Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No jopas oli laiska nainen!!Mies oli apuna maalaushommissa ja..

Vierailija
03.08.2012 |

Miehen kaveri oli pyytänyt miestäni maalaamaan uutta taloaan ja mies menikin auttamaan hommissa.

Miehet sit maalasivat taloa, mutta mieheni kertoi että tämän kaverin vaimo oli vaan istunut koko ajan sisällä lukemassa kirjaa! Ei ollu laittanut miehille mitään ruokaa, ja miehen ystävä lähti sit hakemaan paikallisesta baarista pitsat (kun sen vaimo ei niitäkään voinu kai hakee tai käydä kaupassa ostaa ruokaa??) ja mieheni jäi jatkamaan maalaamista ihmetellen no jopas. Tämä rouva ei edes puhunut miehille mitään, ja laittoi itselleen voileipiä.

Mies ajatteli että eipä kyllä rouvaa paljon kiinnostaa talonsa maalaus, että miksiköhän hän edes on täällä maalaamassa. Jos nyt rouva ei voi jostain syystä osallistua talon maalaamiseen, niin edes laittaisi tekijöille sapuskaa/kävisi kaupassa?

Seuraavaksi päiväksi mieheni "keksikin muuta tekemistä" vaikka häntä pyydettiin maalaushommiin.

On kyllä ihme ämmä täytyy sanoa, joku tulee maalaamaan sulle taloa, eikä yks jaksa persettään penkistä nostaa.

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa ainakin. 3 sivua jankkaamista pizzasta. Ja munkaan mielestä 2 miehen maalauspäivä ei ole talkootyötä.

Vierailija
102/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies omistaa talon yksinään, niin minusta on ihan normaalia, ettei naisen tarvitse osallistua talon maalaushommaa sen enempää kuin sinun miehesi tai kenenkään muunkaan.

Sitten jos nainen omistaa puolet talosta, niin ihmettelen vähän, miksei osallistunut. Toisaalta jos heillä on esimerkiksi sovittuna tiukka työnjako niin, että nainen tekee vaikka kaikki sisätyöt ja mies ulkotyöt tms. eikä mies ikinä pistä tikkuakaan ristiin kotitöiden suhteen, niin en minäkään laittaisi tikkua ristiin maalaamisen suhteen ;-)

Meillä on varmaan vähän samanlainen juttu ja luulen, että siksi appivanhemmat paheksuvat minua. Minä haluaisin asua kerrostalossa ettei olisi pihatöitä ja talon kunnossapitoa, mieheni halusi ehdottomasti omakotitalon. Teimme siis sellaisen sopimuksen, että minä suostuin omakotitaloon sillä ehdolla, että mies hoitaa yksinään kaikki sellaiset hommat joita ei olisi kerrostalossa ja normaalit kotityöt hoidetaan puoliksi. Minusta ihan reilu sopimus.

Mies ei ole ilmeisesti kertonut appivanhemmille tästä sopimuksesta, koska he käyvät aika paljon auttamassa miestä niissä pihahommissa ja ilmiselvästi paheksuvat, kun minä vain juon kahvia terassilla. no, omapahan on ongelmansa. Minä voin edelleenkin muuttaa sinne kerrostaloon milloin tahansa :-)

Ilmeisesti et tiedä taustasta tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terassilla kahvilla (tarjoatko edes appivanhemmillesi kahvia?) jos joku tulee auttamaan pihatöissä.

Lähtisin kyllä ainakin muille asioille etten lorvis siinä toimettoman näköisenä.

Sano sille miehelles että kertoo tilanteen, miten kestät ton, mua ainakin nolottais todella paljon :-)!

Mies ei ole ilmeisesti kertonut appivanhemmille tästä sopimuksesta, koska he käyvät aika paljon auttamassa miestä niissä pihahommissa ja ilmiselvästi paheksuvat, kun minä vain juon kahvia terassilla. no, omapahan on ongelmansa. Minä voin edelleenkin muuttaa sinne kerrostaloon milloin tahansa :-)

Vierailija
104/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä joskus useamman päivänkin putkeen ja monta kertaa kesässä. Tottakai saatan lähteä pyörälenkille tai ostoksille, mutta en minä mitenkään säännönmukaisesti katoa paikalta.

Elän ihan normaalia elämää. Yleensä tuovat omat ruoat mukanaan (ei ole pyydetty tuomaan, vaan anoppi haluaa tuoda) ja lämmittävät tauoilla niitä. Keittelen kyllä joskus kahvia ja saatan leipoakin jotain ja kutsua kahville. Mutta en siis todellakaan mitenkään säännönmukaisesti passaa koko ajan. Ja jos laitan ruokaa, niin tietysti laitan koko porukalle, mutta kun ruoanlaitto on myös miehen hommaa niin tietenkin syövät silloin myös eineksiä jääkaapista ja lämmittävät omia ruokiaan.

Kyllä minäkin niitä pihatöitä joskus kauniilla ilmalla teen jos huvittaa. On siellä minunkin istuttamiani pensaita ja joskus tykkään huristella ruohonleikkurilla. Mutta pääpointti on se, että minä en tee pihatöitä pakosta, vaan ainoastaan silloin kun huvittaa. Lopun aikaa voin sitten istuskella terassilla kahvikupin kanssa lukemassa - niin minä tekisin siellä kerrostalossakin!

Niin, en puutu siihen, miten mieheni kommunikoi vanhempiensa kanssa. Jos haluaa heidän paheksuvan minua, niin ihan vapaasti.

t. 154

Vierailija
105/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän siellä sitten mitään apua tarvita.

Jos mies on pyytänyt kaverinsa meille vaikka pihaa laittamaan, ei ole minun tehtäväni ryhtyä ahkeroimaan sisätiloissa näyttääkseni, miten olen hengessä mukana. Minulla on lupa istua alas ja vaikka lukea, en tunne siitä huonoa omaatuntoa. ]

Miksi sisällä? Eikö sitä vois olla ahkera siellä pihalla. Jos pyydetään jotain avuksi, niin silloin talonväki tekee sitä avuksi pyydettyjen kanssa. On minusta kumma ajatus, että jos joku tulee auttamaan jossain hommassa ilmaiseksi, niin talonväki menee sisälle loikoilemaan. En kehtaisi, enkä tällaista käytöstä ymmärrä.

Peruskäytöstapoihin ei kuulu, että palkatessaan jonkun töihin täytyy itse tehdä hulluna töitä.

Tämä on sitten aivan eri asia, kun maksat jollekin työstä.

jos toinen pyytää kaverinsa kaivinkoneella pihaa laittamaan, niin miksi ihmeessä minun pitäsi mennä henkeni kaupalla sinne väliin sohimaan? En minä tunge miehen kanssa äijien saunailtaankaan, miksi ihmeessä siis sotkisin hänen ja kaverinsa pihalaiton?

En ymmärrä tätä ajatusta, että jos perheestä joku pyytää apua, on koko muun perheen esitettävä ahkeraa vain siksi, että pihassa on joku vieras.

Ilmeisesti vain pitäisi esittää reipasta emäntää, koska on oletusarvona, että talon emännän tulee olla reipas ja puuhailla yhtä sun toista.

Vierailija
106/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terassilla kahvilla (tarjoatko edes appivanhemmillesi kahvia?) jos joku tulee auttamaan pihatöissä.

Lähtisin kyllä ainakin muille asioille etten lorvis siinä toimettoman näköisenä.

Sano sille miehelles että kertoo tilanteen, miten kestät ton, mua ainakin nolottais todella paljon :-)!

karseen vanhanaikainen ajattelumalli.

että muka touhottaminen olisi jotenkin hienompaa kuin istuminen.

Touhottaminen pihatöissä on helkkarin paljon rentouttavampaa ja helpompaa kuin vaikka opiskelu tai tenttiin lukeminen tai esseen kirjoittaminen.

joku rentoutuu pihatöissä, toinen lukemalla. miten pihatöitä tekevä olis parempi tai hienompi kuin se joka istuu?

Vierailija
107/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jatkuvasti 2-6 henkeä töissä, mutta en tarjoa ruokaa tai edes kahvia. En laittanut tänäänkään edes miehelle ruokaa, vaikka olen lomalla kotona.

En ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa: jos mies sai ruokaa, niin sama kai se, kuka sen haki. Ja jos se nainen istui sisällä ja miehet maalasi ulkona, niin miksi ihmeessä olisi pitänyt rupatella niitä näitä?

Samalla logiikalla päiväkodissa ei hoideta lapsia, jos ei isä tai äiti jää sinne päiväksi apuun.

Niin silloin tarjotaan kahvit/leipää/ruokaa!

Mä olen ollut kerran talkoissa, jossa ei edes vettä tarjottu, kesä helle. Menin seuraavanakin päivänä katsoon joko sais nyt edes vettä! Ei tippunut, mutta olipahan omat eväät mukana.

No, enpä ole enää ko.talon väen kanssa missään tekemisissä, vaikka silloin tällöin pyydellään milloinmihinkin talkoisiin.

Sielläkin rouva istui vain tietokoneella ja katseli välillä ikkunoista ulos. Kumma työtön muija joka ei oman talonsa puutarhatöitä viitsi tehdä

Vierailija
108/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän siellä sitten mitään apua tarvita.

Jos mies on pyytänyt kaverinsa meille vaikka pihaa laittamaan, ei ole minun tehtäväni ryhtyä ahkeroimaan sisätiloissa näyttääkseni, miten olen hengessä mukana. Minulla on lupa istua alas ja vaikka lukea, en tunne siitä huonoa omaatuntoa. ]

Miksi sisällä? Eikö sitä vois olla ahkera siellä pihalla. Jos pyydetään jotain avuksi, niin silloin talonväki tekee sitä avuksi pyydettyjen kanssa. On minusta kumma ajatus, että jos joku tulee auttamaan jossain hommassa ilmaiseksi, niin talonväki menee sisälle loikoilemaan. En kehtaisi, enkä tällaista käytöstä ymmärrä.

Peruskäytöstapoihin ei kuulu, että palkatessaan jonkun töihin täytyy itse tehdä hulluna töitä.

Tämä on sitten aivan eri asia, kun maksat jollekin työstä.

jos toinen pyytää kaverinsa kaivinkoneella pihaa laittamaan, niin miksi ihmeessä minun pitäsi mennä henkeni kaupalla sinne väliin sohimaan? En minä tunge miehen kanssa äijien saunailtaankaan, miksi ihmeessä siis sotkisin hänen ja kaverinsa pihalaiton?

En ymmärrä tätä ajatusta, että jos perheestä joku pyytää apua, on koko muun perheen esitettävä ahkeraa vain siksi, että pihassa on joku vieras.

Ilmeisesti vain pitäisi esittää reipasta emäntää, koska on oletusarvona, että talon emännän tulee olla reipas ja puuhailla yhtä sun toista.

onkohan ne appivanhemmat tai tässä tapauksessa se ap:n mies pakotettu sinne vai onko ihan vain pyydetty josko ois aikaa ja mielenkiintoa?

ei kai kenenkään ole pakko mennä. ei kannatakaan mennä jos asenne on tuo.

oma mies on talkootöissä tänään. Mutta ei se varmaan ehdi paljon siellä tehdä, kun pitäää vahtia touhuaako siellä riittävästi muut, naiset varsinkin.

Vierailija
109/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaverille tilattiin pizza.

Suurin osa keskustelusta siis on ihan hakoteillä.

Meillä toinen vanhemmista katsoisi lapsia ja toinen maalaisi. Saattaisi olla, että mies pyytäisi avuksi kaverin, mutta siis sellaisen, joka pitää maalaamisesta, sen jälkeisestä saunomisesta ja kaljoittelustakin.

Lastenvahdinnan ohella tekisin kyllä ruoan, mutta pizza kuulostaisi kyllä monen mieheni kaverin mielestä paremmalta. Meillä saisi sitä kaljaa, limua, vettä. SAattaisin jopa ihan tarjottimella kiikuttaa. Kahvitkin keittäisin. En silti tuomitse niitä, jotka eivät. Kaveriporukoita kun on erilaisia.

Kun mies tykkää kavereidensa kanssa maalata tai nakutella terasseja, minä saattaisin näiden vaimojen kanssa raivata vaatehuonetta tai tehdä puutarhatöitä. Ei kuitenkaan samana viikonloppuna, kun jonkun on niitä lapsiakin katsottava.

Ehkä vaimo seuraavana viikonloppuna piti oman kaverinsa kanssa ompelupäivän ja ompeli uuteen taloon verhot.

Hui, onpas sukupuolirajoitteista! Eikä se pizza ole terveellistäkään. Ja törkeintä on se, että ihan luki kirjaa ja söi voileipää...

Vierailija
110/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kotiin palatessasi raportoit omalle puolisollesi, mitä se sulhanen on päivän touhunnut, omia juttujaan, eikä sulle tehnyt ruokaa tai hakenut sulle pitsaa?

vai onko täää jotenkin sellainen juttu, että naisiin pättee eri säännöt?

Vierailija
111/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä perheessä nyt - syystä tai toisesta, jota et ilmeisesti tiedä - oli talon maalaaminen määritelty kokonaan miehen hommaksi. mies pyysi siihen kaverinsa avuksi ja tarjosi vielä pizzat. Mikä on ongelma?

Ei ole sinun asiasi arvostella perheen toimintatapoja eikä varsinkaan jos et edes tiedä, miksi he kyseisellä tavalla toimivat. Tässä ketjussa on jo esitetty lukuisia syitä, miksi homma tapahtui näin, tässä jonkinlaista tiivistelmää:

- Kyseessä oli miehen omistama talo, johon vaimolla ei ollut osuutta, eikä siten velvollisuutta osallistua työhön.

- Perheessä on muuten sovittu kyseisenlaisten töiden olevan miehen vastuulla, esim. työnjaollisista syistä (nainen tekee esim. kaikki kotityöt) tai sitten esimerkiksi kuten jollain tuossa aikaisemmassa viestissä, että on sovittu omakotitaloon muuton ehdoksi se, että mies hoitaa kaikki ulkotyöt yksin.

- Vaimo teki sisällä töitään, joihin voi kuulua myös mm. kirjan lukemista.

- Vaimolla oli joku sairaus tms., jonka vuoksi hän ei voinut osallistua.

Minusta sinulla ja miehelläsi on tässä nyt asenneongelma. Miehesi oli pyydetty kaverinsa avuksi eikä siihen asiaan liity millään tapaa se, MIKSI homma oli yksinomaan miehen eikä lainkaan vaimon vastuulla. Jos vielä ette ole asiaa lainkaan kysyneet, niin miten ihmeessä voit tulla siitä repostelemaan nettipalstalle? Miehesi oli apuna ja sai ihan reilusti pizzapalkan. Hän teki oharit seuraavana päivänä, joten ainoat joita tässä voi moittia olette te (miestäsi ohareista ja sinua aiheen repostelusta netissä).

Vierailija
112/163 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut noloa piikomista.

Ja hyvistä tavoista vanhanaikaisia.

Vierailija
113/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa käytöstä. Ehkä maalaaminen on hänestä niitä miesten hommia. Tosin silloin sen ruoan laittaminen olisi juuri naisten töitä.

Vierailija
114/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät vaikkei häntä kiinnostaisi koko talon maalaaminen tai ei olisi edes halunnut maalata sitä. Tai jos vaikka mies oli itse vaimolleen sanonut että tämä saa vaikka rentoutua ja mies hoitaa kaverin kanssa maalaukset ja sapuskat itselleen ja kaverilleen.

Vierailija
115/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jatkuvasti 2-6 henkeä töissä, mutta en tarjoa ruokaa tai edes kahvia. En laittanut tänäänkään edes miehelle ruokaa, vaikka olen lomalla kotona.

En ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa: jos mies sai ruokaa, niin sama kai se, kuka sen haki. Ja jos se nainen istui sisällä ja miehet maalasi ulkona, niin miksi ihmeessä olisi pitänyt rupatella niitä näitä?

Samalla logiikalla päiväkodissa ei hoideta lapsia, jos ei isä tai äiti jää sinne päiväksi apuun.

Vierailija
116/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nainen voinut olla kipeänä ja siksi pysytteli miehistä erillään ja lepäämässä?

Tai sitten niillä oli paha perheriita kesken ja mies tehnyt maalaukseen liittyen jonkin sellaisen valinnan, että vaimo on kieltäytynyt osallistumasta mitenkään koko touhuun.

Vierailija
117/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin käytettiin aivan liikaa huutomerkkejä, vaikka selkeästi kirjoittaja on niitä kyllä karsinut entisiin viesteihin verrattuna.

Lisäksi tuo teksti oli niin ylitseampuvan "tuohtunutta" ja päivittelevää, että menee heti minun kategoriassani provo-osastolle.

Mikä on tavallaan sääli, sillä aihe olisi ollut ihan mielenkiintoinen tarkempaankin pohdintaan, mikä on talkoolaisten ja perheen äidin roolit.

Vierailija
118/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö todellakaan edes tarjoa talkoosapuskoja jos pyydät tuttua auttamaan talonmaalauksessa? Pyhänä vain katsot kun toiset tekevät työt, jotta sinun ei tarvitse rasittaa itseäsi tai palkata ammattilaista?

Vierailija
119/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos talkooväki ei saa ruokaa. Uskon että tämä oli aloittajan tilanne. Jos teillä on palkattua väkeä töissä niin tilanne on eri.

Vierailija
120/163 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä masentunut ym. Ihme marinaa eiköhän aikuiset miehet osaa itse ruokaa jostain hankkia?????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi