kaksi perheenjäsentä osasi kaikki hommat riittävällä tasolla. Oli siis kyse vaikka lypsykoneen pesusta tai ruokintalaitteella ajosta jne.

Tarkoitus oli että sama kuka joutuisi äkkiä vaikka onnettomuuteen niin muut selviäisivät. Ei välttämättä yhtähyvin tai helpolla mutta siedettävästi kuitenkin.

Omassa perhe-elämässäni yritän myös toteuttaa tätä. Käytännössä en ole tankannut auto viimeiseen kymmeneen vuoteen kuin kerran. Ja uusimpaan autooni en ole vaihtanut renkaita (se hävettää hieman koska tavoite on että osaisin vaihtaa tienvarressa tarvittaessa vararenkaan). Kuitenkin tankkaamisesta selviäisin vaikka heti ja todennäköisesti saisin renkaankin vaihdettua ainakin jos soittelisin ensin miehelleni tai veljelleni saadakseni hieman neuvoja.

Meillä on miehen kanssa hyvin perinteinen työnjako koska se sopii meille. Toisaalta kun viimeviikolla puuta kaataessa miehen selkä kipeytyi äkkiä niin minä karsin ja sahasin rungon pölleiksi. Ja kun minä sairastan niin kyllä mies saa jotakin ruokaa laitettua lapsille vaikkakin yksipuolista mutta mahan täytettä kuitenkin.

Eli yleensä työt jaetaan mutta kumpikin osaa riittävällä tasolla kaikkea niin että pärjää jos yksin jää.

Ap:n pointti oli hyvä mutta renkaiden vaihto ei mielestäni ole hyvä esimerkki koska sen voi helposti teettää muillakin ja sitä tarvitaan niin harvoin.

Vierailija
107/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole riippuvainen vain aviomiehestäni, vaan myös isästäni, äidistäni, anopistani, mieheni isäpuolesta ja ties kenestä vielä. Ai niin, töissäkin ihan pokkana pyydän miehiä tekemään raskaampia tai ikävämpiä hommia.

Esimerkiksi ihan lähiaikoina annoin uudet verhot äidilleni lyhennettäviksi ja hän jopa ripusti ne sitten täällä käydessään puolestani. Samalla visiitillä isäni ruuvasi seinälle muutaman hyllyn ja kokosi yhden Ikean huonekalun. Mieheni isäpuoli on ollut täällä pimennysverhoja asentamassa ja tauluja ripustamassa.

Kaikki nämä on hommia, jotka saisin itse tehtyä joko huonosti (edellisessä kämpässä oli taulut vinossa ja perheriita lopputuloksena kun niitä mieheni kanssa ripustettiin), tai joutuisin lainaamaan työkaluja näiltä samoilta ihmisiltä jotka tulevat mielellään auttamaan, tai vähintäänkin minulla kestäisi kuukausitolkulla saada hoidettua (huonekalun kokoaminen, tosi hankalaa tehdä jos vauva ja taapero paikalla).

Olen muuten vaihtanut auton renkaat kahdesti elämässäni: autokoulun aikaan opetustarkoituksessa isän opastuksella, ja kerran mökillä kun rengas oli puhjennut. Kerran nuorena pyysin nätisti ihan tuntemattomia miehiä auttamaan kun rengas oli puhjennut ja vaihtoivat ihan käden käänteessä ja mukisematta. Mikäs sen mukavmpaa. Talvi- ja kesävaihdot tehdään rengasliikkeessä, alunperin siksi ettei ollut varastotilaa säilyttää renkaita, nykyään siksi että on kätevää.

Ehkä munkin pitää opetella "itsenäiseksi" sitten kun isäni on niin vanha, ettei jaksa auttaa. Mutta sittenhän omat poikani ovat jo isoja, ehkäpä he oppivat näitä hommia tekemään vaikka siltä papalta. :D

Vierailija
108/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole riippuvainen vain aviomiehestäni, vaan myös isästäni, äidistäni, anopistani, mieheni isäpuolesta ja ties kenestä vielä. Ai niin, töissäkin ihan pokkana pyydän miehiä tekemään raskaampia tai ikävämpiä hommia.

Esimerkiksi ihan lähiaikoina annoin uudet verhot äidilleni lyhennettäviksi ja hän jopa ripusti ne sitten täällä käydessään puolestani. Samalla visiitillä isäni ruuvasi seinälle muutaman hyllyn ja kokosi yhden Ikean huonekalun. Mieheni isäpuoli on ollut täällä pimennysverhoja asentamassa ja tauluja ripustamassa.

Kaikki nämä on hommia, jotka saisin itse tehtyä joko huonosti (edellisessä kämpässä oli taulut vinossa ja perheriita lopputuloksena kun niitä mieheni kanssa ripustettiin), tai joutuisin lainaamaan työkaluja näiltä samoilta ihmisiltä jotka tulevat mielellään auttamaan, tai vähintäänkin minulla kestäisi kuukausitolkulla saada hoidettua (huonekalun kokoaminen, tosi hankalaa tehdä jos vauva ja taapero paikalla).

Olen muuten vaihtanut auton renkaat kahdesti elämässäni: autokoulun aikaan opetustarkoituksessa isän opastuksella, ja kerran mökillä kun rengas oli puhjennut. Kerran nuorena pyysin nätisti ihan tuntemattomia miehiä auttamaan kun rengas oli puhjennut ja vaihtoivat ihan käden käänteessä ja mukisematta. Mikäs sen mukavmpaa. Talvi- ja kesävaihdot tehdään rengasliikkeessä, alunperin siksi ettei ollut varastotilaa säilyttää renkaita, nykyään siksi että on kätevää.

Ehkä munkin pitää opetella "itsenäiseksi" sitten kun isäni on niin vanha, ettei jaksa auttaa. Mutta sittenhän omat poikani ovat jo isoja, ehkäpä he oppivat näitä hommia tekemään vaikka siltä papalta. :D

Vierailija
109/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei pääse kuskaamaan. Niillä on itselläkin ajokortti, mutta eivät uskalla ajaa.

Vierailija
110/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei pääse kuskaamaan. Niillä on itselläkin ajokortti, mutta eivät uskalla ajaa.

Vierailija
111/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asun lapsen kanssa kahdestaan ja Pyhä Henki hänet siitti, että omavaraisia täällä ollaan!

Vierailija
112/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisituntia mene renkaan vaihtoon. Maksaa noin 500 euroa.

Vierailija
113/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehen vituttaa kun naiset käyttää ns hyväkseen sitä. Suurin osahan ei oikeasti osaa mitään, hyvä kun pyykit saa koneeseen ja koneesta pois, se on monen naisen kohdalla se osaamisen huipentuma. Kaikesta muusta ja siitäkin lässytetään koko ajan, että miehen pitäisi tehdä nekin vaikka siinä samalla mies tekisi käytännössä kaiken muun. Monelle naiselle pelkkä auton katsastukseen vieminen, suntin säätäminen pannuhuoneessa, vakuutusyhtiöön soittaminen, puun pilkkominen tai pelkkä pinoaminen tuottaa liikaa vaikeuksia. Suomalaiset naiset on täydellisen kädettömiä nykyään, ihme velliperseitä.

Vierailija
114/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset on täydellisen kädettömiä nykyään, ihme velliperseitä.

Vierailija
115/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koko lapsuuteni ja nuoruuteni todistella pätevyyttäni poikalauman keskellä, joten enää en siihen rupea. Naiseudessa ei ole mtään hävettävää.

Vierailija
116/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehen vituttaa kun naiset käyttää ns hyväkseen sitä. Suurin osahan ei oikeasti osaa mitään, hyvä kun pyykit saa koneeseen ja koneesta pois, se on monen naisen kohdalla se osaamisen huipentuma. Kaikesta muusta ja siitäkin lässytetään koko ajan, että miehen pitäisi tehdä nekin vaikka siinä samalla mies tekisi käytännössä kaiken muun. Monelle naiselle pelkkä auton katsastukseen vieminen, suntin säätäminen pannuhuoneessa, vakuutusyhtiöön soittaminen, puun pilkkominen tai pelkkä pinoaminen tuottaa liikaa vaikeuksia. Suomalaiset naiset on täydellisen kädettömiä nykyään, ihme velliperseitä.

Aika usein miehissä on nykyään samaa vikaa, mutta se on helppo peittää pärjäävien ja osaavien naisten kanssa.

Hyvin moni on hukannut keskustelun olennaisen pointin: Ei ole kyse naisellisuudesta, ei avuttomuudesta, ei haluamisesta vaan RIIPPUMATTOMUUDESTA, vapaudesta ja itsenäisyydestä. Ei myöskään tavanomaisesta vaihtotaloudesta, jossa sinä teet yhdet työt ja minä toiset, sukupuolesta ja suhteesta riippumatta.

Se on kuulkaa siskot iso asia, kun pystyy ja kykenee lähtemään omalla autolla liikkeelle ihan milloin vaan, eikä renkaanvaihtaja tai tankkaaja voi käyttää valtaa ja estää lähtemistä.

Sitä kai aloittaja kaverinsa tapauksessa tarkoitti.

Eri asia sitten, jos auto on rikki ja tarvitaan oikeasti ammattilaista.

Vierailija
117/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaisin itse talvirenkaat autoon, mutta kun en saa rasittaa itseäni, lääkärin määräys :/ Talvirenkaat on muutenkin tallilla jemmassa, joten setä lupasi mieheni kanssa vaihtaa ne huomenna :) Anteeksi tämä, että olen niin riippuvainen miehestäni...

Vierailija
118/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei "osaa" tehdä ruokaa, pestä pyykkiä, täyttää tiskikonetta, käyttää imuria eikä varsinkaa pölyrättiä... Tiedän yhdenkin, joka ei "osaa" edes käyttää mikrouunia, eli syö vaimon valmiiksi tekemän ruuan kylmänä.

Vierailija
119/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun häntä ei ole enää. Kun jää yh:ksi tao leskeksi tai puoliso sairastuu vakavasti, huomaakin vasta miten paljon hän on hoitanut kaikessa hiljaisuudessa itsestäänselvänä- YH:na oppii paljon, miehen sairastuessa oppii paljon. len kokenut molemmat. Silti en osaa vieläkään porata reikää kiviseinään tai olisin epävarma missä järjestyksessä autosta kiristetään renkaiden mutterit. En osasi vaihtaa takarengasta vaihdepyörään, mies osaa. Osaan kyllä huoltaa ilmastointilaitteen ja tehdä pintaremonttia, koota huonekalut ja hoitaa paperiasiat. Miehellä menisi sormi suuhun erilaisissa asioissa, mutta kaikkivoipa ei tarvitse kenenkään ollakaan.

Vierailija
120/135 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla pora ja muutkin työkalut pysyvät käsissä. Pystyisin kyllä hätätapauksessa vaihtamaan renkaat mutta en vaihda, en tykkää koko hommasta. Vien auton joko liikkeeseen tai naapuri vaihtaa renkaat, kaikkea ei ole pakko tehdä itse vaikka osaisikin.