Mieheni ei suostu poistamaan eksäänsä facebookkavereista
Olen pyytänyt miestäni poistamaan eksänsä facebookkavereista, siksi koska mielestäni se ei ole sopivaa, eikä minulla itsellänikään ole eksiä siellä kavereina. Olen ottanut asian puheeksi muutaman kerran, mutta siihen mies on aina vastannut, että hänen olisi kai parempi poistaa koko facebooktili.(jota ei kuitenkaan ikinä tee) Sama keskustelu käytiin taas alkuviikosta, ja kuvittelin että nyt tapahtuisi jotain, kun huomautin, että eipä hän ole tiliään poistanut aiemmista puheistaan huolimatta.. Eilen kuitenkin kuikkasin kaverilistaansa, ja siellähän se EDELLEENKIN oli. Vedin hirveät raivarit ja huusin että pidä sitten se rakas ***si siellä kaverina, mutta älä odota että minä hyväksyisin sen. Siitä asti kestänyt mykkäkoulu ja ääh itketys ja paha paha mieli. :'( Mitä teen?
PS. Eikä yhtään auta että olen ihan aluillani raskaana, ja hormonit sekoittaa muutenkin mielialoja..
Kommentit (158)
En ymmärrä sitä miksi pitää existä haalia haaremi ympärilleen, onko se oman egon pönkittämistä, eikö nykyinen rakas riitä, vai pitääkö exille päteä facebookin kautta? Tuleeko hyvänolontunne siitä että listaa julkisesti kuinka monelle on kelvannut?
Oma rakas ja hänen tunteensa pitäisi olla paljon tärkeämpi kuin exät millään muotoa!
entisiä kavereita, entisiä naapureita...
Kaikkihan ne on elettyä elämää. Eikö nykyiset ystävät riitä?
se nussi sitä eksää.
Eikö tämä häiritse sinua yhtään?
Siellä se nyt jutustelee sen naisen kanssa, jonka kanssa se on: rakastellut, nuollut sitä, sormetellut, suudellut, halannut, kertonut sille että rakastaa.. yms. yms.
Minua se ajatus suorastaan RAASTAA! En usko että mies tekee mielessään minkäänlaisia vertailuja.. Mutta minä teen. :(
ap
Siellä se nyt jutustelee sen naisen kanssa, jonka kanssa se on: rakastellut, nuollut sitä, sormetellut, suudellut, halannut, kertonut sille että rakastaa.. yms. yms.
Minua se ajatus suorastaan RAASTAA! En usko että mies tekee mielessään minkäänlaisia vertailuja.. Mutta minä teen. :(
ap
Kasva ääliö aikuiseksi
mustasukkaisuus tappaa suhteenne.
Pitäiskö Fb:ssä olla vaan yksi kaveri, se oma kulta rakas mussukka?
Mulla on fb:ssä noin 70 miespuoleista kaveria, kaikki on mun entisiä heiloja. Trisk.
Joo, kyllä se mustasukkanen aina kaivaa jonkun asian jostain, niin se vaan on.
En ymmärrä sitä miksi pitää existä haalia haaremi ympärilleen, onko se oman egon pönkittämistä, eikö nykyinen rakas riitä, vai pitääkö exille päteä facebookin kautta? Tuleeko hyvänolontunne siitä että listaa julkisesti kuinka monelle on kelvannut?
Oma rakas ja hänen tunteensa pitäisi olla paljon tärkeämpi kuin exät millään muotoa!
Itselläni oli ex kaverilistalla, mutta silloinkin asia vähän häiritsi ja pitkään halusin hänet sieltä poistaa, en vain halunnut pahoittaa hänen mieltään. En saanut itse siitä mitään että hän roikkui sitä kautta elämässäni mukana. Ehkä sitä tavallaan halusin myös näyttää hänelle että elän uutta elämää enkä tarvitse häntä.
Lopulta kylmästi poistin hänet koska hän yritti puuttua elämääni eikä hän hyväksynyt esim. sitä että olin uudessa suhteessa. Mitä se hänelle kuuluu? Mitä elämäni hänelle kuuluu? Hän ei siihen kuulu. En halua hänen kyttäävän elämääni.
Lisäksi kumppanini ei ollut ilahtunut että exä roikkui listoilla. Ja nykyiseni on minulle tärkeämpi kuin exä milloinkaan. Ei ollut vaikeaa punnita kumman tunteet minulle siis merkitsevät enemmän.
nyt se on tuo fb, ja jos saat tahtosi läpi ja miehesi poistaa tämän exän niin ensi viikolla on jo jotain muuta "poistettavaa", loputtomiin tulee löytymään jotain, mistä olla mustasukkainen. Riippuvuussuhdehan tuo on.Vähän kuin alkoholistilla; aina löytyy joku syy juoda....
Kyllä, hän on nuollut, sormettanut ja rakastanut muitakin kuin sinua. Ja se, että hänellä on ollut tämä menneisyys ei poistu tai muuta olemustaan, vaikka hän poistaisi exän facebookistaan. Ihan yhtä lailla hän on silti tätä naista nuollut ja rakastellut ja rakastanut. Kysymys kuuluu: entä sitten? - Niin kauan kuin hän ei tee sitä muiden kanssa ollessaan kanssasi ja niin kauan kun hän rakastaa NYT juuri ja vain sinua.
Minusta on vain hyvä asia, jos välit exiin ovat kunnossa. Sehän kertoo siitä, että ihminen on kyvykäs hoitamaan asiansa mallikkaasti ja asiallisesti myös konfliktitilanteissa kuten eron sattuessa. Ja kun romanttinen rakkaus loppuu, ihminen voi silti välittää ja kohdella kivasti elämässä jonkin aikaa todella tärkeätä ja rakasta ihmistä.
Jos parisuhde on kunnossa: luottamus ja tunne siitä, että on toiselle se rakkain ja arvokkain, ei menneisyyden tunteilla ja ihmisillä ole mitään kielteistä vaikutusta. Me ainakin olemme KAVEREITA parinkin exämme kanssa. Siis ihan käymme toisinaan syömässä ja lasillisella joko minun tai mieheni exän ja heidän uusien kumppaneidensa kanssa. En ymmärrä, miksi minua hiertäisi se, että miehelläni on ollut rakkaita ihmisiä elämässään myös ENNEN MINUA. Ne suhteet eivät kantaneet loppuun asti, onneksi meidän suhteemme näyttää toimivan vuodesta toiseen.
Ongelma teidän tapauksessanne ei todellakaan ole miehesi ex hänen facebook-kaverinaan, vaan se, että sinun mustasukkaisuutesi on epätervettä ja suhtautumisesi miehen menneisyyteen epäkypsä. Kyllä noin voimakkaita reaktioita siihen luonnolliseen asiaan, että aikuisella miehellä on menneisyys, kannattaisi varmasti työstää ennen lapsen syntymää. Aivan varmasti tuollainen mustasukkaisuus ja epävarmuus tulee kuormittamaan ja hiertämään liittoanne jatkossakin, riippumatta siitä, poistaako miehesi nyt tämän kyseisen naisen kaverilistoiltaan vai ei. Ongelma on suhteessanne ja suhtautumisessai, ei facebookissa!
Älä välitä ap näistä useimmista vastaajista. He ovat porukkaa joka nussii porukassa kaikkia ja kaikki panot pitää säilöä muistoesineiksi vitriiniin. Jokainen laittaa itse asiat tärkeysjärjestykseen eikä sille mitään voi. Toisille tärkeämpiä ovat exät, toisille nykyiset kumppanit.
Nää on hankalia asioita, ja näissä kysytään joustavuutta. Ja sitä, että missä se joustavuuden raja kulkee. Keskustelu heränneistä tunteista on ainoa tapa päästä eteenpäin. Tässähän ei ole kyse ainoastaan ap:n tunteista, yhtä lailla asia koskettaa miehen tunteita, vaikka hän ei ehkä ilmaise niitä yhtä voimakkaasti. Vai ovatko jomman kumman tunteet tärkeämpiä?
"Miksi minusta tuntuu pahalta"-keskustelua peliin, niin etteköhän pääse jonkinlaiseen ratkaisuun.
Pyydä tosiaan omat exäsi kavereiksi tai ainakin uskottele niin, käy heidän kanssaan keskusteluja, tai ainakin puhu päivittäin miehellesi kuinka "mikko" oli sitä ja sitä mieltä ja kuinka "mikon" kanssa oli niin helpottavaa puhua jne. Jokohan alkaa miestä tympimään kun ex-mikko on jatkuvasti elämässäsi mukana ja jaat elämääsi ex-mikon kanssa.
Tai sitten käytte perusteellisen keskustelun ja jos sen päätteeksi exät eivät poistu listalta, on miehesi valintansa tehnyt ja sinuna minä ottaisin ja häipyisin muualle yöksi.
Sanot miltä sinusta tuntuu ja vaadit pohdiskelevat perustelut miksi miehesi tarvitsee exiä elämäänsä seuraamaan (tai miksi hänen on niin välttämätöntä seurata omia exiään).
Kuulostaa todella omituiselta että exät pitäisi sulattaa osana parisuhdetta (siis jos ei ole yhteisiä lapsia edes)! Kuka siinä oikein on tärkeä ja kenelle???
nyt se on tuo fb, ja jos saat tahtosi läpi ja miehesi poistaa tämän exän niin ensi viikolla on jo jotain muuta "poistettavaa", loputtomiin tulee löytymään jotain, mistä olla mustasukkainen. Riippuvuussuhdehan tuo on.Vähän kuin alkoholistilla; aina löytyy joku syy juoda....
ap:n viestejä lukiessa. Nyt ongelma on eksä fb:ssä, sen jälkeen mahdollisesti joku "liian ystävällinen" työkaveri, sitten puhelias naapurin sinkkunainen, jne., jne. Valitettavasti kun noin mustasukkainen tuppaa aina huomaamaan kumppaninsa lähipiirissä jonkun "epäilyttävän" henkilön.
Ap:lle suosittelisin siis itsetutkiskelua: Mikä siinä eksässä niin inhottaa/pelottaa? Jos suhteenne on vakaalla pohjalla, niin mitä vaaraa tms. yhdestä eksästä (tai vaikka useammastakin) on?
Itse en muuten edes tiedä, onko mieheni fb-kavereiden joukossa hänen eksiään. Tuolla tiedolla ei ole minulle mitään merkitystä.
että tässä on kyse siitä että ap on pahoittanut mielensä kun miehensä ei poista exiään kaverilistalta, tässä ei ole kyse siitä että teidän pitäisi puolustella miksi teillä on kaikki exänne omilla listoillanne! Fine! Pitäkää heidät vain jos se kerran kaikille sopii ja kumppaninnekin sen hyväksyvät ja heilläkin on omat exänsä elämässä mukana!
Mutta ap:n on paha olla tämän asian takia ja tässä siitä kyse, tässä tapauksessa exät eivät ole elämässä mukana yhteisestä sopimuksesta vaan suhteen toisen osapuolen itsekkyydestä! Ja sellaisissa tilanteissa olisi korrektia kunnioittaa oman puolisonsa tuntemuksia asiasta!
Lisäksi kaikki haukkujat saisistte hävetä, ap on raskaana ja ihan kuin hän kaipaisi rumia sanoja päälleen herkkänä hetkenä ja kaiken päälle täysin inhimillisessä pulmassa missä hänellä täysin oikeutetut tunteet jylläävät!
Pyydä tosiaan omat exäsi kavereiksi tai ainakin uskottele niin, käy heidän kanssaan keskusteluja, tai ainakin puhu päivittäin miehellesi kuinka "mikko" oli sitä ja sitä mieltä ja kuinka "mikon" kanssa oli niin helpottavaa puhua jne. Jokohan alkaa miestä tympimään kun ex-mikko on jatkuvasti elämässäsi mukana ja jaat elämääsi ex-mikon kanssa.
Tai sitten käytte perusteellisen keskustelun ja jos sen päätteeksi exät eivät poistu listalta, on miehesi valintansa tehnyt ja sinuna minä ottaisin ja häipyisin muualle yöksi.
Sanot miltä sinusta tuntuu ja vaadit pohdiskelevat perustelut miksi miehesi tarvitsee exiä elämäänsä seuraamaan (tai miksi hänen on niin välttämätöntä seurata omia exiään).Kuulostaa todella omituiselta että exät pitäisi sulattaa osana parisuhdetta (siis jos ei ole yhteisiä lapsia edes)! Kuka siinä oikein on tärkeä ja kenelle???
Kannattaa tosiaan noudattaa näitä jos haluat, että parisuhteesi päättyy jo ennen lapsenne syntymää eikä vasta parin vuoden päästä.
ap
Fb-kaveruuden takia, mitä ajattelet kun se miehesi rakastelee, nuolee, sormettelee, suutelee, halaa ja kertoo sulle että rakastaa? Se sama kikkeli ja sormi on ollut ties kuinka monessa toosassa, samat kädet, sama suu, sama ääni...
Hajotat itsesi ja suhteenne, jos et hoida mustasukkaisuuttasi itse itseltäsi. Ei se hoidu poistelemalla ihmisiä miehesi Fb:stä.
Kannattaa tosiaan noudattaa näitä jos haluat, että parisuhteesi päättyy jo ennen lapsenne syntymää eikä vasta parin vuoden päästä.
[/quote]
Av:llä opittua: mies voi ja saa pitää exänsä kaverilistalla ja naisen on se vain hyväksyttävä, mutta jos nainen tekee samoin, tuomitsee nainen suhteen eroon.
Sen verran täydellisiä olemme, ettemme kontrolloi miestemme tietoliikennettä sairaalloisesti kuten joku pistetty narttu. Miksi ihmeessä exän kanssa ei olla kavereita? Ai niin. Facebook-kaveruus = vakipano teidän parivuoteessa. Ilmeisesti syynäät ukkos kännykkääkin? (On muuten laissa rangaistavaa.)
Jollet tykkää saamistasi vastauksista, ehdotus: älä tule AV:lle kysymään mielipiteitä.
Jaha olette ilmeisisti niin täydellisiäm, ettette koskaan ole olleet MUSTASUKKAISIA
Minä olen. Ja niin on miehenikin!! Olemme puhuneet tästä. Siksi luulisin että hän ymmärtäisi poistaa sen eksän sieltä. Kun tietää millaisia tunteita se minussa aiheuttaa. Mutta Ei..
ap
Av:llä opittua: mies voi ja saa pitää exänsä kaverilistalla ja naisen on se vain hyväksyttävä, mutta jos nainen tekee samoin, tuomitsee nainen suhteen eroon.
... eiköhän se pointti ollut, että jos nyt ap lisäisi fb-kaverikseen jonkun exänsä VAIN ärsyttääkseen nykyistä miestään, kostaakseen tälle sen ettei mies poista kavereistaan exäänsä vaikka ap on sitä jo moneen kertaan vaatinut, niin tuollaisella lapsellisella ja typerällä käytöksellä mitä todennäköisimmin olisi vain haitallisia vaikutuksia.
Raskaus ei muuten ole sairaus. Juu, hormonit heittelevät ja tekevät kaikenlaisia kepposia, mutta kyllä raskaanankin olevan ihmisen käytöstä voi ja saa arvostella. Ap:n överiksi mennyt mustasukkaisuus on aivan yhtä hölmöä ja mahdollisesti jopa suhteelle tuhoisaa, on hän sitten raskaana tai ei. (Tämä siis kommenttina kirjoittajalle, joka oli tuohtunut siitä, että raskaana olevaa arvostellaan.)
ap
Liiallinen mustasukkaisuus on sairaus, ongelma, ja sille se sinun tilanteessasi kuulostaa.
En minä todellakaan mieti tuollaisia asioita kuin sinä! Ei tuolla tavalla saa mitään muuta aikaiseksi kuin sen että sulla on vain paha mieli ja ahdistus päällä siitä eksästä. Ei hitto. Ja jos tuolle linjalle pitää lähteä niin silloinhan saa miettiä melkein kaikista naisista, jotka mies kertoo olevan vanhoja tuttuja että "onkohan se pannut, nuollut, sormettanut tuotakin." Ota ote itsestäsi ja lopeta tuollainen. Kai sullakin menneisyys on?
Oma mieheni on kaveri entisensä kanssa. Heillä on yhteinen kummilapsikin. No, se hänen entisensä ei pidä minusta, vaikka yritin olla hänelle ystävällinen, ei edes vastannut tervehdykseeni kun näimme ensimäistä kertaa. Tilanteessamme ei ole kyse edes mistään pettämisestä, tapasin mieheni kolme vuotta sen jälkeen kun siitä naisesta tuli hänen entisensä. Ilmeisesti se entinen oli pettänyt miestä, mutta en tiedä tarkemmin.
Kuitenkin. Itsellänikin on menneisyyteni, joten en ihan tosissani jaksa ajatella mieheni menneisyyttä. Pieni mustasukkaisuus on tervettä, mutta että vatvoo tuollaisia asioita kuin sinä.. No se on jo sairauden puolella. Hoida tuo asia itsessäsi kuntoon, ennenkuin tuo sairaus pahenee.
On aivan harhaista pitää nykyistä tärkeämpänä kuin entistä!
Tulee ihan paha olo kun en ole pariin päivään käynyt vilkuilemassa (=kyttäämässä) mitä ex tekee juuri nyt! Menen heti! Nykyinen viihdyttäköön itseään kuten parhaimmaksi näkee. Entiset merkitsevät minulle enemmän ja hän saa luvan sopeutua siihen, olenhan yksilö omine tunteineni.