Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puuro on maailman surkein aamupala!

Vierailija
24.09.2012 |

Keitin yhtenä aamuna kaurapuuroa pitkästä aikaa ja taas sai todeta sen, että tunnin päästä oli nälkä, ja kova sellainen.

Minulla toimii paljon paremmin 2 Weetabixia, banaani ja maito, tai sitten teekuppi ja sämpylä päällisineen.

Joten sämpylätaikinaan saa mennä loput hiutaleet, ei meillä syö puuroa lapsetkaan.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Aamukahviin kun löräyttää kermaa mukaan, pärjää helposti ilman nälkää ainakin kahteen, jolloin voikin syödä kunnolla taas (Paitsi joa on pakotettu ahtamaan itseensä laitosruokaa).

Vierailija
22/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2012 klo 11:40"]

.

Nyt meillä normaali aamupala on puuro reilulla voisilmällä + lasillinen maitoa. Hyvin pärjäävät lapset koululounaalle asti, ja ovat tyytyväisiä kun saavat puuroa. Itse laitan puuroon noin desin verran (en mittaa) raejuustoa sekaan, muuten sama aamiainen kuin lapsilla, ja yllätyksekseni se on sekä hyvää että täyttävää. Joskus syön puuroa ja raejuustoa lounaaksikin tai iltapalaksi. Nam!

[/quote]

Kuule, jätä se puuro pois lapsilta turhana. Pärjäävät reilun voisilmän ansiosta nytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään munakkaista aamulla tai sitten jogurttia + mysliä. Pitää nälkää hyvin molemmat! Vaikka myslissä on paljon hiilareita, ei tule yhtään nälkä ennen lounastaukoa (yleensä klo 13 syön lounaan).

Vierailija
24/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun (vesi)kaurapuurooni menee lisäksi vadelmia ja lusikallinen maapähkinävoita. Teen n. 75% kokoisen annoksen verrattuna paketin ohjeeseen. Pärjään hyvin muutaman tunnin ennen lounasta. Itse en hae aamupalalta mitään loppupäivän ateriaa, tulee paha olo jos on liian täynnä ja tykkään tunteesta että nälkä alkaa hiipimään ennen lounasta mutta ei tule semmoista totaalipudotusta supernälkään.

Vierailija
25/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 12:34"]

Tämä on totta. Aamukahviin kun löräyttää kermaa mukaan, pärjää helposti ilman nälkää ainakin kahteen, jolloin voikin syödä kunnolla taas (Paitsi joa on pakotettu ahtamaan itseensä laitosruokaa).

[/quote]

Että mua ärsyttää nää vanhojen ketjujen nostot... Antakaa lisää vinkkejä ap:lle joka kaksi vuotta sitten tätä asiaa kyseli!

Vierailija
26/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2012 klo 11:31"]

Eihän kukaan syö aamiaisella leipääkään paljaaltaan

Mä syön AINA leivät paljaaltaan. Myös aamuisin.

Mun äiti on opettanut, että pitää ensin pukea ja tulla vasta sitten aamupalalle. Paljaaltaan ei saa syödä leipääkään.

Vierailija
27/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kysymys niille jotka eivät syö aamupalaa: oletteko lihavia? Tai vaikkei lihavia niin onko teillä yhtään pömppöä vatsassa, löysää alleissa jne?

Vierailija
28/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan hirveän pahoinvointi-pyörymiskohtauksen parin tunnin päästä puuron syömisestä, kesti jonkun aikaa tajuta yhteys. En syö enää ikinä puuroa aamupalaksi ainakaan.

Vierailija
29/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 12:42"]

Ohis, mutta kysymys niille jotka eivät syö aamupalaa: oletteko lihavia? Tai vaikkei lihavia niin onko teillä yhtään pömppöä vatsassa, löysää alleissa jne?

[/quote]Aloin syömään aamupalaa kun aloin laihduttaa. Tulin läskiksi just sillä että söin nälissäni yhden valtavan aterian päivässä.

Tämän hetkinen aamupalani on kauraruispuuroa puolukkamehun kanssa. Mutta ei sitä puuroa viitsi kovin montaa viikkoa syödä joka aamu, parissa kuukaudessa siihen kyllästyy ja sitten pitää taas vaihtaa johonkin muuhun.

Vierailija
30/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole lihava, vaikka yleensä en aamupalaa syökään tai jos syön, niin vasta aamupäivällä. Pituus 162 ja paino 52, ikä 47. Kroppa on muutenkin timmissä kunnossa, harrastan liikuntaa.

Niin ja puuroa en ole syönyt koskaan aamupalaksi tai muutenkaan, pikkulapsiajan jälkeen.

Vierailija
31/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu paljastaa miksi niin moni on pallo. Nälkä ohjattuja pompuloita.

Luojan kiitos mun ei nälkään tartte koskaan syödä vaan vain siksi, että syöminen on tapa. Ei tee ollenkaan pahaa olla syömttä vaikka viikkoon.

Vierailija
32/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 12:48"]

[/quote]Aloin syömään aamupalaa kun aloin laihduttaa. Tulin läskiksi just sillä että söin nälissäni yhden valtavan aterian päivässä.

Tämän hetkinen aamupalani on kauraruispuuroa puolukkamehun kanssa. Mutta ei sitä puuroa viitsi kovin montaa viikkoa syödä joka aamu, parissa kuukaudessa siihen kyllästyy ja sitten pitää taas vaihtaa johonkin muuhun.

[/quote]

Sillä juuri kyselin kun itse onnistuin laihduttamaan vasta sen jälkeen kun aloin syömään aamupalaa. Ja töissä olen vain pistänyt merkille että ne työkaverit jotka eivät aamulla mitään syö ovat yleensä niitä vähän pulskempia, napsivat kaikenlaisia herkkuja kahvitauolla ennen lounasta. Itse syön myös puuroa mutta en kanssa jaksa sitä joka aamu, ehkä noin 3 tai 4 aamua viikosta.

Vierailija
33/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on aamupalan tarkoituskin herättää nälkä että vatsa toimii normaalisti. Ihme paastoajia täällä. Itse kyllä joudun syömään tuhdimpaa aamulla koska taukoa ei ehdi pitää ajoissa jos syö vaan puuroa 

Vierailija
34/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta esimerkiksi mätä silakka on surkeampi aamupala. Monia muitakin varmaan löytyy kuin puuro.

Vierailija
35/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön puuroa usein iltaisin. Nukuttaa mukavasti.

Aamulla pari keitettyä tai paistettua munaa niin jaksaa monta tuntia. Mutta, jos syön kolme munaa, on nopeammin nälkä.

Vierailija
36/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirssi-tattaripuuro kokonaisista suurimoista on täyttävä, terveellinen ja pitää kyllä nälkää. Kaurapuuro ei pidä. Ja voihan sinne sekaan sotkea vaikka proteiinijauhoa tai keittää mukaan quinoaa, jos haluaa nälkää pitävämmän version.

Vähän saa käyttää järkeä näissä syömisasioissa :)

Vierailija
37/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 13:45"]

Hirssi-tattaripuuro kokonaisista suurimoista on täyttävä, terveellinen ja pitää kyllä nälkää. Kaurapuuro ei pidä. Ja voihan sinne sekaan sotkea vaikka proteiinijauhoa tai keittää mukaan quinoaa, jos haluaa nälkää pitävämmän version.

Vähän saa käyttää järkeä näissä syömisasioissa :)

[/quote]

Järkeä tosiaan on hyvä käyttää ja syödä oikeaa ruokaa eikä muka-ruokaa.

Vierailija
38/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan puuron päälle mustikoita ja vähärasvaista kreikkalaista jogurttia. Siinä on hiilarit, proteiinit ja kuidut kunnossa, ja pitää kyllä nälkää sen 3 tuntia mitä pitääkin.

Vierailija
39/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 13:50"]

Mä laitan puuron päälle mustikoita ja vähärasvaista kreikkalaista jogurttia. Siinä on hiilarit, proteiinit ja kuidut kunnossa, ja pitää kyllä nälkää sen 3 tuntia mitä pitääkin.

[/quote]

Mutta rasvat pielessä.

Vierailija
40/113 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamuisin veteen tehdyn kaurapuuron ja n 5-6 pakastemansikkaa. Hyvin pitää nälkää sen 2,5-3 h lounaaseen.