Mieheni ei suostu poistamaan eksäänsä facebookkavereista
Olen pyytänyt miestäni poistamaan eksänsä facebookkavereista, siksi koska mielestäni se ei ole sopivaa, eikä minulla itsellänikään ole eksiä siellä kavereina. Olen ottanut asian puheeksi muutaman kerran, mutta siihen mies on aina vastannut, että hänen olisi kai parempi poistaa koko facebooktili.(jota ei kuitenkaan ikinä tee) Sama keskustelu käytiin taas alkuviikosta, ja kuvittelin että nyt tapahtuisi jotain, kun huomautin, että eipä hän ole tiliään poistanut aiemmista puheistaan huolimatta.. Eilen kuitenkin kuikkasin kaverilistaansa, ja siellähän se EDELLEENKIN oli. Vedin hirveät raivarit ja huusin että pidä sitten se rakas ***si siellä kaverina, mutta älä odota että minä hyväksyisin sen. Siitä asti kestänyt mykkäkoulu ja ääh itketys ja paha paha mieli. :'( Mitä teen?
PS. Eikä yhtään auta että olen ihan aluillani raskaana, ja hormonit sekoittaa muutenkin mielialoja..
Kommentit (158)
facebookhan aiheuttaa joillekin pareille ongelmia... Tilaisuus kun voi tehdä varkaan.
oma ukkoni touhusi "luvattomia" facebookissa muttei kuitenkaan exien kanssa. En koskaan ole ollut mustasukkainen niistä existä, varsinkaan kun yksi niistä on ystäväni :D Enemmän mä olisin ap:na huolissani niistä muista naisista siellä varsinkin sellaisista "uusista" tuttavuuksista. Sille on aina syy miksi exät on exiä, vaikka ymmärränkin ap:ta suosittelen lopettamaan tuon ajoissa. Ajat vain miestäsi kauemmaksi itsestäsi tuolla jatkuvalla jankkaamisella. Usko pois, been there, done that :(
Eikö tärkeintä ole nykyisyys? Jos menneet kummittelee noin pahasti, oletteko miettineet terapiaa?
No ei, en ole koskaan ollut mustasukkainen. Miksi ihmeessä pitäisi olla?
Se on ex, sinä olet nykyinen. Se että joku on jonkun fb-kaveri ei tarkoita yhtään mitään. Anna nyt toisen pitää facebookinsa omanaan ja keskity sinä teidän väliseen parisuhteeseen, eikä menneseen. Ja mieti MIKSI sinusta tuntuu tuolta. Sinullahan tässä on pään välissä työstettävää, joka ei korjaannu siltä että mies poistaa yhden fb-kaverin.
Sitä mä en oikein ymmärrä miksi monien niitä eksiä pitää haalia kavereiksi, joskus tietysti voi olla tapaus ( niin kuin se joku edellä), että ollaan oikeasti todella hyviä ystäviä. Mun kaikki eksät on facebookissa, mutta yksikään ei mun kaverina, en vihaa heistä ketään, mutta koska en myöskään elä menneessä, tuntuu nykyään siltä että ainoa syy miksi ottaisin heidät kaveriksi on se, että joskus pantiin ( olihan siinä silloin aikanaan muutakin, mutta se on mennyttä).
Minunkin miehelläni on pari eksää kaverina, oltiin oltu ainakin viisi vuotta yhdessä ennenkuin mieheni liittyi facebookiin ja hieman ihmetyttää miksi ne piti kavereiksi ottaa. Mies sanoo, ettei ollut ollut missään yhteydessä heihin meidän yhdessäoloaikana, vaikka asutaan samassa kaupungissa, ihmettelenkin miksi niiden akkojen elämä sitä nyt kiinnostaa jos ei kerran niihin pitänyt mitään yhteyttä vuosikausiin?
Häiritsi 18-vuotiaana, mutta 36-vuotiaana EVVK.
Minunkin miehelläni on pari eksää kaverina, oltiin oltu ainakin viisi vuotta yhdessä ennenkuin mieheni liittyi facebookiin ja hieman ihmetyttää miksi ne piti kavereiksi ottaa. Mies sanoo, ettei ollut ollut missään yhteydessä heihin meidän yhdessäoloaikana, vaikka asutaan samassa kaupungissa, ihmettelenkin miksi niiden akkojen elämä sitä nyt kiinnostaa jos ei kerran niihin pitänyt mitään yhteyttä vuosikausiin?
on fb-ystäviä, joiden kanssa ei ole ollut "oikeassa yhteydessä" vaikka pariin vuoteen. Siis vaikka asuisivat samassa kaupungissa. Se on vähän niinkuin se juttu fb:ssa, että voi olla joidenkin ihmisten kanssa yhteydessä vain facessa. Näkee mitä hänelle kuuluu, onko mennyt naimisiin, syntynyt lapsia, mitä pintapuolista kuuluu. Joidenkin kanssa taas voi sopia tapaamisia, joidenkin kanssa keskustella, vaihtaa niitä oikeita kuulumisia.
Ei kai eksät siinä suhteessa eroa muista fb-kavereista. Joku voi esimerkiksi kokea, että jos ei huoli eksää fb-kaveriksi, tilanteessä närästää joku asia. Jos ei mikään närästä, ja suhde on mennyttä (mutta kaveruus/yhteydenpito nykyisyyttä silti), niin voi hyvin olla facessa kaveri.
tai koet. Tänään FB, huomenna joku muu poistettava.
Tuo olisi vain ensiapua, ei poista epäluottamusta välillänne. Perimmäinen syy voi olla, kuten eksäni kanssa jälkikäteen huomasin: lietsotte toisissanne mustasukkaisia tunteita ja ette vain sovi yhteen.
Niinhän se Martinakin erosi.
minun miehellä on myös pari eksää kaverina ja niin on itsellänikin. Ne on mennyttä elämää, mutta kiva tietää mitä heillekin kuuluu. En todella ole mustasukkainen eikä onneksi ole miehenikään!
tai koet. Tänään FB, huomenna joku muu poistettava.
Tuo olisi vain ensiapua, ei poista epäluottamusta välillänne. Perimmäinen syy voi olla, kuten eksäni kanssa jälkikäteen huomasin: lietsotte toisissanne mustasukkaisia tunteita ja ette vain sovi yhteen.
Niinhän se Martinakin erosi.
Martinahan on malliesimerkki kaikkeen, mitä suhderintamalla voi tapahtua!
Voihan niitä eksiä siellä kavereissa olla, mutta harva niiden kanssa oikein "jutustelee". Joskus saattaa jotain kommentoida ja "tykätä" tilasta, mutta tuskin siellä tarvetta on pitkiä keskusteluja käydä.
Niin eikös sitte vois vaik poistaakin jos se nykyistä kumppania lohduttaisi.
Häiritsi 18-vuotiaana, mutta 36-vuotiaana EVVK.
En ymmärrä sitä miksi pitää existä haalia haaremi ympärilleen, onko se oman egon pönkittämistä, eikö nykyinen rakas riitä, vai pitääkö exille päteä facebookin kautta? Tuleeko hyvänolontunne siitä että listaa julkisesti kuinka monelle on kelvannut?
Oma rakas ja hänen tunteensa pitäisi olla paljon tärkeämpi kuin exät millään muotoa!
Että ne mun miehen eksät eivät ole tykänneet tai kommentoineet mitenkään meidän naimisiinmenoa tai yhdenkään meidän lapsen syntymää, tms. Sitten kun mieheni laittaa jotain päivityksiä tyyliin "poikien kanssa kaljalle" tai "tänään pikkujouluihin" niin nää pari eksää on heti kommentoimassa...
Mulla ainakin ne mun miehen päivitykset tulee siihen ilmoitus kohtaan automaattisesti, en oo niitä asetuksia mitenkään muutellut ja tykkään katsoa ketkä ovat tykänneet/ kommentoineet meidän perheeseen liittyviä postauksia. Ihan vaan jos jotain mietityttää miksi oon niitä kytännyt...
On mun miehelläkin ex kaverina, jonka kaks ollut yhdessä ehkä 20 vuotta sitten. Ensi"rakkaus", musta on ihan normaalia haluta joskus kuulla mitä heille kuuluu. Itselläni on vissiin 4-5 exää kaverina, en heille kommentoi tai viestittele koko ajan, mutta silloin tällöin kyllä. Se on elettyä elämää, eikä todellakaan pitäsi pyyhkiä pois tai olla mustasukkainen.
En ymmärrä sitä miksi pitää existä haalia haaremi ympärilleen, onko se oman egon pönkittämistä, eikö nykyinen rakas riitä, vai pitääkö exille päteä facebookin kautta? Tuleeko hyvänolontunne siitä että listaa julkisesti kuinka monelle on kelvannut?
Oma rakas ja hänen tunteensa pitäisi olla paljon tärkeämpi kuin exät millään muotoa!
Onko sulla ihan hyvä olo?
Minä olen. Ja niin on miehenikin!! Olemme puhuneet tästä. Siksi luulisin että hän ymmärtäisi poistaa sen eksän sieltä. Kun tietää millaisia tunteita se minussa aiheuttaa. Mutta Ei..
ap
Juuri sen takia hän ei sitä tee. Hän hallitsee sinua sillä. Hän tuntee olonsa turvallisemmaksi, kun sinä olet se mustis osapuoli. Hän se haluaa draamaa ja haluaa ohjailla sinun tunteitasi.
Ei tässä silti ole mitään muuta mahdollisuutta kuin sinun pitää muuttaa omaa suhtautumistasi asioihin. Haluatko sinä tosiaan olla noin mustasukkainen? Siihen sinä itse voit vaikuttaa.
lapsia exänsä kanssa? Jos on niin silloinhan facen kautta voi viestiä lasten asioista.
Ihmistä ei voi omistaa ja määrätä mitä hän tekee. Itseäsi voit muuttaa mutta toista et ellei hän itse halua muuttua. Tässä läksy joka pitää oppia. Jos et tätä opi elämäsi tulee olemaan riitaa täynnä. Valitse.
Minulla on exiä ja kyllä heihin jonkinlainen side säilyy läpi elämän, ovat olleet merkittäviä ihmisiä minulle ja ei sitä yhteistä menneisyyttä voi pois pyyhkiä se on ja pysyy. Jokaisessa suhteessa on ollut jotain hyvää ja myös huonoakin.
Jos suhteista on lapsia säilyy jonkinlainen yhteys lopunikää. Tämä on hyvä muistaa kun alkaa seurustelemaan "lapsellisen" henkilön kanssa.
Joskus parisuhde muuttuu kaverisuhteeksi jo liiton loppuvaiheessa ja pysyy jatkossa sellaisena.
Sinulla on nyt kasvunpaikka ihmisenä. Kukaan ei tykkää että häntä painostetaan. Parisuhteenne kannalta suosittelen että annat asian olla. Miehesi tekee omat päätöksensä.
nainen 50+
Köyhä suhde niillä jotka tarvitsevat entisiä elämäänsä.
Tunnen yhen tollaisen pariskunnna missä rouva näkee mörköjä ihan joka paikassa. Voin sanoa, että illanvietot on mielenkiintoisia. Yleensä laitetaan porukan kanssa veto, että mihin aikaan äksöni alkaa.
Jos haluaa, niin mistä vain ja missä vain voi nähdä merkkejä pettämisestä tai kiinnostuksesta muihin naisiin. Ei ole tervettä ja tosi raskasta kavereille.
Sinun pitää korjata asenteesi ja ajatusmalli kokonaan, muuten sinusta tulee rasite miehellesi ja koko tuttavapiirillenne. Rasitteet yleensä heivataan ennenmmin tai myöhemmin.