Puuro on maailman surkein aamupala!
Keitin yhtenä aamuna kaurapuuroa pitkästä aikaa ja taas sai todeta sen, että tunnin päästä oli nälkä, ja kova sellainen.
Minulla toimii paljon paremmin 2 Weetabixia, banaani ja maito, tai sitten teekuppi ja sämpylä päällisineen.
Joten sämpylätaikinaan saa mennä loput hiutaleet, ei meillä syö puuroa lapsetkaan.
Kommentit (113)
Tottakai helposti nälkä pian jos vetää pelkän puuron. Sen kanssa proteiinia ja marjoja tms niin kyllä jaksaa. Eihän kukaan syö aamiaisella leipääkään paljaaltaan vaan sillekin kasataan vaikka mitä. Siinä tulee huomaamattaan kaikki tarpeellinen.
Huvittaa jotenkin kun moni tilittää ettei puuro pidä nälkää ja sitten käy lähes poikkeuksetta ilmi että syöneet todellakin pelkän puuron. Jokaisella aterialla myön proteiinia ja kasviksia niin jaksaa.
pari-kolme kuppia mustaa kahvia. Ei ole nälkä ennen puolta päivää. Sitten joku leipä, myöhemmin lounas ja illalla iltapala. Hyvin pärjää näillä.
Keitin yhtenä aamuna kaurapuuroa pitkästä aikaa ja taas sai todeta sen, että tunnin päästä oli nälkä, ja kova sellainen. Minulla toimii paljon paremmin 2 Weetabixia, banaani ja maito, tai sitten teekuppi ja sämpylä päällisineen. Joten sämpylätaikinaan saa mennä loput hiutaleet, ei meillä syö puuroa lapsetkaan.
tulee ennen seuraavaa ruokailua? Olen tosin myös huomannut, että näklän tunnetta kestetään tosi huonosti nykyään, ja se kyllä näkyy katukuvassa.
ja
tulee ennen seuraavaa ruokailua? Olen tosin myös huomannut, että nälän tunnetta kestetään tosi huonosti nykyään, ja se kyllä näkyy katukuvassa.
Itselleni toimii parhaiten se etten syö aamupalaa. Jotenkin vatsa ei herää pelkästä kahvikupillisesta ja niinpä minulla ei ole yhtään nälkä ennen lounasta klo 12.30. Sen sijaan jos menen syömään mitään aamulla, käynnistyy mahan toiminta ja se huutaa ruokaa aamupäivällä vähän väliä.
Ihan sama mulla. En ole koskaan perustanut aamupalasta, aikaisin aamulla ruoka ei edes maistu. Siksi ärsytti nuorena ihan hirveästi, kun kaikki aina paaposti mulle että pitäis syödä, sillä "aamiainen on päivän tärkein ateria". My ass...
banaani ja maito, tai sitten teekuppi ja sämpylä päällisineen ja kato jos kestäisit kauemmin. :)
kaurapuuroa aamulla, mutta se syödään voisilmän kanssa. Yleensä pärjään sillä kyllä ihan hyvin. Jos tiedän, että pitää olla kauemmin syömättä, syön jotain muutakin.
puuro, maito ja banaani !
Kaikki on täysin out minun ruokavaliostani :)
No mä syön puuron veteen keitettynä, lisäksi juon kahvia ja syön jonkun hedelmän esim.omena tai mandariini.
Lounasaikaan on kyllä nälkä, mutta siis montako tuntia sen aamupalan sitten kuuluisi pitää nälkää poissa?
Ja tarkoitus, että ruuansulatus herää. Se pitää elimistön rullaamassa, ja oman bakteeriflooran tasapainossa. Koneisto käy!
Siis tässä teille superhyvä aamupala:
vadelmia ja/tai mustikoita, raejuustoa, kaurapuuroa. Nämä kerroksittain lautaselle. On tosi hyvää ja pitää nälän pois 4 h.
Lapsenikin ovat syöneet yhdelle elämälle riittävästi sitä.
Hyi.
Se on tarkoituskin, että tulee nälkä. Ja tarkoitus, että ruuansulatus herää. Se pitää elimistön rullaamassa, ja oman bakteeriflooran tasapainossa. Koneisto käy!
istumatyötä tekevä konttorityöläinen joka ei saa päivässä paljoa syödä jos ei halua muuttua palloksi, niin ei ole kovin edullista jos jo aamusta alkaa tulla nälkä säännöllisesti ja pitää tunkea ravintoa sisäänsä, vaikkei sitä edes toimintaan kuluta. Minun puolestani vatsa saa jatkaa yöuniaan rauhassa kun minä istun konttorilla, ja herätän sen vasta lounaalla.
Jos taas tekee fyysistä työtä niin todennäköisemmin sille aamusta asti ruoansulatuksen käynnistämiselle on oikeasti käyttöä, samoin ruoasta saadulle lisäenergialle.
Jos pysyäkseen kylläisenä pitää syödä lisäksi proteiineja, marjoja yms.
Ei - aamupalan tarkoitus ei ole että tulee tunnin kahden jälkeen nälkä. Sen tarkoitus on, että sillä pärjää hyvin nelisen tuntia lounaaseen saakka ilman kammottavaa heikotusta, joka puuron puputtamisesta tulee.
Aika usein nämä jotka syö puuroa on tosi tukevia. Ne kun joutuu puputtamaan lisäksi paljon muutakin..
olen syönyt aamuisin kuuden maissa kaurapuuroa joko mustikoilla tai sitten seesaminsiemenillä ja pellavansimenillä höystettynä. Lisäksi vielä loraus gefilus-mehukeittoa. 11-12 syön sitten lounaan ja jotain vielä 16.00. Niillä mennnään, illalla en kaipaa enää mitään
Jos pysyäkseen kylläisenä pitää syödä lisäksi proteiineja, marjoja yms. Ei - aamupalan tarkoitus ei ole että tulee tunnin kahden jälkeen nälkä. Sen tarkoitus on, että sillä pärjää hyvin nelisen tuntia lounaaseen saakka ilman kammottavaa heikotusta, joka puuron puputtamisesta tulee. Aika usein nämä jotka syö puuroa on tosi tukevia. Ne kun joutuu puputtamaan lisäksi paljon muutakin..
kaikki eivät elä niin kuin sinä.
t.55kg ja 170cm elämäniloa aamupuuron kera ;)
rahkaa ja banskun, nälkä pysyy hyvin poissa lounaaseen saakka.
mulla on myös taloudellinen pointti, aamiainen on erittäin edullinen.
banaani ja maito, tai sitten teekuppi ja sämpylä päällisineen ja kato jos kestäisit kauemmin. :)
jattaisin puuron syomatta. Sampylalla paallysineen parjaa mainiosti.
En tajua tata hypetysta kaurapuurosta, kuinka se on maailman terveellisinta ja pitaa nalan jne. Ja sitten kaykin ilmi, etta sen lisaksi pitaa syoda leipaa lisukkeilla, raejuustoa ja munia, hedelmia ja marjoja ja jugurttia ja lista jatkuu.
Mun mielesta pelkalla munalla parjaa pitkan ajan ja se pitaa nalkaa, samoin leipa lisukkeineen. Pelkka puuro sen sijaan on kuin tyhjaa olisi syonyt.
Ja meilla syodaan puuroa, mutta ei se ansaitse mitaan pokaalia erinomaisuudestaan. Ruokaa siina kuin kaikki muutkin.
Eihän kukaan syö aamiaisella leipääkään paljaaltaan
Mä syön AINA leivät paljaaltaan. Myös aamuisin. Mitä niiden päälle pitäisi sitten kasata?
vertaat puuroa samaan kuin Weetabixia, banaania ja maitoa? Toisessahan on isompi annos ruokaa!
Ihan sama jos vetäisit pari vaaleaa leipää sellasenaan tai ne Weetabixit ilman lisukkeita.
Näläntunne kuuluu normaaliin ruokailuun!! Ei hyvä tavaton. Mutta kun ei vaan voi olla paria tuntia syömättä.