Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puuro on maailman surkein aamupala!

Vierailija
24.09.2012 |

Keitin yhtenä aamuna kaurapuuroa pitkästä aikaa ja taas sai todeta sen, että tunnin päästä oli nälkä, ja kova sellainen.

Minulla toimii paljon paremmin 2 Weetabixia, banaani ja maito, tai sitten teekuppi ja sämpylä päällisineen.

Joten sämpylätaikinaan saa mennä loput hiutaleet, ei meillä syö puuroa lapsetkaan.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä pelkällä munallakaan pärjää

Kaksi keitettya munaa ja kupillinen teeta, ja kyllainen tunne kestaa tuntikaupalla.

Vierailija
102/113 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin pärjäilen 3-4 tuntia. Joskus saatan syödä lisäksi banaania tai tonnikalaa jos sattuu kaapissa olemaan, mutta enpä ole huomannut mitään suurta eroa syökö myös lisukkeita vai pelkän puuron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt puurosta, ja aina oli nälkä kun sitä söi aamulla. Sitten lapsemme alkoivat vaatia kaurapuuroa aamupalaksi, siis lapset itse pyysivät puuroa aamiaiseksi päiväkodin päättyessä ja koulu alkaessa. Tykkäsivät niin kovin puurosta, tykkäävät vieläkin.

Nyt meillä normaali aamupala on puuro reilulla voisilmällä + lasillinen maitoa. Hyvin pärjäävät lapset koululounaalle asti, ja ovat tyytyväisiä kun saavat puuroa. Itse laitan puuroon noin desin verran (en mittaa) raejuustoa sekaan, muuten sama aamiainen kuin lapsilla, ja yllätyksekseni se on sekä hyvää että täyttävää. Joskus syön puuroa ja raejuustoa lounaaksikin tai iltapalaksi. Nam!

Niin sitä ihminen hämmästyttää itseäkin, entinen puuro-angstinen ihminen tykkääkin nyt puurosta. :-)

Vierailija
104/113 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät myös varmaan terveeltä ja lihakset hyvässä jamassa :) not

Vierailija
105/113 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pari-kolme kuppia mustaa kahvia. Ei ole nälkä ennen puolta päivää. Sitten joku leipä, myöhemmin lounas ja illalla iltapala. Hyvin pärjää näillä.

Mites mahalaukun kunto?

Vierailija
106/113 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut vuoden alussa säännöllisen kaurapuuroaamiaisen (kaurapuuroa pakastemarjoilla ja kanelilla). Lisäksi maitokahvi ja runsaasti vettä, joskus banaani.

Minulla ei ole ikinä aamulla nälkä. Olen työtön, ja sen takia voin nykyään hissukseen syödä puuroaamiaisen, omaan tahtiin, niin se onnistuu. Kun kävin töissä ja piti herätä aikaisin aamulla, en pystynyt syömään mitään. Tuntui aamuisin aina pahalta ja olin jännittynyt ja onneton. Silloin ajattelin, että jos joskus jään työttömäksi, teen aamuista mukavia, syön kunnollisen aamiaisen, vaikkei vielä olisi nälkäkään ja sillä tavoin herättelen elimistön uuteen päivään.

Vierailija
107/113 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tässä teille superhyvä aamupala:

vadelmia ja/tai mustikoita, raejuustoa, kaurapuuroa. Nämä kerroksittain lautaselle. On tosi hyvää ja pitää nälän pois 4 h.

Miksi et syö niin paljon että olet täynnä vielä 4 tunnin päästä?

Minä ainakin syön vaan ja ainoastaan nälkääni ja itseni TÄYTEEN. Ei tule nälkä

Vierailija
108/113 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon ensin litran vettä puuroa ja munaa keittäessä. Kun puuro on valmista, hujautan noin desin pakkasmarjoja ja pari ruokalusikallista oliiviölyä joukkoon jotta puuro jähtyy heti kättelyssä ja maistuu ihanan marjaisalta. Syön puuron ja sen jälkeen keitetty muna. Koko ajan hörpin vettä lisää ja sen jälkeen kuppi vahvaa kahvia.

Vierailija
109/113 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon ensin litran vettä puuroa ja munaa keittäessä. Kun puuro on valmista, hujautan noin desin pakkasmarjoja ja pari ruokalusikallista oliiviölyä joukkoon jotta puuro jähtyy heti kättelyssä ja maistuu ihanan marjaisalta. Syön puuron ja sen jälkeen keitetty muna. Koko ajan hörpin vettä lisää ja sen jälkeen kuppi vahvaa kahvia.

Jatkan vielä, että kahvitauolla banaani, niin pysyy nälkä poissa lounaaseen asti.

Vierailija
110/113 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro voi olla hyvä osa aamiaista, mutta lisäksi tarvitsee kyllä proteiinia. Muuten ei nälkä pysy kauan poissa.

Vierailija
111/113 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jos syön puuroa aamupalaksi klo 8, niin verensokerit tippuu ja klo 10.00-10.30 on pakko saada jo jotakin ettei taju lähde

Vierailija
112/113 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni toimii parhaiten se etten syö aamupalaa. Jotenkin vatsa ei herää pelkästä kahvikupillisesta ja niinpä minulla ei ole yhtään nälkä ennen lounasta klo 12.30. Sen sijaan jos menen syömään mitään aamulla, käynnistyy mahan toiminta ja se huutaa ruokaa aamupäivällä vähän väliä.

Ihan sama mulla. En ole koskaan perustanut aamupalasta, aikaisin aamulla ruoka ei edes maistu. Siksi ärsytti nuorena ihan hirveästi, kun kaikki aina paaposti mulle että pitäis syödä, sillä "aamiainen on päivän tärkein ateria". My ass...

Hahahaah mitä idiootteja

Vierailija
113/113 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on! Jos haluaa tuhota alkupäivänsä, niin ei muuta kuin iso lautasellinen puuroa ja muut härpäkkeet päälle. Olen tuhonnut lukemattomia alkupäiviä noudattamalla terveysgurujen neuvoja. Yleensä herään ihan pirteänä ja valmiina päivän hommiin, melkein tekisi mieli pyrähtää välittömästi ulos ovesta. Auta armias, ensin pitäisi syödä aamupala! Menen kiltisti syömään "kunnollisen aamupalan" ja se niistä energioista. Parhaiten voin kapinallisina päivinä: aamulla vähän vettä kitusiin ja porhallus lounaaseen asti. Silloin on sellainen ärtymys ja energiavaje, että laitan lautasen täyteen kaikkia mahdollisia värejä ja tekstuureja, mitä pöydästä löytyy. Ja pam, olen taas täynnä energiaa ja jaksan melkein iltaan asti. Illalla vasta leipää ja muuta uniruokaa. Ei ole läskiä eikä sokeritauteja ja ikää on jo!