Hämmästyn aina aika ajoin, kun huomaan joidenkin naisten olevan niin täysin riippuvaisia miehistään.
Ystäväni piti tulla tänään kylään, mutta soitti aamulla ettei pääsekkään.
Syynä on se, että miehensä ei jaksa vaihtaa talvirenkaita autoon ja hän ei uskalla ajaa, koska yöllä on ollut pakkasta ja tienpinta saattaa olla liukas.
Tässä tämänpäiväinen esimerkki.
Itse olen omatoiminen nainen, jolla pysyy pora ja muut työkalut käsissä. Asun kaksin lapseni kanssa ja vielä ei ole koittanut päivää mihin olisin tarvinnut miehen apua (jos ei lapseni siittämistä lasketa). Kantoavuksi tosin joudun pyytää miespuolisia ystäviäni, koska kaveripiirissäni on niin hentoisia naisia, etteivät jaksa kantaa kahden kanssani esimerkiksi pesukonetta. Tälläisiä tilanteita on tosin harvoin.
Mietin, että tahtovatko nämä naiset olla avuttomia ja luottavan vain miehen apuun ja osaamiseen? Itse tuossa tilanteessa haluaisin oppia, jos joskus tuleekin se päivä, kun mies ei olekkaan 24/7 saatavilla.
Kommentit (135)
Järkyttävää kyllä, tällaisia naisia löytyy paljon. Joillekin naisille miehet jopa ostavat sen auton ja tuovat vielä tilipussinkin kotiin, että näin joillakin.
Siis tuo ei ole avuttomuutta vaan aika perinteistä työnjakoa vaan. Kyllä minäkin aivan varmasti oppisin halutessani vaihtamaan renkaat, mutta sen sijaan mä teen jotkut muut jutut mitä mieheni taasen ei tee. Eikä ihan ilman opettelua niitä hyvin osaisikaan.
Ei meillä ainakaan ole tuollaista vaihtokauppaa, se tekee joka jaksaa tai haluaa tai ehtii. Mitä miehesi ei osaa tehdä mitä itse osaat? ei ap
Mies olisi sitten voinut tehdä sitä jotain toista puuhaa, jota nainen osaa paremmin?
toisaalta; jos ei ole kovin pärjäävä ja elämän karaisema, niin miksi ei saisi olla rauhassa heikko ja nojata toiseen? Eihän tuo välttämättä kuitenkaan tarkoita, että olisi täysin riippuvainen miehestään.
En kauhean herkästi lähtisi tuomitsemaan ja päivittelemään muitten elämää ja valintoja, vaan kunnioittaisin ihmisiä sellaisenaan...
kun häntä ei ole enää. Kun jää yh:ksi tao leskeksi tai puoliso sairastuu vakavasti, huomaakin vasta miten paljon hän on hoitanut kaikessa hiljaisuudessa itsestäänselvänä-
YH:na oppii paljon, miehen sairastuessa oppii paljon. len kokenut molemmat.
Silti en osaa vieläkään porata reikää kiviseinään tai olisin epävarma missä järjestyksessä autosta kiristetään renkaiden mutterit. En osasi vaihtaa takarengasta vaihdepyörään, mies osaa. Osaan kyllä huoltaa ilmastointilaitteen ja tehdä pintaremonttia, koota huonekalut ja hoitaa paperiasiat.
Miehellä menisi sormi suuhun erilaisissa asioissa, mutta kaikkivoipa ei tarvitse kenenkään ollakaan.
Kuulostaa vähän siltä.
Minun olisi jo viime viikolla pitänyt mennä tapaamaan yhtä vanhaa työkaveria. Oltiin kavereitakin silloin, mutta paljastui tosi energiasyöpöski.
Olen jo viime viikon keksinyt tekosyitä, ettei tarvi mennä.
Taidan käyttää tätä talvirengassyytä ensi viikolla:)
Kiitos vinkistä
osaaminen ei poissulje "naisellisten" asioiden osaamista. Itse osaan myös tehdä käsitöitä: neuloa, virkata ja ommella. Kokkaus ja leipominenkin on hallussa. Silti osaan myös vaihtaa autoon renkaat, vaihtaa lampun kattoon, porata rullaverhon pidikkeet seinään jne. Osaan myös hitsata ja rakentaa.
Myös veljeni on opetettu osaamaan "kaikkea".
Ap
Osaako veljesi myös neuloa, virkata ja ommella ja tehdä näitä "naisellisia" asioita?
jotkut miehet se vain osaa tehdä naisensa tyytyväisiksi:)
Miksi tehdä kaikki itse jos talossa on kaksi aikuista.
Toki joku joutuu tekemään kaiken yksin kun ukko makaa sohvalla jatkuvasti kännissä, mutta kyllä yleensä on asiallista jakaa hommat puoliksi. Jos mies saa vaihdettua renkaat työpaikallaan helposti sisätiloilla firman työkaluilla. En kai minä ala käsipelitunkilla niitä ruuvailemaan käsivoimin kotipihalla kylmässä:)
Ja ei, tämä ei ole alistamista vaan ihan järjenkäyttöä.
Järkyttävää kyllä, tällaisia naisia löytyy paljon. Joillekin naisille miehet jopa ostavat sen auton ja tuovat vielä tilipussinkin kotiin, että näin joillakin.
juuri esimerkiksi talvirenkaiden vaihdon suhteen. Mies on se joka soittaa liikkeeseen ja hoitaa sen kautta renkaiden vaihdon. Minä taas huolehdin siitä, että siivooja pesee vessan.
Ja en jaksa kantaa pesukonetta. Miksi pitäisi jaksaa? En asu yksin, vaan parisuhteessa. Mun ei tarvii olla reipas ja pärjäävä yh.
osaaminen ei poissulje "naisellisten" asioiden osaamista. Itse osaan myös tehdä käsitöitä: neuloa, virkata ja ommella. Kokkaus ja leipominenkin on hallussa. Silti osaan myös vaihtaa autoon renkaat, vaihtaa lampun kattoon, porata rullaverhon pidikkeet seinään jne. Osaan myös hitsata ja rakentaa.
Ap
hienoa, että sinä osaat, mutta kaikkien ei tarvitse osata! Eikä kaikkien tarvitse edes haluta osata! Osaatko SINÄ ymmärtää tämän? Älä nosta itseäsi kaverisi yläpuolelle, sillä sitä juuri teet tällä ihmettelylläsi.
villiä seksiä miehensä kanssa kun sai lapset mummolaan. Mieluummin hän jäi kotiin kuin kuuntelemaan sinua, kuinka hyvä olet ja kuinka osaat kaiken ja kuinka et miestä mihinkään tarvitse ja kuinka kaverisi on riippuvainen miehestään.
Kuka haluaa mennä sellaisen kaverin luo, joka tulee kaveria nettiin haukkumaan?
Ystäväni piti tulla tänään kylään, mutta soitti aamulla ettei pääsekkään.
Syynä on se, että miehensä ei jaksa vaihtaa talvirenkaita autoon ja hän ei uskalla ajaa, koska yöllä on ollut pakkasta ja tienpinta saattaa olla liukas.
Tässä tämänpäiväinen esimerkki.Itse olen omatoiminen nainen, jolla pysyy pora ja muut työkalut käsissä. Asun kaksin lapseni kanssa ja vielä ei ole koittanut päivää mihin olisin tarvinnut miehen apua (jos ei lapseni siittämistä lasketa). Kantoavuksi tosin joudun pyytää miespuolisia ystäviäni, koska kaveripiirissäni on niin hentoisia naisia, etteivät jaksa kantaa kahden kanssani esimerkiksi pesukonetta. Tälläisiä tilanteita on tosin harvoin.
Mietin, että tahtovatko nämä naiset olla avuttomia ja luottavan vain miehen apuun ja osaamiseen? Itse tuossa tilanteessa haluaisin oppia, jos joskus tuleekin se päivä, kun mies ei olekkaan 24/7 saatavilla.
toisaalta; jos ei ole kovin pärjäävä ja elämän karaisema, niin miksi ei saisi olla rauhassa heikko ja nojata toiseen? Eihän tuo välttämättä kuitenkaan tarkoita, että olisi täysin riippuvainen miehestään.
En kauhean herkästi lähtisi tuomitsemaan ja päivittelemään muitten elämää ja valintoja, vaan kunnioittaisin ihmisiä sellaisenaan...
Minä olen ihan tavallinen virheellinen ja epätäydellinen ihminen mutta ei minun tarvitse teeskennellä heikkoutta fyysisissä ja sotkuisissa töissä. Pikemminkin se toteutuu asioissa, joissa en henkisen jumiutumisen takia kykene ajattelemaan selkeästi ja pyydän mieheltä apua.
Aphienoa, että sinä osaat, mutta kaikkien ei tarvitse osata! Eikä kaikkien tarvitse edes haluta osata! Osaatko SINÄ ymmärtää tämän? Älä nosta itseäsi kaverisi yläpuolelle, sillä sitä juuri teet tällä ihmettelylläsi.
aikauista, niin miksi ihmeessä ei työtehtäviä voisi jakaa. Mua ei ainakaan kiinnosta paskan vertaa opetella vaihtaan renkaita. Sitten, kun mieheni ei sitä ole tekemässä (syystä tai toisesta) niin varmasti osaan hoitaa homman ostamalla kyseisen palvelun.
Mä en ymmärrä miksi kaikki pitäis osata? Se tekee joka taitaa ja se opettelee jolla on halua.
Osaako veljesi myös neuloa, virkata ja ommella ja tehdä näitä "naisellisia" asioita?
kirjoitin.
En nyt tarkoita, että kaikessa pitäisi olla hyvä, mutta mielestäni jokaisen ihmisen pitäisi pärjätä ihan peruselämässä ilman jatkuvaa toisen ihmisen tarvetta.
Tämä kyseinen ystäväni ei osaa myöskään pumpata pyörän renkaisiin ilmaa, saati laittaa ketjuja takaisin paikoilleen. (Tämä kaameus hänelle tapahtui kerran, kun oli 15km päässä kotoaan ja mies työmatkalla, soitti minulle hätääntyneenä)
Ja kaikkia muitakin pikkujuttuja, joihin tarvii jatkuvasti miestään tekemään hänen puolestaan.
Voi toki olla ettei vaan halunnut tulla luokseni, yleensä hän tosin sanoo sen suoraan.
Mutta kyllä näitä tälläisiä naisia on muitakin, jotka nojaavat toiseen ihmiseen koko painollaan. Lujaa kaatuu ja sattuu sitten kun noja häviää.
Ap
Ehkä säkin joskus vielä opit sen tärkeimmän läksyn!
kirjoitin.
En nyt tarkoita, että kaikessa pitäisi olla hyvä, mutta mielestäni jokaisen ihmisen pitäisi pärjätä ihan peruselämässä ilman jatkuvaa toisen ihmisen tarvetta.
Tämä kyseinen ystäväni ei osaa myöskään pumpata pyörän renkaisiin ilmaa, saati laittaa ketjuja takaisin paikoilleen. (Tämä kaameus hänelle tapahtui kerran, kun oli 15km päässä kotoaan ja mies työmatkalla, soitti minulle hätääntyneenä)
Ja kaikkia muitakin pikkujuttuja, joihin tarvii jatkuvasti miestään tekemään hänen puolestaan.Voi toki olla ettei vaan halunnut tulla luokseni, yleensä hän tosin sanoo sen suoraan.
Mutta kyllä näitä tälläisiä naisia on muitakin, jotka nojaavat toiseen ihmiseen koko painollaan. Lujaa kaatuu ja sattuu sitten kun noja häviää.
Ap
vika lause paljastaa kaiken. Ap on erosta katkera yh!! Enpä ihmettele ettei ystävä tullut käymään.
Siis tuo ei ole avuttomuutta vaan aika perinteistä työnjakoa vaan. Kyllä minäkin aivan varmasti oppisin halutessani vaihtamaan renkaat, mutta sen sijaan mä teen jotkut muut jutut mitä mieheni taasen ei tee. Eikä ihan ilman opettelua niitä hyvin osaisikaan.