Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei suostu poistamaan eksäänsä facebookkavereista

Vierailija
16.09.2012 |

Olen pyytänyt miestäni poistamaan eksänsä facebookkavereista, siksi koska mielestäni se ei ole sopivaa, eikä minulla itsellänikään ole eksiä siellä kavereina. Olen ottanut asian puheeksi muutaman kerran, mutta siihen mies on aina vastannut, että hänen olisi kai parempi poistaa koko facebooktili.(jota ei kuitenkaan ikinä tee) Sama keskustelu käytiin taas alkuviikosta, ja kuvittelin että nyt tapahtuisi jotain, kun huomautin, että eipä hän ole tiliään poistanut aiemmista puheistaan huolimatta.. Eilen kuitenkin kuikkasin kaverilistaansa, ja siellähän se EDELLEENKIN oli. Vedin hirveät raivarit ja huusin että pidä sitten se rakas ***si siellä kaverina, mutta älä odota että minä hyväksyisin sen. Siitä asti kestänyt mykkäkoulu ja ääh itketys ja paha paha mieli. :'( Mitä teen?

PS. Eikä yhtään auta että olen ihan aluillani raskaana, ja hormonit sekoittaa muutenkin mielialoja..

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se on tuo fb, ja jos saat tahtosi läpi ja miehesi poistaa tämän exän niin ensi viikolla on jo jotain muuta "poistettavaa", loputtomiin tulee löytymään jotain, mistä olla mustasukkainen. Riippuvuussuhdehan tuo on.Vähän kuin alkoholistilla; aina löytyy joku syy juoda....

ap:n viestejä lukiessa. Nyt ongelma on eksä fb:ssä, sen jälkeen mahdollisesti joku "liian ystävällinen" työkaveri, sitten puhelias naapurin sinkkunainen, jne., jne. Valitettavasti kun noin mustasukkainen tuppaa aina huomaamaan kumppaninsa lähipiirissä jonkun "epäilyttävän" henkilön.

.. ja sitten kielletäänkin jo kavereiden kanssa kaljalla käyminen ja ajanvietto etenkin naispuolisten ystävien kanssa, sitten pakotetaan mies näyttämään saapuneet tekstiviestit.... Pian mies on lukittuna kotiin tuommoisen pirttihirmun kanssa, eikä saa lähteä ilman naista mihinkään. Tiedätkös ap, mihin se johtaa? Mies kyllästyy, vittuuntuu ja lähtee.

Vierailija
102/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Ja niin on miehenikin!! Olemme puhuneet tästä. Siksi luulisin että hän ymmärtäisi poistaa sen eksän sieltä. Kun tietää millaisia tunteita se minussa aiheuttaa. Mutta Ei..

ap

Sanoit ettei sinulla ole jne. luin sen kyllä. Mutta __jos_ sinulla olisi - niin mikä olisi miehen mielipide asiaan?

Toisin sanoen, pitääkö sinun sallia hänelle sellaista, mitä ei sinulle sallisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä miksi pitää existä haalia haaremi ympärilleen, onko se oman egon pönkittämistä, eikö nykyinen rakas riitä, vai pitääkö exille päteä facebookin kautta? Tuleeko hyvänolontunne siitä että listaa julkisesti kuinka monelle on kelvannut?

Oma rakas ja hänen tunteensa pitäisi olla paljon tärkeämpi kuin exät millään muotoa!

Eihän siellä b:ssä nyt lue listattuna että "nämä kaikki ovat entisiä hoitojani".. =D

Ja onko se nyt joku ihme että sen entisen heilan kanssa ollaankin väleissä? Ei kaikki eroa dramaattisesti heitellen lautasia ja vaatteita parvekkeelta alas, joskus ero on ihan yhteisymmärryksessä tapahtuva juttu. En minä ainakaan ole entisille katkera millään muotoa. Typerää se sellainen vatvominen on.

Vierailija
104/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täällä vetävät johtopäätöksiä, että jos ei hyväksy exiä facebookissa, ei hyväksy mitään muutakaan ja on hullu puolisonsa kyttääjä ja ripustautuja. No ei se ole noin mustavalkoista. Harvalla jos kellään on exiä niin paljon että facebookin lisäksi tarvitsisi heihin törmätä jatkuvasti toreilla ja turuilla, kaupan kassoilla, pankeissa, puistoissa, naapurissa, työpaikalla.

En usko pelkkään selitykseen että "aikuisesti käyttäytyvillä sivistyneillä" ihmisillä voi olla liuta exiä ystävinään, ei ainakaan siinä tapauksessa jos puoliso siitä kärsii. Tässä tarvitsisi mennä syvemmälle pohtimaan miksi niitä exiään tarvitsee ja mikä tekee exien keräilystä niin "aikuismaista ja sivistynyttä".

Jokainen tyylillään. Kova tarve joillakin puolustella omaa exien keräilyään. Miksi? Tässä ei ole aiheena suhde jossa exät ovat molemmin puolin hyväksyttyjä vaan jossa toinen osapuoli kärsii toisen osapuolen exien roikkumisesta heidän elämässään mukana.

On ihan ok kaveerata exien kanssa jos se on kaikille ok, mutta se ei ole ok jos siitä kärsii joku, etenkin jos se kärsijä on se jonka pitäisi olla kaikkein tärkein!

Ja voin paljastaa, omassa parisuhteessani meillä kummallakaan ei exät roiku mukana, millään tavalla. Siitä ei ole tarvinnut edes keskustella, kumpikin on sen omassa päässään itse päättänyt ja näin halunnut. Vanha suola ei janota.

P.S. On tervettä tuntea jossain määrin mustasukkaisuutta, sillä siinä vaiheessa kun ei ole enää lainkaan mustasukkainen puolisostaan, ei toisin sanoen enää paljon välitäkään. Kun on ihan sama kenen kanssa puoliso kuljeskelee ja on valmis jakamaan hänet exien ja vaikka muidenkin kanssa, voi kysyä onko parisuhdetta enää olemassa. Silloin kyseessä ovat joko polyamoriset ihmiset tai ihmiset joiden tunteet ovat loppuneet. Ja jos itse olet polyamorinen, sellaiseksi et voi toista pakottaa.

Vierailija
105/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua todella paljon haittaa se, että miehesi exät ovat hänen fb-kavereitaan niin tottakai keskustelet siitä miehesi kanssa ja kerrot tunteistasi. Tosin en tiedä miksi se sinua niin haittaa, koska exät ovat exiä ja fb-kavereina voi olla muutenkin roikkumassa jotain ihmisiä joiden kanssa ei ikinä olla missään tekemisissä.

Mutta tuo, että jankkaat asiasta viikoittain, käyn tarkistamassa tilannetta, vedät raivareita, mökötät ja itket kuulostaa jo niin pakkomielteiseltä että hakeutuisit hoitoon.

Vierailija
106/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte jatkaneet eloanne eksienne kanssa jos ette voi ilman heitä elää!

Vierailija
107/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raskaus ei muuten ole sairaus. Juu, hormonit heittelevät ja tekevät kaikenlaisia kepposia, mutta kyllä raskaanankin olevan ihmisen käytöstä voi ja saa arvostella. Ap:n överiksi mennyt mustasukkaisuus on aivan yhtä hölmöä ja mahdollisesti jopa suhteelle tuhoisaa, on hän sitten raskaana tai ei. (Tämä siis kommenttina kirjoittajalle, joka oli tuohtunut siitä, että raskaana olevaa arvostellaan.)"

"Happamia" sanoi kettu pihlajanmarjoista - "raskaus ei ole sairaus" sanoi maho raskautuneelle av-palstalla.

Vierailija
108/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieheni käy syömässä. Mä en ymmärrä AP sua yhtään. En tippaakaan!

Vierailija
109/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täällä vetävät johtopäätöksiä, että jos ei hyväksy exiä facebookissa, ei hyväksy mitään muutakaan ja on hullu puolisonsa kyttääjä ja ripustautuja. No ei se ole noin mustavalkoista. Harvalla jos kellään on exiä niin paljon että facebookin lisäksi tarvitsisi heihin törmätä jatkuvasti toreilla ja turuilla, kaupan kassoilla, pankeissa, puistoissa, naapurissa, työpaikalla.

En usko pelkkään selitykseen että "aikuisesti käyttäytyvillä sivistyneillä" ihmisillä voi olla liuta exiä ystävinään, ei ainakaan siinä tapauksessa jos puoliso siitä kärsii. Tässä tarvitsisi mennä syvemmälle pohtimaan miksi niitä exiään tarvitsee ja mikä tekee exien keräilystä niin "aikuismaista ja sivistynyttä".

Jokainen tyylillään. Kova tarve joillakin puolustella omaa exien keräilyään. Miksi? Tässä ei ole aiheena suhde jossa exät ovat molemmin puolin hyväksyttyjä vaan jossa toinen osapuoli kärsii toisen osapuolen exien roikkumisesta heidän elämässään mukana.

On ihan ok kaveerata exien kanssa jos se on kaikille ok, mutta se ei ole ok jos siitä kärsii joku, etenkin jos se kärsijä on se jonka pitäisi olla kaikkein tärkein!

Ja voin paljastaa, omassa parisuhteessani meillä kummallakaan ei exät roiku mukana, millään tavalla. Siitä ei ole tarvinnut edes keskustella, kumpikin on sen omassa päässään itse päättänyt ja näin halunnut. Vanha suola ei janota.

P.S. On tervettä tuntea jossain määrin mustasukkaisuutta, sillä siinä vaiheessa kun ei ole enää lainkaan mustasukkainen puolisostaan, ei toisin sanoen enää paljon välitäkään. Kun on ihan sama kenen kanssa puoliso kuljeskelee ja on valmis jakamaan hänet exien ja vaikka muidenkin kanssa, voi kysyä onko parisuhdetta enää olemassa. Silloin kyseessä ovat joko polyamoriset ihmiset tai ihmiset joiden tunteet ovat loppuneet. Ja jos itse olet polyamorinen, sellaiseksi et voi toista pakottaa.

Facebook nyt on muutenkin paikka, jossa "aikuiset" taantuvat jollekin jo vuosia sitten ohitetulle kehitystasolle...

Vierailija
110/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille se on ok, mutta elämiä ja parisuhteita on toisenkinlaisia kuin sinun! Kyse on siitä että mies loukkaa ap:tä roikuttamalla exiään heidän elämässään mukana! Kyse ei ole siitä että teillä muilla on parisuhde yhteissopimuksesta yhteinen exien kanssa! AP:lla sen parisuhteen ei pitäisi yhteinen entisten kanssa olla koska näin ei ole yhteisymmärryksessä sovittu!

Miten ihmiset eivät osaa yhtään samaistua mihinkään toisenlaisiin tilanteisiin kuin vain ja ainoastaan siihen mitä itse elää. Missä eläytymiskyky, empatia? Lakatkaa pätemästä "olen pannut ainakin 50 kanssa ja heistä ainakin 46 on kaverilistallani en voi ymmärtää ap:tä"! Se ei johda mihinkään ap:n tilanteessa.

Ja joku sanoi että ongelma on ap:n päässä, no sen ongelman on sinne laittanut ap:n mies, joten ottakoon sen sieltä poiskin! Ihmisten käytös vaikuttaa toisiin ihmisiin ja on harhaa luulla muuta. Ei täällä sentään niin yksilöitä olla että voisimme toimia maailmassa vaikuttamatta muihin mitenkään ja saamatta mitään vaikutteita ja tuntemuksia muilta. Vuorovaikutusta tapahtuu halusitte tai ette.

Jos vaikka loukkaat parasta ystävääsi haukkumalla häntä pahoin sanoin, et voi puolustautua että ystävän paha mieli on vain hänen päänsä ongelma josta et ole mitenkään vastuussa.

Vierailija
111/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on ap:lle miten rauhallisesti tai riehakkaasti hänen miehensä on existään eronnut, jos ONGELMA on se, että nämä exät yhä roikkuvat miehen mukana?

Sii kumpi on tässä tärkeämpi, ystävyys entisen panon kanssa vai rakkaus oman kumppanin kanssa?

Kyllä, on typerää vatvoa, nimittäin vatvoa siinä menneessä suhteessaan, etenkin jos sillä on nykyisyyteen tuhoisia vaikutuksia.

Vierailija
112/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on ap:lle miten rauhallisesti tai riehakkaasti hänen miehensä on existään eronnut, jos ONGELMA on se, että nämä exät yhä roikkuvat miehen mukana?

Sii kumpi on tässä tärkeämpi, ystävyys entisen panon kanssa vai rakkaus oman kumppanin kanssa?

Kyllä, on typerää vatvoa, nimittäin vatvoa siinä menneessä suhteessaan, etenkin jos sillä on nykyisyyteen tuhoisia vaikutuksia.

Vierailija
113/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
114/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille se on ok, mutta elämiä ja parisuhteita on toisenkinlaisia kuin sinun! Kyse on siitä että mies loukkaa ap:tä roikuttamalla exiään heidän elämässään mukana! Kyse ei ole siitä että teillä muilla on parisuhde yhteissopimuksesta yhteinen exien kanssa! AP:lla sen parisuhteen ei pitäisi yhteinen entisten kanssa olla koska näin ei ole yhteisymmärryksessä sovittu!

Miten ihmiset eivät osaa yhtään samaistua mihinkään toisenlaisiin tilanteisiin kuin vain ja ainoastaan siihen mitä itse elää. Missä eläytymiskyky, empatia? Lakatkaa pätemästä "olen pannut ainakin 50 kanssa ja heistä ainakin 46 on kaverilistallani en voi ymmärtää ap:tä"! Se ei johda mihinkään ap:n tilanteessa.

Ja joku sanoi että ongelma on ap:n päässä, no sen ongelman on sinne laittanut ap:n mies, joten ottakoon sen sieltä poiskin! Ihmisten käytös vaikuttaa toisiin ihmisiin ja on harhaa luulla muuta. Ei täällä sentään niin yksilöitä olla että voisimme toimia maailmassa vaikuttamatta muihin mitenkään ja saamatta mitään vaikutteita ja tuntemuksia muilta. Vuorovaikutusta tapahtuu halusitte tai ette.

Jos vaikka loukkaat parasta ystävääsi haukkumalla häntä pahoin sanoin, et voi puolustautua että ystävän paha mieli on vain hänen päänsä ongelma josta et ole mitenkään vastuussa.

että jos jossain helvetin fb:ssa on kaverilistalla ex, se EI tarkoita sitä että on nyt jotenkin sen kummemmin elämässä mukana.

Sä olet outo.

Vierailija
115/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä kommentteja exien "keräilystä" ja "mukana roikuttamisesta". Hyvä ihme sentään, facebook on vain media ja verkosto. En pidä kovin ihmeellisenä jutusteluna sitä, että kommentoidaan maailman tapahtumia toisen seinällä tai onnitellaan syntymäpäivänä. Sehän on julkista keskustelua. Mulla on satoja fb-kavereita, joita kaikkia en ole edes tavannut.

Kyllä on kavereina exiäkin, yksi on miehenikin kaveri. Ne ovat vain ihmisiä, joita tunnen, ei niillä ole sen syvempää merkitystä.

Vierailija
116/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on todellakin ap:n päässä ja hän on laittanut sen sinne ihan itse. Mustasukkaisuuus on pelkkää kontrolloimisen tarvetta ja omistushalua.

On ihan eri asia loukkaantua haukut saatuaan kuin siitä, että joku puhui jollekin. Se on sairasta.

Vierailija
117/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raskaus ei muuten ole sairaus. Juu, hormonit heittelevät ja tekevät kaikenlaisia kepposia, mutta kyllä raskaanankin olevan ihmisen käytöstä voi ja saa arvostella. Ap:n överiksi mennyt mustasukkaisuus on aivan yhtä hölmöä ja mahdollisesti jopa suhteelle tuhoisaa, on hän sitten raskaana tai ei. (Tämä siis kommenttina kirjoittajalle, joka oli tuohtunut siitä, että raskaana olevaa arvostellaan.)"

"Happamia" sanoi kettu pihlajanmarjoista - "raskaus ei ole sairaus" sanoi maho raskautuneelle av-palstalla.

:D Eli siis mielestäsi raskaus on sairaus? Tai ainakin jotain, jolla voi puolustella hölmöä käytöstään? "En mä näin tavallisesti käyttäydy, mutta nyt kun mä olen raskaana..."

t. "maho" kahden pikkulapsen äiti

Vierailija
118/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi olla väleissä?

Kuvittelepa itsesi tilanteeseen, että olette miehesi kanssa eronneet. Mies ei pitäisi sinuun asiallisia välejä, vaan kaikki kanssakäyminen olisi tulikivenkatkuista riitaa. Olisiko se hyväksi sinulle? Entä miehelle? Entä lapsellenne?

Nyt ongelma on sinun päässäsi. Anna eksän olla kaverina siellä tietokonelistalla, eihän eksä ole mikään salarakas vaan ihan silkka eksä? Miten ihmeessä on sinulta pois että listalla on yksi nimi lisää?

Vierailija
119/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vihasi ja katkeruutesi miehesi exiä menee jossain vaiheessa ohi, muista nyt vaan yrittää olla välittämättä niistä. Itse olen ollut samalainen kuin sinä, joskus 15 v sitten. Nykyisin en enää välitä vaikka tulisivat meille kahville. Älä vaan pilaa suhdettasi tämän takia.

Vierailija
120/158 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehellä ja tällä exällähän saattaa olla pitkä seurustelu takanaan, paljon yhteisiä kokemuksia, muistoja ja yhteisiä ystäviä. Miehen historiaa. Miksi se pitäisi pyyhkiä pois?

Onkohan nämä naiset jotka vaativat exien poistoa fb:stä samoja, jotka valittavat täällä muissa ketjuissa surkeissa jamoissa olevia parisuhteitaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi