Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No jopas oli laiska nainen!!Mies oli apuna maalaushommissa ja..

Vierailija
03.08.2012 |

Miehen kaveri oli pyytänyt miestäni maalaamaan uutta taloaan ja mies menikin auttamaan hommissa.

Miehet sit maalasivat taloa, mutta mieheni kertoi että tämän kaverin vaimo oli vaan istunut koko ajan sisällä lukemassa kirjaa! Ei ollu laittanut miehille mitään ruokaa, ja miehen ystävä lähti sit hakemaan paikallisesta baarista pitsat (kun sen vaimo ei niitäkään voinu kai hakee tai käydä kaupassa ostaa ruokaa??) ja mieheni jäi jatkamaan maalaamista ihmetellen no jopas. Tämä rouva ei edes puhunut miehille mitään, ja laittoi itselleen voileipiä.

Mies ajatteli että eipä kyllä rouvaa paljon kiinnostaa talonsa maalaus, että miksiköhän hän edes on täällä maalaamassa. Jos nyt rouva ei voi jostain syystä osallistua talon maalaamiseen, niin edes laittaisi tekijöille sapuskaa/kävisi kaupassa?

Seuraavaksi päiväksi mieheni "keksikin muuta tekemistä" vaikka häntä pyydettiin maalaushommiin.

On kyllä ihme ämmä täytyy sanoa, joku tulee maalaamaan sulle taloa, eikä yks jaksa persettään penkistä nostaa.

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tahallani vetelehtisin laiskana ja katselisin kun muut ahertaa :D

1

terassilla kahvilla (tarjoatko edes appivanhemmillesi kahvia?) jos joku tulee auttamaan pihatöissä.

Lähtisin kyllä ainakin muille asioille etten lorvis siinä toimettoman näköisenä.

Sano sille miehelles että kertoo tilanteen, miten kestät ton, mua ainakin nolottais todella paljon :-)!

Mies ei ole ilmeisesti kertonut appivanhemmille tästä sopimuksesta, koska he käyvät aika paljon auttamassa miestä niissä pihahommissa ja ilmiselvästi paheksuvat, kun minä vain juon kahvia terassilla. no, omapahan on ongelmansa. Minä voin edelleenkin muuttaa sinne kerrostaloon milloin tahansa :-)

Vierailija
82/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko nousee penkistä? No ainakin oma perse, paitsi sun tapauksessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siksi osallistunut maalaamiseen? Jos se nainen vaikka vihaa ruuanlaittoa ja olivat miehensä kanssa sopineet että mies tilaa pitsat sitten kun tulee nälkä, jottei naisen tarvitse keskeyttää tenttiin lukemista vihaamansa ruuanlaiton vuoksi?

Vierailija
84/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaveri oli pyytänyt miestäni maalaamaan uutta taloaan ja mies menikin auttamaan hommissa.

Miehet sit maalasivat taloa, mutta mieheni kertoi että tämän kaverin vaimo oli vaan istunut koko ajan sisällä lukemassa kirjaa! Ei ollu laittanut miehille mitään ruokaa, ja miehen ystävä lähti sit hakemaan paikallisesta baarista pitsat (kun sen vaimo ei niitäkään voinu kai hakee tai käydä kaupassa ostaa ruokaa??) ja mieheni jäi jatkamaan maalaamista ihmetellen no jopas. Tämä rouva ei edes puhunut miehille mitään, ja laittoi itselleen voileipiä.

Mies ajatteli että eipä kyllä rouvaa paljon kiinnostaa talonsa maalaus, että miksiköhän hän edes on täällä maalaamassa. Jos nyt rouva ei voi jostain syystä osallistua talon maalaamiseen, niin edes laittaisi tekijöille sapuskaa/kävisi kaupassa?

Seuraavaksi päiväksi mieheni "keksikin muuta tekemistä" vaikka häntä pyydettiin maalaushommiin.

On kyllä ihme ämmä täytyy sanoa, joku tulee maalaamaan sulle taloa, eikä yks jaksa persettään penkistä nostaa.

No ihmeakka olet! Mikä kyylä ja juoruakka! miten se voi sun persettä kaivella, mitä joku toinen nainen tekee?

miten sun äijäs pitsansyönti siitä ois parantunut, jos sen pitsan ois hakenut nainen eikä mies?

outo tyyppi olet. ihmekyttääjä. miehesikin, vähänkö nolottaisi jos mun mies ois vastaava juoru-ukko ja käytyään jossain tulisi mussuttamaan mulle, mitä talon emäntä touhusi.

Vierailija
85/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei tajua edes yhtään hävetä että miehensä siellä vahtinut vierasta naista ja tämän kirjan lukemisia.

Nolo olet, samoin miehesi. et edes hävetä tajua.

Vierailija
86/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jossain talkoo-ohjeessa lienee kirjattuna, että talossa asuvan naisen pitää se ruoka laittaa, valmista ei saa hakea.

Se JOUTILAS ihminen olisi sen voinut tehdä, ja tällä kertaa hän oli nainen.

täh. millä vuosituhannella elät. kuulostat ihan appivanhemmiltani.

miten talon maalaaminen on sen tärkeämpäää kuin kirjan lukeminen? sehän ehkä luki vaikka tenttiin.

Vierailija
87/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos perheen mies soittaisi ja kutsuisi talkoisiin kavereita ja vaikka sukua, nainen ei tee mitään koska MIES on heidät kutsunut vaikka sen yhteisen talon tekemiseen? o.O

Saisi kyllä minun puolestani siinä vaiheessa talon isäntäväki tehdä yksin hommat jos pitäisi tehdä töitä jonka päälle saisi vain lämmintä kättä :D :D

No mutta, ap:n tapauksessa ruokaa tuli ja miehet sai tehtyä yhdessä hommia, ei ongelmaa :)

Mutta pakko sanoa, että joillakin naisilla on outo ajatus maailma :)

Vierailija
88/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle maksetaan siitä. Työhuone on kesän ajan remontissa, joten teen väikkäriä kotona. Minua ei kiinnosta, onko mies kutsunut jonkun maalaamaan tai pitääkö talkooporukalle keittää kahvia. Mieheni osaa ihan itse ladata keittimen ja keitellä kahvinsa, hän ei tarvitse minua siihen. Ja ap;n mieskin sai ruokaa, joten mikä ihmeen itku siitä, että miestä ei viihdytetty ja syötetty muovilusikalla, kun hän uhrasi aikaansa maalaamiseen. Jos mieheni pyytää meille kaverinsa juomaan kaljaa, en osallistu siihenkään. Ihan yhtä vähän mies tunkee mukaan, kun meillä on tyttöjen kanssa pipotalkoot syöpäpotilaille.

Pyydetään muita maalaamaan omaan taloa ja sitten järjestetään pipokestit syöpäpotilaille. Hei, ajankäytön hallintaa, jos ei pysty edes ruokaa väsäämään talkooporukalle, neuloivat ne sitten pipoja tai maalaavat.

Vierailija
89/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja kaverinsa laittaa usein autoja meidän autotallissa, joskus jopa pari kertaa kuussa. Kertaakaan en ole tarjonnut äijäporukalle ruokaa tai mennyt juttelemaan mukavia enkä mitenkään muutenkaan osoittanut, että olen innoissani heidän tarjoamastaan avusta. En edes ole kysynyt, miten niissä meidän kahdessa autossa voi olla niin paljon korjaamista. Mieskään ei ole varmaan nolona kehdannut sanoa minulle mitään, vaikka kaverit on takuulla kaivanneet lohikeittoa tai muuta talkooruokaa. Häpeä, ovat joutuneet tuomaan jopa omat juotavansakin, kun en ole persettä penkistä saanut ja hakenut kaljaa kaupasta.

Kiitos av-palsta, nyt olen tajunnut, että kaveriporukan talkoissa tärkeintä ei ole se, mitä saadaan aikaan vaan se, että saadaan talon nainen toimimaan oikein. Minäkin olen sisällä keittiössä lukenut lehtiä tajuamatta, että olisi pitänyt tehdä voileipiä.

No et varmaan saa haukkuja osaksesi, kun autoista ei olla täällä yhtä kateellisia kuin talosta.

Vierailija
90/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis taloa ulkopuolelta maalasivat ja miehesi näki, kun nainen itselleen laittoi leipiä ja luki koko päivän. eli vahti toista naista päivän ja sinäkin ihan ylpeänä sitä julistat täällä.

nolo mies sulla. huh. vitsit että hävettäisi mua jos mun mies olisi tuollainen kyylä ja juorukello. onnneksi ei ole vaan on oikea MIES. ehkä vähän nörtti, tykkää olla tietokoneella, hoitaa lapsia, nössökin siis on ja kotihommia tekee mutta tuolalinen juoruileva kyylä se ei kuitenkaan ole.

sitä en kelpuuttaisi. koska ei tuollainen ole edes oikea mies.

Vierailija
91/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja mensan testiin ei aloittajan kannata rynnättä myöskään, jos on niin tyhmä, että ei ymmärrä olevansa nolo, kun miehensä kyylännyt päivän kaverin vaimoa ja kehtaa sen vielä myöntää, ja itkee kun se ei HÄNELLE pitsaa tuonut, ja aloittaja ei tajua sen vertaa että kysyisi mitä väliä sillä on hänen miehelleen,mitä se kaverin vaimo kotonaan tekee.

Vierailija
92/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi talon emäntääkin kiinnostavan uuden kotinsa maalaus, mutta jos ei kiinnosta niin ei sit. Ei puhuta vieraille sanaakaan? Talkooporukka joutuu keskeyttämään työnsä, vieras jää yksin, kun isäntä joutuu hakemaan pitsaa? Samalla kuitenkin kokkaillaan itselle? Ei kahvia ei suolapalasta?? Ei lämmintä saunaa ei olutta? Kyllä minullakin olisi selkä seuraavana päivänä liian kipeä.

Vierailija
93/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moniko edes ihmettelisi jos naiselle tulisi kaveri avuksi vaikka tekemään suursiivouksen ja mies ei sitten laittaisi ruokaa naisväelle ja juttelisi mukavia heille?

olla viihdyttäjänä, tsemppaajana ja ruoanlaittajana.

Toiset naiset soljuu luontevasti puuhaavan emännän rooliin, mutta ei kaikkien tarvitse olla sellaisia.

Minua nyppii eniten tämä odotusarvo, että naisen/äidin pitäisi olla tietynlainen ollakseen kelvollinen ja sitten naiset vain pakertavat ja suorittavat ollakseen toisten silmissä kelpo äitejä ja emäntiä.

Vierailija
94/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on pyytänyt kaverinsa meille vaikka pihaa laittamaan, ei ole minun tehtäväni ryhtyä ahkeroimaan sisätiloissa näyttääkseni, miten olen hengessä mukana. Minulla on lupa istua alas ja vaikka lukea, en tunne siitä huonoa omaatuntoa. ]

Miksi sisällä? Eikö sitä vois olla ahkera siellä pihalla. Jos pyydetään jotain avuksi, niin silloin talonväki tekee sitä avuksi pyydettyjen kanssa. On minusta kumma ajatus, että jos joku tulee auttamaan jossain hommassa ilmaiseksi, niin talonväki menee sisälle loikoilemaan. En kehtaisi, enkä tällaista käytöstä ymmärrä.

Peruskäytöstapoihin ei kuulu, että palkatessaan jonkun töihin täytyy itse tehdä hulluna töitä.

Tämä on sitten aivan eri asia, kun maksat jollekin työstä.

jos toinen pyytää kaverinsa kaivinkoneella pihaa laittamaan, niin miksi ihmeessä minun pitäsi mennä henkeni kaupalla sinne väliin sohimaan? En minä tunge miehen kanssa äijien saunailtaankaan, miksi ihmeessä siis sotkisin hänen ja kaverinsa pihalaiton?

En ymmärrä tätä ajatusta, että jos perheestä joku pyytää apua, on koko muun perheen esitettävä ahkeraa vain siksi, että pihassa on joku vieras.

Ilmeisesti vain pitäisi esittää reipasta emäntää, koska on oletusarvona, että talon emännän tulee olla reipas ja puuhailla yhtä sun toista.

Vierailija
95/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehes mennyt maalaamaan sinne, eikä kyttämään kaverin muijaa mitä se tekee ja miksi?

Mä oon sanonut aina, että mies tai mä hoidetaan moiset rempat. Siinä ei toista kumppania sitten näy. Se olis nimittäin avioero, jos kumpikin osallistuis.

Tuo ruokajuttu on kieltämättä hieman outo, jos ei rahaa palkaksi saa, niin vähintää talkoo sapuskat. Eikö niitä pitsoja saanut tilattua?

Mä olin jelppimässä kerran naapurissa heidän laminaatin asennusta, jonkun perheen duunikaverin kanssa, jolla oli työvälineet. Siellä oli isäntä ja emäntä paikalla. Isäntä piti huolta, että olutta oli tarpeeksi auki ja tilas pitsat. Hyvin saatiin hommat tehtyä, enkä kerennyt kyttää mitä rouva teki. Hauskaa oli ja kävin vielä lattia listatkin laittamassa seuraavana päivänä.

Vierailija
96/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jossain talkoo-ohjeessa lienee kirjattuna, että talossa asuvan naisen pitää se ruoka laittaa, valmista ei saa hakea.

Se JOUTILAS ihminen olisi sen voinut tehdä, ja tällä kertaa hän oli nainen.

Tai edes sitä, omistaako sitä taloa. Tai edes sitä, oliko tehnyt ruokaa vai kertoiko ap:n mies, että piti hakea pizza. Ehkä siellä oli ateria odottamassa, mutta kaveri päätti käydä noutamassa jotain muuta.

Jos minun miehelläni on kavereita käymässä, tekivät sitten mitä tahansa, niin en laita ruokaa tai keitä kahvia. Ja ihan sama, kun minulla kaverit kylässä, mies ei ole huushollaamassa. Tuollainen toiseen ripustautuminen on minusta kamalaa.

Ripustautumista...huonoja käytöstapoja? Huolehditaan vain itsestämme, niin hyvin menee kaikilla, eikös?

Vierailija
97/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jatkuvasti 2-6 henkeä töissä, mutta en tarjoa ruokaa tai edes kahvia.

Ruoka pitää talkooväelle tarjota.

ap

Laittakoon mies, jos haluaa maalauttaa talonsa kavereillaan ilmaiseksi.

Jos mies tekee meillä jonkin päätöksen kutsua tänne ihmisiä ilman suostumustani/kysymättä, en koe olevani velvollinen edes näyttämään naamaani koko aikana.

Vierailija
98/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri kutsuu sinut tekemään hääkarkkeja ja koristeluja ihan ilmaiseksi ja talkootyönä, vahditko samalla koko päivän mitä se asuinkumppani eli sulhanen tekee ja kieltäydyt seuraavan kerran hommista, jos se suhlanen ei selkä vääränä tee sulle ruokaa ja tarjoile sitä kultalusikalla?

Nolo ap olet ja yhtä nolo on miehesi.

Vierailija
99/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kotiin palatessasi raportoit omalle puolisollesi, mitä se sulhanen on päivän touhunnut, omia juttujaan, eikä sulle tehnyt ruokaa tai hakenut sulle pitsaa?

vai onko täää jotenkin sellainen juttu, että naisiin pättee eri säännöt?

Vierailija
100/163 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia saa arvostella, haukkua, vahtia ja näin kuuluukin tehdä. Heidän kuuluu hoitaa sapuskat.

Mutta miehet. Luomakunnan kruunu.

Mutta turhahan tästä on sanoa mitään. Jos ei tajua olevansa nolo, jos ei tajua että sun mies on nolo, niin ei se sanomalla parane.

Kenen vaimoa se mies tämän päivän vahtii?