Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei suostu poistamaan eksäänsä facebookkavereista

Vierailija
16.09.2012 |

Olen pyytänyt miestäni poistamaan eksänsä facebookkavereista, siksi koska mielestäni se ei ole sopivaa, eikä minulla itsellänikään ole eksiä siellä kavereina. Olen ottanut asian puheeksi muutaman kerran, mutta siihen mies on aina vastannut, että hänen olisi kai parempi poistaa koko facebooktili.(jota ei kuitenkaan ikinä tee) Sama keskustelu käytiin taas alkuviikosta, ja kuvittelin että nyt tapahtuisi jotain, kun huomautin, että eipä hän ole tiliään poistanut aiemmista puheistaan huolimatta.. Eilen kuitenkin kuikkasin kaverilistaansa, ja siellähän se EDELLEENKIN oli. Vedin hirveät raivarit ja huusin että pidä sitten se rakas ***si siellä kaverina, mutta älä odota että minä hyväksyisin sen. Siitä asti kestänyt mykkäkoulu ja ääh itketys ja paha paha mieli. :'( Mitä teen?

PS. Eikä yhtään auta että olen ihan aluillani raskaana, ja hormonit sekoittaa muutenkin mielialoja..

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhde voi perustua sellaiseen, että toinen kontrolloi, kenen kanssa toinen saa tai ei saa olla tekemisissä.

Vierailija
122/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän parisuhde voi perustua sellaiseen, että toinen kontrolloi, kenen kanssa toinen saa tai ei saa olla tekemisissä.

Jos ap:n mies haluaa pitää exät listoillaan, niin ap:n pitää miettiä kestääkö sen vai lähteekö.

Joku täällä jo hyvin kuvailikin, että mustasukkainen on kuin alkoholisti, mikään ei riitä ja aina löytyy hyvä syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täällä vetävät johtopäätöksiä, että jos ei hyväksy exiä facebookissa, ei hyväksy mitään muutakaan ja on hullu puolisonsa kyttääjä ja ripustautuja. No ei se ole noin mustavalkoista. Harvalla jos kellään on exiä niin paljon että facebookin lisäksi tarvitsisi heihin törmätä jatkuvasti toreilla ja turuilla, kaupan kassoilla, pankeissa, puistoissa, naapurissa, työpaikalla.

En usko pelkkään selitykseen että "aikuisesti käyttäytyvillä sivistyneillä" ihmisillä voi olla liuta exiä ystävinään, ei ainakaan siinä tapauksessa jos puoliso siitä kärsii. Tässä tarvitsisi mennä syvemmälle pohtimaan miksi niitä exiään tarvitsee ja mikä tekee exien keräilystä niin "aikuismaista ja sivistynyttä".

Jokainen tyylillään. Kova tarve joillakin puolustella omaa exien keräilyään. Miksi? Tässä ei ole aiheena suhde jossa exät ovat molemmin puolin hyväksyttyjä vaan jossa toinen osapuoli kärsii toisen osapuolen exien roikkumisesta heidän elämässään mukana.

On ihan ok kaveerata exien kanssa jos se on kaikille ok, mutta se ei ole ok jos siitä kärsii joku, etenkin jos se kärsijä on se jonka pitäisi olla kaikkein tärkein!

Ja voin paljastaa, omassa parisuhteessani meillä kummallakaan ei exät roiku mukana, millään tavalla. Siitä ei ole tarvinnut edes keskustella, kumpikin on sen omassa päässään itse päättänyt ja näin halunnut. Vanha suola ei janota.

P.S. On tervettä tuntea jossain määrin mustasukkaisuutta, sillä siinä vaiheessa kun ei ole enää lainkaan mustasukkainen puolisostaan, ei toisin sanoen enää paljon välitäkään. Kun on ihan sama kenen kanssa puoliso kuljeskelee ja on valmis jakamaan hänet exien ja vaikka muidenkin kanssa, voi kysyä onko parisuhdetta enää olemassa. Silloin kyseessä ovat joko polyamoriset ihmiset tai ihmiset joiden tunteet ovat loppuneet. Ja jos itse olet polyamorinen, sellaiseksi et voi toista pakottaa.

Kompaan tätät! Facebook nyt on muutenkin paikka, jossa "aikuiset" taantuvat jollekin jo vuosia sitten ohitetulle kehitystasolle...

Se, että jollain saattaa olla fb-kavereiden joukossa joku exä, ei todellakaan ole mitään "exien keräilyä". Tai tarkennetaan, se on yhtälailla keräilyä kuin muidenkin fb-kaverien keräily.

Mikä siinä muuten on joidenkin mielestä niin kamalaa/loukkaavaa/tms., että joistain on vain mukavaa toisinaan lueskella fb-statuksista mitä exän elämään nykyisin kuuluu? Tai ylipäätänsä, mikä noissa exissä niin inhottaa, että ne pitäisi ikäänkuin pyyhkiä historiastaan - tai ainakaan niillä ei saisi olla minkäänlaista minimaalistakaan roolia nykyelämässä? Kokevatko jotkut ne jonkinlaiseksi uhaksi nykyiselle suhteelle?

Itse olen sitä mieltä, että jos joku todella kärsii jostain noin triviaalista kuin exästä fb-kaverina, niin sitten kaikki omassa päässä ja/tai nykyisessä suhteessa ei ole kunnossa. Exän/exien poistelu fb:stä, puhelinnumeroista tms. on tuollaisessa tapauksessa vain laastarin laittamista ison haavan päälle.

Vierailija
124/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma poistuu. Tuolla menolla ero on edessä muutaman vuoden päästä kun mies kyllästyy ja toteuttaa sen mitä ap eniten pelkää.

Vierailija
125/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä muutenkin älyvapaata keräillä ihmisiä listoilleen jos ei näitä ole edes nähnyt. Mutta nykyään eletäänkin aikaa kun lähes jokainen haluaa 15 min julkisuudessa ja moni joutuu vähempään tyytymään, eli siis julkisuuteen facebookissa. Ja mitä useampi tuttu ja tuntematon facebookissa tekemisiäsi seuraa, sen ihqumpaa.

Sinne mahtuu tarhakaverit 20 vuoden takaa, kaikki facebookista kerätyt tuntemattomat joiden etunimi on sama kuin sinulla, siinä missä kaikki vanhat heilatkin. Ja onhan se niin tärkeää, että ne vanhat heilat saavat yhä olla osa sinun elämääsi, muiden tunteista välittämättä.

Toisille sopii elämä exälauman keskellä, mutta heille se ei sovi jotka haluavat elämässään mennä eteenpäin.

Vierailija
126/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä meuhkaavat että exät tulee pitää mukana elämässä? Kuinka hoiditte yhteydenpidon exien kanssa ennen facebookia? Soittelitteko ja lähettelitte kirjeitä? Ettekö? No miten facebook on tuonut tarpeen olla yhtäkkiä exien kanssa tekemisissä?

Mieluummin olisin itse hyvissä väleissä kumppanini kuin exän kanssa. Mikä mies tai nainen sellainen on joka antaa exän aiheuttaa omalle kumppanille mielipahaa?

Ehkä vastaajista on mukavaa olla exän kanssa tekemisissä, mutta mitä se sellainen on jos ei välitä lainkaan kumppaninsa tunteista.

Keräättekö kaikki muutkin ihmiset listoillenne jotka olette tavanneet ja joiden kanssa oli tavatessanne ja viimeksi erotessanne hyvät välit? Ovatko listoillanne myös hammaslääkäri? Optikko? Kaupan kassa? Lapsenne opettaja? Auton katsastaja? Kuinka kipeästi tarvitsette heitäkin elämäänne seuraamaan?

Vierailija
127/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripustautujat jotka roikkuvat eksissään.

Vierailija
128/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä meuhkaavat että exät tulee pitää mukana elämässä? Kuinka hoiditte yhteydenpidon exien kanssa ennen facebookia? Soittelitteko ja lähettelitte kirjeitä? Ettekö? No miten facebook on tuonut tarpeen olla yhtäkkiä exien kanssa tekemisissä?

Mieluummin olisin itse hyvissä väleissä kumppanini kuin exän kanssa. Mikä mies tai nainen sellainen on joka antaa exän aiheuttaa omalle kumppanille mielipahaa?

Ehkä vastaajista on mukavaa olla exän kanssa tekemisissä, mutta mitä se sellainen on jos ei välitä lainkaan kumppaninsa tunteista.

Keräättekö kaikki muutkin ihmiset listoillenne jotka olette tavanneet ja joiden kanssa oli tavatessanne ja viimeksi erotessanne hyvät välit? Ovatko listoillanne myös hammaslääkäri? Optikko? Kaupan kassa? Lapsenne opettaja? Auton katsastaja? Kuinka kipeästi tarvitsette heitäkin elämäänne seuraamaan?

Niin miksi siellä fb:ssä pitää oikeastaan olla kavereita ollenkaan? Tai enintään siellä saisi olla vain niitä, joihin muutenkin pitää jatkuvasti yhteyttä puhelimitse, tapaamalla tms. Vai olikohan se sittenkään noi..?

Joillain siis on fb-kavereinaan vain raallinen joukko ihmisiä, joihin he muutenkin ovat yhteyksissä. Jollain toisella taas on siellä "kavereinaan" kaikki mahdolliset kummin kaimatkin - ehkä jopa se hammaslääkäri ja optikko ;) Ja tiedätkö? Kumpikin tapa, ja kaikki siltä väliltä, on ok. Jokainen siis päättäköön tykönään miten tekee.

Jos puoliso saa mielipahaa jostain noinkin triviaalista seikasta kuin exästä fb-kaverina, niin mitkäköhän muut seikat mahtavat synnyttää mustasukkaisuutta? Jos toisella on noin huono itsetunto ja/tai heikko luottamus puolisonsa uskollisuuteen, niin ei siinä tee kuin karhunpalveluksen jos yrittää pitää toisen rauhallisena toteuttamalla kaikkia "tuota et saa tavata / tuohon et saa olla missään yhteydessä" -vaatimuksia.

Vierailija
129/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän parisuhde voi perustua sellaiseen, että toinen kontrolloi, kenen kanssa toinen saa tai ei saa olla tekemisissä.

Jos ap:n mies haluaa pitää exät listoillaan, niin ap:n pitää miettiä kestääkö sen vai lähteekö.

Joku täällä jo hyvin kuvailikin, että mustasukkainen on kuin alkoholisti, mikään ei riitä ja aina löytyy hyvä syy.

Mieshän se tässä kontrolloi, vain hänellä on valta joko pitää tai hylätä eksäystävänsä.

Pitääkö parisuhteen sitten perustua miehen mielivallalle? Eksien elämässä mukana ololle?

Jos ei suhteessa ole lainkaan mustasukkaisuutta, ei suhteessa ole lainkaan tunteita pelissä. "Ihan sama kenen kanssa vehtaa" - voiko sitä kutsua enää rakkaudeksi?

Vierailija
130/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä mieheltäsi hyvät perustelut sille miksi ja mihin hän tarvitsee entistänsä.

Pyydä myös perustelut miksi ja mihin hän tarvitsee sinua ja syntymätöntä lastanne.

Pyydä sitten asettamaan nämä kaksi tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
131/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla, miksi miehesi haluaa olla yhä exänsä kanssa tekemisissä. Tiedän kokemuksesta, että facebookin kautta on helppo roikkua exässä, kun ei halua vielä päästää irti. Siellä on jotenkin niin helppo seurata ja pysyä kärryillä tämän menemisistä. Omalla kohdalla exä elätteli toiveita yhteenpaluusta, hänelle selkeni eron lopullisuus vasta kun poistin hänet kavereista.

Vierailija
132/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla, miksi miehesi haluaa olla yhä exänsä kanssa tekemisissä. Tiedän kokemuksesta, että facebookin kautta on helppo roikkua exässä, kun ei halua vielä päästää irti. Siellä on jotenkin niin helppo seurata ja pysyä kärryillä tämän menemisistä. Omalla kohdalla exä elätteli toiveita yhteenpaluusta, hänelle selkeni eron lopullisuus vasta kun poistin hänet kavereista.

Ja tämä toiveiden elättely siis siitäkin huolimatta että kumpikin seurusteli jo uuden kanssa tahoillaan.

Vierailija
133/158 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi älyhoi, älä jätä. Pitääkö yleistää?

Mitä seksuaalista on siinä, että exä Facebookissa? Oletko kysynyt mieheltäsi onko hän poistanut päästään muistot eksästä? Jos vaikka runkkaillessaan fantasioi hänestä? Tai jopa itse teet niin, näyttelet vain siivoa? ;)

Jollain eksä voi olla lukioaikainen lähes naapuri, sekö yhteys pitää deletoida kun suhde loppuu?

poistanut exäni kaverilistalta pelkästä kunnioituksesta nykyistäni kohtaan. Halusin osoittaa että hän on ainoani. Hatunnosto tuolle yhdelle miehelle joka on myös pitänyt arvossa naistaan ja hänen tunteitaan. Jos tekee kerran jotakin toisen hyväksi, se ei tarkoita että olisi ikuinen tossukka ja nössykkä. Todella kylmäsydämisiä naisia täällä, ehkä he painiskelevat sen kanssa että joutuvat exiä sietämään ja kovaan ääneen vaativat sitten samaa kurjuutta muiltakin. Vaikka elämmekin nykyaikaa, niin kaikki eivät tosiaan ole seksuaalisesti niin vapaamielisiä! Olkaa omine mielipiteinenne, mutta antakaa toistenkin olla. Muiden ei tarvitse elämässään hyväksyä joukkorakkautta vaikka itse hyväksyisittekin (tai siihen alistuisitte). Joku täällä sanoi hyvin että exät ovat entisiä, siis entistä elämää, ei nykyistä! Vai onko toiveita entiseen paluusta?

Vierailija
134/158 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se nyt jutustelee sen naisen kanssa, jonka kanssa se on: rakastellut, nuollut sitä, sormetellut, suudellut, halannut, kertonut sille että rakastaa.. yms. yms.

Minua se ajatus suorastaan RAASTAA! En usko että mies tekee mielessään minkäänlaisia vertailuja.. Mutta minä teen. :(

ap

Mä oon niiiiin samanlainen! Siis mustasukkainen, ja nimenomaan existä. Mutta, miksipä et näyttäisi näitä kirjoittamiasi viestejä miehellesi? Tai kerrot tunteistasi ihan yhtä suorin sanoin kun mitä teet täällä? Mä menisin itse ihan ekaksi pyytämään anteeksi, sitten kertoisin miltä musta ihan oikeasti tuntuu ja pyytäisin häntä ajattelemaan asiaa minunkin kannaltani. Miehet on joskus aika juntteja, huomaamattaan. Mulla kesti kauan, ennenku sain miehen poistamaan exän numeron puhelimesta, mutta sekin ihme tapahtui vasta kun lopetin painostamisen. Entä oletko miettinyt, haluaako miehesi oikeasti olla kaveri tän exänsä kanssa? Miltä se susta tuntuisi?

Vierailija
135/158 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisiä koulukavereita, työkavereita jne... SIIS ENTISIÄ entisestä elämästä. Eikö nekin pitäisi poistaa kavereista tällä logiikalla???

Ja niissä on monta potentiaalista panokaveria jos pettämisen tielle lähdetään

Vierailija
136/158 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaavaa nykyisiä sydänystäviä kohtaa jos facessa roikottaa jotain yläastekamuja. Siis mä en kestä, oon ihan mustis ainaki kolmelle uudelle ystävälleni. Taidan kilahtaa niille ihan täpöt tänään ku nähdään kahvilassa.

Vierailija
137/158 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsi 18-vuotiaana, mutta 36-vuotiaana EVVK.

Käyttäydyin tosiaan tuolla tavalla alle kaksikymppisenä kun ei ollut vielä mitään omanarvontuntoa :)

Vierailija
138/158 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa :)

Vierailija
139/158 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö he ole ansainneet ihan oikean ystävyyden jossa tavataan ja soitetaan jne???

Jos tavataan usein niin miksi pitää olla facekamu?

loukkaavaa nykyisiä sydänystäviä kohtaa jos facessa roikottaa jotain yläastekamuja. Siis mä en kestä, oon ihan mustis ainaki kolmelle uudelle ystävälleni. Taidan kilahtaa niille ihan täpöt tänään ku nähdään kahvilassa.

Vierailija
140/158 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin mitä mieltä mies on, miksi eksiä pidetään kaverilistoilla, ja hän vastasi "sen varalta jos vanha suola alkaa janottaa".

Tämä ah niin viisaan miehesi laukoma syy onkin nyt maailman ainoa totuus! Hei HOX nyt tiedoks kaikki te, joska roikutatte (!!) niitä eksiänne kaverilistalla! Tän tyypin MIES ties kertoa, että just siks, että on varalla sitku teillä alkaa vanha suola janottaa!! Turha yrittää enää väittää muuta, ton vauvapalstalaisen MIES tietää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi